Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2023, 13:25   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Smile Hoe Europa Poetin's oorlog in Oekraïne financiert

De Europese Unie heeft in de eerste zeven maanden van 2023 ongeveer 5 miljard dollar uitgegeven aan Russisch LNG (gas).

Het blok lijkt het Russische gas te hebben ingeruild voor de vloeibare versie, ondanks de belofte om de afhankelijkheid van Moskou te verminderen.

De LNG-import van de EU uit Rusland is 40% hoger dan het niveau van voor de oorlog. Ja, u leest het goed: 40% hoger!

De top-3 van EU landen die het meest Russisch gas aankopen zijn , Spanje (7.47 mil. m3), België (7,08 mil. m3) en Frankrijk (4,5 milj. kubieke meters)!
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=1zUbWon4-VE

België boycot dus het goedkopere Russisch gas en haalt het via een omweg weer binnen maar dan wel tegen een hogere prijs! Dom, dommer, domst.

Brussel, waar notabene het HQ Europe van de NATO staat van waaruit de militaire operaties tegen Rusland worden gecoördineerd en een paar kilometer verder het Europees Parlement en de Europese Commissie waar de boycot van Rusland dmv. 11 sanctiepaketten werd geregeld.

Ondanks de handelsoorlog van het Westen tegen Rusland groeit de Russische economie nog steeds onder meer dankzij landen zoals België. Hypocrisie ten top. Of zoals het gezegde luidt: "De linkerhand weet niet (wil niét weten) wat de rechterhand doet."
Oud 6 september 2023, 15:08   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is dat nu nog niet voldoende aan bod gekomen op dit forum?

Is er een iemand die pleit om de import via Zeebrugge te stoppen, en in een kwart van Duitsland de gezinnen in de kou te zetten in de winter?

Is er iemand die gelukkig wordt van het feit dat we nog steeds zo afhankelijk zijn van dat slecht vel in Moskou?

Is er iemand die niet toegeeft dat het een grote vergissing was, dat geloof in:
Wandel durch Handel
Wandel durch Annäherung ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 15:43   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat nu nog niet voldoende aan bod gekomen op dit forum?
Geen idee. Ik ben hier al maanden niet geweest wegen te weinig deelnemers (en altijd dezelfden). Dus doe ik maar alsof ik de eerste ben.
Oud 6 september 2023, 16:01   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ondanks de handelsoorlog van het Westen tegen Rusland groeit de Russische economie nog steeds onder meer dankzij landen zoals België. Hypocrisie ten top. Of zoals het gezegde luidt: "De linkerhand weet niet (wil niét weten) wat de rechterhand doet."
Die sankties om Rusland te pesten zijn uiteraard bogus, maar die dienen om de Duitse lulkoek over windmolens op gas te ontmaskeren. Bovendien is het veel beter om Russisch LNG gas te kopen dan via een pijp, want op die manier is de markt veel flexiebeler en kan men op elk moment van leverancier veranderen. Pijpen liggen vast, schepen gaan vrij rond.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 17:03   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Duitse lulkoek over windmolens op gas te ontmaskeren
Ha ja, ik zag het gisteren nog op YouTube hoe de Duitsers opnieuw massaal bruinkool gaan opdelven. Met dat doel moeten een paar dozijn windmolens worden afgebroken. ROTFL
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be