![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp
(zelfmoord) Verdachte (77) van leveren zelfdodingsmiddel overleden door zelfdoding analyse 01) IK kan gewoon niet dood gaan ok, al honderden keren zelfmoord willen plegen maar ok ik ben nog lang niet dood. Toch is het heel RAAR omdat juist de DOOD het leven een hoger doel geeft en het gaat hierbij niet om angst voor de DOOD. 02) Vertel in deze topic over jouw eigen ervaring met zelfmoord problemen of het zelf dood willen gaan, omdat het toch een groot maatschappelijk drama is geworden in alle overbevolkte steden en gebieden. 03) Zelfmoordpillen gewoon vrij verkopen na 100 % Legalisatie kan misschien toch het allerbeste zijn om overbevolking heel goedkoop op te lossen. Iemand die echt DOOD wil gaan, kan je in feite nooit echt tegenhouden denk ik, mits die persoon er zelf tegen wil vechten, om toch voort te bestaan omdat dit ook het hogere doel is van het BESTAAN zelf volgens L. RON Hubbard. Dit vechten ertegen is dus mijn grote geheim nu, denk ik, toch nog nu 58 jaar OUD geworden en JONGBejaard. 04) Heel veel hindoestanen zijn minderwaardig en plegen toch te snel zelfmoord of zij doen aan zelfverminking, ook geestelijk, ik ook als ik eerlijk ben maar ik ben ziek, ongeneeslijk, schizofrenie, het is helaas waar. ==================================== https://www.nu.nl/binnenland/6319192...elfdoding.html Verdachte (77) van leveren zelfdodingsmiddel overleden door zelfdoding Door onze nieuwsredactie 2 jul 2024 om 16:52Update: 3 uur geleden 883 reacties Een 77-jarige man die verdacht wordt van hulp bij zelfdoding door het leveren van Middel X is door zelfdoding om het leven gekomen. Het OM had dertig maanden cel tegen hem geëist. De uitspraak zou 9 juli zijn. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft het overlijden van de man dinsdag bekendgemaakt. Zeker 223 mensen hadden bij de man uit Castricum het zelfdodingsmiddel besteld, bleek uit onderzoek van het OM. Volgens justitie was hij betrokken bij zeven sterfgevallen. De politie kwam de man op het spoor na een aangifte van strafbare hulp bij zelfdoding in Zeeland en een verdacht sterfgeval in Breda. In hun lichamen werd Middel X gevonden, dat ze via internet bij de man hadden besteld. Het OM eiste vorige week dertig maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk, tegen de man. De officier van justitie benadrukte dat het niet is toegestaan Middel X te verstrekken. Euthanasie mag volgens de wet alleen bij ondraaglijk lijden. Een arts mag een patiënt helpen bij euthanasie als hij ondraaglijk lijden vaststelt en als daarnaast aan alle voorwaarden is voldaan. In de zaak van de man was dat niet het geval, stelde het OM. Daarom zou er sprake zijn geweest van hulp bij zelfdoding, een strafbaar feit. Zeker 172 mensen overleden door zelfdoding met middel X Zie ook Zeker 172 mensen overleden door zelfdoding met middel X Man verstuurde middel per post De officier van justitie verweet de man ook dat hij het middel per post verstuurde en zo mensen blootstelde aan de gevaren van het middel, zonder dat ze het zelf wisten. Daarnaast werd de man verdacht van witwassen van het geld dat hij door de verkoop van Middel X op een criminele manier had verdiend. Het zou gaan om een bedrag van 74.400 euro. Nu de man is overleden, kan hij niet meer worden vervolgd. Het OM zal de rechtbank van Breda vragen het OM niet-ontvankelijk te verklaren en zo de zaak formeel te beëindigen. Justitie heeft de nabestaanden van personen die het middel bij de man kochten op de hoogte gebracht van het overlijden. Ook vijf anderen verdacht van verhandelen Middel X De zaak tegen deze man was de derde strafzaak rondom Middel X en staat los van de strafzaak tegen vijf (oud-)leden van Coöperatie Laatste Wil (CLW). Ook zij worden verdacht van het verhandelen van het zelfmoordmiddel. De vijf (oud-)leden krijgen donderdag hun uitspraak te horen in de rechtbank van Arnhem. Het OM eiste tegen hen straffen tot 2,5 jaar cel. Een andere verdachte is twee maanden geleden een natuurlijke dood gestorven. De (oud-)leden van CLW kochten het middel bij leverancier Alex S. (31). Hij werd vorig jaar in de eerste zaak rondom het middel veroordeeld tot 3,5 jaar cel, waarvan 1,5 jaar voorwaardelijk. Zijn zaak loopt nog in hoger beroep. Denk jij aan zelfdoding? Je bent niet alleen. Neem contact op met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of bel 113 (lokaal tarief) of 0800-0113 (gratis). Heb jij een vraag over dit nieuws? Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën. 0/1000 Eerder 24 feb 2022 om 10:28 Man (74) opgepakt om leveren zelfdodingsmiddel aan zeker vijfhonderd mensen Man (74) opgepakt om leveren zelfdodingsmiddel aan zeker vijfhonderd mensen Beeld: ANP 883 reacties Lees meer over: Zelfdoding en euthanasie Gezondheid Binnenland NUjij: Uitgelichte reacties Esje 2 jul 2024 om 20:33 Ook al willen we dat het iedereen goed gaat en dat we alle wegen bewandelen om geholpen te worden om te vinden dat het goed gaat, dan nog zijn er mensen die vinden dat het niet goed gaat en ondanks dat ze er alles aan doen dit wel te vinden het niet lukt om dit te vinden. Dan moet er wat mij betreft er een manier zijn om afscheid te nemen en waardig te gaan zonder illegale middelen waarbij pijn is uitgesloten. Ook al heb ik al ingevuld en beschreven dat ik geen kasplantje wil zijn, zijn er ook mensen die dit voor willen zijn en dat kan nu niet. Respect: ???? 11 Reacties: ???? 1 Reageer nvt1 2 jul 2024 om 19:47 Mijn moeder werd op haar 89ste dement en ging, tegen haar zin, naar een verpleeghuis. Ze vond het zelf allemaal wel meevallen, maar ze dwaalde, ook 's nachts, veel. Ze heeft vijf jaar in het verpleeghuis gewoond. Op haar 94ste werd ze door een andere bewoonster met haar rollator omver gereden en brak haar bovenbeen. In het ziekenhuis werd gezegd dat ze ook mocht sterven, iets wat ik mijn moeder zo gunde. De arts werd overruled door de hoofdarts, vanwege juridische zaken. Na een operatie bleek dat herstellen niet goed ging door haar dementie. Ze zou toch mogen sterven. Helaas vergat de arts haar een boost te geven, waardoor de morfine niet aansloeg en ze weer wakker werden. Twee dagen later moest ik opnieuw beslissen of ze mocht overlijden. Het was zwaar om in twee weken drie keer te moeten beslissen of ze mocht overlijden.Uiteindelijk is ze door palliatieve sedatie overleden. Dat gun je niemand.Ik had haar euthanasie gegund. Waarom mag dat wel bij dieren en niet bij mensen? Respect: ???? 30 Reacties: ???? 0 https://www.nu.nl/binnenland/6319192...elfdoding.html ================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is waarschijnlijk god die meent dat ik - we, nog niet genoeg afgezien hebben. ![]() De gerechtspsychiaters waren er duidelijk over in hun onderzoek, suïcidaal. Ondertussen heb ik het opgegeven en ben ik best gelukkig.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 juli 2024 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Don't get high on your own supply !
|
![]() |
![]() |