![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biden zegt dat Hamas dringend de deal moet goedkeuren om een staakt het vuren te hebben tijdens ramadan, dat wil zeggen dat hamas moet afstappen van een terugtrekking uit Gaza. Eens zien of dat zal lukken, ik denk van wel want de druk op Hamas is erg groot.
Trump heeft ondertussen zijn standpunt op de oorlog ook duidelijk gemaakt, die staat direct achter Israël en zegt dat ze het probleem nu eenmaal moeten oplossen, er is geen andere uitweg. Persoonlijk hou ik heel erg van zijn duidelijke standpunten, geen gezever. https://www.theguardian.com/world/li...ire-deal-talks Biden: It’s in the hands of Hamas right now … There’s got to be a ceasefire because Ramadan – if we get into circumstances where this continues to Ramadan, Israel and Jerusalem could be very, very dangerous. He did not elaborate, but the US urged Israel last week to allow Muslims to worship at the al-Aqsa mosque compound in Jerusalem during Ramadan. 'We need a ceasefire': deal between Hamas and Israel close, says Joe Biden https://newrepublic.com/post/179569/...em-gaza-israel Trump made a phone call to Fox & Friends Tuesday morning and gave an impromptu interview to hosts Lawrence Jones and Brian Kilmeade. After being asked whether he is “on board with the way the IDF is taking the fight in Gaza,” Trump responded, “You’ve got to finish the problem.” “You had a horrible invasion, it took place, it would have never happened if I was president, by the way,” Trump began. He then went on to claim that “Iran was broke” during his presidency and would not have been able to send money to Hamas or Hezbollah. He went further in claiming that “they wouldn’t have done it to me,” and that the invasion took place because of a lack of respect for Biden. Continuing on his rant, he claimed Russia wouldn’t have invaded Ukraine on his watch, either. In his mind, each of these conflicts wouldn’t have happened “if things went right” in 2020. Regarding Israel, Trump has softened his tone toward the country after he was forced to make an about-face from his initial remarks in October, when he said that Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu “let us down” by failing to prevent the October 7 attacks. In any case, a Trump victory in November doesn’t seem likely to stem the continuing violence resulting from Israel’s war in Gaza . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ramadam is nochtans het excuus bij uitstek voor krijgers/roofmoordenaars op plundertocht/jihadi's om ook overdag te mogen genieten van hun buit.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet vergeten dat het 7 oktober uitstapje ook gebruik maakte van een Joods feestje he.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shemini_Atzeret Het is misschien de moment om de Ramadan ook eens zo te gebruiken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar hij bijvoorbeeld mis is, is zeggen dat het IDF goed bezig is. Nee, het gaat veel en veel te traag. Men maakt veel te weinig doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou echter nooit op zo'n oranje varken stemmen als Trump. Die zou beter gaan rentenieren met zijn maffiageld.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump zit in de vastgoed maffia en Biden in de politieke maffia, het is sowieso een keuze tussen de pest en de cholera. Dan kies ik voor de kandidaat waar de politieke elite bang van is en duidelijk is in wat hij zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump z’n schoonzoon geeft ook zijn mening over de Gaza strook, ah, gewoon zeggen wat iedereen denkt.
https://www.theguardian.com/us-news/...y-israel-negev “Gaza’s waterfront property could be very valuable … if people would focus on building up livelihoods,” Kushner told his interviewer, Harvard’s Middle East Initiative faculty chair, Prof Tarek Masoud. Kushner also lamented “all the money” that had gone into the territory’s tunnel network and munitions instead of education and innovation. “It’s a little bit of an unfortunate situation there, but from Israel’s perspective I would do my best to move the people out and then clean it up,” Kushner said. “But I don’t think that Israel has stated that they don’t want the people to move back there afterwards.” Masoud replied that there was “a lot to talk about there”. Kushner also said he thinks Israel should move civilians from Gaza to the Negev desert in southern Israel. He said that if he were in charge of Israel his number one priority would be getting civilians out of the southern city of Rafah, and that “with diplomacy” it could be possible to get them into Egypt. “But in addition to that, I would just bulldoze something in the Negev, I would try to move people in there,” he said. “I think that’s a better option, so you can go in and finish the job.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is in Amerika en andere landen niet anders. Wil je niet dat Trump aan de macht komt? Doe het dan gewoon beter dan hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |