Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2023, 08:41   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Minister Demir (N-VA) annuleert gespreksavond met landbouwers in Arendonk

Demir durft niet ?

Minister Demir (N-VA) annuleert gespreksavond met landbouwers in Arendonk: "Veiligheid kan niet worden gegarandeerd"

Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) schrapt haar plannen om eind deze maand in Arendonk, in de provincie Antwerpen, in gesprek te gaan met landbouwers. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen en bevestigt haar kabinet. De politie verwacht dat honderden landbouwers en tractoren naar de bijeenkomst willen afzakken om actie te voeren, waardoor noch de veiligheid van de minister, noch die van de aanwezigen kan worden gegarandeerd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/16/demir-arendonk/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 09:24   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Nochtans is de burgemeester van Arendonk een NVA’er. Die zijn toch in staat om de veiligheid van politici te verzekeren.
Oud 17 mei 2023, 09:58   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Ondanks uw aversie tegen alles wat niet extreem-links is: dit topic hoort in de rubriek "binnenland".
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 12:48   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nochtans is de burgemeester van Arendonk een NVA’er. Die zijn toch in staat om de veiligheid van politici te verzekeren.
Demir wellicht bang van van een mest-kanon ?
Oud 17 mei 2023, 12:49   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ondanks uw aversie tegen alles wat niet extreem-links is: dit topic hoort in de rubriek "binnenland".
Dat weet ik.

Maar bij een vorig topic dat ik in binnenland postte kreeg ik brandpunten omdat het zogezegd verkeerd stond.

In K&K is dat risico kleiner hé. We kunnen dan altijd nog zeggen dat het om te lachen is.
Oud 17 mei 2023, 13:28   #6
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Demir durft niet ?

Minister Demir (N-VA) annuleert gespreksavond met landbouwers in Arendonk: "Veiligheid kan niet worden gegarandeerd"

Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) schrapt haar plannen om eind deze maand in Arendonk, in de provincie Antwerpen, in gesprek te gaan met landbouwers. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen en bevestigt haar kabinet. De politie verwacht dat honderden landbouwers en tractoren naar de bijeenkomst willen afzakken om actie te voeren, waardoor noch de veiligheid van de minister, noch die van de aanwezigen kan worden gegarandeerd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/16/demir-arendonk/
Natuurlijk durft ze niet, ze heeft immers geen argumenten en het dun loopt al door haar broek bij de gedachte aan een confrontatie met talloze, woedende boeren, die ze van de eu de boerenstiel en onze voedselvoorziening kapot moet maken zoals in elk eu-land.
Veiligheid is dan altijd een perfect excuus van laffe politiekers om niet te moeten komen opdagen voor een gesprek omdat ze goed weten dat ze fout bezig zijn, met hun mond vol tanden zullen staan en misschien zelfs te beschaamd zijn over wat ze die mensen willen gaan aandoen.

Ze kunnen toch ook een video-gesprek voeren? Dan is haar en ieders veiligheid toch gegarandeerd?
En dat ze dan dat gesprek maar openbaar voeren en uitzenden voor het hele land..
Oud 17 mei 2023, 14:38   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een minister die een advies van de flikken opvolgt. Wat gaan we nog meemaken?

Eigenlijk is het wel een schande.
Dat we onze eigen boeren niet kunnen vertrouwen in het democratisch spelletje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 12:49   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een minister die een advies van de flikken opvolgt. Wat gaan we nog meemaken?

Eigenlijk is het wel een schande.
Dat we onze eigen boeren niet kunnen vertrouwen in het democratisch spelletje.
Wie zegt dat die boeren niet te vertrouwen zijn?
De entourage van Demir.
Die boeren zelf spreken dat tegen.
Er is nog niks gebeurd en die boeren krijgen de zwarte piet alweer toegespeeld.

En om eerlijk te zijn; ik kan die woede van die boeren best begrijpen.
Ik woon in de streek en ken enkele van die getroffen gezinnen.
Enkele jaren geleden een vergunning gekregen, miljoenen geinvesteerd en nu plots gedwongen worden om te stoppen.

Stel dat jij een huis wil bouwen, je een vergunning vraagt en krijgt, je begint aan de bouw van je huis en nog voor je er in woont krijg je te horen dat je je huis terug af moet breken... Voor een aalmoes. En voor redenen die niemand echt begrijpt.

Ik vind dat die mensen het tot nu toe nog best rustig aangepakt hebben.
Dat Demir ze niet onder ogen durft komen zegt meer over haar ingesteldheid dan over die van de getroffen landbouwers volgens mij.
Oud 18 mei 2023, 17:44   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze op vakantie gaat naar Turkije en Erdegon haar laat verdwijnen wegens Koerdisch nationalistisch activisme.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 21:35   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wie zegt dat die boeren niet te vertrouwen zijn?
De entourage van Demir.
Die boeren zelf spreken dat tegen.
Er is nog niks gebeurd en die boeren krijgen de zwarte piet alweer toegespeeld.

En om eerlijk te zijn; ik kan die woede van die boeren best begrijpen.
Ik woon in de streek en ken enkele van die getroffen gezinnen.
Enkele jaren geleden een vergunning gekregen, miljoenen geinvesteerd en nu plots gedwongen worden om te stoppen.

Stel dat jij een huis wil bouwen, je een vergunning vraagt en krijgt, je begint aan de bouw van je huis en nog voor je er in woont krijg je te horen dat je je huis terug af moet breken... Voor een aalmoes. En voor redenen die niemand echt begrijpt.

Ik vind dat die mensen het tot nu toe nog best rustig aangepakt hebben.
Dat Demir ze niet onder ogen durft komen zegt meer over haar ingesteldheid dan over die van de getroffen landbouwers volgens mij.
Die het niet zag aankomen, is te grote debiel om zich met iets belangrijks als voedselproductie bezig te houden.

Die op de boerenbond en de tsjeven-maffia vertrouwt, is helemaal een grote debiel.

Ze hebben nochtans genoeg voorbeelden gehad, die boeren.
Pesticiden (e605): het zou niet gaan zonder dit. Alle boeren failliet ... Maar het is toch maar gereguleerd
Hormonen in het vlees: het ging niet gaan .... het gaat toch
Mestactieplan ... het gaat.
Normen van dierenbescherming: ... het gaat.

Met dat stikstof: het zal ook gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 mei 2023, 21:36   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hoop dat ze op vakantie gaat naar Turkije en Erdegon haar laat verdwijnen wegens Koerdisch nationalistisch activisme.
Dat klinkt net iets vriendelijker dan elimineren met gas, maar het komt op hetzelfde neer.
Dikke foei.

Oud 18 mei 2023, 22:12   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die het niet zag aankomen, is te grote debiel om zich met iets belangrijks als voedselproductie bezig te houden.

Die op de boerenbond en de tsjeven-maffia vertrouwt, is helemaal een grote debiel.

Pesticiden (e605): het zou niet gaan zonder dit. Alle boeren failliet ... Maar het is toch maar gereguleerd

Ik ga hier de Boerenbond niet zitten verdedigen, maar voor de honderdduizendste keer:
- het MAP dat de stikstofvervuiling tengevolge van bemesting globaal regelt is volkomen terecht.
Maar het is niet te verwarren met:
- de Stikstof Habitatrichtlijn die zeer lokaal absurde eisen stelt als er toevallig een bos geterraformeerd wordt tot heidegebied door Natuurpunt naast uw boerderij. Geterraformeerd op kosten van de belastingbetaler uiteraard.
Dus boeren die daar al decenialang een vergunde boerderij hebben worden weggejaagd omdat Natuurpunt daar een Natuurgebied gaat inplanten.

Ik ben een ecologist in alle opzichten, maar ecoterrorisme bestaat ook.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 mei 2023 om 22:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 08:28   #13
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat een haat. Wat heeft die dame u misdaan? Of de partij waartoe ze behoort u zint of niet, ze is het toonbeeld van een geïntegreerde immigrant die tot de lokale maatschappij behoort, en daar nadrukkelijk fier op is, daar kunnen nog velen een puntje aan zuigen.

En wat is er fout aan het Koerdisch nationalisme? Als er één volk is, dat allang een staat verdient heeft, zijn het de Koerden, een trots en dapper volk.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 08:36   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga hier de Boerenbond niet zitten verdedigen, maar voor de honderdduizendste keer:
- het MAP dat de stikstofvervuiling tengevolge van bemesting globaal regelt is volkomen terecht.
- de Stikstof Habitatrichtlijn die zeer lokaal absurde eisen stelt als er toevallig een bos geterraformeerd wordt tot heidegebied door Natuurpunt naast uw boerderij. Geterraformeerd op kosten van de belastingbetaler uiteraard.
Dus boeren die daar al decenialang een vergunde boerderij hebben worden weggejaagd omdat Natuurpunt daar een Natuurgebied gaat inplanten.

In dat laatste kan ik u bijtreden, Natuurpunt moet er zijn voor de vogelkes en bijtjes en bossen etc.. maar ze moeten wel eens gaan beseffen dat de maakbaarheid van de natuur ook foei is, de natuur is de natuur en die regelt daar zelf,

Daar moeten middelbare baardapen in een dure tenson met swarofski kijker rond hun nek eens goed over nadenken.

Dat wil dus niet zeggen zelf gaan ingrijpen en gebieden verschralen om daar heide van te maken (die vervolgens, en uiteindelijk toch weer bos wordt, dat is nu eenmaal het lot van heide gebied. )

Bij een volgend blikseminslag / bosbrand, wordt het weer heide of pioniergrond en dan komt de grijsgestreepte heide valparkiet vanzelf weer terug. Ondertussen kunt u door de swarofski naar andere soorten kijken. Vanmorgen trouwens nog een roofvogel gezien in zijn natuurlijke habitat. En dat zonder tenson en swarofski .

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2023 om 08:38.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 08:43   #15
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wat een haat. Wat heeft die dame u misdaan? Of de partij waartoe ze behoort u zint of niet, ze is het toonbeeld van een geïntegreerde immigrant die tot de lokale maatschappij behoort, en daar nadrukkelijk fier op is, daar kunnen nog velen een puntje aan zuigen.

En wat is er fout aan het Koerdisch nationalisme? Als er één volk is, dat allang een staat verdient heeft, zijn het de Koerden, een trots en dapper volk.
Fout. Ze is hier geboren en dus is ze geen immigrant. Ze is Belg en hoeft dus niet te integreren, althans niet meer of minder dan gij.
Oud 19 mei 2023, 08:44   #16
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Mvr Demir nog steeds de dubbelnationaliteit heeft. De Turkse nationaliteit raak je niet makkelijk kwijt.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 08:46   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ondertussen kunt u door de swarofski naar andere soorten kijken. Vanmorgen trouwens nog een roofvogel gezien in zijn natuurlijke habitat. En dat zonder tenson en swarofski .
Maar met een gewaxte Barbourhoed met pluimke tegen de regen?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 mei 2023 om 08:46.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 09:45   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maar met een gewaxte Barbourhoed met pluimke tegen de regen?
Tis hier droog vandaag, dat zou nogal belachelijk zijn, ... Trouwens dat is meer iets voor "paardenvolk"

Met een M-65 field jacket is wild spotten ook mogelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 09:54   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dus het verwijt is dat de landbouwers geen glazen bol hadden??
Ze hadden het maar moeten zien aankomen?
Ze hadden moeten weten dat 'een vergunning krijgen' binnen enkele jaren totaal niks meer hoeft te betekenen?

Citaat:
Dat heeft niks met vertrouwen maar alles met rechtszekerheid te maken.

Citaat:

Er is een groot verschil tussen een landbouwer die zich aan moet passen ("het gaat") en een landbouwer die zijn bedrijf moet sluiten, want dan heeft het niks meer te maken met "het gaat".
Oud 19 mei 2023, 09:56   #20
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. het gaat niet om het creëeren van heidegebieden, dat is het karaikaturale beeld dat in bepaalde hoek wordt opgehangen. Het gaat om allerhande soorten habitats, zowel bos, heide, granslanden, valleisystemen, etc. Voor AL die systemen is er een overblasting van stikstof.
Hier blijkt vooral hoe krachtig de propaganda van beoeren heeft gewerkt en dat een perceptie is gecreëerd die compleet fout is
2. het gaat om europese regelegeving. En daar liggen ze echt niet akker van natuurpunt, ook hier weer: perceptie versus realiteit

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be