Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Eindigt de oorlog tussen Rusland en Oekraïene in 2024-2025
Neen, Oekraïene verslaat Rusland en gaat daarna met de NAVO in de tegenaanval 1 6,67%
Neen, we gaan nog jaren door. 4 26,67%
Ja, er komt een bestand en Rusland trekt zich terug, maar enkel als er absolute neutraliteit in Oekraïene heerst 2 13,33%
Ja, enkele gebieden worden afgestaan aan Rusland en zo wordt vrede bereikt 6 40,00%
Ja, het Zelenski-regime implodeert en Oekraïene wordt verdeeld over Polen,Roemenië en/of Hongarije 2 13,33%
Ja, Rusland verovert het geheel van Oekraïene 1 6,67%
Ja, hieruit ontstaat een kernoorlog en we gaan er allemaal aan. 2 13,33%
Prins Laurent 6 40,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2024, 10:34   #1
R. Kipling
Gouverneur

Standaard Einde van de oorlog in zicht?

Beste forumgenoten,

Na 2 jaar en 8 maanden lijkt het er op dat de oorlog stilaan zijn einde aan het naderen is, al zullen velen een andere mening zijn toegedaan. Waarom denk ik dit?

1. De internationale steun voor dit conflict is tanende
Zelenski heeft steeds meer moeite om wapens af te bedelen bij zijn Westerse 'bondgenoten'. Zo viel zijn 'overwinningsplan' op een koude steen en kreeg hij een Amerikaans njet voor zijn plannen. Akoord hij kreeg nog net 425M $, een bedrag waarvan de Amerikanen hopen dat het genoeg zal zijn om een aankomend debacle uit te stellen tot na de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

https://www.reuters.com/world/biden-...ne-2024-10-16/

2. De Amerikaanse presidentsverkiezingen zelf
Het lijkt er steeds meer op dat Trump het zal halen van Harris, en deze heeft al aangekondigd dat hij zal stoppen met het financieren van de oorlog tussen Rusland & Oekraïene. Zonder financiële, noch materiële steun van de grootste economische en militaire supermacht zal Oekraïene op deze beide gebieden vulg ineenstorten.

https://www.aljazeera.com/news/2024/...war-on-ukraine
https://www.bbc.com/news/articles/c7810y11dyjo

3. Oekraïene is bankroet
Steeds meer kunstgrepen dienen te worden aangewend om Oekraïene in staat te stellen om economische te overleven (o.a. het bevroren (gestolen) intresten op Russische assets worden 'gegeven' aan Oekraïene zodat zij in staat zijn om wapens te kopen.

https://countryeconomy.com/ratings/moodys
https://tradingeconomics.com/country-list/rating
https://foreignpolicy.com/2024/07/26...piraling-debt/
https://eadaily.com/en/news/2024/08/...-courts-azarov
https://tass.com/economy/1768139

Naam: moodies rating ukraine.jpg
Bekeken: 349
Grootte: 71,2 KB

4. Grote desertie/afwezigheid van motivatie binnen het militaire apparaat om verder te vechten.
Meer en meer soldaten geven zich over (men denke hierbij aan deze die op dit moment nog gevangen zitten in de Kursk-regio, maar ook steeds meer geronselde mannen -vaak gekidnapt op straat- geven er het moment dat ze kunnen de brui aan. Anderen trachten de grens met Roemenië/ Polen/ Moldavië over te vluchten om zo een oproep tot sterven te vermijden.

5. Bevolkingsimplosie: op zijn top woonden er om en bij de 50M Oekraïeners in Oekraïene in 1990. Dit bevolkingsaantal daalde in 35 jaar tot net voor het starten van de SMO tot 43M. Op dit moment wordt er geschat dat er nog 28M Oekraïeners wonen. De rest is voor het overgrote merendeel gevlucht of helaas gesneuveld. Het overgrote merendeel van deze vluchtelingen bestaat uiteraard uit mannen die bang zijn dat het Zelenski-regime hen de dood in zal jagen door hen naar het front te sturen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Population_of_Ukraine_from_1950z.svg.png
Bekeken: 76
Grootte:  127,8 KB
ID: 120066

Bijlage 120065
https://en.wikipedia.org/wiki/Demogr...from_1950z.svg
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine

6. Grote energietekorten
Rusland is er de voorbije 2.5 jaar in geslaagd om 90% van de capaciteit van thermische elektriciteitscentrales van Oekraïene te vernietigen. Andere belangrijke kerncentrales zijn nu zelf in hun bezit. Indien hier in de komende maanden geen oplossing voor kan worden gevonden zullen tal van Oekraïense gezinnen in de winter geen elektriciteit hebben, m.a.w. ontzettende kou lijden.

Bijgevoegd vinden jullie een enquête waarin jullie kunnen aangeven of de oorlog het volgende jaar zal eindigen of niet, met bijhorende opties.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 21 oktober 2024 om 10:51.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 10:47   #2
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

kill Putin
Oud 21 oktober 2024, 11:08   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Betaalt dat goed, zo een Russische trol zijn?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 12:02   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Betaalt dat goed, zo een Russische trol zijn?
Russen betalen zelden goed. Je weet alleen dat je kringspier kapot gaat, als je niet doet wat zij zeggen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 13:04   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie :
Oekraïne capituleert na 1 tactische kernbom op Lviv.
Oud 21 oktober 2024, 13:18   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Tijdens de eerste 10 jaar van de wraakneming voor de 11 sep 2001 aanslagen hebben de spenderingen door Westblokse regimes de huizenprijzen maal 2 gedreven.
Daarna 10 jaar stagnatie.
Hun economische sabotage met het virus uit hun serre in China als uitleg heeft die terug ne stamp opwaarts gegeven.
Maar nog lang geen maal 2 zoals toen.
Dus het oorlogsvoeren nu al stoppen - het is amper een paar jaar.

De kost van 31 gram goud:
2000 $279
2005 $445
2010 $1224
2015 $1160
2020 $1773
2024 $2321 (gemiddelde tot nu)
Vandaag 21/10/2024: $2734

Ge krijgt voor uw dollars vandaag 3 gram goud, waar ge rond de millenniumbug paniekzaaierij 30 gram kreeg.
In 2000 kostte ne huis in de VS $200000.
In 2006 werd dat $300000.
Toen ging de centrale planning effe op de rem staan.
In 2008 terug $250000.
In 2014 alweer $350000.
In 2020 $370000.
In 2024 vlam naar $500000.

Als ge peist van, kga men dollars wisselen voor goud om men huizenkoopkracht te houden, nou, peist nog eens - prijs huis werd maal 2,5 gedreven maar prijs goud maal 10.
En dat kwam omdat 's werelds overheden na hun goudstocks te verkopen tijdens de jaren negentig, sinds 2010 begonnen te kopen.
In een toekomst, als ze hun monetair StreeB doel hebben bereikt, gaan ze weer terugswitchen naar verkopen, als de luitjes die tijdens die 2,5 decennia hebben gekocht, ook willen verkopen, om bvb een huizeke te kopen.
En dan zien ze ineens tot 10 keer minder dollars dan die die ze voor goud wisselden.
Vervang goud door andere zaken.
De S&P500 stond in 2000 op $1426, nu $5866.
Dat is wat centrale planning doet: de koopkracht van andermans gespaard loon naar arbeit verdampfen;
Ne klassieke afschuifuitleg daarvoor is "de oorlog".
Eendagsvliegen als "het Virus", serveren natuurlijk ook.
Maar es goe 10 of 20 jaar oorlog opstoken, da is de max.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 14:09   #7
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Derde Wereldoorlog is Einde hele mensheid, tegelijkertijd al WOIV losgebarsten

MIJN Keus:
X Ja, hieruit ontstaat een kernoorlog en we gaan er allemaal aan.

=====================
einde van de wereld is nabij, HOMO Sapiens zal alles vernietigen nu omdat intelligentie toch een idiote genetische afwijking is, daarna nucleaire oorlog, vooral ook omdat IRan binnen 24 maanden een eerste Serie van tien Nucleaire bommen zal produceren en dit zal Israel met grof geweld moeten voorkomen omdat dit gelijk het Einde van Zion zal zijn, dus raraara Vladimir Poetin zal zich hiermee bemoeien en de Nucleaire paraplu van Rusland uitrollen over Iran en dit zal direct moeten leiden tot een hardere Derde Wereldoorlog waarbij er twee KAMPEN moeten ontstaan wereldwijd.

Een radicaal Anti Blanke Heteroman is al gevormd: HEt Zwarte BRICS machsblok waarin de meerderheid dus ook PRO Islam is en gezworen vijanden van de Blanke Heteromannen.

Wij zijn verdoemd op deze planeet denk ik nu, zo is Mars waarschijnlijk ook totaal vernietigd lang geleden. Elke beschaving van Intelligente Apen is verdoemd om zichzelf te vernietigen, logisch omdat onze IQ genen gewoon een genetische afwijking zijn en hoogbegaafde mensapen zijn ook vaak psychisch gestoord en vol met seksuele afwijkingen en perversies, en hierbij kan ik het over mijzelf hebben als mooi voorbeeld van een viesbruin koelie aapje van Kwatta die gewoonweg NIET dood kan gaan, overal altijd gehaat, gepest, vechtpartijen uitgevochten, onaanraakbare, paria nu en feitelijk hoeft dit leven niet meer verder te gaan wat mij betreft nu. Alles is al gewoon voorbij nu denk ik vaak en zelfmoord is wel, GEEN Echte OPTIE nu; een intelligenter alternatief is toch de hele oeuvre van Wieroe en mij in sale zetten met Wieroe als officiele, co auteur en dan jagen op de media exposure met de vette koophits, waarna ik een VRIJE Koelie aapschrijver kan worden omdat ik dan zeker vermogend zal worden en voorgoed uit de bijstand kan raken.

De Kans dat ik zal vergaan voordat deze hele aarde zal vergaan is zeker minstens 99,999.999.999 procent en ok ik ben al ongeneeslijk ziek dus mijn kwantum technische annihilatie, MIJN finale DOOD is nabij. MIJN hele Hindoe/ Moslim familie zal echt blij zijn als ik dood zal zijn, want ik ben als uitgenaaide bottom homomeisje nu een echte vloek, schande en ellende voor mijn hele hindoestaanse familie en een paar hebben het mij ook vriendelijk verzocht om gewoon snel zelfmoord te plegen en hen nooit meer te bellen uit eenzaamheid. Ja, als je wil doorleven moet je door kunnen lijden anders moet je gelijk van de zeventiende verdieping springen in mijn zelfmoordflat, Dirk Costerplein in Delft zuid vlakbij NS station Delft Campus. LIJDEN is de echte kunst van het door willen leven denk ik nu en mijn hele lijdensweg is hiervan nu het hardere bewijs denk ik.

En geloof mij, als je vrij en onthecht en gelukkig wil zijn dan moet je de hele wereld ERUIT gooien, dump de zieke, vieze, hatelijke, veeleisende, gemene, duivelse mensapen wereld in het toilet en spoel het door, en ga gewoon bij de Vrije Vrolijke vogels in een boomhutje wonen, hoog en droog in de hoogste, HOOG Satthvische Bomen.

KOrtweg:

De verbinding tussen IRan en Rusland, nadat er een verbinding ontstaat tussen de oorlog in Oekraine en de oorlog in GAZA/ LIbanon zal direct moeten lijden tot een wereldwijde harde POLARISATIE in twee kampen, en zodra het zwarte BRICS Kamp dan op radicale wijze de SWIFT landen eruit gooien en hermetisch afsluiten, in monetaire isolement, ja dan zal een kettingreactie moeten ontstaan van oorlog, geweld en er gaan zeker nucleaire wapens afgevuurd worden, misschien lichte Atoombommen voor de Kust van Frankrijk om een kleine Tsunami te creeren, dus wij zijn verdoemd nu op deze oorlogszuchtige apen planeet van de DOMintelligente, psychisch gestoorde HOMO Sapiens apensoort.

W.G. Zes pootafdrukken,

Waldo Dewanand & Wieroe (RIP) & Co
Arisch Kattenleger Delft

--------------------------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 14:36   #8
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Derde Wereldoorlog is Einde hele mensheid, tegelijkertijd al WOIV losgebarsten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tijdens de eerste 10 jaar van de wraakneming voor de 11 sep 2001 aanslagen hebben de spenderingen door Westblokse regimes de huizenprijzen maal 2 gedreven.
Daarna 10 jaar stagnatie.
Hun economische sabotage met het virus uit hun serre in China als uitleg heeft die terug ne stamp opwaarts gegeven.
Maar nog lang geen maal 2 zoals toen.
Dus het oorlogsvoeren nu al stoppen - het is amper een paar jaar.

De kost van 31 gram goud:
2000 $279
2005 $445
2010 $1224
2015 $1160
2020 $1773
2024 $2321 (gemiddelde tot nu)
Vandaag 21/10/2024: $2734

Ge krijgt voor uw dollars vandaag 3 gram goud, waar ge rond de millenniumbug paniekzaaierij 30 gram kreeg.
In 2000 kostte ne huis in de VS $200000.
In 2006 werd dat $300000.
Toen ging de centrale planning effe op de rem staan.
In 2008 terug $250000.
In 2014 alweer $350000.
In 2020 $370000.
In 2024 vlam naar $500000.

Als ge peist van, kga men dollars wisselen voor goud om men huizenkoopkracht te houden, nou, peist nog eens - prijs huis werd maal 2,5 gedreven maar prijs goud maal 10.
En dat kwam omdat 's werelds overheden na hun goudstocks te verkopen tijdens de jaren negentig, sinds 2010 begonnen te kopen.
In een toekomst, als ze hun monetair StreeB doel hebben bereikt, gaan ze weer terugswitchen naar verkopen, als de luitjes die tijdens die 2,5 decennia hebben gekocht, ook willen verkopen, om bvb een huizeke te kopen.
En dan zien ze ineens tot 10 keer minder dollars dan die die ze voor goud wisselden.
Vervang goud door andere zaken.
De S&P500 stond in 2000 op $1426, nu $5866.
Dat is wat centrale planning doet: de koopkracht van andermans gespaard loon naar arbeit verdampfen;
Ne klassieke afschuifuitleg daarvoor is "de oorlog".
Eendagsvliegen als "het Virus", serveren natuurlijk ook.
Maar es goe 10 of 20 jaar oorlog opstoken, da is de max.
Ja ERW,

01) Sterk punt, schrijf jij: peist nog eens - prijs huis werd maal 2,5 gedreven maar prijs goud maal 10.

02) HOE zit het met prijsstijging van ons apenvoer?? Waarom importeert Nederland nu zeker 80 procent van het voer, en bijna 99 % van al het veevoer, varkensvoer, kippenvoer, hondenvoer, kattenvoer, en zelfs het HUISmuizenvoer??

03) Onderzoek het echte DRAMA mbt allocated Gold Assets, en Unallocated Gold. Dus het kopen van BAAR goud, met echte gouden staven op jouw naam in juridische zin, en het kopen van 100 % Gebakken Lucht GOUD he, noemen ze toch unallocated Gold stocks??

04) Misschien heeft OORLOG toch een heel groot monetair en economisch winstrendement op de KORTE Termijn??? Ja ik ga dit uitwerken in project FB SS ok mbt Harde, volle 100 % HErkolonisatie van het zielpotige, zielig mislukte, PIKzwarte, oversekste, Afro/ Koelie suriname door permanente bezetting door het Arisch Nederlandse LEGER op scherp, de verkiezingen daar gaan eventjes voor 88,1888 jaartjes wel lekker de diepvries in, maar de veilige en democratische burgerrechten en PLICHTEN van de inheemse Surizwarten zullen wel bewaakt worden en gerespecteerd, amok makers worden wel in de binnenlandse krokodillen moerassen gedumpt met genoeg lekkere, gratis Surinaamse hoertjes, lekker Surinaams voer en mogen in volledige vrijheid genieten elke dag en elke avond lekker Naakt Bigi Pokoe, Kawina, Kaboela dansen met sexy MINI-pangies.

=====================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 17:06   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik mankeer evenwel een keuze...

Namelijk dat het Russische regime barst.Tenslotte is het een echte mille-feuille van belangen-lagen,die momenteel onder geweldige financiele druk staan.....

Dat is aan het bederven.Rusland geraakt gewoonweg in de financiele problemen

Maar inderdaad,ik geloof ook niet dat het op het slagveld kan en zal opgelost worden......Kiev zelf ,aan de akties aan het front te zien,ook niet.......

Die akties zijn,constant KOSTEN (in geld,in materiaal,in mensen,en in politieke standing van de Kremlin-intendant en zijn croonies) veroorzaken.........

Overigens,onderschat Donald Trump niet,Rusland zal moeten ONDERHANDELEN......

Laatst gewijzigd door kelt : 21 oktober 2024 om 17:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2024, 17:56   #10
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Namelijk dat het Russische regime barst.Tenslotte is het een echte mille-feuille van belangen-lagen,die momenteel onder geweldige financiele druk staan.....

Maar inderdaad,ik geloof ook niet dat het op het slagveld kan en zal opgelost worden......Kiev zelf ,aan de akties aan het front te zien,ook niet.......

Die akties zijn,constant KOSTEN (in geld,in materiaal,in mensen,en in politieke standing van de Kremlin-intendant en zijn croonies) veroorzaken.........

Laatste ontmoetingen zat den Donald er toch maar bij als een braaf schoothondje.
Opvallend hoe zorgzaam en beleefd hij was met den intendant.
En den intendant maar smilen, tot achter zijn oren.
Zeer ongewoon allemaal.
Mogelijks dan toch een aangebrand filmpje van heten donald in den intendant zijn schuif?
Dat of een ander pressingsmiddel, het zou me niet verbazen, gelet op de lichaamstaal die beide heren spraken.
Wat er uit hun mond kwam leek meteen een heel stuk minder interessant.
Oud 21 oktober 2024, 19:36   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Ja ERW,
01) Sterk punt, schrijf jij: peist nog eens - prijs huis werd maal 2,5 gedreven maar prijs goud maal 10.
Ja dat schreef ik. Je herhaalt waarom?
In termen van huizenkoopkracht, ijlt de goudprijs ver voor.
Da wil zeggen dat goud verkopen = winst in termen van huizenkoopkracht.
Winst wordt altijd gepakt.

Citaat:
02) HOE zit het met prijsstijging van ons apenvoer?? Waarom importeert Nederland nu zeker 80 procent van het voer, en bijna 99 % van al het veevoer, varkensvoer, kippenvoer, hondenvoer, kattenvoer, en zelfs het HUISmuizenvoer??
Waarom je focus op diereneten?
Nederland is 's werelds 2de grootste mensenvoedselEXporteur

Citaat:
03) Onderzoek het echte DRAM[A mbt allocated Gold Assets, en Unallocated Gold. Dus het kopen van BAAR goud, met echte gouden staven op jouw naam in juridische zin, en het kopen van 100 % Gebakken Lucht GOUD he, noemen ze toch unallocated Gold stocks??
Dat is warrige taal.
De rol van derivaten "papier"goud is gewoon de prijs beinvloeden op de korte termijn (max 1 jaar, 5 vervalmaanden).
Waarom: om bij prijswijzigingen compensatie te krijgen, zodat je "ECHT" goud je de beoogde som gaat bezorgen, of omgekeerd, je dollars de beoogde hoeveelheid goud gaan kunnen kopen.
Meer is daar niet aan.
Intussen doen ze dat zelfs al bij cryptomunten.
De strijd van handelaren tegen speculanten.
De handelaren willen zeker zijn van een kost/prijs, speculanten kunnen je minder/meer opsolferen, en om dat te voorkomen kopen handelaren posities die in dat geval compenserende dollars opleveren. Die inname van posities is "papieren" vraag, en, die beinvloedt de prijs ook. Bestel een ton fysiek goud > prijseffect, dek die bestelling in door equivalent "papier" goud te bestellen > prijseffect nog eens, dus samen verdubbeld. En de speculant die daarna koopt, die moet meer betalen.
En omgekeerd natuurlijk, bij verkopen / prijsdalingen. Allleen is daar een grens natuurlijk, gratis weggeven is er niet bij.
Wat ik schetste ging over fysiek goud. Niet over derivaten ervan.
In de jaren negentig verkochten Westblokse regimes goudstock aan hun bullionbanken, daarmee de goudkoers drukkende. Omdat gedurende die tijd speculanten die eerder goud hadden gekocht (uit paniek door olieproductieinperkingen > oliecrises), terug verkochten.
Toen het Westblok begin 200x haar Oorlog tegen Terroristen startte, massa's spenderingen, kopen kopen kopen met wapensproductie enz ipv dingen die volk wikde kopen > prijzen van die dingen hoger.
Dat maakte loonspaarders ongerust, de Westblokse planning drukte de spaarrente (hier van een 4% naar quasi 0 over die periode) en dus begonnen die vanalles inclusief goud te kopen. Wat deed de centrale planning: hetzelfde. Ipv verkopen om de prijs lager te drijven, het omgekeerde, kopen om de prijs verder hoger te drijven

Citaat:
04) Misschien heeft OORLOG toch een heel groot monetair en economisch winstrendement op de KORTE Termijn??? Ja ik ga dit uitwerken in project FB SS ok mbt Harde, volle 100 % HErkolonisatie van het zielpotige, zielig mislukte, PIKzwarte, oversekste, Afro/ Koelie suriname door permanente bezetting door het Arisch Nederlandse LEGER op scherp, de verkiezingen daar gaan eventjes voor 88,1888 jaartjes wel lekker de diepvries in, maar de veilige en democratische burgerrechten en PLICHTEN van de inheemse Surizwarten zullen wel bewaakt worden en gerespecteerd, amok makers worden wel in de binnenlandse krokodillen moerassen gedumpt met genoeg lekkere, gratis Surinaamse hoertjes, lekker Surinaams voer en mogen in volledige vrijheid genieten elke dag en elke avond lekker Naakt Bigi Pokoe, Kawina, Kaboela dansen met sexy MINI-pangies.
Nou nee, ge begraapt dat overheden hun spenderingen een uitleg moeten kunnen geven he. Ze kunnen moeilijk zeggen we hebben 50 miljard belastingen uitgegeven zonder derbij te zeggen aan wat. Dat laatste is dan het excuus. Ne virus, nen oorlog, die dingen. Ze hebben die NODIG.
Oud 29 oktober 2024, 22:40   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het Westblok stoefte met nucleaire drill:
https://apnews.com/article/nato-nucl...432a3c91a171bb
Citaat:
BRUSSELS (AP) — NATO will hold a long-planned major nuclear exercise next week, the alliance’s chief said Thursday, a few weeks after President Vladimir Putin announced changes to Russia’s nuclear doctrine to discourage Ukraine’s Western allies from supporting attacks on his country.

The “Steadfast Noon” exercise starts on Monday and will run for about two weeks. It will be led by Belgium and the Netherlands, use eight military bases and involve 2,000 personnel and 60 aircraft from 13 nations. The exercise has been held at roughly the same time each year for over a decade.

Bomber aircraft and fighter jets that can carry nuclear warheads are taking part. No live munitions are used. The bulk of the exercise is being held around 900 kilometers (560 miles) from Russia in the North Sea. Moscow has been informed about the drills, NATO officials say.
De Russen stoeften als antwoord wat uitgebreider:
https://eng.mil.ru/en/news_page/coun...2534852@egNews
Citaat:
Today, Supreme Commander-in-Chief of the Armed Forces of the Russian Federation Vladimir Putin has supervised a training of ground, naval, and aviation components of the Strategic Deterrence Forces.

During the drills, practical launches of ballistic and cruise missiles took place.

A Yars intercontinental ballistic missile was launched from the Plesetsk State Test Cosmodrome at the Kura training ground in Kamchatka. The nuclear-powered strategic submarine missile cruiser Novomoskovsk and the nuclear-powered submarine cruiser Knyaz Oleg launched Sineva and Bulava ballistic missiles from the Barents Sea waters. Tu-95MS long-range aircraft launched air-based cruise missiles during the training.

The National Centre for State Defence Control of the Russian Federation supervised the practical launches.
Over dat Baluva raket ontwerp:
https://en.wikipedia.org/wiki/RSM-56_Bulava
Citaat:
The missile has three stages; the first and second stages use solid fuel propellant, while the third stage uses a liquid fuel to allow high maneuverability during warhead separation.[citation needed] The missile can be launched from an inclined position, allowing a submarine to fire them while moving.[citation needed] It has a low flight trajectory, and due to this could be classified as a quasi-ballistic missile.[18] It is rumored to possess advanced missile defense evasion capabilities and can maneuver at its boost stage.[19]

Borei-class submarines carrying Bulava missiles are expected to be an integral part of the Russian nuclear triad until 2040.[citation needed]

Bulava can be loaded on TEL road mobile launchers, on railway BZhRK trains and other various launchers.[
Waarom focus: merk op die ontwijkende maneuvres.
Dat is een tactiek die de Russen steeds meer incorporeren in wapentuig.
https://militarywatchmagazine.com/ar...luster-warhead
Citaat:
9K720 missiles use semi ballistic depressed trajectories with apogees of around 50 kilometres, and retain the ability to conduct extensive in flight manoeuvres throughout their flight paths, which makes their missiles extremely difficult to detect or track. This also allows them to use their fins to manoeuvre much better than missiles on standard ballistic trajectories. Preceding the outbreak of full scale hostilities in Ukraine, Patriot system already had a highly troubled record of failures to intercept much simpler targets, ranging from Iranian drones, to makeshift Yemeni ballistic missiles, and Iraqi Scud-B missiles. This from the outset left the system’s viability against challenging targets such as the Iskander’s 9K720 in serious question.
Bij de laatste zag je op de Russische stoef video trouwens dat Patriot lanceervoertuigen PAC-.3 raketten lanceerden zelfs op 't laatste moment. Maar de Iskander raket ging zo zot op en neer dat ze misten.
Dat illustreert zo een beetje het kernprobleem van de Patriot: de PAC-3 zijn zeer wendbaar gemaakt, moeten daarom licht zijn, daarom een minimale hoeveelheid explosief die louter dient om een "lading" harde objecten die dicht opeen zitten naar een grotere diameter te brengen, dat is nodig omdat de onderschepper het doel (de oorlogskop van de raket) dan niet ZO precies moet raken.
En dus, als doelen een onvoorspelbaar traject volgen, wordt dit soort louter op kinetische energie gebaseerde schade berokkenen, een lottokans.
En omgekeerd, de Russen kozen als lading voor hun Iskander-M een cluster kleinere. De raket spuwt die uiteen over een oppervlak orde enkele voetbalvelden, waarna die individueel ontploffen. Dus de Iskander moet niet ZO precies zijn, en plus, de voertuigen van bvb een Patriot systeem staan wat uitgespreid om elkaar nie te owngoalen, dus als je er meerdere wil mollen met 1 raket is dat de ideale situatie.
Die nuclear triad raket zou dus ook zoiets doen. Deze specifiek is eigenlijk semi ballistisch. Een soort tussenweg ballistisch/cruise, met als voornaamste motief het snel kunnen maneuvreren, en zoals in Oekraine blijkt, ook Russische drones en antitankraketten hebben blijkbaar zo een autonome vliegmodus gesuperponeerd op hun geleiding / besturing.
De Iraanse raketten hebben zoiets niet, althans nog geen indicatie van gebruik ervan geweest.
Had hun laatste barrage met zulke geweest, die hele Israelische combinatie van raketafweer ging de mist in gegaan zijn.
Iran had een deel van de barrage op de F-35 basis (Nevatim) gericht.
Wel, enkele tientallen raakten die. Het Israelische regime heeft gepoogd het te ontkennen maar probleem was dat een journalist de inkomende raketten had gefilmd en later satelliet camera video tientallen kraters toont.
https://www.wcbu.org/npr-news/2024-1...raeli-air-base
Puur geluk redde de dure vliegtuigen, nie echt iets om mee te stoefen.

't Westblok is nu ook door beginnen krijgen dat hun megadure powerful wonderful waffens in 't veld voor Groot Publiek niet je dat zijn gebleken en dus zetten ze hun propaganda in overdrive.
Volgens jaar wordt Iron Beam operationeel! WOOHA!
Ne lichtstraal die heel precies op een raket gericht (dat is met beweegbare spiegels) moet gehouden worden en dat voldoende lang.
Bij mist wolken rook, raketten met een hittewerende huid of ontwijkende maneuvres (de feedback koers > spiegels heeft te grote latentie) is het ehm paraat blijven tot het opklaart.

De Powerful Amerikaanse Abrams tanks blijven intussen de aandacht opeisen:
https://militarywatchmagazine.com/ar...krovsk-ukraine
Russische buit van september:

En gisteren bij Pokrovsk, dat momenteel geniet van grote aandacht van de Russische Armee:

De Russen veroverden vandaag Katerinovka.
https://eadaily.com/en/news/2024/10/...-vincis-wolves
...waarbij enige speciale strijders van de Oekrainse Armee tot overgave werden overtuigd, en hun VeiligheidsAssistentie pakketten geconfisqeerd werden door de Russen.

Intussen hebben de Russen ook meer details achterhaald van de buitenlandse huurlingen in Oekrainse service die gisteren bij hun poging tot een sabotageraid in Bryansk Oblast door Russische verdediging van divers allooi werden gehinderd tot ze het tijdige voor het eeuwige wisselden:
https://news-pravda.com/world/2024/10/29/814321.html
Voor de raid:

Tattoos hielpen de identificatie
https://news-pravda.com/world/2024/10/29/814539.html
De foto's van na de raid zijn daar ook te bezichtigen, voor de geinteresseerden met minder tere zielkes.

De Russen hebben ne filmke gemaakt van de pakketten Veiligheidsassistentie hen verstrekt geweest door het Westblok:
https://news-pravda.com/world/2024/10/29/814407.html

Ik dacht dat die Veiligheidsassistentie bedoeld was voor Oekraine, maar die geven die dus door aan de Russen. Zo weten we direct waarom die nog steeds blijven schieten spijts hun economie in 2022 met de blaren van de herfst mee viel.

Laatst gewijzigd door Erw : 29 oktober 2024 om 22:43.
Oud 30 oktober 2024, 00:20   #13
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
De Iraanse raketten hebben zoiets niet, althans nog geen indicatie van gebruik ervan geweest.
Had hun laatste barrage met zulke geweest, die hele Israelische combinatie van raketafweer ging de mist in gegaan zijn.
Iran had een deel van de barrage op de F-35 basis (Nevatim) gericht.
Wel, enkele tientallen raakten die. Het Israelische regime heeft gepoogd het te ontkennen maar probleem was dat een journalist de inkomende raketten had gefilmd en later satelliet camera video tientallen kraters toont.
https://www.wcbu.org/npr-news/2024-1...raeli-air-base
Puur geluk redde de dure vliegtuigen, nie echt iets om mee te stoefen.
...
Over bovenstaande zaak:
https://theintercept.com/2024/10/11/...rael-detained/
Het Israelische regime blafte een opsporings en arrestatie befehl voor een Amerikaanse journalist, die heel heel toevallig (die durven de Westblok censuur befehlen soms links leggen) had gewerkt voor RT en Fox news, die video's van die Iraanse raketinslagen op hun Nevatim luchtmachtbasis had gekregen en gepubliceerd.
Na 4 dagen in hun bak lieten ze hem los onder voorwaarden.
Beschuldiging was:
Citaat:
on suspicion of assisting an enemy in war, a serious allegation that carries a maximum sentence of life imprisonment or death,
Dat andere incluis Israelische media zelf al die video's, en zelfs eerder, hadden gepubliceerd, da was geen enemy assistance.
Oud 30 oktober 2024, 10:16   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Ondertussen zegt de Wereldbank:

"In 2023, Russia's Gross National Income per capita reached 14250 USD, and, consequently, Russia was classified as a high-income country for the first time since 2015.02 Jul 2024"

Onderhandeken is goed. Dat woord valt tot nu toe te weinig. Tot nu toe klonk het "Ukraine must win" en eerst moet Rusland uit de Krim verdreven worden vooraleer er gesproken kon worden. Als dat veranderd is is het het westen dat is bijgedraaid.

Onderhandelen dat was wat Oekraïne en Rusland deden in Istanbul. Herinner u hoe Boris Johnson naar Kiev reisde om het bijna vredesakkoord te pogen vertrappelen. Er moest gevochten worden om Rusland te verzwakken zogezegd.

Ik zie dat het systematische overwinnings discours al aangepast wordt aan een Trump presidentschap. Whatever. Claim overwinning desnoods, maar stop het warmongering.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 oktober 2024 om 10:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 13:44   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het Russische ministerie van oorlog meld vandaag dat ze de Westblokse Armee uit de stad Selidovo hebben gekuisd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Selydove
Op 22 oktober hadden ze de helft onder controle.
Nu helemaal.
Omsingeld, de ingeslotene "mopped up", derop en derover.
De Oekrainse befehlenblaffers verexcuseren zich dat ze kritisch tekort aan manschappen zouden hebben.
Tja lol, als ge man en machien verkwist aan raids in Russisch gebied van gemakkelijk 0 militair belang, zoals onder Kursk Oblast, dan moet ge nie bleiten dat ge elders tekort hebt.
Kijk naar de recente sabotage raid van leibstandarte Adolf Hitler kaliber speciale strijdkrachten, hier specifiek door ex Westblokse Armee soldaten.
Iets in Bryansk Oblast pogen op te blazen, falen, doodgaan, militaire win 0 en op de koop toe stoefen de Russen dat natuurlijk de wereld rond.
Een enkele jaren geleden gepensioneerde elite soldaat van de VS Armee, 20 jaar van zen leven marinier, die 2 jaar heeft kunnen.... ehm... genieten.. van zen pensioen, door zich als ne fanatieke LSSAH er te gaan gedragen totterdood - sterBen voor Westblokse centraal geplande verdampfingen van andermans koopkracht met virus en oorlog als zorgen en paniek drivers.

https://news-pravda.com/world/2024/10/29/815128.html
In Google Streetview is voor het huis van Nawrocki nu een blur geplaatst.
Maar als ge de view verplaatst naar een buurhuis links of rechts en draait kunt ge het wel nog zien. Hun censuur moest in ne rapke gebeuren wsl. De commentator, begrijpelijk, moet ermee lachen.
Da zal weer ne klein crisiske zijn in de vergaderzaal van 't Westblokse Ministerie van Waarheid.

De nu wijlen mensch heeft gelukkig zen decoraties laten inkaderen:

Selydove is 11.4 km2 met 21521 inwoners in 2022.
De Russische omsingelingspoging van Pokrovsk is dus al redelijk gevorderd.
Bij verlies kan de Oekrainse Armee voor de zoveelste keer weer nieuwe stellingen gaan graven op den buiten, en, over landwegskes hobbelen ipv spoorlijnen en brede macadams.

De vraag is wat Oberbefehl Westblok gaat doen met de situatie.
Hun imago ligt nu al aan gort, hoe krijgen ze nog verregaandere hulp aan hun Oekrains proxyregime uitgelegd?
De totnogtoe gegeven hulp, uitgesmeerd over 2 jaar, terwijl het overgrote deel spul is dat ze al decennia lang hebben, en meestal zelfs al vele jaren buiten dienst, stof zitten garen in opslag.
De VS presidentsverkiezingen zijn nakend. Plausibel dat dat de reden is dat ze zich nu wat inhouden. Als Trump verliest is er geen problemo maar dat weten ze nu dus niet.
Hem afgeknald krijgen is minstens 1 keer gepoogd, de 2de poging is dubieus omdat de persoon er blijkbaar van uitging dat ie ging falen, iets dat iemand die echt poogt, gemotiveerd is, niet doet. Hij had kunnen terugschieten naar de geheime dienst en alsnog pogen Trump te raken, in de plaats vluchtte ie als ne kwezel achterlatende alles. En dat voor ne vent die zich al jaren voor de wereld profileert als ne vechtjas.
Vergelijk dat met onbekende Thomas Matthew Crooks, ne 20 jarige, die uit het stille niks opdook, en spijts alle gewapende staatsapparatisten aldaar, met quasi 0 kans op achteraf te ontsnappen, toch schoot.

Het kernprobleem is natuurlijk dat het Westblok niet wil dat de oorlog snel stopt.
Echter als het Russisch regime de met hun "Speciale Militaire Operatie" beoogde doelstellingen heeft bereikt, kan het stoppen en consolideren. En het door hen "bevrijd" genoemde gebied terug repareren/herbouwen tot bewoonbaarheid.

Probleem is zo echter dat het Westblok dan onvoldoende uitleg heeft om de oorlogsvoering weer op te stoken.
Dus gaat het Westblok er alles aan doen om zo een consolidatie / herstel fase in de kiem te saboteren.

Een eerste antwoord zal dra blijken.
Gaan er VS wijde rellen komen door Trump en/of antiTrumpers?
Want uitslagen met cijfers rond de helft tonen aan dat de samenleving een splijtzwam is. Een gepolariseerde situatie. 2 kampen.
Intussen zover gedreven dat ie een 1ste aanslag maar op een haar na overleefde.
En een 2de, die meer een media stunt dan een echte leek.
De soms bizarre kemels van Flapuit Joe, zoals een end maken aan Nord Stream 2, Zelenski aankondigen als Putin, Trump in een bullseye nemen, waardoor het Westbloks planbureau begon in te zien dat verkiezingen met Flapuit Joe ne groter gevaar voor hun bureau was geworden dan Trump zelf, waarop ze den Joe uit hun scenario schreven, Kameela Harris vanuit nomansland naar de schijnwerpers lieten opdraven en haar bulten vulden met 999999 fistful dollars hopende dat ze zo door de Trump en die zen latere deputy JD Vance woestijn zou raken.

Met Trump zelf als dezelfde joker als indertijd: ge weet nie wat ie gaat doen.
Terwijl centrale planning streeBt naar controle, het risico op iets anders dan het streeBdoel nie wil lopen.
Plus, Trump die na 10 jaar door 't Westblok als Zwarte Piet afgeschilderd geweest te zijn, zelfs NOG eens door 't volk tot president wordt gebombardeerd, da is ne kaaksmete. Het meest zwartgemaakte schaap dat leider wordt van de kudde, das nie best voor het imago van de zwartmakers.

Dus we mogen wat Westblokse spartelingen verwachten de komende maanden.
Net zoals op de Butler rally zaten (de videos van) de ambetante Trump fans in de weg van het Westblokse Ministerie van Waarheid.
En op de koop toe mislukte de aanslag.
Dus what next?
Als ge gegevens samenlegt wijst veel in de richting van een false flag, ne driestere (BOEM) aanslag die lukt door de loempigheid ervan, en de Intelligence Diensten van de Unaaaited Staaaites zullen net als bij hun WOMD's indertijd Iran met evenveel bewijs al pretenderende derde in het verhaal te zijn, als beramer aanwijzen.
Dat als uitleg om Iran net als Irak eerder te pogen binnen te doen.
't Is 't moment, want Iran is al FOEI wegens het zich betrekken in de Israel Hamas oorlog, tvalt minder op van 8 naar 10 te gaan dan van 0 naar 10.
,
Oud 30 oktober 2024, 22:14   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Meer gegevens over 1 andere gemolde huurling:
https://news-pravda.com/img/20241030...aeb68bcd_o.jpg
Daniil Bezsonov
Ne foto tijdens een handenschuddenparty met Flapuit Joe Biden:

De commentaar van de Russische spotvogel:
Citaat:
A great social elevator for the American military. From shaking hands with the President, to a hole in the Russian soil.
https://www.kyivpost.com/post/41367
Citaat:
Ukrainian and US officials have yet to issue any comments on the situation, and the Ukrainian Armed Forces and HUR have not provided updates.
Ze zijn nog altijd aan het vergaderen over wat ze de verzamelde pers gaan mede delen over hun faliekant afgelopen raid in Russisch Bryansk Oblast.
De tekst bij geslaagde sabotage lag waarschijnlijk al klaar voor de pers.
Maar klein crisiske - ze werd al bij de grens verijdeld, met op de koop toe de Russen die hun doden in handen kregen en stante pede gingen googlen en findamerc'en.
Het huis van hun gepensioneerde marinier laten blurren door googlemaps, daar moesten ze geen dagen over vergaderen.

In 2022 was de voorspelling van de Westblokse Experts dat de Russen gingen vallen met de blaren.
De blaren van 2024 zijn nu aan het vallen, maar je ziet ze op een foto met dode militaire luitjes van de VS

Laatst gewijzigd door Erw : 30 oktober 2024 om 22:18.
Oud 9 november 2024, 23:07   #17
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Ondertussen zijn de Russen doorgebroken in het zuiden van de Donbassregio en ondervinden ze steeds minder weerstand. Onderstaande video geeft de opmars weer van de Russen op een neutrale manier en geeft ook weer met welke problemen de Oekraïense geronselde strijdkrachten te maken krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=14vBSaCuSdA

Door onderhandelingen de eerste keer te laten mislukken door toedoen van Boris Johnson zitten de Russen nu in een luxe-onderhandlingespositie. Eerder deze week sprak Trump al met zowel Putin als Zelenski. Beiden vonden het een 'constructief gesprek'. Dit doet bij mij de hoop reizen dat er opnieuw onderhandelingen aankomen, dit maal wel met minder gunstige voorwaarden voor Oekraïene... en dat hebben ze nu eens voor de volle 100% aan clown Zelenski te danken. Deze herinnert zich overigens een aangenaam (sic) gesprek met Trump eerder in september en hoopt nog wat wapens los te krijgen. Gezien Trump al laten weten heeft dat ze er alleen zullen voor staan als ze de Krim terug willen zegt dat al veel. Putin heeft er trouwens wel zin in.

https://x.com/ZelenskyyUa/status/1854073411904938032

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 07:40   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat Europa haar eigen militaire weg wilt lopen en haar defensie met botten wilt uitbreiden, is een akelige prognose.
Dat mensen niet eens meer zien hoe Europa afgelopen decennium uit de hoek kwam, is nog meer schrikbarend.

Heel nobel dat ze zo ageren tegen oorlog, maar dat hadden ze beter ook 10 jaar geleden gedaan. Nu is het evil versus evil en we overkomen dat enkel door goed.
Dus al wie nu aanstuurt en of voorbereidt op oorlog en aan alle debat voorbij gaat met censuur ; gaat beter opzij staan nu.

Geen wereldrijk, nooit meer oorlog.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 november 2024 om 07:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 08:26   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is inderdaad wel duidelijk dat nog voordat mr Trump formeel het Witte Huis overneemt er weer meer diplomatieke contacten zijn....Zoals gebruikelijk worden in de aanvangsfase nog de pluimen opgezet en is het raden naar de ECHTE agenda....

Vanuit Kiev moet President Zelensky het maar aanzien.Hij liet al optekenen dat wat hem betreft er geen "Minsk 3" kan koimen,want de vorige Minsk akkoorden brachten ook geen vrede......

Duits Bundeskanzler Scholz heeft ook een telefonische conversatie gehad met de Russische President.....Er zijn enkele punten van het gesprek medegedeeld ,maar ongetwijfeld menig ander punt niet.....Assistenten van de Kanselarij en het Kremlin zullen verder contact houden vernemen we...

In dat licht moeten we ook de verhevigende militaire operaties zien.....tenslotte is oorlog een vorm van diplomatie.....

something in the air....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 november 2024 om 08:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 09:34   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Waarom de vraag stellen via een enquête waar je zelf aan deelneemt ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be