![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() De UGent geeft de studentenvereniging KVHV geen toestemming om een lezing van de Nederlandse politicus Thierry Baudet te organiseren. De veiligheid kan volgens de UGent niet worden gegarandeerd. KVHV-preses Ian Goethals reageert bij Het Nieuwsblad verbaasd op de weigering. ‘We hadden zelf al een beveiligingsfirma ingehuurd en Baudet brengt ook zelf beveiligers mee. Ook met de politie zijn we in contact. Hopelijk kunnen we de UGent nog overtuigen om de lezing toch te laten doorgaan, en anders zoeken we een alternatief.’ BRON Een universiteit zou juist dé plek bij uitstek moeten zijn waar mensen in dialoog gaan met elkaar maar door ANTIFA wordt dit onmogelijk gemaakt. Kan iemand me eindelijk eens uitleggen waarom ANTIFA nog steeds als terroristische organisatie erkend is? Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers. (bron: wikipedia) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie:
Kan iemand me eindelijk eens uitleggen waarom ANTIFA nog steeds NIET als terroristische organisatie erkend is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goh, wat een verrassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij geen enkele voetbalwedstrijd is die gegarandeerd maar ik moet nog de eerste burgemeester tegenkomen die een wedstrijd niet laat doorgaan om die reden. Maar daar is al iets op gevonden....men noemt dat dan maar een risico wedstrijd. Dat men dit dan ook maar een risico lezing noemt ![]() Hypocrisie ten top. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 oktober 2023 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat die gast toch wat lullen de studenten en studentinnen hebben ook recht op een beetje leut en ammusement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan de rector niet bepalen dat wie het vrije woord aanvalt definitief geschorst wordt als student aan de Unief? En dat aan alle universiteiten liefst?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gents Univ is ook mijn Alma Mater. Ik heb er goede herinneringen aan en heb er mijn vrouw leren kennen (we zaten in hetzelfde jaar Faculteit Economie). Maar sedert mijn tijd is die universiteit enorm "verlinkst".
Jammer.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gent, en Antifa benadelen? Dat kan toch niet in dat muzelknuffelliestan?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of Antifa niet als een verboden private militie kan worden beschouwd: https://www.ejustice.just.fgov.be/cg...table_name=wet
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rationeel en zinnig mens zou niet de lezing maar de tegenbetoging verbieden maar in de EUSR zijn er aan de universiteiten niet veel rationele zinnige mensen meer over.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rector zou ontslagen moeten worden.
Hij leidt een univ met een hele faculteit rechten met alles er op en er aan. Toch fluit de rechterlijke macht hem terug. Het klopt ook wat hierboven gezegd is: de tegenbetoging zou verboden moeten worden, en dat verbod zou zeer streng gehandhaafd moeten worden. (evenwel nooit, naar mijn mening, met het schorsen van studenten. Het is mijn mening dat onderwijs een absoluut recht is. Zeker een univ zou de topplaats moeten zijn waar studenten doordrongen geraken van Wijsheid en Verlichting. Zelfs studenten die al wat van het padje af zijn. Ook, en dat gebeurt toch "dagelijks": criminelen die in de gevangenis zitten, kunnen lessen volgen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De raad van state verplicht ugent om de lezing van Thierry Baudet toe te laten.
![]() https://www.gva.be/cnt/dmf20231024_94526265
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tegenbetoging "face ?* face" geeft, toch in deze context, al gauw te harde confrontaties; ergo, teveel risico op vernielingen en teveel inzet van flikken. De tegenbetoging kan daags voordien, daags nadien, of de week erop op hetzelfde tijdstip bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() 33-jarige Oekraïense, ANTIFASCITISCHE, Baudetmepper loopt alweer op vrije voeten. Waanzin. Hoe kunnen we ons veilig voelen als ze dergelijke sujetten weigeren op te sluiten? |
![]() |
![]() |