![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op maandag zei president Zelensky dat Russische drones tijdens een nachtelijke aanval op Roemeens grondgebied zijn geëxplodeerd en dat hij van de NATO reactie verwacht.
Roemenië is lid van de NAVO en de defensiealliantie beschouwt een aanval op één lid als een aanval op iedereen. Het duurde niet lang of de president van Roemenië buurland Oekraïne andermaal belachelijk maakte. Hij zei dat de aanvallen 800 meter verwijderd waren van de Roemeense grens. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=x-q7UTVgo-E De verklaring komt slechts een dag nadat Roemenië de beweringen van Kiev over een “Russische dreiging” heeft weerlegd. Boekarest ontkende formeel de beweringen van Oekraïne dat Russische drones op Roemeens grondgebied tot ontploffing waren gebracht. Oekraïne heeft tijdens de oorlog verschillende keren melding gemaakt van vermoedelijke Russische wapens die over de buurlanden, waaronder NAVO-leden, vlogen of botsten. Bij het meest dramatische incident kwamen in Polen twee mensen om het leven door een raket die afgelopen november vlakbij de grens viel. Polen en NAVO-bondgenoten zeiden later dat het een mislukte Oekraïense luchtverdedigingsraket was. Al van bij het begin van de Russische Speciale Operatie tracht Oekraïne de NATO en bondgenoten fysiek in de oorlog tegen Rusland te betrekken, want dat zou de enige manier zijn hoe Rusland te verslaan. Vandaar de opeenvolgende leugens over de vermeende "Russische bedreiging" van het Westen. Tenzij Rusland rechtstreeks wordt aangevallen vanuit een NATO land (bv. Polen wil dat graag) kunnen de Westerse landen op beide oren slapen.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 6 september 2023 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Oorlogshitser"
Oekraïne verdedigt zichzelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Daar heb ik geen probleem mee, maar wat heeft dat conflict te maken met Europa en NATO? Oekraïne is geen lid van de NATO noch van de EU. Oekraïne is onze oorlog niet.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www-antena3-ro.translate.goo..._x_tr_pto=wapp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is de vuurbal die te zien was vanuit Izmail, Oekraïne:
![]() Dat water is de Donau. De overkant is Roemenië. Bronnen en analyses te vinden in deze twitter X draad: https://twitter.com/GeoConfirmed/sta...85764502364410 De Donau maakt daar een bocht, dus als je de lijn ver genoeg doortrekt kom je terug in Oekraïne uit: https://twitter.com/ioangreavu/statu...96791495454946 ![]() Maar dan is die explosie op minstens 3 kilometer afstand. En moet die vuurbal noodzakelijkerwijs gigantisch groot zijn, om op de foto zo hoog boven die boomtoppen uit te torenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een drone is mogelijk in een patattenveld gevallen. Oei, wat nu? De oorlogsverklaring?
Uit dezelfde bron (GeoConfirmed): "Highly likely a Russian Shahed crashed and exploded in Romania, likely after it was hit by Ukrainian AA."Nadat de drone getroffen werd Oekraïense luchtafweer. Al een heel ander verhaal. Het doelwit zal dat patattenveld wel niet geweest zijn, maar goed, de oorlogshitser is ambitieus, voor minder dan WO-III wordt niet gegaan. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 september 2023 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hoe langer deze oorlog duurt hoe meer ik het gevoel heb dat Rusland in Oekraïne met de voeten van die oorlogszuchtige Amerikanen speelt. En wij in Europa betalen met z'n allen de rekening voor dit débacle.
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Is er hier veel censuur? Want bv. op Facebook kan ik bijna nergens meer binnen tenzij met een fakeaccount. Kritiek op de klimaathoax, Covid, Oekraïne enz. is daar Not Done. Als je niet mee wil gaan met de stroom (go with the flow) ben je vogelvrij.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorloghitsers????
Voormalige Russische generaal vindt dat Poetin een kernbom moet gebruiken p.s. Deze oorlog daar spijzen bepaalde figuren hun kassa mee anders had het hoofd van bepaalde leiders al langgggg van hun lijf afgschoten geweest????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2023 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het ons probleem was dat Polen in 1939 werd binnengevallen. En vermits het ons probleem is, steunen we Oekraïne met wapens en informatie. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 september 2023 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |