Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2023, 15:33   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard Moderne bouwstijl

Kwaliteitsvolle blokkendozen, u kent ze vast wel want ze maken de meerderheid uit van de nieuwbouwwoningen.

https://www.hln.be/kruisem/kijk-stor...-weg~a55a8f62/
Oud 2 november 2023, 16:29   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Punt 1. Vervelend, maar daarvoor hebben normale mensen een verzekering die ook stormschade dekt.
Punt 2, de herstelling zou het zwakke punt moeten weghalen.
Oud 2 november 2023, 18:33   #3
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heeft ook niks met bouwstijl te maken, maar met dakwerkers die er hun gat aan vegen (zoals zoveel 'stielmannen' tegenwoordig). Bij elke storm hetzelfde, Recticel platen die half z'n gat verlijmd zijn, bij een dak zonder ballast. En dan is de randafwerking zeer belangrijk, die zeer stevig en zeer goed moet geplaatst worden of de wind pakt er onder en dan kan die verlijming dat nooit tegenhouden....
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 18:38   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De paar stielmannen die er zijn, die kiezen hun werken zelf, en zo'n stom plat dak van een 13 in een dozijn blokkendoos, da's meestal "kan het niet wat goedkoper"?
Ja, dat kan, maar daar zit dan wel een nadeel aan.
Ergo, een paar Oostblokkers ipv die stielmannen, figuren die het verschil tussen EPDM en roofing nog niet kennen.
Oud 2 november 2023, 19:12   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat dak is op een maandag geplaatst zeker?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 19:16   #6
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Zij noemen dat kostenbesparend bouwen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 19:55   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat dak is op een maandag geplaatst zeker?
of een vrijdag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 20:18   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Heeft ook niks met bouwstijl te maken, maar met dakwerkers die er hun gat aan vegen (zoals zoveel 'stielmannen' tegenwoordig). Bij elke storm hetzelfde, Recticel platen die half z'n gat verlijmd zijn, bij een dak zonder ballast. En dan is de randafwerking zeer belangrijk, die zeer stevig en zeer goed moet geplaatst worden of de wind pakt er onder en dan kan die verlijming dat nooit tegenhouden....
Klopt.
Bij de vorige zware storm heb ik hier in Ronse ook een volledig plat dak dat er geen 6 maand lag weten naar beneden komen. Echt schandalig hoe die verlijming gebeurde. Dat was echt zo minimaal, dat er uiteraard geen sterkte was. Ik hoop dat ze die dakwerker-bedrieger het graf in procederen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 01:47   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt.
Bij de vorige zware storm heb ik hier in Ronse ook een volledig plat dak dat er geen 6 maand lag weten naar beneden komen. Echt schandalig hoe die verlijming gebeurde. Dat was echt zo minimaal, dat er uiteraard geen sterkte was. Ik hoop dat ze die dakwerker-bedrieger het graf in procederen.
Als ik het zo bekijk, dan ga ik de dakpannen eens laten vervangen door een ander Belgisch product. Stalen dakpanplaten met 3 cm PUR isolatie extra.

Ja, na 20 jaar kunnen slecht geplaatste/behandelde platen roest hebben. Maar mits juist vastgeschroefd, dan waaien de nok, dragers en liggers mee weg. En stukken van de muren waar de nok in ligt....
Oud 3 november 2023, 12:08   #10
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Dat klopt toch niet helemaal. Ik heb zoiets bijvoorbeeld nog niet gezien bij zadeldaken met dakpannen.

Dit is overigens ook geen alleen staand geval; om de haverklap waait er wel ergens ene plat dak weg bij storm. Dit heeft te maken met het concept; namelijk de lichte buitenconstructie van het plat dak bestaande uit isolatie met een dakbedekking als bitumen en dus is dus wel degelijk inherent aan de bouwstijl aangezien deze veel minder voorkomen bij klassieke woningbouw. Bij de minste wind die eronder komt dreigt dus de hele constructies te gaan vliegen.
En dan hebben we het nog niet over de problemen met water insijpeling bij platte daken.

Doe mij dus maar de klassieke, degelijke bouwstijl in plaats van moderne bunkers met minderwaardige platte daken en crepi.
Oud 3 november 2023, 13:10   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat klopt toch niet helemaal. Ik heb zoiets bijvoorbeeld nog niet gezien bij zadeldaken met dakpannen.

Dit is overigens ook geen alleen staand geval; om de haverklap waait er wel ergens ene plat dak weg bij storm. Dit heeft te maken met het concept; namelijk de lichte buitenconstructie van het plat dak bestaande uit isolatie met een dakbedekking als bitumen en dus is dus wel degelijk inherent aan de bouwstijl aangezien deze veel minder voorkomen bij klassieke woningbouw. Bij de minste wind die eronder komt dreigt dus de hele constructies te gaan vliegen.
En dan hebben we het nog niet over de problemen met water insijpeling bij platte daken.

Doe mij dus maar de klassieke, degelijke bouwstijl in plaats van moderne bunkers met minderwaardige platte daken en crepi.
Het platte dak op het bunker design van 80 jaar geleden was dan ook van gewapend beton zo iets heb ik nog nooit zien weg vliegen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 13:40   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het zal beteren nu alle platte daken groendaken moeten zijn. Met een eik of vijf erop waait zo'n plat dak niet zo snel weg.
Oud 3 november 2023, 21:37   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Punt 1. Vervelend, maar daarvoor hebben normale mensen een verzekering die ook stormschade dekt.
Punt 2, de herstelling zou het zwakke punt moeten weghalen.
Ik vrees voor die mensen: jarenlange procedures.
De verzekering van de aannemer steekt het op de verzekering van de architect en omgekeerd. Experts zijn er jarenlang mee bezig, en daarna komen de juristen aan de beurt om er nog een paar jaar bij aan te breien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 21:49   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vrees voor die mensen: jarenlange procedures.
De verzekering van de aannemer steekt het op de verzekering van de architect en omgekeerd. Experts zijn er jarenlang mee bezig, en daarna komen de juristen aan de beurt om er nog een paar jaar bij aan te breien.
Dus, voorkomen is beter dan genezen, en iemand die een nieuwbouw laat zetten, kan maar beter wat bijleren, en de bouw opvolgen en deftig werk eisen.

Maar helaas, we spreken over kiesvee.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be