![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen kijken naar een boom (of soms zelfs gewoon de schors) en kunnen zeggen: "Dat is die of die boom."
Anderen zien een vogel (of horen hem alleen nog maar zingen) en kunnen zeggen: "Dat is die of die vogel." Weer anderen zien een plantje (of ruiken het alleen maar) en kunnen zeggen: "Dat is die of deze plant." Ik kan dat niet. Ja, ik ken een eik aan het blad. Maar begin niet over zomereik/wintereik/steeneik/... want dan haak ik af. Ook "roekoekoe" durf ik wel eens aan een duif koppelen. En als ik in de brandnetels beland herken ik ze ook. Maar met zo'n dingen maak je niet echt indruk tijdens de wandeling (of je moet wel heel spectaculair in de brandnetels belanden). Wat jullie? Herkennen jullie bomen/vogels/planten/... En hoe heb je dat geleerd? Eindelijk nog eens een 'frisse buitenlucht'-draad. 't Gaat deugd doen!! Je ruikt de paddenstoelen/herfstgeur zo uit je monitor stromen...
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach....de Vlaamsche Buiten
Zonet langs mijn schoenenkast gepasseerd en het is me ,middels geursignalen,wel duidelijk nu... Deze ochtend vroeg ben ik doorheen een hondendrol gebanjerd...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nam (en heel heel soms neem) wel eens de Tirion dieren- en plantengids voor onderweg mee uit wandelen. Helaas is mijn geheugen niet zo goed. De meest voorkomende en makkelijkst herkenbare geslachten herken ik wel. Aan soorten begin ik zelfs niet.
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommige dingen wel, gelijk de suskewiet of de witjoe
![]() En anders is er obsidentify, wat natuurlijk bijlange niet feilloos is.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 oktober 2023 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een Petersons vogelgids van alle Europese vogels is best handig. Ik gebruik hem regelmatig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader heeft ons tijdens wandelingen veel geleerd,
maar sommige vogels ben ik wel vergeten, Verder doe eens een natuurwandeling met een goede gids, dan leert ge ook veel (Als het u intereseert natuurlijk) En trek het bos/veld in he, eventueel een gidske meepakken of zo een app die dingen kan determineren als ge het niet weet. Goede uren om wild te spotten zijn bij zonsopgang en zonsondergang stillekes zijn en met tegenwind naderen (anders rieken die beesten u ) als er ene voor u wandelt met nen hond moogt ge het ook vergeten. Marters (zowel binnen als buitenland, maar ge moet hoeresjans hebben) Vos, konijnen en hazen , eekhoorns en egels en zelf reeen zijn her en der in Vlaanderen te spotten. Ik heb zelf al de sjans gehad een bever te zien, maar dan moet ge echt sjans hebben en echt stil zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve exoten als de Canadese Gans en de Nijlgans ontwaar ik langs de wandelpaden in onze Vlaamsche Natuur ook wel eens autochtone specimen,zoals de Domme Gans.....
Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2023 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |