Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2003, 14:53   #1
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Ook Brussel heeft een Bin laden Fanclub. Het "Centre Islamique Belge" is gevestigd in Brussel, en bejubelt voluit Osama en de Taliban.

Op hun website loopt een poll: ben je bereid om aan de Jihad deel te nemen? 80% stemt ja. Hun vorige poll "Hou je van Osama Bin Laden" kreeg 2800 ja-stemmen (en 1500 nee-stemmen).
http://www.assabyle.com/index.php

Eén van de enthousiaste leden van het centrum trok in 2001 naar Afghanistan, waarna hij zichzelf liet exploderen tijdens een bezoek aan rebellenleider Mahsoud. Mahsooud was de belangrijkste tegenstander van de Taliban, en kwam bij die zelfmoordaanslag om het leven. Die aanslag vond plaats op 8 september 2001, dus enkele dagen voor 11 september.

Op hun forum worden de hatelijkste dingen gepost. Zo riep de webmaster op tot geweld tegen homo's, de forummoderator zet steevast het agressiefste plaatje uit een Al Quaida-recruteringsvideo onder zijn naam...

En nu worden tegen mij de eerste dreigementen geuit. Op hun forum wordt Saddam namelijk verheerlijkt. Ik was zo vrij om enkele foto's van vergaste Koerden op hun forum te posten. Dat werd me niet in dank afgenomen. Er werd koudweg ontkend dat Saddam één Koerd heeft laten vergassen.

Kort daarop doken de eerste dreigementen tegen Johan Stuyvert (ikke) op. Oprotten, of de wraak van Allah zal over mij neerdalen ("Qu'ALLAH les maudisse ces kouffars"). Nochtans heb ik niets negatiefs geschreven over de Islam of de moslims. De foto's over de slachtoffers van de Saddam-terreur zijn beklemmend, doch veel discreter dan de bloederige dingen die de fundamentalisten durven te plaatsen.

Ik ga daar toch mijn mening blijven verkondigen: Saddam is een monsterlijke leider.

http://www.assabyle.com/forum/showth...&threadid=7493

http://www.assabyle.com/forum/showth...&threadid=7565
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 16:07   #2
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Wat jij daar doet getuigt van grote moed, beste Stufflebeam! Ik hoop voor u dat die mu'min daar uw echte naam en adres niet kennen. Ik ken ze en weet waartoe ze in staat zijn! Voorzichtigheid gewenst...
De 2 uitvoerders van de aanslag op Massoud waren Tunesiërs en wat jij vertelde is 100 % waar, zij waren direct gelinkt aan bovenvermeld Centre en transiteerden via Jallalabad, waar ze te gast waren bij een andere belgische Tunesiër, die nu in ons land in de gevangenis zijn proces afwacht...
Gekke anekdote : verleden zomer las ik ergens in de maand augustus in een Tunesische krant een groots artikel dat blokletterde :" Moordenaars van Massoud geïdentificeerd, het waren Indonesiërs!" Ik viel bijna achterover, wat veel zegt, want ik ben heel wat gewoon!

Zal ook eens die fameuze site gaan aanporren, alhoewel ik hun argumenten, fanatisme, kortzichtigheid en sexisme méér dan beu ben. Nog maar eens op dezelfde spijker slaan...

Dutch

http://faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 16:17   #3
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Het forum is inderdaad een aanrader om eens in rond te neuzen. Op dit forum worden de Koranverzen door de leden op de juiste manier geïnterpreteerd. Het geeft ook een inzicht in de gedachtengang van radicale Moslims.
Oud 6 april 2003, 17:18   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wat hier in België allemaal kan, onder bescherming van het politiek correct denken van de meerderheidspartijen, alsook de anti-Westerse filosofie van de groene communisten.

Niet te geloven.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 18:01   #5
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
En nu worden tegen mij de eerste dreigementen geuit. Op hun forum wordt Saddam namelijk verheerlijkt. Ik was zo vrij om enkele foto's van vergaste Koerden op hun forum te posten. Dat werd me niet in dank afgenomen. Er werd koudweg ontkend dat Saddam één Koerd heeft laten vergassen.
Iemand die de holocaust ontkent krijgt gevangenis, wat goed is, niks op tegen maar zij kunnen ongestoord doorgaan met hun hatelijke propaganda en de boel hier verzieken. Hoe lang gaan we dit nog toestaan?

De ontkenning van 11 september is nu ook al een tijdje bezig, volgens sommige moslims was het amerika zelf die alles in scene gezet heeft.

Er moet dringend iets aan gedaan worden anders zitten we met een onoverkombaar probleem.

Overigens, bush maakt de boel nog wat radicaler dan het al is, dus op sympathie van mij hoeft hij ook niet echt te rekenen.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 18:07   #6
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Volledig met je eens, Sinful246.

Trouwens, wist je dat de meerderheid van de mensen in Tunesië ervan overtuigd zijn dat 9/11 het werk was van de Joden? Om de moslims in een slecht daglicht te zetten, beweren ze!
Trouwens, alles wat in hun maatschappij misloopt is de fout van de Joden en de Amerikanen. Belgen blijven nu gespaard, dankzij de ""kranige" houding van onze regering!

Dutch
Oud 6 april 2003, 18:12   #7
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Zeg, dutch, mooie websaait, leuk forum.
Ik ben zo vrij uit één van uw posts citeren.

Citaat:
Dit kwaad heeft geen grenzen. Deze haat kent geen limieten. Het wordt geïnspireerd door een ideologie die beweert van God te komen. Ze wordt geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen. Niemand is veilig. Om het even wie zou het doelwit van deze haat kunnen worden.
[...] Dit is geen oorlog tussen Oost en West. Het is geen oorlog tussen armen en rijken. Het is een oorlog tussen de beschaafde wereld en barbaarsheid.
Islamieten zijn dus barbaren en alle Islamieten haten ons.
(Ik ken persoonlijk een Islamitische, die haat mij dus?)

Citaat:
Waarom haten ze ons en waarom willen ze ons doden?

Maar niemand kan zo intens haten tenzij in de rol van slachtoffer. Ja, terroristen voelen zich het slachtoffer. Ze zitten vol vergif. Daarom zijn ze bereid te sterven.Gedeeltelijk is deze slachtoffer-rol terecht, maar het grootste deel ervan wordt hen opgelegd door de leer Koranvan de ; De Koran overtuigt de moslims ervan dat zij de slachtoffers zijn en spoort hen aan om uit te halen naar niet-moslims, die van hen het slachtoffer zouden maken, en om hen te bevechten en uit te moorden.

Om het terrorisme te bestrijden moet je hun doctrine bestrijden. De Koran is een boek vol haat voor de niet-gelovigen. Dit feit over het hoofd zien is een grote vergissing die miljoenen levens zou kunnen kosten. Er is geen tijd meer voor politieke correctheid of bezwerend gedoe. Niet alleen ons eigen bestaan, maar ook dat van onze beschaving is in gevaar. We moeten deze haat met wortel en al uitroeien of we zullen allen vergaan. [...]Als we deze haat kunnen uitroeien en liefde kunnen planten in de harten van de verbitterde moslims, zullen er geen moslimterroristen meer zijn. Maar dit is niet mogelijk zolang zij de Koran geloven die hen zo duidelijk vraagt de anderen te haten.

In Islam wordt terrorisme voorgeschreven in de Koran, het wordt aangemoedigd en aangeprezen.
Terrorisme wordt dus voorgeschreven door de Koran?
-Ik wil best geloven dat er aantal gewelddaden in de Koran staan en geloofd worden (net als in de Bijbel trouwens(bv. Jozua 6, 18-21 (de (ongelovige) bewoners van Jericho die afgeslacht worden)).-

Citaat:
Islam loopt op twee benen. Eén been wordt voorgesteld door de islamverweerders : de mensen die zich doctor noemen, goed Nederlands schrijven en spreken, en een rooskleurig portret ophangen van islam als een “religie van vrede”. De gereedschappen van deze “intellectuelen” zijn leugens en bedrog. [...]Alhoewel iemand die er niet van op de hoogte is zou kunnen denken dat deze twee groepen lijnrecht tegenover elkaar staan, maken beiden deel uit van hetzelfde plan en zijn ze feitelijk als de twee zijden van een muntstuk en erg afhankelijk van elkaar.

[...]Alhoewel boeken en websites leugens verspreiden om Islam te promoten, toch betekent dit meer terrorisme. Met elke nieuwe bekeerling die in de val van de Islam trapt, staan er meer terroristen klaar. Sommige weinig scrupuleuze westerse schrijvers, die hun integriteit verpandden, werden islamverweerders. Onze politiekers hadden geen keuze, speelden het PC-spel en echoën de leugen dat “Islam een godsdienst van vrede” is.
Aha, al de Islamieten zitten in een groot complot tegen ons, ze willen ons vernietigen omdat ze gewoon door en door slecht zijn.
Elke islamiet haat ons dus, ook al is hij niet extreem-religieus maar wél goed opgeleid & aangepast aan onze samenleving.

Citaat:
Islam is absolute duisternis en dus zeer kwetsbaar door het licht van de waarheid. [...]Inspanningen zoals onze liefde voor hen uiten en hen echt te willen helpen om te integreren in de rest van de wereld en hen uit hun achterstand te halen zullen zeker vrucht dragen, terwijl de haat die fundamentalisten of andere religies tegen moslims aan de dag leggen het omgekeerde effect zullen hebben.

Wij verklaren dat Islam een valse religie is en dagen de Islamverweerders uit ons te bewijzen dat we het bij het verkeerde eind hebben. Wij geloven dat Islam de wereldvrede bedreigt en ieders leven, ook dat van de moslims zelf, in gevaar brengt. We dringen er bij de vredelievende mensen, ex-moslims en anderen, op aan ons te helpen om deze uit zijn voegen gegroeide terroristische organisatie, Islam genaamd, te bestrijden. Dit is inderdaad het gevecht van David tegen Goliath. We zijn een kleine, maar snel groeiende groep mensen, met elk ons eigen leven en werk. We voelen ons geroepen deze op één na grootste wereldreligie te ontmaskeren. Sommige gelovigen van deze religie zouden zeker niet aarzelen ons te doden als ze ons in handen zouden krijgen.
Jullie gaan dus heidenen bekeren... Ik dacht dat de tijd van de kruistochten voorbij was...

Citaat:
Om moslim terrorisme te bestrijden moeten we Islam zelf bestrijden, want Islam IS terrorisme. Dit wordt duidelijk, enkel en alleen door enkele bladzijden uit de Koran te lezen. Men kan moslim terrorisme niet bestrijden met militaire middelen. Miljarden dollars aan bewapening zal het niet stoppen. De USA geeft jaarlijks voor 3 miljard dollar steun aan Egypte en toch zal elk kind in een Egyptische Madrassa zijn hand opsteken wanneer zijn leraar godsdienst vraagt “ wie wil er een martelaar worden door zichzelf op te blazen om Amerikaanse kafirs te doden ?” De USA spendeerden miljarden dollars om Koeweit te vrijwaren van een brutale dictator zoals Saddam Hoessein. Vandaag haten Koeweiti’s de Amerikanen en schieten ze op Amerikaanse soldaten. Hoe ongelooflijk het ook moge klinken, veel Bosnische Kosovaren zijn anti Amerika en anti Westen gezind, alhoewel het Westen om hunnentwille een oorlog voerde met een christelijk land.
- Hebt u ooit de Koran gelezen?
- De Navo, met Amerika op kop, heeft zich bemoeid met wat er volgens hun fout liep in de Balkan, en dat is faliekant afgelopen: het akkoord van Dayton voor Bosnië is een mislukking, de Kosovaren hebben een soort autonomie gekregen waarmee noch de Serviërs, noch de Albanezen (die onafhankelijkheid willen) blij zijn en daarnaast heeft de oorlog natuurlijk ook een paar dooien gekost. Máár het is niet daarom dat de Bosniërs & de Albanezen niet zo dol zijn op de Amerikanen, ze haten de Amerikan omdat ze islamieten zijn, ...
-In de meeste landen in het Midden-Oosten houden de Amerikanen een vreselijk regime in het zadel, het lijkt me niet onlogisch dat de bevolking dat de bevolking dat niet appreciëert. FOUT! Ze haten de Amerikanen omdat ze nu éénmaal achterlijke islamieten zijn.

Mensen met zulke denkbeelden vind �*k dus gevaarlijk, maar dat komt zeker omdat ik (zonder het te weten) besmet ben door die islamieten...
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 19:30   #8
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Neen,je bent niet besmet, wat een onzinnige vraag. Volgens mij heb jij er alle baat bij de Koran te lezen! Je beoordeelt islam gewoon vanuit je christelijke achtergrond (zelfs al ben je niet religieus, je bent wel in deze maatschappij opgegroeid en er dus door beïnvloed).
Begin alvast met dit vers uit de Koran 4.
Citaat:
89. Zij (de ongelovigen) wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
en bvb. de volgende eveneens uit Koran 4 :
Citaat:
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
- Hebt u ooit de Koran gelezen?[/quote]

Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, in het Arabisch trouwens.

Heb je ook al eens een kijkje genomen op http://www.assabyle.com ?
Een aanrader om de echte moslimgeest te begrijpen.

Nu wat de moslima betreft, die jij kent, daar kan ik niet over oordelen, ik ken haar niet. Maar als je Vers 89 uit Koran 4 (zie hierboven) goed leest, zie je dat zij jou niet als vriend mag hebben als gelovige moslima...Mijn grootste vriendin is trouwens ook een moslima , al meer dan 15 jaar lang!

Dutch
Oud 6 april 2003, 22:45   #9
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Neen,je bent niet besmet, wat een onzinnige vraag. Volgens mij heb jij er alle baat bij de Koran te lezen! Je beoordeelt islam gewoon vanuit je christelijke achtergrond (zelfs al ben je niet religieus, je bent wel in deze maatschappij opgegroeid en er dus door beïnvloed).
Daar zijn we het alvast over eens.

Citaat:
Begin alvast met dit vers uit de Koran 4.
Citaat:
89. Zij (de ongelovigen) wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Het doden van ongelovigen mag dus als zelfverdediging.

Citaat:
en bvb. de volgende eveneens uit Koran 4 :
Citaat:
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Dat soort onzin is in de Bijbel ook te lezen.(1 Timotheus 2:9-15, Korintiërs 14:26-40, Efeziërs 5:22, Genesis 3:16 )

Citaat:
Citaat:
- Hebt u ooit de Koran gelezen?
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, in het Arabisch trouwens.
Dat had ik verwacht.

Citaat:
Heb je ook al eens een kijkje genomen op http://www.assabyle.com ?
Een aanrader om de echte moslimgeest te begrijpen.
Die website heeft volgens mij weinig te maken met de "échte moslimgeest", maar wel met de geest vd "extremistische moslim".

Citaat:
Nu wat de moslima betreft, die jij kent, daar kan ik niet over oordelen, ik ken haar niet. Maar als je Vers 89 uit Koran 4 (zie hierboven) goed leest, zie je dat zij jou niet als vriend mag hebben als gelovige moslima...Mijn grootste vriendin is trouwens ook een moslima , al meer dan 15 jaar lang!

Dutch
Volgens de letter van het Oude Testament mag ik geen omgang hebben met de andere (ongelovige) volken (Jozua 23, 7), alleen ben ik geen extremistische kommaneuker die naar de letter van de Bijbel leeft.

Ik heb zo het gevoel dat u ervanuit gaat dat elke moslim een extremist is...
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2003, 23:01   #10
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ook Brussel heeft een Bin laden Fanclub. Het "Centre Islamique Belge" is gevestigd in Brussel, en bejubelt voluit Osama en de Taliban.

Op hun website loopt een poll: ben je bereid om aan de Jihad deel te nemen? 80% stemt ja. Hun vorige poll "Hou je van Osama Bin Laden" kreeg 2800 ja-stemmen (en 1500 nee-stemmen).
Ik ken een site waar het Vlaams Blok 33% haalt en de VLD 8%.
Een site weespiegelt de mening van zijn bezoekers, niets meer.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 09:40   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges

Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen waren dat ook de uitslagen. 8)
Oud 7 april 2003, 10:09   #12
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Alle feiten op een rij, dat dit allemaal kan in België, zonder enige tussenkomst van gerecht, politie of Staatsveiligheid, is onbegrijpelijk.
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 10:12   #13
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Denk je nu echt dat de staatsveiligheid die mannen niet in het oog aan het houden is? Weer typisch, de vrije meningsuiting waar jullie de mond zo van vol hebben geldt blijkbaar niet voor de andere zijde...
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 10:15   #14
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NuMarx
Denk je nu echt dat de staatsveiligheid die mannen niet in het oog aan het houden is? Weer typisch, de vrije meningsuiting waar jullie de mond zo van vol hebben geldt blijkbaar niet voor de andere zijde...
Wie zegt dat ik voor vrije meningsuiting ben?? Helemaal niet, ik ben absoluut voorstander van politieke correctheid, alleen nu nog niet......
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 10:21   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza Europa

Wie zegt dat ik voor vrije meningsuiting ben?? Helemaal niet, ik ben absoluut voorstander van politieke correctheid, alleen nu nog niet......

.
Oud 8 april 2003, 08:39   #16
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Citaat:

Maar dat betekent wel dat we met mogelijks 2800 mensen, in belgie, europa of whatever, zitten die bereid zijn tot het uiterste te gaan. Zelfmoordaanslagen, jihad in europa incluis? Verontrustend toch?
Overigens heeft groot-brittanie de britse nationaliteit van al-hamza (captain hook) afgenomen. Een kleine web-search is voldoende om zijn visie over de westerse samenleving te kennen.
In ieder geval de eerste stap om hem uit te wijzen naar jemen. Als dat in GB kan waarom niet in belgie met abou, die zijn symphatie voor de man niet kan onderdrukken.

Overigens het verweer van al-hamza; "...men stuurt mij naar een land waar mensen doodgemarteld worden..."

Dat begrijp ik niet. 2 bedenkingen. Hij wou hier toch ook een islamitisch bewind, wat voor mij doodmartelen, handen afhakken, enz... ook inhoudt.
En hij zit dan niet meer in die `verderfelijke` westerse maatschappij?
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be