Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2023, 18:31   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard Autoverhuur: oplichting in het buitenland

Ben met vakantie op een eiland. Het openbaar vervoer blijkt er bijna niet te zijn. Je moet een auto huren of je geraakt nergens.

Ik heb mijn rijbewijs niet bij omdat ik het niet verwachtte. Ze namen genoegen met een foto van mijn rijbewijs, maar dit blijkt niet legaal. De procedure bij het huren verliep ook niet zoals het moest. En bij het terugbrengen van de auto (in de ochtend voor hun openingsuren) vraagt men mij de auto open achter te laten met de sleutel onder het zitje.

Ik heb overal maar 30 gereden. Er is helemaal niets gebeurd maar de staat van de weg is op sommige plekken heel slecht.

Bij het binnenbrengen van de auto begint de controleur met "Ik weet niet of deze spikkel aan de rechterkant er zat".

Ik zei dat er helemaal niets is gebeurd. De staat van de weg is wel heel slecht hier. Als er eens een spikkel opspringt, ben ik hier mijns inziens niet verantwoordelijk voor.

Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?

Indien wel, ga ik onmiddellijk deze kaart laten blokkeren met card stop.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 mei 2023 om 18:32.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2023, 19:15   #2
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 894
Standaard

alles behalve de laatste zin lijkt zowat overeen te komen met mijn ervaringen, daarom dat ik bij afhalen auto grondig inspecteer en rondom foto's neem. En dan hangt het van 'de kleine lettertjes' af, maar meestal een krasje kleiner dan een 1€ of 2€ muntstuk, wordt genegeerd. En ja, doorgaans wordt er een behoorlijk bedrag geblokkeerd op de credit card bij ophalen auto, en dat kunnen ze gebruiken om de schade te vergoeden. Als die spikkel ook een blutsje is van een opvliegende steen, dan is er nieuwe schade.

Laatst gewijzigd door DIBO : 22 mei 2023 om 19:15.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2023, 19:37   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Alala the joys of Greece.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2023, 22:12   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

En?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2023, 22:40   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
alles behalve de laatste zin lijkt zowat overeen te komen met mijn ervaringen, daarom dat ik bij afhalen auto grondig inspecteer en rondom foto's neem. En dan hangt het van 'de kleine lettertjes' af, maar meestal een krasje kleiner dan een 1€ of 2€ muntstuk, wordt genegeerd. En ja, doorgaans wordt er een behoorlijk bedrag geblokkeerd op de credit card bij ophalen auto, en dat kunnen ze gebruiken om de schade te vergoeden. Als die spikkel ook een blutsje is van een opvliegende steen, dan is er nieuwe schade.
Ik heb betaald met een debit card (maestro), niet met VISA of een mastercard.
Ben ik mis of kunnen ze niet zomaar een bedrag doorrekenen naar die kaart?

Ik ga nu al mijn bank contacteren om alle verzoeken tot betaling van dat bedrijf tegen te houden. Zonder mijn handtekening (digitaal, met pincode) lijkt het me toch straf dat ze me iets kunnen maken. Maar deze mensen zijn niet zuiver op de graat, las ik achteraf online al.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:24   #6
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?
Natuurlijk niet.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:33   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben met vakantie op een eiland. Het openbaar vervoer blijkt er bijna niet te zijn. Je moet een auto huren of je geraakt nergens.

Ik heb mijn rijbewijs niet bij omdat ik het niet verwachtte. Ze namen genoegen met een foto van mijn rijbewijs, maar dit blijkt niet legaal. De procedure bij het huren verliep ook niet zoals het moest. En bij het terugbrengen van de auto (in de ochtend voor hun openingsuren) vraagt men mij de auto open achter te laten met de sleutel onder het zitje.

Ik heb overal maar 30 gereden. Er is helemaal niets gebeurd maar de staat van de weg is op sommige plekken heel slecht.

Bij het binnenbrengen van de auto begint de controleur met "Ik weet niet of deze spikkel aan de rechterkant er zat".

Ik zei dat er helemaal niets is gebeurd. De staat van de weg is wel heel slecht hier. Als er eens een spikkel opspringt, ben ik hier mijns inziens niet verantwoordelijk voor.

Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?

Indien wel, ga ik onmiddellijk deze kaart laten blokkeren met card stop.
Uw centjes zullen er al lang af zijn, ...

altijd foto's trekken bij het in ontvangst nemen, altijd de inspectie doen bij het inleveren en hun een papierke laten tekenen dat hij in goede staat is afgeleverd.

ah en huur bij een serieuze maatschappij, Hertz, AVIS etc... Bij Helenic Adonis Motors, zou ik niet gaan bvb.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 23 mei 2023 om 10:36.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:39   #8
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb betaald met een debit card (maestro), niet met VISA of een mastercard.
Ben ik mis of kunnen ze niet zomaar een bedrag doorrekenen naar die kaart?
Dan heb je het bedrag toch gezien dat je aangerekend wordt op je debit card voor je je code hebt moeten ingeven op dat toestel?
En normaal moet je dan een ticketje krijgen waar de verrichting/betaling op staat als bewijs dat je hebt betaald?
Je moet controleren welk bedrag ze ingeven voordat je je code intikt, dat bedrag staat altijd op de display van dat toestel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ga nu al mijn bank contacteren om alle verzoeken tot betaling van dat bedrijf tegen te houden. Zonder mijn handtekening (digitaal, met pincode) lijkt het me toch straf dat ze me iets kunnen maken. Maar deze mensen zijn niet zuiver op de graat, las ik achteraf online al.
Om zeker te zijn kun je inderdaad je bank op de hoogte brengen.
Bij bankautomaten copiëren dieven ook de kaart en de code bij een geld afhaling door er een apparaatje in te plaatsen om dan achteraf de bankrekening te kunnen leeg plunderen.
Dus ook best de code van je bankkaart meteen veranderen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:44   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan heb je het bedrag toch gezien dat je aangerekend wordt op je debit card voor je je code hebt moeten ingeven op dat toestel?
En normaal moet je dan een ticketje krijgen waar de verrichting/betaling op staat als bewijs dat je hebt betaald?
Je moet controleren welk bedrag ze ingeven voordat je je code intikt, dat bedrag staat altijd op de display van dat toestel.


Om zeker te zijn kun je inderdaad je bank op de hoogte brengen.
Bij bankautomaten copiëren dieven ook de kaart en de code bij een geld afhaling door er een apparaatje in te plaatsen om dan achteraf de bankrekening te kunnen leeg plunderen.
Dus ook best de code van je bankkaart meteen veranderen.
Bij rentals, of hotel reserveringen blokeren ze doorgaans een bedrag op je kaart.

bvb 500 of 1000 euro, als een soort van borg, dat ge die auto heel terugbrengt of de mini bar niet leegzuipt en met de badhanddoeken van t hotel gaat lopen.

idem met tanken. je steekt uw kaart in dat ding, en ze reserveren bvb 100 of 200 euro. je tankt en de overschot wordt automatisch terug gezet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:58   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben met vakantie op een eiland. Het openbaar vervoer blijkt er bijna niet te zijn. Je moet een auto huren of je geraakt nergens.

Ik heb mijn rijbewijs niet bij omdat ik het niet verwachtte. Ze namen genoegen met een foto van mijn rijbewijs, maar dit blijkt niet legaal. De procedure bij het huren verliep ook niet zoals het moest. En bij het terugbrengen van de auto (in de ochtend voor hun openingsuren) vraagt men mij de auto open achter te laten met de sleutel onder het zitje.

Ik heb overal maar 30 gereden. Er is helemaal niets gebeurd maar de staat van de weg is op sommige plekken heel slecht.

Bij het binnenbrengen van de auto begint de controleur met "Ik weet niet of deze spikkel aan de rechterkant er zat".

Ik zei dat er helemaal niets is gebeurd. De staat van de weg is wel heel slecht hier. Als er eens een spikkel opspringt, ben ik hier mijns inziens niet verantwoordelijk voor.

Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?

Indien wel, ga ik onmiddellijk deze kaart laten blokkeren met card stop.
Kort; ja dat kunnen ze. Daar heb je immers voor getekend bij het afhalen van de wagen. Het heeft een reden dat je tegenwoordig geen auto meer kan huren zonder kredietkaart.

Lang (maar zo kort mogelijk): vorig jaar in Spanje. We zijn met een groep en huren 2 auto's. Eén personenbusje en één kleine auto.
De bus staat vol krassen en dus wordt er iemand van de verhuurder bijgeroepen die de bestaande schade aanduidt op een formulier. Er worden ook foto's genomen.
Ophalen en rondrijden zonder problemen verlopen.
Nergens geflitst, geen gekke toeren uitgehaald, auto teruggebracht zoals opgehaald. Met de bestaande en vooraf vastgelegde schade.

Bij inleveren moeten we enkel de sleutel achterlaten op het bureau. Niemand komt naar de wagens kijken. "Niet nodig want jullie zijn toch all-in verzekerd."
Wij met een gerust hart naar de gate.

Amper twintig minuten later staan we daar klaar om te boarden als de persoon die de bus huurde een mail aankrijgt van het verhuurbedrijf. Er is schade vastgesteld aan de bus, in bijlage zit er bestek van een firma in Madrid (voor alle duidelijkheid, we zitten meer dan 500km van Madrid, de bus is 20min geleden afgeleverd). Er wordt €1900 van de kredietkaart afgehouden.

Tijd om terug naar de verhuurder te gaan is er niet. We besluiten het thuis op te lossen. We hebben immers het formulier waar de schade op aangeduid is, we hebben de foto's,... Geen probleem. Dit gaat waarschijnlijk om een vergissing.

Het heeft 8 maanden geduurd vooraleer dat opgelost was. De verhuurder heeft geen cent terugbetaald. We hebben uiteindelijk het geld gerecupereerd via de all-in verzekeraar. Maar die deed in eerste instantie moeilijk omdat wij geen schadegeval hadden aangegeven en er ook geen PV van de politie was.
Met de verhuurfirma was gewoon niet te praten.
Op een bepaald ogenblik sturen ze ons zelfs (per ongeluk waarschijnlijk) foto's van de schade aan de bus met een datum op de foto 6 maanden voor wij de bus huurden.
Ze gaven ons dus zelf het bewijs dat wij dat niet gedaan konden hebben.

Maar begin er maar aan eh?
Zelf zit je in België, zij in Spanje. Er even binnenspringen gaat niet zo maar. Brieven worden ofwel genegeerd of in het beste geval pas na weken beantwoord. Met antwoorden waar je geen hol mee bent.
De verzekeraar heeft het uiteindelijk opgelost maar ook die zat in het verre buitenland dus communicatie was niet evident.

Dus; ja, blokkeren die kaart als het al niet te laat is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 11:01   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb betaald met een debit card (maestro), niet met VISA of een mastercard.
Ben ik mis of kunnen ze niet zomaar een bedrag doorrekenen naar die kaart?

Ik ga nu al mijn bank contacteren om alle verzoeken tot betaling van dat bedrijf tegen te houden. Zonder mijn handtekening (digitaal, met pincode) lijkt het me toch straf dat ze me iets kunnen maken. Maar deze mensen zijn niet zuiver op de graat, las ik achteraf online al.
Straf dat je nog een wagen kon huren zonder kredietkaart...
Dat is bij mij lang geleden dat dat nog ging.

Nu weet ik niet of ze van een debit kaart zo maar geld af kunnen halen maar ergens moet je toch een waarborg 'betaald' hebben.
Betaald tussen aanhalingstekens omdat die ooit ook gewoon geblokkeerd kan worden op de kredietkaart maar ook hier weer weet ik niet of ze dat met een debit-kaart ook kunnen.
Ik veronderstel echter van wel want ik kan moeilijk geloven dat men een auto verhuurt zonder iets van waarborg te voorzien...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 11:22   #12
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.112
Standaard

Ik huur altijd via sunnycars.nl, en (hout vasthouden) nog nooit moeten bijbetalen voor “schade”, zelfs niet nadat we de zijdeur hadden geschramd aan de garagepoort bij het uitrijden in Kroatië
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 11:27   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik huur altijd via sunnycars.nl, en (hout vasthouden) nog nooit moeten bijbetalen voor “schade”, zelfs niet nadat we de zijdeur hadden geschramd aan de garagepoort bij het uitrijden in Kroatië
Sunnycars staat er voor bekend één van de betere te zijn.

Je huurt daar ook altijd 'all in' zodat ze bij de verhuurbalie zich de moeite kunnen besparen van je nog een extra dure verzekering aan te smeren.

Naar aanleiding van ons gevalletje in Spanje vorig jaar vroeg ik aan mijn advocaat wat je kan doen om zo'n gevallen te voorkomen.

En dan is er blijkbaar maar 1 mogelijkheid: bij inleveren altijd een controle eisen en bij vertrek een papier vragen waarop staat dat de wagen in onbeschadigde staat is ingeleverd en er geen afhouding op de kredietkaart dient te gebeuren.

Maar dat moet natuurlijk kunnen. Buiten de openingsuren moet je ooit al wel eens de wagen achterlaten en de sleutels in een brievenbus droppen.
Dan is het kwestie van veel en gedetailleerde foto's van de wagen te maken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 11:30   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.851
Standaard

Wat ik ook geleerd heb uit die Spanje-ervaring is de werking van die all-in verzekering.

Je zou denken dat je met zo'n verzekering de wagen beschadigd kan achterlaten en dat de verhuurfirma de kosten verhaalt op die verzekering maar dat klopt niet.

Bij schade zal men altijd de waarborg (kredietkaart) van de huurder aanspreken waarna die zijn kosten moet verhalen bij de verzekeringsmaatschappij. Wat ergens ook normaal is. Het is de huurder die een all-in verzekering afsloot, niet de verhuurder.

Kijk dus bij zo'n verzekering altijd goed na over welke verzekeringsmaatschappij dat gaat en zorg dat je de contactgegevens hebt. Best ook een telefoonnummer zodat je bij miserie gewoon direct kan bellen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 23 mei 2023 om 11:30.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 11:48   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Sunnycars staat er voor bekend één van de betere te zijn.

Je huurt daar ook altijd 'all in' zodat ze bij de verhuurbalie zich de moeite kunnen besparen van je nog een extra dure verzekering aan te smeren.

Naar aanleiding van ons gevalletje in Spanje vorig jaar vroeg ik aan mijn advocaat wat je kan doen om zo'n gevallen te voorkomen.

En dan is er blijkbaar maar 1 mogelijkheid: bij inleveren altijd een controle eisen en bij vertrek een papier vragen waarop staat dat de wagen in onbeschadigde staat is ingeleverd en er geen afhouding op de kredietkaart dient te gebeuren.

Maar dat moet natuurlijk kunnen. Buiten de openingsuren moet je ooit al wel eens de wagen achterlaten en de sleutels in een brievenbus droppen.
Dan is het kwestie van veel en gedetailleerde foto's van de wagen te maken.
Zie mijn tip dus, zorgen dat je een papier hebt dat hij goed is afgeleverd.

ah en een andere gratis tip, stel dat je toch een krasje hebt ergens, en t heeft daar geregend of er is een weg die goed stoffig ligt, ... wel kar daar maar eens goed door dat m goed vuil ziet. Ge geeft hem binnen en maakt dat ge uw papierke hebt.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 23 mei 2023 om 11:49.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 13:28   #16
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij rentals, of hotel reserveringen blokeren ze doorgaans een bedrag op je kaart.

bvb 500 of 1000 euro, als een soort van borg, dat ge die auto heel terugbrengt of de mini bar niet leegzuipt en met de badhanddoeken van t hotel gaat lopen.

idem met tanken. je steekt uw kaart in dat ding, en ze reserveren bvb 100 of 200 euro. je tankt en de overschot wordt automatisch terug gezet.
Inderdaad, zonder dat burgers het weten, wordt achter hunne rug en zonder toestemming geniepig gefoefeld met hun geld en bankrekeningen.
Het nadeel van plastiek geld.
Dat werd nog niet zo heel lang bekend gemaakt, de meeste mensen wisten dat niet.

Dus beter overal en altijd cash betalen? En willen ze dat niet? Dan gaan we op een ander die ons geld en klandizie wel wil.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 13:32   #17
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kort; ja dat kunnen ze. Daar heb je immers voor getekend bij het afhalen van de wagen. Het heeft een reden dat je tegenwoordig geen auto meer kan huren zonder kredietkaart.

Lang (maar zo kort mogelijk): vorig jaar in Spanje. We zijn met een groep en huren 2 auto's. Eén personenbusje en één kleine auto.
De bus staat vol krassen en dus wordt er iemand van de verhuurder bijgeroepen die de bestaande schade aanduidt op een formulier. Er worden ook foto's genomen.
Ophalen en rondrijden zonder problemen verlopen.
Nergens geflitst, geen gekke toeren uitgehaald, auto teruggebracht zoals opgehaald. Met de bestaande en vooraf vastgelegde schade.

Bij inleveren moeten we enkel de sleutel achterlaten op het bureau. Niemand komt naar de wagens kijken. "Niet nodig want jullie zijn toch all-in verzekerd."
Wij met een gerust hart naar de gate.

Amper twintig minuten later staan we daar klaar om te boarden als de persoon die de bus huurde een mail aankrijgt van het verhuurbedrijf. Er is schade vastgesteld aan de bus, in bijlage zit er bestek van een firma in Madrid (voor alle duidelijkheid, we zitten meer dan 500km van Madrid, de bus is 20min geleden afgeleverd). Er wordt €1900 van de kredietkaart afgehouden.

Tijd om terug naar de verhuurder te gaan is er niet. We besluiten het thuis op te lossen. We hebben immers het formulier waar de schade op aangeduid is, we hebben de foto's,... Geen probleem. Dit gaat waarschijnlijk om een vergissing.

Het heeft 8 maanden geduurd vooraleer dat opgelost was. De verhuurder heeft geen cent terugbetaald. We hebben uiteindelijk het geld gerecupereerd via de all-in verzekeraar. Maar die deed in eerste instantie moeilijk omdat wij geen schadegeval hadden aangegeven en er ook geen PV van de politie was.
Met de verhuurfirma was gewoon niet te praten.
Op een bepaald ogenblik sturen ze ons zelfs (per ongeluk waarschijnlijk) foto's van de schade aan de bus met een datum op de foto 6 maanden voor wij de bus huurden.
Ze gaven ons dus zelf het bewijs dat wij dat niet gedaan konden hebben.

Maar begin er maar aan eh?
Zelf zit je in België, zij in Spanje. Er even binnenspringen gaat niet zo maar. Brieven worden ofwel genegeerd of in het beste geval pas na weken beantwoord. Met antwoorden waar je geen hol mee bent.
De verzekeraar heeft het uiteindelijk opgelost maar ook die zat in het verre buitenland dus communicatie was niet evident.

Dus; ja, blokkeren die kaart als het al niet te laat is.
Fraude en diefstal tieren dus welig in de toeristensectoren dankzij plastieke kaartjes....
Het is dus raadzaam om elke keer na betaling en gebruik van een kredietkaart voor een hotel, gehuurde auto etc....meteen je kredietkaart te laten blokkeren? .
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 13:50   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben met vakantie op een eiland. Het openbaar vervoer blijkt er bijna niet te zijn. Je moet een auto huren of je geraakt nergens.

Ik heb mijn rijbewijs niet bij omdat ik het niet verwachtte. Ze namen genoegen met een foto van mijn rijbewijs, maar dit blijkt niet legaal. De procedure bij het huren verliep ook niet zoals het moest. En bij het terugbrengen van de auto (in de ochtend voor hun openingsuren) vraagt men mij de auto open achter te laten met de sleutel onder het zitje.

Ik heb overal maar 30 gereden. Er is helemaal niets gebeurd maar de staat van de weg is op sommige plekken heel slecht.

Bij het binnenbrengen van de auto begint de controleur met "Ik weet niet of deze spikkel aan de rechterkant er zat".

Ik zei dat er helemaal niets is gebeurd. De staat van de weg is wel heel slecht hier. Als er eens een spikkel opspringt, ben ik hier mijns inziens niet verantwoordelijk voor.

Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?

Indien wel, ga ik onmiddellijk deze kaart laten blokkeren met card stop.
Misschien rare vraag, maar over welk eiland gaat het ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 13:53   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben met vakantie op een eiland. Het openbaar vervoer blijkt er bijna niet te zijn. Je moet een auto huren of je geraakt nergens.

Ik heb mijn rijbewijs niet bij omdat ik het niet verwachtte. Ze namen genoegen met een foto van mijn rijbewijs, maar dit blijkt niet legaal. De procedure bij het huren verliep ook niet zoals het moest. En bij het terugbrengen van de auto (in de ochtend voor hun openingsuren) vraagt men mij de auto open achter te laten met de sleutel onder het zitje.

Ik heb overal maar 30 gereden. Er is helemaal niets gebeurd maar de staat van de weg is op sommige plekken heel slecht.

Bij het binnenbrengen van de auto begint de controleur met "Ik weet niet of deze spikkel aan de rechterkant er zat".

Ik zei dat er helemaal niets is gebeurd. De staat van de weg is wel heel slecht hier. Als er eens een spikkel opspringt, ben ik hier mijns inziens niet verantwoordelijk voor.

Kan het verhuurbedrijf mij tot betaling dwingen (geld afhalen van mijn kaart) zonder mijn toestemming?


Indien wel, ga ik onmiddellijk deze kaart laten blokkeren met card stop.
Ja. Tot een bepaald aantal maanden na de verhuur. Een echte schande.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 13:53   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik huur altijd via sunnycars.nl, en (hout vasthouden) nog nooit moeten bijbetalen voor “schade”, zelfs niet nadat we de zijdeur hadden geschramd aan de garagepoort bij het uitrijden in Kroatië
Sunnycars is super.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be