![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezellig voor de familieleden van diegenen die hij allemaal vermoord heeft.
Wat voor klungelrechter zat daar weer ![]() Hij heeft toch euthanasie gevraagd of vergis ik mij? Vuurpeleton had die al jaaaaaaaaaren geleden moeten afknallen. Hij zit op uw kosten weet u wel? Tekst Eén van de vele teksten. Schande die HUMO met zijn foto op het eerste blad. Dat soort personen verspeelde door de feiten die zijn gedaan hebben hun tweede kans zelf. Begrijpe wie begrijpe kan die zaak. ![]() Moet men in dat soort gevallen teruggrijpen naar Middeleeuwse toestanden om dat soort criminlen uit te schakelen???? Misschien ver gezocht maar toch.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 juni 2025 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is niet op vrije voeten. Hij mag onder begeleiding van zijn advocaat gesprekken gaan voeren met (psychiatrische) instellingen met het oog op een internering.
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 juni 2025 om 18:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Braaf zijn he Freddy of ge moogt niet meer buiten, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere gevangene komt in principe ooit vrij.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juni 2025 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt wat u schreef.
Men noemt dat in bepaalde gevallen een tweede kans. Misschien zijn er wel mensen die de tweede kans verdienen?????? Verdient een moordenaar als Horion die tweede kans?? Ik dacht het niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2025 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe oud is Horion nu eigenlijk?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn moordenaars die vijf jaar krijgen en na 8 maanden terug buiten staan. Zoek/google anders eens naar die knaap die uitging met de verpleegster van de begijnenstraat en haar ook kapot maakte.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Themsche is ook net 'vrij' en de vrouw van Dutroux is al heel lang vrij net als de oud leden van de bende van Haemers en nog vele anderen. Denk Horion de seriemoordenaar is die het langst gevangen zit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juni 2025 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt (of is) dus reeds 78 jaar. Kan dus waarschijnlijk niet al te veel kwaad meer uitspoken. Tenzij hij nog goed helder van geest zou zijn en opdrachten kan plannen voor jongere boeven. Maar het zou mij verbazen na zoveel jaren achter de tralies.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/regio/oost.../72500657.html
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verschiet er van dat men hem naar de psychiatrie wil laten vertrekken, het is een ongeschreven regel in het Belgische gevangeniswezen dat de mensen die ontsnappen einde straf doen. Maar los van dat, het is een beetje raar dat Horion, na quasi zijn hele volwassen leven in de gevangenis doorgebracht te hebben, nu plots geïnterneerd zou worden. Want als hij gek is omdat hij die moorden heeft gepleegd, dan moest hij indertijd geïnterneerd geweest zijn en naar de psychiatrie gestuurd zijn in plaats van veroordeling en gevangenisstraf.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er die voor moord al na minder dan 10 jaar weer los worden gelaten.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de jonge(re) mensen kent niemand Horion.....het zijn tenslotte feiten van bijna een halve eeuw geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De restjes mogen naar de garnalen. Indien krankzinnig verklaart. Hetzelfde, maar zonder dwangarbeid.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar de krankzinnige is een zieke mens, die moet geholpen worden en niet gestraft. Want dan zou je hem straffen omdat hij ziek is.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Oh, hier op politics zitten er toch véél krankzinnigen die hulp nodig hebben. onderande verkapte nazi's, betweters, vergassers, enz, soms ook ene die keizer nero verheerlijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |