Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2023, 12:49   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Aauw lawijt

Graspop 2023
Machine Head headliner op vrijdag.
Samen met Gojira.

Als't kiezen wordt ga ik naar Gojira.

Maar... Machine Head... Da's lang geleden. Zeker 20 jaar niet meer naar geluisterd.
Na effe snuffelen duikel ik hier "Burn your eyes" (1994) nog eens op.

Toch nog steeds een beestige plaat en met "Davidian" één van de beste openers op een debuutplaat aller tijden.

Welke muziek die je al heel lang niet meer beluisterd had draaiden jullie onlangs nog eens?
En? Viel dat mee?
Oud 15 april 2023, 12:56   #2
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Graspop 2023
Machine Head headliner op vrijdag.
Samen met Gojira.

Als't kiezen wordt ga ik naar Gojira.

Maar... Machine Head... Da's lang geleden. Zeker 20 jaar niet meer naar geluisterd.
Na effe snuffelen duikel ik hier "Burn your eyes" (1994) nog eens op.

Toch nog steeds een beestige plaat en met "Davidian" één van de beste openers op een debuutplaat aller tijden.

Welke muziek die je al heel lang niet meer beluisterd had draaiden jullie onlangs nog eens?
En? Viel dat mee?
'Davidian' passeert hier regelmatig nog eens de revue, staat in mijne playlist 'in onzen tijd'
Wat ik onlangs opzette dat lang geleden was, is Draconian Times van Paradise Lost en Troublegum van Therapy?
Blijven sterk, heb er dan ook wat nummers van toegevoegd aan de playlist.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 15 april 2023 om 12:57.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 13:31   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
'Davidian' passeert hier regelmatig nog eens de revue, staat in mijne playlist 'in onzen tijd'
Wat ik onlangs opzette dat lang geleden was, is Draconian Times van Paradise Lost en Troublegum van Therapy?
Blijven sterk, heb er dan ook wat nummers van toegevoegd aan de playlist.
Therapy?... Ook altijd een speciaal groepke geweest.
Ooit gezien voor duizenden mensen op festival maar later even vrolijk in achteraf parochiezaaltjes voor een paar honderd man.
Niet van Troublegum maar van de opvolger Infernal Love kwam ik onlang "A moment of clarity" nog eens tegen. Wereldsong.
En op Youtube door één of andere gebruiker voorzien van een "Belgische" clip die verbazingwekkend goed bij de muziek past.
Oud 15 april 2023, 13:32   #4
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Viel dat mee?
Killing Joke. Ik was tot mijn schande vergeten hoe goed, en hard, die wel waren.

https://www.youtube.com/watch?v=YpmrJna7Um8
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 21:43   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen "platendraaier" meer en heb dus al lang mijn ouwe LP's niet meer beluisterd, maar ik mis het niet echt omdat er op Youtube zoveel materiaal te vinden is uit de '70 er jaren. Was dat maar voorhanden geweest in mijne "jongen tijd". Ongelofelijk dat dat allemaal bestond maar onbeschikbaar was.

Anyways, onlangs kwam ik toevallig op YT een clipje met 2 nummers van de Kinks tegen. Deze groep heeft geweldig goeie muziek gemaakt maar bleef altijd in de schaduw van de "grotere" groepen en ik had ze al heel lang niet meer beluisterd.

Dit clipje was van een optreden van Ray Davies op Glastonbury festival 2010 en dat rinkelde een belletje, want ik had ooit een opiniestuk gelezen waarin werd beweerd dat de live versie van "Days" op dit festival de beste was van alle covers van het nummer ooit uitgebracht.

Het clipje bevatte de nummers "Waterloo sunset" en , jawel, "Days".
Ik ben het roerend eens met het opiniestuk. Het mannen-en-vrouwenkoor in de achtergrond gaat wonderwel goed met deze 2 nummers. En Days (basically een afscheidslied) werd door Davies opgedragen aan een voormalig Kinks bandlid dat recentelijk overleden was. Hij wordt bij de inzet dan ook wat overwelmd door emotie. Blijkbaar verrast het hem zelf. Een sterk moment van een fantastisch artiest.

https://www.youtube.com/watch?v=n6hMWM_zW70
Oud 16 april 2023, 04:57   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Phlebotomized blijkt na twintig jaar terug actief te zijn geworden. Daardoor beluisterde ik deze gouwe ouwe nog eens.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 08:15   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb geen "platendraaier" meer en heb dus al lang mijn ouwe LP's niet meer beluisterd, maar ik mis het niet echt omdat er op Youtube zoveel materiaal te vinden is uit de '70 er jaren. Was dat maar voorhanden geweest in mijne "jongen tijd". Ongelofelijk dat dat allemaal bestond maar onbeschikbaar was.

Anyways, onlangs kwam ik toevallig op YT een clipje met 2 nummers van de Kinks tegen. Deze groep heeft geweldig goeie muziek gemaakt maar bleef altijd in de schaduw van de "grotere" groepen en ik had ze al heel lang niet meer beluisterd.

Dit clipje was van een optreden van Ray Davies op Glastonbury festival 2010 en dat rinkelde een belletje, want ik had ooit een opiniestuk gelezen waarin werd beweerd dat de live versie van "Days" op dit festival de beste was van alle covers van het nummer ooit uitgebracht.

Ik ben het roerend eens met het opiniestuk. Het mannen-en-vrouwenkoor in de achtergrond gaat wonderwel goed met deze 2 nummers. En Days (basically een afscheidslied) werd door Davies opgedragen aan een voormalig Kinks bandlid dat recentelijk overleden was. Hij wordt bij de inzet dan ook wat overwelmd door emotie. Blijkbaar verrast het hem zelf. Een sterk moment van een fantastisch artiest.

Ik heb mijn Technics 'platendraaiers' nooit willen wegdoen.

Integendeel er is daar nog een vrij goedkope USB draaitafel bijgekomen waar software bij zat met dewelke je oude 'platen (78tr/m zelfs nog)' kan overzetten en opslaan...

Mijn vader was blij met die 'plaat' van Caruso.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2023 om 08:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 08:59   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Ik was 5 jaar toen ik van mijn grootmoeder haar platenspeler kreeg. Samen met 1 plaat van een Franse chansonnier, maar ik weet niet meer dewelke.

Omdat ik zelf op die leeftijd nog geen platen had mocht ik die van mijn moeder draaien. Dat waren The Stones, Beatles, Kinks en wat kleinkunst ala Boudewijn de Groot en Zjef Vanuytsel.

Die van de Beatles en vooral de Kinks heb ik toen grijsgedraaid en sindsdien ben ik altijd grote fan gebleven van Kinks.
Voor mij veel beter dan de Stones of Beatles.

En ja; 1 plaat, onbewoond eiland? Doe er maar eentje van The Kinks. Liefst een vroege.

P.s. Leuke clip.
Oud 16 april 2023, 09:04   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ook typisch een groep die ik vaak jaren links laat liggen maar waar ik uiteindelijk toch altijd weer bij uitkom en me telkens weer verbaas hoe goed ze wel zijn: Incubus.
Oud 16 april 2023, 09:07   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Killing Joke. Ik was tot mijn schande vergeten hoe goed, en hard, die wel waren.

https://www.youtube.com/watch?v=YpmrJna7Um8
Nooit echt helemaal mijn ding geweest maar als ik het eens ergens hoor ga ik het ook niet afzetten.
Voor mij typisch zo'n "net niet" groep.

Nog in die categorie; Fugazi. Ook niet slecht maar ook weer net niet mijn ding...
Oud 16 april 2023, 09:09   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ben ik trouwens (off-topic) de enige die de laatste dagen wel heel erg vaak geconfronteerd wordt met "Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw" bij YouTube?

Of ligt het aan mijn browser?
De reacties onder de video, de afspeellijst aan de rechterkant,... wordt allemaal perfect geladen maar de video start vaak pas na een keer of 3, 4, refreshen.
Oud 16 april 2023, 09:13   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik trouwens (off-topic) de enige die de laatste dagen wel heel erg vaak geconfronteerd wordt met "Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw" bij YouTube?

Of ligt het aan mijn browser?
De reacties onder de video, de afspeellijst aan de rechterkant,... wordt allemaal perfect geladen maar de video start vaak pas na een keer of 3, 4, refreshen.
Ik geloof (niet zeker van) dat men bij YouTube (<<-- lees Google) weer maar eens enkele veranderingen gemaakt hebben.

Uiteraard gaat het om kassa*kassa.

Mensen die de YT filmpjes soms 'vrij' bekijken zonder abonnement komen in de problemen geloof ik.

Een FIX?????

YT miserie?

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2023 om 09:19.
Oud 16 april 2023, 09:27   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof (niet zeker van) dat men bij YouTube (<<-- lees Google) weer maar eens enkele veranderingen gemaakt hebben.

Uiteraard gaat het om kassa*kassa.

Mensen die de YT filmpjes soms 'vrij' bekijken zonder abonnement komen in de problemen geloof ik.

Een FIX?????

YT miserie?
Ik krijg tegenwoordig inderdaad ook precies meer "lange" reclame te zien dan vroeger.
Toen het eerst veelal over 5 seconden reclames ging waarvan je de tweede kon wegklikken krijg ik nu regelmatig 15 seconden reclames gevolgd door 5 seconde reclames die ik geen van beiden kan wegklikken.
Tof als je een filmpje van 30 seconden wil kijken...

Ik denk dat men meer en meer moeite doet om ons naar een betalend abo te sluizen.
En dat is hun goed recht maar als ze gaan beginnen met 'foutmeldingen' om dat te bereiken is het wel heel erg smerig.
Oud 16 april 2023, 09:38   #14
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg tegenwoordig inderdaad ook precies meer "lange" reclame te zien dan vroeger.
Toen het eerst veelal over 5 seconden reclames ging waarvan je de tweede kon wegklikken krijg ik nu regelmatig 15 seconden reclames gevolgd door 5 seconde reclames die ik geen van beiden kan wegklikken.
Tof als je een filmpje van 30 seconden wil kijken...

Ik denk dat men meer en meer moeite doet om ons naar een betalend abo te sluizen.
En dat is hun goed recht maar als ze gaan beginnen met 'foutmeldingen' om dat te bereiken is het wel heel erg smerig.
Ik gebruik firefox met Adblocker for Youtube add-on.
Ik heb al in geen jaren reclame op youtube gehad.

Eerlijkheidshalve moet ik wel stellen dat ik maar weinig op zoek ga naar nieuwe dingen, en als ik dat doe, daar ook heel picky in ben.
Maar meestal interesseert het me weinig meer om steeds nieuwe dingen te leren kennen zoals toen ik jonger was.
Zeker metal, 99,99% van de zware metalen vind ik maar niks, als ik dan iets bookmark is het eerder black- of doommetal, of afgeleiden van punk gelijk krust en d-beat.
Om de zoveel tijd doe ik wel eens een omzwerving op youtube, meestal voor andere genres (laatste waren (synth)wave en andere elektronische dingen), en zo kom ik dan uit bij dingen die geen kat kent of al jaren niet meer actief zijn.

Thuis zet ik de laatste tijd wel regelmatig een radio Willy op, vind dat zeker niet slecht en geeft me een Stubru vibe van jaren geleden dan.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 april 2023 om 09:53.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 11:08   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eerlijkheidshalve moet ik wel stellen dat ik maar weinig op zoek ga naar nieuwe dingen, en als ik dat doe, daar ook heel picky in ben.
Maar meestal interesseert het me weinig meer om steeds nieuwe dingen te leren kennen zoals toen ik jonger was.
Zeker metal, 99,99% van de zware metalen vind ik maar niks, als ik dan iets bookmark is het eerder black- of doommetal, of afgeleiden van punk gelijk krust en d-beat.
Om de zoveel tijd doe ik wel eens een omzwerving op youtube, meestal voor andere genres (laatste waren (synth)wave en andere elektronische dingen), en zo kom ik dan uit bij dingen die geen kat kent of al jaren niet meer actief zijn.

Thuis zet ik de laatste tijd wel regelmatig een radio Willy op, vind dat zeker niet slecht en geeft me een Stubru vibe van jaren geleden dan.
Er zijn AD-blockers die hun werk doen maar echt niet allemaal.

Sommige browsers geven de laatste tijden ook de mogelijkheid om er bepaalde vervelende zaken af te gooien maar dat gaat meer om 'cookies' dacht ik.

Die cookies (lees: trackers) ... er zijn sites waar u zelf kan kiezen: of u ze gebruikt of liever nier.

Er bestaat ook software om ze er allemaal af te gooien als u de PC afsluit. (sommige sites doen dat zo maar echt niet allemaal)

Cookies en reclame de meest ergerlijke dingen van de dag van vandaag?

Geen idee van of dat werkt????

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2023 om 11:13.
Oud 16 april 2023, 13:00   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn AD-blockers die hun werk doen maar echt niet allemaal.
Ad Block Plus

Wil je VTM GO bekijken , dan moet ge uw adblocker wel afzetten !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 13:10   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kutcookies , veel TE veel om weg te klikken !!
Zo gaat het zonder cookies te moeten wegklikken: https://archive.md/lTP7T

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 22:56   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Kutcookies , veel TE veel om weg te klikken !!
Zo gaat het zonder cookies te moeten wegklikken: https://archive.md/lTP7T
Persoonlijk heb ik er weinig of geen last van maar ik zwijg erover in alle talen hoe ik het doe want het zou wel eens gelezen kunnen worden door een medewerker van zij die de cookies weten op te dringen.

Lukt het niet dan lees ik de site gewoon niet als die te opdringerig is met cookiegebruik.

Zoals ik al eerder schreef zijn er op huidig ogenblik redelijk veel sites die het anders aanpakken en waar je zelf een keuze kan maken of men ze aanpakt of niet.

Ook zijn er verschillende browsers die er al wat tegen hebben. (of dat altijd werkt????)

Sommige AD-Blockers doen ook hun werk maar ook niet altijd.
Oud 17 april 2023, 10:04   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met die 5 seconden reclames kon ik nog leven.

Daarvoor ga ik niet allerlei adblockers installeren. Vroeger had ik die wel, en die werkten tot op een bepaald punt ook altijd redelijk goed maar steeds weer kreeg ik daar uiteindelijk toch weer miserie mee (niet langer geupdated, conflicten met andere extenties, dingen blokken die ik wel wou zien,...)

En als ze me wat veel lastig blijven vallen met de langere reclames schakel ik voor muziek gewoon over op Spotify. Dat doe ik nu ook al vaak al heeft YouTube met bv live-opnames enzo wel een streepje voor.

Ook al gedacht om Spotify in te wisselen voor een betalend YT-abo.
Moet dat nog eens bekijken maar 't is ook niet het dringendste voor mij.
Oud 17 april 2023, 10:11   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Terug on-topic:

Riot. Een groep waar ik niet alleen 30 jaar niet meer naar geluisterd heb, een groep die ik zelfs 30 jaar compleet vergeten was.
Klinkt nog steeds behoorlijk goed, ook al dateert hun debuut al van 1977.
Als't goed is moet ik de vinyl van Fire Down Under en Narita hier nog ergens hebben liggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be