![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ervoor dat personen die vluchtmisdijf plegen en zich zo aan alcoholcontrole ontttrekken als dronken beschouwd worden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230419_96694471 Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 april 2023 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is, welke straf is wel effectief bij figuren die zulke fratsen uitvreten?
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hij ontkent en loog (bijna zeker) dat ie onder invloed was en zijn vrouw loog dat zij het voertuig bestuurde. Liegen is niet strafbaar. Zich onttrekken aan de alcoholcontrole na vluchtmisdrijf is dat wel door het hinderen van de rechtsgang en het onderzoek. Op vluchtmisdrijf mag, naast een celstraf en een forse boete met schadevergoeding, ook een levenslang rijverbod staan maar al te vaak wordt paniek als excuus opgevoerd en aanvaardt om zich met een mildere straf eruit te kunnen liegen. In dit geval had een onderzoeksrechter kunnen eisen dat de beroepsleugenaar zich stante pede moest aanbieden op het politiebureau voor een alcohol/bloedtest. Dan had wel nog binnen een redelijke termijn vastgesteld kunnen worden of hij gedronken had of niet. De lokale politie had dus een onderzoekrechter moeten contacteren zoals zo vaak gebeurt 's nachts als er iets gebeurt.....
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En hoeveel teveel heeft hij dan positief geblazen als men mag interpreteren bij een weigering tot blazen? Ik denk het niet, in de rechtbank tellen enkel vaststellingen en bewijzen en geen interpretaties die kunnen ontkend worden.
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij gaat er goeiekoop vanaf komen. 2 weken rijverbod en een kleine boete.
in dat wereldje is het "ons kent ons". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs zei iemand op het TV nieuws dat vluchtmisdrijf altijd strenger gestraft werd dan rijden onder invloed of rijden zonder verzekering of rijbewijs. Weer een leugen dus ?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het feit dat de verzekering niet betaalt en dat kan je honderdduizenden kosten, in dit geval een paar luxewagens en een telefoonpaal in de prak gereden. Om maar te zwijgen van de kosten als er slachtoffers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen enkele waterdichte wet en zeker niet meer na het oeverloze geknoei door wetswijzigingen die vaak de toetsing aan de grondwet niet doorstaan en dus eigenlijk ongeldig zijn.
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Die bedrieglijke strategie wordt veelvuldig en voor alles gebruikt, vooral door de leugenmedia en de politiek, we zien het overal opduiken.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot verschil tussen vluchtmisdrijf met en zonder gewonden eh?
Levenslang rijverbod bij vluchtmisdrijf zonder gewonden kan vrij snel voor akelige situaties zorgen. Ik reed ooit (heel lang geleden) met een gigantische camionet en een al even gigantische aanhanger er achter in een smalle straat 2 spiegels van geparkeerde auto's. Niks van gemerkt. Iemand noteerde de nummerplaat en ik kon het later uit gaan leggen bij oom agent. Uiteindelijk werd dat niets maar er werd me toen wel verteld dat, als ze het echt kwaad hadden gewillen, me vluchtmisdrijf zou aangesmeerd kunnen worden. Wat zou betekenen dat ik levenslang mijn rijbewijs kwijt geweest zou zijn voor een paar spiegels? Dus nee; niet te rap over 'levenslang rijverbod' beginnen volgens mij. Eerst al eens kijken of er slachtoffers zijn.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 april 2023 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, maar hier is er ook een ongeval. De gevolgen van ongeval met materiele schade + vluchtmisdrijf zijn minder erg dan de gevolgen van ongeval met materiele schade + alcoholintoxicatie. In het eerste geval draait de verzekering op voor de schade, in het 2e geval zou onze vriend zelf serieus mogen dokken. Alé, dat is toch wat ik er van begrepen heb. Je mag mij altijd corrigeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat laatste is crapuleus gedrag van iemand die perfect de juridische impact kan inschatten en het juridisch systeem misbruikt en ondermijnt, dus straf kan niet streng genoeg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |