![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michel Dylst uit spijt voor opsouperen van lidgelden: “Maar zonder mij hadden ze geen pensioenhervorming gehad”
AntwerpenMichel Dylst, de vroegere voorzitter van mijnwerkersvereniging KS Vriendenkring, daagde woensdagochtend op voor zijn fraudeproces. Hij excuseerde zich voor een aantal uitgaven. “Maar als ik er niet was geweest, hadden ze geen pensioenhervorming gehad.” https://www.hbvl.be/regio/limburg/zu.../52569011.html Maakt dat uw diefstal goed? Stomme eikel, stelen van uw vrienden, je moet het maar doen? En die klootzak gaat ook nog in beroep. Ik hoop dat ze hem nog zwaarder straffen Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 april 2025 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwaarste periode ooit
Op het einde van de dag kreeg Dylst zelf het woord. Hij startte met een lichte aarzeling in de stem, maar al snel volgde een vurige uiteenzetting over de voortrekkersrol die hij speelde toen de kompels geconfronteerd werden met de sluitingen. “Het was de zwaarste periode die we ooit hebben gekend.” "En ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat die periode nog zwaarder werd door van mijn vrienden te stelen. Zelf had ik het nog nooit zo goed gehad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hij verdacht wordt van misbruik van vertrouwen is volgens Dylst onbegrijpelijk. “Ze hebben me vertrouwd, al die mijnwerkers. En ze vertrouwen me nog altijd. Maar als ik er niet was geweest, hadden ze geen pensioenhervorming gehad.”
Dylst, die in zijn verklaringen soms de draad kwijt raakte, zei aan het einde wel altijd ter beschikking te zullen staan om voor de rechters meer duidelijkheid te scheppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een ware weldoener.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hele mijndossier is zo donker en explosief als de mijnen zelf waren in de vroege jaren. Al die types mijnwerkers en hun verschillende pensioen- en andere rechten ... een weekje verschil deed je xduizenden euro's mislopen ... gesjoemel met statuten en gelden lijkt wel eigen aan de mijnen, van bij het begin tot op en na het einde ... en zoals meestal zijn het niet de hardste werkers die met het meeste zijn gaan lopen ...
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werden de laatste maanden zelfs nog nieuwe machines geleverd, omdat deze besteld waren in langlopende contracten. De ene zei dat ze in de ondergrond verdwenen zijn, anderen vertellen dat ze het mijnterrein nooit bereikt hebben, en dat de "gegoeden" afspraken maakten met de fabrikanten. |
|
![]() |
![]() |