Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2023, 10:48   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Atlas Der Buurtwegen.

Iemand een beetje thuis in die materie?

Hier een beetje verderop is een weggetje dat tussen de velden loopt maar op een bepaald moment wordt afgesloten door een slagboom en een bordje "Verboden toegang, private eigendom."

Nu lees ik links en rechts dat wegen die in de "Atlas der buurtwegen" vermeld staan sowieso gebruikt mogen worden, ook al lopen die over prive-grond.

Maar hoe meer ik er over lees, hoe ingewikkelder en onduidelijker heel die materie wordt.

Weet iemand hoe dat zit?
Het gaat over een weg die in de Atlas getekend staat als 2 lijntjes (bruin, geen rode lijn ernaast) met de vermelding "Weg nr. ..." en in't rood staat er in't klein nog een getal bij vermeld (niet leesbaar) wat volgens mij de breedte van die weg aangeeft.
Oud 30 oktober 2023, 11:27   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zijn dikwijls zogezegde kerkwegels, hier in t dorp zijn er daar ook veel discusies over geweest 20 a30 jaar geleden.

resultaat een aantal van die kerkewegels zijn terug opgengesteld. Er zijn ook recent nog zo een paar wegels hersteld. (dikwijls dichtgeploegd door boeren) maar nu terug open gesteld.

je kan daar volgens mij dus niet zomaar nen bareel zetten, er is bij ons ook zo ne pipo die daar een bord heeft staan waar ik met mijne velo vierkant mijn kloten aan veeg, ik wacht zelf op de moment dat m van zijn kloten gaat maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 11:32   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zijn dikwijls zogezegde kerkwegels, hier in t dorp zijn er daar ook veel discusies over geweest 20 a30 jaar geleden.

resultaat een aantal van die kerkewegels zijn terug opgengesteld. Er zijn ook recent nog zo een paar wegels hersteld. (dikwijls dichtgeploegd door boeren) maar nu terug open gesteld.

je kan daar volgens mij dus niet zomaar nen bareel zetten, er is bij ons ook zo ne pipo die daar een bord heeft staan waar ik met mijne velo vierkant mijn kloten aan veeg, ik wacht zelf op de moment dat m van zijn kloten gaat maken.
Dat was ik eigenlijk ook van plan. En dan maar afwachten wat-ie doet.

Probleem is wel dat daar nogal veel gejaagd wordt en dat die gasten volgens mij gerust zouden durven zeggen: "Dju, ik dacht dat het ne ree was!" terwijl ze, samen met de wijkagent, over mijn lijk gebogen staan...
Oud 30 oktober 2023, 11:37   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was ik eigenlijk ook van plan. En dan maar afwachten wat-ie doet.

Probleem is wel dat daar nogal veel gejaagd wordt en dat die gasten volgens mij gerust zouden durven zeggen: "Dju, ik dacht dat het ne ree was!" terwijl ze, samen met de wijkagent, over mijn lijk gebogen staan...
ja maar is het een buurtweg / openbare weg ? dan mag je daar volgens mij gebruik van maken. Ik zeg het in een straal van 10 km rond mijn deur is het vol met van die weggetjes, en enkele daarvan hebben ze terug moeten openen, er is zelf een stuk waar een fiets o strade is aangelegd. Dat heeft jaren dicht geweest, een paar boeren hadden dat afgesloten.

40 jaar geleden stond het ook vol prive bordjes in sommige bossen daar veegde mijn vader ook zijn kloten aan als hij met ons ging wandelen heeft nooit iemand wat van gezegd.

maar ik moet wel zeggen dat ik 2 plaatsen weet waar ne rijke smeerlap ook nen weg heeft laten dichtdoen, bij ene heeft m de lokale groene mannen omgekocht door ze het beheer toe te staan van een deel van de bossen. Dien andere heeft gewoon de grond gekocht en vervolgens den boel laten afsluiten.

Bij ons wordt ook gejaagd, vroeger kwamen ze tot aan mijn achterdeur, nu staan daar ook huizen, dus valt dat niet meer voor.

Probleem is dat ze meer en meer op reen jagen en dat doen ze met kogel geweren ipv hagel, nu normaal gezien schieten ze naar de grond, maar voor mij mag daar in het dichtbewoonde Vlaanderen een verbod op komen. Of anders is er in een straal van 1km een buurtweg, dan verboten te schieten met kogelgeweren.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 oktober 2023 om 11:40.
Oud 30 oktober 2023, 12:31   #5
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Er zijn inderdaad vele 'trage wegen' zoals ze genoemd worden die ten onrechte afgesloten worden, of een bordje 'verboden/Privé' krijgen. Kijk eens op deze website.
https://www.tragewegen.be/
Misschien vind je hier de antwoorden die je zoekt.
Oud 30 oktober 2023, 12:41   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Er zijn inderdaad vele 'trage wegen' zoals ze genoemd worden die ten onrechte afgesloten worden, of een bordje 'verboden/Privé' krijgen. Kijk eens op deze website.
https://www.tragewegen.be/
Misschien vind je hier de antwoorden die je zoekt.
Pfwieuw, zelfs mijn zwembad, mijn illegale "koterij" en alle bomen (min of meer) staan er op...

Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 oktober 2023 om 12:45.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 12:43   #7
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Pfwieuw, zelfs mijn zwembad, mijn illegale "koterij" en alle bomen staan er op...
Op Google Street View staat mijn schoonmoeder met de buurvrouw te roddelen. 't Is die met haar bollekeskleed.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 oktober 2023 om 12:44.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 12:46   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op Google Street View staat mijn schoonmoeder met de buurvrouw te roddelen. 't Is die met haar bollekeskleed.
Bij mijn schoonouders loopt er een voetweg los door hun huis...
Oud 30 oktober 2023, 12:49   #9
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij mijn schoonouders loopt er een voetweg los door hun huis...
Geschikt voor paarden?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 oktober 2023 om 12:53.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 13:15   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geschikt voor paarden?
Als de berijder zich wat bukt....
Oud 31 oktober 2023, 12:22   #11
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Bij ons is er weggetje dat niet op de kaart voorkomt. We hebben er een poortje gezet waardoor enkel nog voetgangers door kunnen om de overlast toch ietsje te beperken. Helemaal dicht doen lukt niet want dan wordt de omheining op velerlei plaatsen opengebroken.
Oud 31 oktober 2023, 17:50   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De grootste trage weg staat er ook op.
De ring van Brussel tussen Zaventem en Groot Bijgaarden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2023, 23:01   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De grootste trage weg staat er ook op.
De ring van Brussel tussen Zaventem en Groot Bijgaarden.
dat is nu niet bepaald de weg die ik zou pakken als shortcut om naar den bakker te rijden.
Oud 31 oktober 2023, 23:09   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Iemand een beetje thuis in die materie?

Hier een beetje verderop is een weggetje dat tussen de velden loopt maar op een bepaald moment wordt afgesloten door een slagboom en een bordje "Verboden toegang, private eigendom."

Nu lees ik links en rechts dat wegen die in de "Atlas der buurtwegen" vermeld staan sowieso gebruikt mogen worden, ook al lopen die over prive-grond.

Maar hoe meer ik er over lees, hoe ingewikkelder en onduidelijker heel die materie wordt.

Weet iemand hoe dat zit?
Het gaat over een weg die in de Atlas getekend staat als 2 lijntjes (bruin, geen rode lijn ernaast) met de vermelding "Weg nr. ..." en in't rood staat er in't klein nog een getal bij vermeld (niet leesbaar) wat volgens mij de breedte van die weg aangeeft.
De gemeente inschakelen. Anders geraakt die kerel daarmee weg. Procedure volgen : enkel via aangetekend schrijven gericht aan het college van burgemeester en schepenen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be