![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te hoge snelheden.
Bumperkleven als het naar hun zin niet snel genoeg gaat... Ik stel mij dan dikwijls de vraag: wie moet de boete betalen, hij/zij die onderweg is met de bestelwagen of de baas van het werk?? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maakt niet uit wie de boete moet betalen.
Lig je daar wakker van? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestelwagens zijn nu even of zelfs sneller dan personenwagens Onlangs reed ik met mijn (oude) 911 rond de 200 in D en een Mercedes busje bleef lekker achter mij hangen. Sommigen daarvan hebben nu ook 200 Pk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat tegenwoordig vaak om pakjesbezorgers met een zelfstandigenstatuut. Teveel stops per dag, waardoor ze cowboygedrag vertonen op de baan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klanten van webshops zijn ook hypocriet als ze het onderste uit de kan halen waar geen of weinig leveringskosten gerekend worden. Consumenten stellen zich geen vragen bij goedkoop of gratis. Grappig genoeg zijn het soms dezelfden die kritiek spuien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden maar 120/130 mogen hooguit. (het gaat niet over de bestelwagens van de ordediensten/ambulances/brandweer/ Politie...) En het zijn niet alleen de bestelwagens hoor: daarstraks hing er een vrouw achter mij, je zag ze haast niet zitten in de grote SUV' maar gasgeven kom-n ze wel. Ik hield mijn 50km/u zoals er aangegeven stond op die baan maar dat bleek niet naar haar zin te zijn. In volle geweld stak zij voor... ![]() En een tijd geleden stond er in een krant dat vrouwen beter rijden dan mannen whahahahahahahah lotsaFUN!!!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2024 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel objectief gezien zou een man in principe altijd een betere chauffeur moeten zijn .....het mannelijk zicht leent zich beter tot autorijden en vooral de reactiesnelheid van een man is beter als van een vrouw. Uiteraard zijn dit gemiddelden. Komt er ook nog bij dat de passie voor auto's en het besturen meer iets is voor mannen dan voor vrouwen. Technisch gezien tonen vrouwen minder interesse in auto's dan mannen. In de auto en of motorsporten zijn vrouwen grote uitzonderingen. Uiteraard zijn dit allemaal gemiddelden. Dit alles heeft ook weinig te maken met veilig en voorzichtig rijden in het dagelijkse verkeer. Vrouwen nemen zeker minder risico's en houden zich makkelijker aan de regels. Vergelijk het een beetje met oude en jonge chauffeurs. Jonge mensen hebben alles om betere chauffeurs te zijn. Ze reageren sneller en hebben betere zintuigen. Echter in praktijk en dagelijkse verkeer blijkt dat niet zelden een nadeel. Dat is een beetje hetzelfde bij mannen vs vrouwen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2024 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je prijzen gaat vergelijken valt mij dat vaak op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor enkele tientallen centen verschil gaan webshop klanten de goedkoopste kiezen. De prijsdruk van die webshops op transporteurs is dus enorm. Sommige courriers doen tot 80 leveringen per dag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degene die het stuur vasthoudt uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele maanden geleden voerde de gemeente nog eens verkeersmetingen uit (aantal voertuigen, soort voertuig, rijrichting, snelheid). Van de 75 bestelwagens die hier gemiddeld per dag passeren rijdt maar liefst 40% te snel... Maximum snelheid is 50. 's Morgens waarschijnlijk omdat ze te laat uit hun bed zijn gekomen en 's avonds omdat ze zo snel mogelijk thuis willen zijn. Het gaat hier dan voornamelijk om bouwvakkers (aannemers, schrijnwerkers, loodgieters...). De gemeente komt dan een paar keer flitsen waarna de snelheid gedurende een week of twee zakt en daarna stuiven ze weer als vanouds door de straat.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met 30 heb ik het heel moeilijk. Als ze op max 30 plaatsen flitsen rijdt bijna 75 % te snel. Ik vind 30 rijden met een moderne auto bijna onmogelijk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2024 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in Genk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kennen hun verkeersregels niet of zijn zo bang om geflitst te worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zijn dat ook los lokales, gelijk echte struikrovers waren ze zelf vanuit mijnen hof aan t flitsen de smeerlappen.
Niet eens iets komen zeggen, en blijkbaar mogen ze dat ook. Wel nu staat dat stukske tuin vol geplant met hazelaar, mispel en kweepeer, en een haag van 80 cm hoog. Als ge gebruik wil maken van mijn erf hadden ze mij toch minstens 10 % van de opbrengst mogen geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat was effe te snel getyped.
De gemeente doet verkeersmetingen en als blijkt dat er in bepaalde straten veel te snel gereden wordt, wordt dat doorgegeven aan de politie, die dan komt flitsen. Op die manier.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp U maar Maximum 70 betekent niet dat je 70 moet rijden. Eigenlijk is iedereen die 70 rijdt al tegen de limiet aan het rijden. Maar nogmaals ik erger me daar ook wel aan. |
|
![]() |
![]() |