Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2023, 13:01   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Verleng uw vakantie door middel van enkele rotsblokken!!

Bron

Wat smokkelde u ooit al mee vanuit het buitenland?
Bewust of onbewust?

Wij hebben ooit jarenlang voor een kennis van elke bestemming wat grond (aarde) meegebracht.
Die verzamelde dat in proefbuizen en had een uitgebreide en verzorgde verzameling van grondsoorten van over heel de wereld.

Bij ons ging er een belletje rinkelen toen een ranger er ons in een Nationaal Park in de VS op wees dat we daar problemen mee konden krijgen. Zowel bij vertrek op de luchthaven als met rangers zoals hij.

We zijn van toen maar wijselijk gestopt met het meenemen van grond uit het buitenland. Toch op de reizen die we met het vliegtuig deden.

Ondertussen zijn we het contact met de verzamelaarster een beetje verloren.
We brengen dus al een tijdje geen grond meer mee maar we hebben volgens mij wel enkele keren 'geluk' gehad dat ze ons niet tegenhielden op de luchthaven.

Ik had er voordien ook nooit bij stilgestaan dat het meenemen van wat aarde of stenen strafbaar kon zijn. Bij bepaalde locaties word je er wel van op de hoogte gebracht maar dat is meestal bij archeologische sites en sommige natuurparken.
Oud 18 september 2023, 18:08   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ooit zo een Deens muntstuk met een gat in mee terugggebracht.Gewoon gevonden zo op de parking bij de luchthaven van Billund.......

Zal ik nu branden in de hel?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 18:35   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bron

Bewust of onbewust?
Destijds Strohrum 80% uit Oostenrijk. Bewust. Goe poeier.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 september 2023 om 18:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 21:01   #4
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron

Bewust of onbewust?

Wij hebben ooit jarenlang voor een kennis van elke bestemming wat grond (aarde) meegebracht.
Die verzamelde dat in proefbuizen en had een uitgebreide en verzorgde verzameling van grondsoorten van over heel de wereld.

Bij ons ging er een belletje rinkelen toen een ranger er ons in een Nationaal Park in de VS op wees dat we daar problemen mee konden krijgen. Zowel bij vertrek op de luchthaven als met rangers zoals hij.

We zijn van toen maar wijselijk gestopt met het meenemen van grond uit het buitenland. Toch op de reizen die we met het vliegtuig deden.

We brengen dus al een tijdje geen grond meer mee maar we hebben volgens mij wel enkele keren 'geluk' gehad dat ze ons niet tegenhielden op de luchthaven.

Ik had er voordien ook nooit bij stilgestaan dat het meenemen van wat aarde of stenen strafbaar kon zijn. Bij bepaalde locaties word je er wel van op de hoogte gebracht maar dat is meestal bij archeologische sites en sommige natuurparken.
Die stomme geit (ze ziet er echt oerdom uit) verteld waarschijnlijk niet de volledige waarheid. Ik was deze zomer in Sardaigne en dan weet ge dat ge geen strandzand moet meenemen. Waarom sommige idioten dat toch doen is een raadsel.

Voor mijn part geven ze haar een astronomische boete en een gevangenisstraf. Sommige idioten denken dat dat ze met hun Ryanair vlucht van 77.50€ of TUI alles kunnen doen in buitenland.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 06:20   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Het zal ze leren, blijf weg bij die islamieten. Mij zullen ze daar niet zien, ze mogen er mij nog 5k€ bij geven om naar daar te gaan.
Oud 19 september 2023, 08:41   #6
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron

Bewust of onbewust?

Hij vergist zich. Je moet enkel aangeven of je grond in een ander land bezit, niet of je grond van een ander land bezit.
Oud 19 september 2023, 17:33   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Oeps. Ik heb enkele soorten oker en rood zand in een fles staan uit verschillende buitenlanden.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 17:41   #8
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Straf poeier vooral. Melk met honig, en een goeie geut Strohrum ontvriest zelfs een sneeuwman op de noordpool.
Oud 20 september 2023, 06:33   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Straf poeier vooral. Melk met honig, en een goeie geut Strohrum ontvriest zelfs een sneeuwman op de noordpool.
Te gebruiken voor de feuerzangenbowle met nieuwjaar

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 07:50   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die stomme geit (ze ziet er echt oerdom uit) verteld waarschijnlijk niet de volledige waarheid.
De zaak komt in december voor.
Heeft ze nog effe tijd om na te denken over wat ze gaat zeggen.

Citaat:
Ik was deze zomer in Sardaigne en dan weet ge dat ge geen strandzand moet meenemen.
Ik ben nog nooit in Sardaigne geweest (ik had er zelfs nog nooit van gehoor) maar hoe weet je daar dat je geen strandzand mee mag nemen?

Citaat:
Waarom sommige idioten dat toch doen is een raadsel.
Mensen verzamelen de gekste dingen.

Citaat:
Voor mijn part geven ze haar een astronomische boete en een gevangenisstraf. Sommige idioten denken dat dat ze met hun Ryanair vlucht van 77.50€ of TUI alles kunnen doen in buitenland.
Waarom?
Wat is er nu zo verkeerd aan wat zand of een steentje meepakken?

Dat het niet overal mag is normaal anders zijn de piramides binnen een paar jaar verspreid over heel de wereld maar op zo'n plekken kan dat aangegeven worden.
Maar wat zand of een steentje uit de berm?
Ik zie het probleem niet direct.
Oud 26 september 2023, 09:35   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Allez, 't waren blijkbaar toch niet gewoon een paar rotsblokken.

En nu ik die fotos zie denk ik: "Ge gaat mij niet vertellen dat dat mens dacht dat dat gewoon ne steen was."

Een vlaamse archeoloog is overigens dezelfde mening toegedaan:
Citaat:
Van de twee stukjes marmer kan ik nog aannemen dat je niet beseft dat het een artefact is, maar van de decoratieve steen met de rozetten is het toch duidelijk dat het om een uitzonderlijke steen gaat?”
Bron

Het begint trouwens meer en meer zeverachtig te worden.

In dit artikel een filmke waar ze klaagt dat ze niet buiten kunnen komen vanwege de warmte en dat ze dan maar heel de dag in dat appartementje zitten.

Komaan eh? Ge waart er op vakantie! Toen ook gezaagd dat het er te warm was? 't Is heel erg dat ge niet naar huis kunt maar ge moet het ook niet nog erger maken dan het is eh?

Nog: in de eerste verklaringen had ze de stenen gevonden op een braakliggend terrein, nu zie je ze in een filmpje wijzen naar een plek in een volgebouwde straat waar die stenen dus 'zogezegd' gewoon op de stoep lagen??

Om het helemaal zot te maken: in het filmpje hebben ze het over een appartement van €700 voor 14 dagen en vanaf 1 oktober zou dat €3000 per 2 weken kosten!
En in het artikel krijgen ze gratis onderdak en vervoer aangeboden door een Turkse Belg...
Trouwens: op Booking vind ge een maand onderdak (minstens 3 sterren) incl ontbijt voor nog geen €1000 in die stad.

Ik zal niet zeggen dat dat meiske het met opzet heeft gedaan maar ik zou ze aanraden niet te veel meer in't openbaar te vertellen. Haar verhaal begint echt wel overduidelijk met haken en ogen aaneen te hangen...

Laatst gewijzigd door BigF : 26 september 2023 om 09:36.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 09:41   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het niet overal mag is normaal anders zijn de piramides binnen een paar jaar verspreid over heel de wereld maar op zo'n plekken kan dat aangegeven worden.
Tis wreed. Als mijne kleinen vroeger in de Dordogne ne steen uit het water viste die hij mooi vond, dan zeulden we die ook mee naar Belgie hoor...Zijn kamer staat vol met van die "archeologische artefacten". Nooit gedacht dat de gendarmerie mij daarvoor kon arresteren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 09:45   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is ondertussen wel duidelijk dat het in dit geval geen zand of een steentje uit de berm was...

Oud 26 september 2023, 10:05   #14
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

tja
blijf daar toch weg
Oud 26 september 2023, 10:30   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
tja
blijf daar toch weg
Dikke vette 2

Blijf weg van die islamitische apenlanden.
Oud 26 september 2023, 11:38   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Veel goeiekopere booz uit Italie, op 1 fles dik 10 euro winst.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 12:27   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Veel goeiekopere booz uit Italie, op 1 fles dik 10 euro winst.
Technisch gesproken is dat geen winst eh?
Tenzij je die flessen hier weer verder verkocht voor €10 meer...

Ik ben daar nogal vatbaar voor omdat mijn dochter destijds (verslaafd aan kleren zoals ze was) dat ook altijd als argument gebruikte.

"Er ging 20% van de prijs van dit kleedje dus ik heb €8 winst gemaakt!"
"Nee mop, €8 winst maken betekent dat je nu €8 meer in je broekzak heb zitten dan van te voren. Jij hebt €8 'uitgespaard' maar je hebt nog wel steeds €32 uitgegeven. Van winst maken is dus geen sprake."

Ze deed dan altijd maar alsof ze dat niet begreep.
En ik deed altijd maar alsof ik geloofde dat ze het niet begreep.
Vader-dochter-relaties zijn ongevoelig voor financiële aangelegenheden.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 september 2023 om 12:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 12:34   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
ik gebruik dat als medicament als ik mij zo wat slecht voel,
Oud 26 september 2023, 12:36   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Technisch gesproken is dat geen winst eh?
Tenzij je die flessen hier weer verder verkocht voor €10 meer...

Ik ben daar nogal vatbaar voor omdat mijn dochter destijds (verslaafd aan kleren zoals ze was) dat ook altijd als argument gebruikte.

"Er ging 20% van de prijs van dit kleedje dus ik heb €8 winst gemaakt!"
"Nee mop, €8 winst maken betekent dat je nu €8 meer in je broekzak heb zitten dan van te voren. Jij hebt €8 'uitgespaard' maar je hebt nog wel steeds €32 uitgegeven. Van winst maken is dus geen sprake."

Ze deed dan altijd maar alsof ze dat niet begreep.
En ik deed altijd maar alsof ik geloofde dat ze het niet begreep.
Vader-dochter-relaties zijn ongevoelig voor financiële aangelegenheden.
Ja langs den ene kant hebt ge gelijk, langs den andere kant als ik diezelfde fles hier in de colruyt koop tilt de colruyt mij voor 10 euro,

ik heb dus geen winst gemaakt maar uitgespaard, wat eigenlijk hetzelfde is maar anders.
Oud 26 september 2023, 12:45   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja langs den ene kant hebt ge gelijk, langs den andere kant als ik diezelfde fles hier in de colruyt koop tilt de colruyt mij voor 10 euro,

ik heb dus geen winst gemaakt maar uitgespaard, wat eigenlijk hetzelfde is maar anders.
Gij zijt precies mijn dochter...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be