Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2023, 16:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Vlaming wordt ouder, maar moet toch veel meer gaan fietsen.

Het beleid van de blauwe minister van Vlaamse mobiliteit.
Ik zie daar een tegenstelling in.

Heel wat ouderen zijn niet zo goed meer te been, om zomaar met vijf kilo boodschappen aan hun fietsstuur door de regen te trappen.

We moeten meer bewegen. Meer fietsen. Maar het moet realistisch blijven.

titel: Vlaming moet dubbel zoveel de fiets nemen tegen 2040
link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230404_95291318

Citaat:
Als het van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) afhangt, springen we tegen 2040 voor meer dan 30 procent van onze verplaatsingen op de fiets. ‘Zolang ambities niet concreet worden gemaakt, zullen moordstrookjes blijven bestaan’, zegt Wies Callens van de Fietsersbond.

‘Woorden als moordstrookjes, nietspaden en dodehoekongevallen moeten definitief uit het woordenboek verdwijnen.’ Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) aangekondigd op de voorstelling van haar nieuwe ‘fietsambitie’. Met dat plan wil ze dat meer dan 30 procent van alle verplaatsingen in Vlaanderen tegen 2040 met de fiets gebeurt. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van het jaar 2020, waarin de Vlaming voor 14,9 procent van zijn verplaatsingen de fiets nam. Een belangrijk speerpunt van het fietsplan is dat ouders hun kinderen met een gerust hart naar school moeten durven laten fietsen. Daarom schuift de minister de zogenaamde ‘kindnorm’ naar voren. ‘Dat betekent dat kinderen van acht jaar zich autonoom en veilig moeten kunnen verplaatsen naar hun school en hun hobby’s.’
Lees ook

Fietsers aan het woord: ‘Ik ervaar tijdens elke rit dat ik de zwakke weggebruiker ben’

Ook gemotoriseerd verkeer rond scholen zou tegen 2040 zo veel mogelijk aan banden gelegd worden, en algemeen moet de fietsinfrastructuur veiliger en beter. ‘De Vlaamse regering investeert dit jaar daarom al 300 miljoen euro in betere en veiligere fietsinfrastructuur’, zegt Peeters. Dat is driedubbel zoveel als vijf jaar geleden. Met de nieuwe fietsambitie hoopt de minister dat ook de volgende legislaturen die koers zullen verderzetten. ‘Concrete budgetten moeten natuurlijk opgenomen worden in een volgend regeerakkoord, maar dat de hele Vlaamse regering dit fietsplan goedkeurde, is volgens mij een duidelijk signaal.’ Verder benadrukt de minister dat een mentaliteitswijziging nodig is. ‘Alle weggebruikers, van fietsers op speedpedelecs tot automobilisten, moeten rekening houden met elkaar.’

Geen tussentijdse doelstellingen

‘Het nieuwe fietsbeleidsplan stelt hoge ambities en dat is een goede zaak’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters (Hogeschool PXL). ‘Vooral het feit dat de minister de kindnorm aanhaalt en zegt dat we de financiële inspanningen moeten aanhouden, is positief.’ Maar Peeters stelt zich de vraag in welke mate de ambities zullen worden omgezet naar de praktijk. ‘Het plan stelt geen enkele tussentijdse doelstelling. Als de minister tegen volgend jaar geen enkele vooruitgang heeft geboekt, zal ze dus kunnen zeggen: “Het is maar voor 2040.” Dat boezemt weinig vertrouwen in.’
Vlaming moet dubbel zoveel de fiets nemen tegen 2040
Foto: Patrick Hattori

Ook Wies Callens, woordvoerder van de Fietsersbond, is ontgoocheld in de tijdlijn van het plan. ‘Tegen de voorstellen op zich kun je niets hebben, integendeel. Denk bijvoorbeeld aan de kindnorm. Dat is iets waar de Fietsersbond al langer vragende partij voor is. Alleen ligt de tijdlijn van de fietsambitie op 2040, wat wil zeggen dat kinderen die vandaag geboren worden dan al zeventien zijn. Dat is heel spijtig, want de samenleving heeft die noden vandaag ook al. Die lijn valt trouwens door te trekken naar alle plannen. Zolang ambities niet concreet worden gemaakt, zullen moordstrookjes blijven bestaan. Ook de ambitie om tegen 2040 nul dodelijke verkeersslachtoffers bij fietsers en voetgangers te hebben, wordt op die manier moeilijk.’

Zowel Callens als Peeters betreurt bovendien dat de minister niet in gesprek ging met het middenveld bij het opstellen van de fietsambitie. ‘Dat je een lobbyorganisatie als de Fietsersbond niet betrekt, kan ik nog ergens begrijpen’, zegt Callens. ‘Maar dat je aan de Vlaamse Stichting Verkeersveiligheid, het kenniscentrum Fietsberaad, het eigen Agentschap Wegen en Verkeer, en de provincies en steden voorbijgaat, is onbegrijpelijk.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 20:43   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Willen ze nog meer fietsdoden? Vooral onder de derdeleeftijders met elektrische fiets?
Oud 4 april 2023, 21:03   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Willen ze nog meer fietsdoden? Vooral onder de derdeleeftijders met elektrische fiets?
Pensioenen betaalbaarder maken?
Oud 4 april 2023, 21:23   #4
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Die blauwe smurf ziet graag de vergrijzende vlamingen met een rollator rond de nek rondfietsen op een pedelec om haar dan aan een rotvaart van haar blauwe sokken te rijden.

Dat lydiake en de hele praatbarak van de wetstraat dan al maar beginnen met het goede voorbeeld te geven door al hun wagens met of zonder chauffeur in te ruilen voor de fiets...van Lanklaar naar Brussel is evenver, alleen duurt het wat langer.
Wie slecht ter been is kan anders ook de rekeningen voor de taxi's om nog ergens te kunnen geraken naar haar kabinet sturen.

Geen respect heeft die blauwe trut voor de ouderen van dagen en dan ons nog wat gaan betuttelen ook.
Wij zijn oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of en hoe we meer bewegen, daar hebben we geen blauw snotjoeng van 53 uit lanklaar voor nodig.
Titel: "Vlaming moet dubbel zoveel de fiets nemen tegen 2040"
"De vlaming moet helemaal NIKS."
Zorg gij maar dat je je job doet waarvoor wij jou vet betalen!
Oud 4 april 2023, 21:57   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Heel wat ouderen zijn niet zo goed meer te been, om zomaar met vijf kilo boodschappen aan hun fietsstuur door de regen te trappen.

Het gaat in de eerste plaats over kinderen, waarom heb je het dan over ouderen?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 00:42   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Idd voor heel veel mensen houd fietsen gewoon op bij een zekere leeftijd.
Allerlei gezondheids problemen nemen de plaatsen in.
Oud 5 april 2023, 08:48   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De draad gaat vooral over kinderen die naar school rijden.

Nee, het gaat hoofdzakelijk over kinderen, dus ook scholieren enz....

NIET over gepensioneerden die met hun electrische fietsen hun vrijetijd genieten, en in de fietscafés voor meer omzet zorgen.
Die worden steeds ouder door de electrische fiets. (toch die niet verongelukken)

Citaat:
Met dat plan wil ze dat meer dan 30 procent van alle verplaatsingen in Vlaanderen tegen 2040 met de fiets gebeurt. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van het jaar 2020, waarin de Vlaming voor 14,9 procent van zijn verplaatsingen de fiets nam. Een belangrijk speerpunt van het fietsplan is dat ouders hun kinderen met een gerust hart naar school moeten durven laten fietsen. Daarom schuift de minister de zogenaamde ‘kindnorm’ naar voren. ‘Dat betekent dat kinderen van acht jaar zich autonoom en veilig moeten kunnen verplaatsen naar hun school en hun hobby’s.’

Geen tussentijdse doelstellingen

‘Het nieuwe fietsbeleidsplan stelt hoge ambities en dat is een goede zaak’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters (Hogeschool PXL). ‘Vooral het feit dat de minister de kindnorm aanhaalt en zegt dat we de financiële inspanningen moeten aanhouden, is positief.’ Maar Peeters stelt zich de vraag in welke mate de ambities zullen worden omgezet naar de praktijk. ‘Het plan stelt geen enkele tussentijdse doelstelling. Als de minister tegen volgend jaar geen enkele vooruitgang heeft geboekt, zal ze dus kunnen zeggen: “Het is maar voor 2040.”

Ook Wies Callens, woordvoerder van de Fietsersbond, is ontgoocheld in de tijdlijn van het plan. ‘Tegen de voorstellen op zich kun je niets hebben, integendeel. Denk bijvoorbeeld aan de kindnorm. Dat is iets waar de Fietsersbond al langer vragende partij voor is. Alleen ligt de tijdlijn van de fietsambitie op 2040, wat wil zeggen dat kinderen die vandaag geboren worden dan al zeventien zijn. Dat is heel spijtig, want de samenleving heeft die noden vandaag ook al. Die lijn valt trouwens door te trekken naar alle plannen. Zolang ambities niet concreet worden gemaakt, zullen moordstrookjes blijven bestaan. Ook de ambitie om tegen 2040 nul dodelijke verkeersslachtoffers bij fietsers en voetgangers te hebben, wordt op die manier moeilijk.’
Moet er nog zand zijn? Kun je uit de ogen wassen. lol

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2023 om 09:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:02   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij voelt zich aangesproken zeker? Ik lees 6 maal iets met kinderen in de tekst.
Oud 5 april 2023, 14:25   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat verstaat ge niet in de volgende zin uit de quote in de openingspost?
Citaat:
Met dat plan wil ze dat meer dan 30 procent van alle verplaatsingen in Vlaanderen tegen 2040 met de fiets gebeurt.
Voor de rest is het wel moeilijk om een shift te maken van kinderlijk gemotoriseerd vervoer naar kinderlijk fietsend vervoer.

Verder: de vergrijzing gaat aan een hels tempo.
Heb je het nu door, of moet ik het nog eens uitleggen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 april 2023, 15:29   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op een zekere leeftijd wordt de fiets vervangen door de hometrainer...
Hier bij ons thuis is dat toch het geval. Terwijl ik naar het TV-nieuws kijk ben ik er op aan het pedaleren.
Oud 5 april 2023, 17:59   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel heel zeker dat met de komst van de (betere) electrische fiets de ouderen veel meer fietsen, daar is geen twijfel over.

https://www.vias.be/nl/newsroom/1-op...rische-fiets-/
Oud 11 april 2023, 08:06   #12
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Lydia doet dat goed. Eindelijk eens een minister die luistert naar experten, hun advies in beschouwing en haar beleid daarop baseert.

Uiteraard is het potentieel om te fietsen nog gigantisch. Als we op hetzelfde niveau zouden kunnen komen als bijvoorbeeld Nederland zou dat al een enorme winst betekenen. Door de e-bike kunnen ook zwakkere personen zoals ouderen zich goedkoop en op een gezonde manier verplaatsen. Bij deze groep is het net van cruciaal belang dat ze regelmatig bewegen door bijvoorbeeld een niet al te zware inspanning om zo hart- en vaatziekten en tal van andere ziekten te voorkomen.
Oud 11 april 2023, 13:05   #13
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Lydia doet dat goed. Eindelijk eens een minister die luistert naar experten, hun advies in beschouwing en haar beleid daarop baseert.

Uiteraard is het potentieel om te fietsen nog gigantisch. Als we op hetzelfde niveau zouden kunnen komen als bijvoorbeeld Nederland zou dat al een enorme winst betekenen. Door de e-bike kunnen ook zwakkere personen zoals ouderen zich goedkoop en op een gezonde manier verplaatsen. Bij deze groep is het net van cruciaal belang dat ze regelmatig bewegen door bijvoorbeeld een niet al te zware inspanning om zo hart- en vaatziekten en tal van andere ziekten te voorkomen.
Lydia is een bemoeizieke, betuttelende trut die met haar plan wil dat meer dan 30 procent van alle verplaatsingen in Vlaanderen tegen 2040 met de fiets gebeurt.
Niet voor scholieren of ouderen maar élke vlaming moet op de fiets, uitgezonderd zichzelf en de wetstraatbende, die blijven met chauffeur en dikke bak, die door ons betaald worden, lustig rondbollen.

Ze kan de hoogste boom in met haar betuttelbeleid en drogredenen, ik kies zelf hoe ik mij verplaats, ik kies zelf hoe en wanneer ik beweeg voor mijn gezondheid, daar heb ik geen hypocriete politieker bij nodig die zelf niet doet wat ze ons wil aansmeren.
Oud 11 april 2023, 13:26   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zolang er geen betere fietsinfrastructuur is, zal dat niet gebeuren Lydia. 2 weken geleden hebben ze het wegdek vervangen op een gewestweg hier in de buurt. Tis te zeggen, enkel het gedeelte voor de autobestuurder. Het fietspad van een halve meter langs beide kanten van de weg hebben ze zo gelaten. Vol putten en oneffenheden. Je waant je bijna in het bos van Wallers terwijl er naast je een perfect geasfalteerd stukje weg ligt. En dan zijn sommigen verbaasd dat een fietser zich niet kan inhouden om erop te gaan rijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 13:27   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Charles Michel zegt foert tegen de fiets.
Geef hem maar een privé vliegtuig.
2.4 miljoen per jaar.
https://www.hln.be/buitenland/eu-pre...lijk~a4f8eaf7/

Daar kunnen wij een tjoepke aan zuigen.
Oud 11 april 2023, 16:59   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is wel heel zeker dat met de komst van de (betere) electrische fiets de ouderen veel meer fietsen, daar is geen twijfel over.

https://www.vias.be/nl/newsroom/1-op...rische-fiets-/
Ok, maar die oudjes (zoals ikzelf) kiezen zeer goed uit wanneer ze die fiets uit het hok halen: er wordt gecheckt op de buienradar.

Oud 11 april 2023, 20:26   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zolang er geen betere fietsinfrastructuur is, zal dat niet gebeuren Lydia. 2 weken geleden hebben ze het wegdek vervangen op een gewestweg hier in de buurt. Tis te zeggen, enkel het gedeelte voor de autobestuurder. Het fietspad van een halve meter langs beide kanten van de weg hebben ze zo gelaten. Vol putten en oneffenheden. Je waant je bijna in het bos van Wallers terwijl er naast je een perfect geasfalteerd stukje weg ligt. En dan zijn sommigen verbaasd dat een fietser zich niet kan inhouden om erop te gaan rijden.
"Fietsinfrastructuur"?
:
Het tegendeel - het is een bidonville - nergens is structuur te bespeuren, alles is een mockup van bidons tonnen stukken planken ijzerdraad en plakband.
De ene keer links van de baan de andere keer rechts, de ene keer dubbelrichting de andere keer enkelrichting, almaar moeten oversteken en voorrang geven waarvoor je achter je nek moet kijken, almaar over drempels hotsen, belachelijk nauwe doorgangskes, dan nog met palen met borden op het pal in de weg op het draaipunt, en ze planten dan nog struiken in de stroken die vroeger baanbreedte waren, het zicht ontnemende van auto's en fietsers. En als dat is langs huizen en/of waar veel zijstraten zijn, wordt het helemaal haha, de chauffeurs die daaruit komen, moeten voorrang geven, eerst aan fietsers op het fietspad, dan aan auto's op de baan, maar door de struiken (of geparkeerde auto's) kunnen ze die laatste pas zien als ze dwars over het fietspad staan. Bvb Gent ten zuiden van verbindingsvaart, met als verkeersconcentratiekamp Wondelgembrug erover, als fietser moet je daar almaar laveren tussen de bumpers van auto's die vanuit zijstraten zitten aan te schuiven. En ze kunnen niet anders dan dwars over het fietspad staan omdat ze anders niet kunnen zien of ze kunnen invoegen. De eerste rijdt dus op het fietspad, staat daar te wachten om in te voegen, en de volgende uit de zijstraat rijdt tot aan het fietspad, anders kan ie niet zien of er fietsers aan komen.
En die "fietsstraten", het verschil met "straat" is dat auto's fietsers niet mogen inhalen. Na een halve km heb je als fietser dan een hele staart auto's links achter je blijven hangen ipv je gewoon voorbijsteken elk op hun moment. En veilig dat dat voelt! Vooral als je dan ergens linksaf moet slaan en die dus de pas afsnijden. Je moet je arm links uitsteken terwijl je vertraagt om de eerste te waarschuwen die vertraagt dan mee, maar de volgende ziet dat niet en de hele kolonne gaat als een accordeon jojo.
Die bidonville reduceert voorspelbaarheid tot chaotische toestanden. Er is 1 rotonde waar ik al 3 keer aangereden ben omdat de eerste auto het zicht belemmert van de volgende, de eerste ziet mij en vertraagt tot stopt, de tweede wil hem inhalen en dan kom ik tevoorschijn floepen vanachter de eerste, patat. Telkens zonder veel erg maar ik ben dat traject beginnen mijden, op een dag moet je geluk maar op zijn.
En dan de vele plaatsen waar je als fietser voorrang moet geven telkens als fietspad naar andere kant baan gaat, zoals gezegd achter je nek kijken maar veel chauffeurs zijn vriendelijk en willen spijts hun voorrang toch de fietser eerst laten oversteken, maar als je dat doet en ze rijden dan toch door, ben jij als fietser in de fout. En andere chauffeurs; die weten dat ze voorrang hebben, of zien de fietser nog niet, en zijn dan verrast door de vriendelijke, en kunnen amper tijdig stoppen om niet in die zijn gat te zitten.
En op de koop toe plaatsen ze paalkes midden op die doorgangen om over te steken, om te verhinderen dat auto's zouden invoegen waar ze niet mogen. Je moet je dan focussen op die paaltjes om er niet met pedalen of tassen aan te blijven haperen, terwijl je ook echter je nek moet kijken om te zien of er auto's afkomen. En als je zegt van, ik ga altijd stoppen om te kijken, dan beginnen chauffeurs ook te stoppen om je te laten oversteken. Soms, en soms niet, en de 1 weet niet van de ander. Gelijk wat je doet, altijd onvoorspelbaarheden en risico.
De fietsinfrastructuur van Belziek is die van een bidonville geworden. Ja, vroeger brede banen en geen scheidingen en auto(s en kamions razen soms op een halve meter langs je heen. Maar de situatie is eenduidig, voorspelbaar. Rechts kunnen fietsers zijn en dat is het. Maar in de bidonville van nu kunnen die van overal komen. Die nieuwe speciale waarschuwingsborden "opgelet fietsers van beide richtingen" heb ik geleidelijk op steeds meer T's zien bijkomen, namelijk telkens na de zoveelste aanrijding daar. Zegt alles over hoe die bazar de veiligheid heeft verbeterd hatsjie!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 20:59   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Lydia doet dat goed. Eindelijk eens een minister die luistert naar experten...
Ik ken veel plekken waar de expertise van de experten goed te merken is aan de telkens terugkerende schade aan de baan. Op een bepaald moment is hun voetvolk het beu om die expertise almaar te repareren, en kappen ze er gewoon telkens asfalt in om er rap vanaf te zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:23   #19
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ken veel plekken waar de expertise van de experten goed te merken is aan de telkens terugkerende schade aan de baan. Op een bepaald moment is hun voetvolk het beu om die expertise almaar te repareren, en kappen ze er gewoon telkens asfalt in om er rap vanaf te zijn.
Dat heeft net te maken met het feit dat men niet naar experten luistert, maar louter zoveel mogelijk de kosten wil beperken. Op korte termijn lukt dat, op langere termijn zijn de kosten nog hoger. Typisch Belgisch dus. Zie hoe men het in Nederland op basis van adviezen van experten uitvoert.
Oud 12 april 2023, 12:58   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou op een regenachtige zondagochtend twee km per fiets om pistoleekes moeten gaan, en die Charel daar, pakt liever een privé vliegtuig om naar Parijs te gaan, want de Eurostar dat is toch maar voor het plebs.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be