Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2023, 22:35   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Dragqueen las ondanks protest gewoon voor: 'Wil kinderen niet teleurstellen'

onderwerp
Dragqueen las ondanks protest gewoon voor: 'Wil kinderen niet teleurstellen'

analyse

1) Zijn deze drag queens nou vermomde pedofielen en kinderlokkers?? Ik wil dit laten onderzoeken, deze lui verplicht opsluiten in Pieter Baan centrum voor onderzoek van hun pedofilie en seksuele geaardheid. Ze zijn toch staatsgevaarlijk kan je stellen, kinderen hebben hier toch geen behoefte aan?? Het zijn geen clowns, nee gewoon pedofielen????

2) Nederland is verloederd en verkracht. Einde beschaving als je deze pedofielen los laat lopen. Hele samenleving is nu verziekt ok. Dus ik denk dat er een soort oorlog moet komen, is natuurwet, genocides zijn natuurlijke processen en zo werkt de Harde Natuur, om parasieten dus op te ruimen. Oorlog is vanuit biologisch oogpunt gezond voor een populatie, omdat de zwakste mannetjes sterven en de wijfjes dan kunnen paren met de sterkste mannetjes voor sterker nageslacht, van de overwinnende, sterkere heteromannetjes. Dharti Maata heeft ijzeren wetten gemaakt voor hete hoerige, KROLSE KUTJES en ok nu begin ik dit beter te begrijpen.

3) Ik ben zelf ziek nu,, inferieur koelie apen afval, gelukkig geen kinderen kunnen verwekken, want die zouden mijn ziekten en minderwaardige koelie genen erven en dat kan ik hun niet aandoen. Wil MOeder natuur, dharti maata: The weak (cocks and sperm ) must perish and die.

===============================
https://www.nu.nl/cultuur-overig/625...urstellen.html

Dragqueen las ondanks protest gewoon voor: 'Wil kinderen niet teleurstellen'
Door Michiel Vos
16 apr 2023 om 05:08Update: 4 uur geleden
682 reacties
Dragqueen Ma'MaQueen leest al jaren voor aan kinderen tijdens speciale evenementen. Afgelopen week werd ze ineens het onderwerp van ophef en een demonstratie. De voorleesmiddagen in een theater in Rotterdam zouden kinderen seksualiseren. "Er is niets seksueels aan wat ik daar doe", zegt Ma'MaQueen in gesprek met NU.nl.

Zondag stond er een kleinschalige voorleesmiddag met twee dragqueens in een Rotterdams theater gepland. Dat werd toen ook de locatie van een demonstratie én een tegendemonstratie.
Wat zijn dragqueens?

'Drag' is een kunst- of entertainmentvorm waarbij een man of vrouw zich uitbundig kleedt en opmaakt, met bijvoorbeeld een glitterjurk en grote pruik. Met seksualiteit heeft het niet te maken. Ook niet met geaardheid. Sommige dragqueens zijn homo of bi, andere zijn hetero.

Stichting De Roze Leeuw (volgens haar website voor "gewone, nuchtere homoseksuelen") startte een petitie en demonstratie. De voorleesmiddagen zouden niet zo onschuldig zijn als ze lijken. Volgens de stichting dragen zulke evenementen bij aan de "seksualisering van kinderen". De jongerenafdeling van Forum voor Democratie sloot zich al snel aan bij de demonstratie.

Het leverde Ma'MaQueen, die de voorleesmiddag samen met een andere dragqueen organiseerde, zware weken op. "Ik ben kapot", vertelt de artiest voorafgaand aan de voorleesdag. "Ik houd mijn rug recht en mijn kop omhoog, maar het raakt me wel. De passie die ik heb voor wat ik doe is wel veranderd in een strijdlust, en dat is een ander gevoel."
Negatieve reacties en bedreigingen stromen binnen

Na de ophef over de voorleesmiddag koos Ma'MaQueen ervoor zichtbaar haar gemeenschap te vertegenwoordigen. Dat doet ze onder andere door zoveel mogelijk media te woord te staan. Mede door die aandacht stromen de negatieve reacties en zelfs bedreigingen binnen.

Ma'MaQueen benadrukt dat de voorleesmiddag niks nieuws is. Ze leest al enkele jaren met enige regelmaat voor aan kinderen. En daar had niemand ooit een probleem van gemaakt. "Nu word ik ineens een pedofiel genoemd en roepen mensen dat ik achter een auto geknoopt moet worden." De dragqueen heeft nog geen aangifte gedaan, maar overweegt dat wel.

"We wilden vooral een tegengeluid bieden na de wetsvoorstellen in de Verenigde Staten die dragqueens uit de publieke ruimte moeten weren. Het moest een viering worden van drag als kunstvorm waarbij iedereen welkom is. Dat is helemaal uit z'n verband getrokken en door die misinformatie krijgen we veel haat."
Ma'MaQueen tijdens een eerder voorleesmoment met kinderen. (Foto: Instagram Ma'MaQueen)
'Seksuele optredens bewaren dragqueens voor de nachtclubs'

De grootste misvatting is volgens Ma'MaQueen dat er ook maar iets seksueels is aan de voorleesdag. Ze legt uit dat de dragqueens simpelweg kinderboeken voorlezen aan kinderen (en ouders) die dat leuk vinden.

Daarbij letten ze op inclusieve kinderboeken. Niet alleen op het gebied van gender of geaardheid, maar bijvoorbeeld ook voor kinderen met een beperking.

"Die kinderen genieten er gewoon van dat ze worden voorgelezen door iemand in een glitterjurk. En ze zijn benieuwd naar hoe ik mijn haar doe en vinden mijn ketting mooi. Die zijn helemaal niet bezig met genderconstructies. Het ene kind vindt voetbal leuk, een ander kind heeft meer plezier bij het voorlezen."

"Dit heeft echt helemaal niets met seks te maken. Natuurlijk zijn er ook dragqueens die wel seksueel getinte optredens geven, maar die bewaren dat voor de nachtclubs. En daar zijn zeker geen kinderen toegestaan."

Dragqueens die kinderen voorlezen: dit is het idee daarachter
Zie ookDragqueens die kinderen voorlezen: dit is het idee daarachter

'Als de kinderen maar geen gevaar lopen'

Dat het tegengeluid vanuit De Roze Leeuw komt, maakt voor Ma'MaQueen geen verschil. De stichting is een tak van de lhbtiq+-gemeenschap. Al spreekt die tak zelf liever van de holebi-gemeenschap, dus alleen mensen die homoseksueel, lesbisch of biseksueel zijn.

"Ik snap wel waar het vandaan komt, maar ik heb er geen begrip voor", zegt de artiest. "Polarisatie gebeurt niet alleen tussen hetero- en homoseksueel, maar bijvoorbeeld ook De Roze Leeuw tegenover uitgesproken queer mensen. De Roze Leeuw denkt dat discriminatie tegen onze gemeenschap deels komt door hoe andere queer mensen zich uiten."

Ma'MaQueen wil in ieder geval geen haat met haat beantwoorden. "Dat is niet wie ik ben, niet als persoon en niet als dragqueen. Mijn boodschap is liefde en inclusiviteit. Dat betekent ook dat mensen die niet achter mij staan ruimte mogen hebben voor hun mening. Ik hoop dat ik uiteindelijk die ruimte ook terugkrijg."

De bedreigingen en haatmails zijn Ma'MaQueen niet in de koude kleren gaan zitten. "Het is beangstigend. Gelukkig gaat het de demonstranten ook om de veiligheid van de kinderen. Dus zolang die geen gevaar lopen, gaat het door. De kinderen kijken er ook zo naar uit, ik wil ze niet teleurstellen."

Uiteindelijk besloot de organisatie daarom de geplande voorleesmiddag in het geheim te vervroegen. Die was daarom al afgelopen toen de demonstraties begonnen.

Leescrisis onder Nederlandse jeugd baart taalexperts grote zorgen
Zie ookLeescrisis onder Nederlandse jeugd baart taalexperts grote zorgen

Eerder

01 apr 2023 om 18:31
Wet die dragshows verbiedt in Amerikaanse staat Tennessee gaat (nog) niet in
Wet die dragshows verbiedt in Amerikaanse staat Tennessee gaat (nog) niet in

682 reacties
Lees meer over:
Boeken
Lhbtiq+
Media en Cultuur
NUjij: Uitgelichte reacties
LaatZeEenPoepieRuiken
16 apr 2023 om 11:18
Wat een helder interview, complimenten. Ik ben als hetero ook drag queen, en begrijp haar beweegredenen. Het is geweldig om te laten zien hoe je ook bent en kan zijn. Ik wens haar veel liefde toe op deze mooie dag.
Respect: ???? 35
Reacties: ???? 1
Reageer
Talaia
16 apr 2023 om 11:13
Dit is niet de eerste keer dat ze voorleest dus ik vraag me af waar die "zorgen" ineens vandaan komen. Eerlijk denk ik dat sommige ouders teveel op inte aangestoken door angst zoals in Amerika panisch om zich heen slaat met wetten en protesten tegen dragqueens terwijl daar reëel gezien geen basis voor is. Als je niet wilt dat een drag queen je kind voorleest breng het dan niet naar de voorleesmiddag. Die keuze heb je als ouder. Niemand verplicht of dwingt je om iets wel of niet te doen.
Respect: ???? 26
Reacties: ???? 0

https://www.nu.nl/cultuur-overig/625...urstellen.html

====================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be