![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezeik voor een paar knallen zeg....
In de tijd dat ik jong was waren deze "knallen" dagelijkse kost. Net als het zeer laag vliegen van de F104 Starfighters. F-16 gaat door geluidsmuur: luide knal in provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant In delen van de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant was vanmorgen een luide knal te horen. Op sociale media vroegen heel wat mensen zich af waar het geluid vandaan kwam. Het bleek uiteindelijk om een F-16-straaljager te gaan die door de geluidsmuur was gevlogen. ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...dere-holsbeek/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen ontploften er ook nog geen gebouwen in de buurt zoals daar nu wel het geval is hé.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bleiters 2023 in contrast met bad-ass boomers uit vervlogen tijd.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar de rules of engagement he Henri, normaal mag dat enkel boven de zee , of als er een interventie / onderschepping is.
Jong in den tijd van de Starfighter, dan moogt ge al wat kaarskes uitblazen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prachtige zomerdag, langs de dijk (moet het Albertkanaal geweest zijn) zie ik een grote moderne graafmachine werken, en dan het gehuil van 2 Starfighters die overscheerden. Dat zit er gewoon ingebrand. Het feit dat ik mijn vader aan het roer zie als een reus, maakt wel duidelijk dat ik nog een klein menneke was.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen KElt nog een Keltje was gingen de Starfighters om de haverklap doorheen de geluidsmuur.Het was mogelijk een PROBLEEM om subsonisch te blijven vliegen met die dingen..... ![]() We vonden het GEWELDIG natuurlijk.... Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2023 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk:
Destijds meer van zulke knallen gehoord , ze doen maar op , mij een zorg !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ook een zware ontploffing...
Misschien was men wel van mening dat het door de geluidsmuur vliegen/knallen een beetje in het nieuws mocht gebracht worden want als de Russen voet aan de grond zetten in de EU is het alle dagen van dat. Even DOOMdenken mag??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g4if73j2 http://www.vergetenverhalen.nl/2015/...klap-wel-vanaf Ook de vuurwerkramp in Enschede .... https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkramp_in_Enschede
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks gehoord. Ik woon nochtans in Vlaams Brabant.
![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook herinneringen aan vliegtuigen die door de geluidsmuur gingen met krachtige knallen tot gevolg.
Met het pamperen van alles en iedereen, is dat nu zo'n zeldzaamheid, dat mensen er bang van zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woonde in mijn jonge jaren pal onder de vliegroute van die dingen (of hun voorgangers) en ik had een bloedhekel aan dat lawaai; niet zozeer aan die knallen maar aan het lawaai van het vliegen. Je hoofd trok automatisch tussen je schouders.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die knal ook gehoord en ik dacht in eerste instantie, dat er ergens een zware ontploffing was gebeurd. Door de geluidsmuur boven woongebied is trouwens, dacht ik, niet meer toegelaten. Waarom had die zo'n haast?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet daarmee oppassen. Je moet je daartegen verzetten. Want het schijnt dat je er impotent van wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Kunnen ze niet beter met de F-35 oefenen? Finland heeft er een stuk of 60. En wij?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die haden van die klein vleugelkes he, kan best zijn dat die moeilijk te besturen werden bij lage snelheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik lang geleden eens op een airshow was in Kokzijde vond ik er eigenlijk maar 1 die er echt uitsprong qua geluidsniveau
een F-111 Aardvark |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootouders woonden precies ook onder zo een route. Ik herinner me nog dat ik die in de zomer vaak voorbij zag vliegen. Ik vond dat geluid echt machtig. Wat een machines zeg. Toen gingen die geregeld wel eens door de geluidsmuur. Wist niet dat dat nu niet meer mag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |