![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.395
|
![]() Beetje rare titel, want uiteraard is dat positief voor de algemene ademlucht en ook het milieu. Olie kan beter ingezet worden in plaats van het op te stoken.
Ondanks dat China nog altijd een jaarlijkse economische groei kent van 5% is de dalende trend van het olieverbruik nu echt ingezet, ook reeds aan het dieselverbruik te zien. Want naast bussen wordt het zwaar transport ook steeds meer batterij-electrisch, op alle gebied (ook mijnbouw). Vrachtwagens op gas (LNG) zijn er dan ook. Tegen 2030 verwacht men bij diesel nog een extra daling van 26%, dit tov 2024. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2025 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 26.219
|
![]() Elektriciteit moet ook gemaakt worden en dat is nog steeds met olie en gas.
Waarbij elektrische vrachtwagens een pak afstand en lading-gewicht verliezen door de batterijen waardoor ze meer ritten moeten doen om hetzelfde te vervoeren. Oh, milieuvriendelijk zeg. ![]() . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 juni 2025 om 07:31. |
![]() |
![]() |