![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Demir durft niet ?
Minister Demir (N-VA) annuleert gespreksavond met landbouwers in Arendonk: "Veiligheid kan niet worden gegarandeerd" Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) schrapt haar plannen om eind deze maand in Arendonk, in de provincie Antwerpen, in gesprek te gaan met landbouwers. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen en bevestigt haar kabinet. De politie verwacht dat honderden landbouwers en tractoren naar de bijeenkomst willen afzakken om actie te voeren, waardoor noch de veiligheid van de minister, noch die van de aanwezigen kan worden gegarandeerd. ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/16/demir-arendonk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is de burgemeester van Arendonk een NVA’er. Die zijn toch in staat om de veiligheid van politici te verzekeren.
![]()
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondanks uw aversie tegen alles wat niet extreem-links is: dit topic hoort in de rubriek "binnenland".
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij een vorig topic dat ik in binnenland postte kreeg ik brandpunten omdat het zogezegd verkeerd stond. In K&K is dat risico kleiner hé. We kunnen dan altijd nog zeggen dat het om te lachen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Veiligheid is dan altijd een perfect excuus van laffe politiekers om niet te moeten komen opdagen voor een gesprek omdat ze goed weten dat ze fout bezig zijn, met hun mond vol tanden zullen staan en misschien zelfs te beschaamd zijn over wat ze die mensen willen gaan aandoen. Ze kunnen toch ook een video-gesprek voeren? Dan is haar en ieders veiligheid toch gegarandeerd? En dat ze dan dat gesprek maar openbaar voeren en uitzenden voor het hele land.. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een minister die een advies van de flikken opvolgt. Wat gaan we nog meemaken?
Eigenlijk is het wel een schande. Dat we onze eigen boeren niet kunnen vertrouwen in het democratisch spelletje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De entourage van Demir. Die boeren zelf spreken dat tegen. Er is nog niks gebeurd en die boeren krijgen de zwarte piet alweer toegespeeld. En om eerlijk te zijn; ik kan die woede van die boeren best begrijpen. Ik woon in de streek en ken enkele van die getroffen gezinnen. Enkele jaren geleden een vergunning gekregen, miljoenen geinvesteerd en nu plots gedwongen worden om te stoppen. Stel dat jij een huis wil bouwen, je een vergunning vraagt en krijgt, je begint aan de bouw van je huis en nog voor je er in woont krijg je te horen dat je je huis terug af moet breken... Voor een aalmoes. En voor redenen die niemand echt begrijpt. Ik vind dat die mensen het tot nu toe nog best rustig aangepakt hebben. Dat Demir ze niet onder ogen durft komen zegt meer over haar ingesteldheid dan over die van de getroffen landbouwers volgens mij.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ze op vakantie gaat naar Turkije en Erdegon haar laat verdwijnen wegens Koerdisch nationalistisch activisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die op de boerenbond en de tsjeven-maffia vertrouwt, is helemaal een grote debiel. Ze hebben nochtans genoeg voorbeelden gehad, die boeren. Pesticiden (e605): het zou niet gaan zonder dit. Alle boeren failliet ... Maar het is toch maar gereguleerd Hormonen in het vlees: het ging niet gaan .... het gaat toch Mestactieplan ... het gaat. Normen van dierenbescherming: ... het gaat. Met dat stikstof: het zal ook gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikke foei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het MAP dat de stikstofvervuiling tengevolge van bemesting globaal regelt is volkomen terecht. Maar het is niet te verwarren met: - de Stikstof Habitatrichtlijn die zeer lokaal absurde eisen stelt als er toevallig een bos geterraformeerd wordt tot heidegebied door Natuurpunt naast uw boerderij. Geterraformeerd op kosten van de belastingbetaler uiteraard. Dus boeren die daar al decenialang een vergunde boerderij hebben worden weggejaagd omdat Natuurpunt daar een Natuurgebied gaat inplanten. Ik ben een ecologist in alle opzichten, maar ecoterrorisme bestaat ook.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 mei 2023 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat is er fout aan het Koerdisch nationalisme? Als er één volk is, dat allang een staat verdient heeft, zijn het de Koerden, een trots en dapper volk.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moeten middelbare baardapen in een dure tenson met swarofski kijker rond hun nek eens goed over nadenken. Dat wil dus niet zeggen zelf gaan ingrijpen en gebieden verschralen om daar heide van te maken (die vervolgens, en uiteindelijk toch weer bos wordt, dat is nu eenmaal het lot van heide gebied. ) Bij een volgend blikseminslag / bosbrand, wordt het weer heide of pioniergrond en dan komt de grijsgestreepte heide valparkiet vanzelf weer terug. Ondertussen kunt u door de swarofski naar andere soorten kijken. Vanmorgen trouwens nog een roofvogel gezien in zijn natuurlijke habitat. En dat zonder tenson en swarofski . Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2023 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat Mvr Demir nog steeds de dubbelnationaliteit heeft. De Turkse nationaliteit raak je niet makkelijk kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 mei 2023 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden het maar moeten zien aankomen? Ze hadden moeten weten dat 'een vergunning krijgen' binnen enkele jaren totaal niks meer hoeft te betekenen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier blijkt vooral hoe krachtig de propaganda van beoeren heeft gewerkt en dat een perceptie is gecreëerd die compleet fout is 2. het gaat om europese regelegeving. En daar liggen ze echt niet akker van natuurpunt, ook hier weer: perceptie versus realiteit
![]() |