Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2024, 16:29   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard bestelwagen rijders

Te hoge snelheden.

Bumperkleven als het naar hun zin niet snel genoeg gaat...

Ik stel mij dan dikwijls de vraag: wie moet de boete betalen, hij/zij die onderweg is met de bestelwagen of de baas van het werk??
Oud 26 juni 2024, 16:53   #2
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Maakt niet uit wie de boete moet betalen.

Lig je daar wakker van?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 18:00   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Te hoge snelheden.

Ik stel mij dan dikwijls de vraag: wie moet de boete betalen, hij/zij die onderweg is met de bestelwagen of de baas van het werk??

Bestelwagens zijn nu even of zelfs sneller dan personenwagens

Onlangs reed ik met mijn (oude) 911 rond de 200 in D en een Mercedes busje bleef lekker achter mij hangen. Sommigen daarvan hebben nu ook 200 Pk.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 18:37   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te hoge snelheden.

Het gaat tegenwoordig vaak om pakjesbezorgers met een zelfstandigenstatuut. Teveel stops per dag, waardoor ze cowboygedrag vertonen op de baan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 20:59   #5
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat tegenwoordig vaak om pakjesbezorgers met een zelfstandigenstatuut. Teveel stops per dag, waardoor ze cowboygedrag vertonen op de baan.
Ze hebben zo weinig tijd dat ze soms gewoon het pakje voor de deur gooien zonder bellen. Hun dagelijks schema is moordend. De concurrentie tussen pakjesdiensten is zodanig scherp dat grote leveranciers soms afhaken voor een paar tiental centiemen naar de concurrentie.

Klanten van webshops zijn ook hypocriet als ze het onderste uit de kan halen waar geen of weinig leveringskosten gerekend worden. Consumenten stellen zich geen vragen bij goedkoop of gratis. Grappig genoeg zijn het soms dezelfden die kritiek spuien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 21:35   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Maakt niet uit wie de boete moet betalen.

Lig je daar wakker van?
Ik lig daar niet wakker van maar sommige bestelwagens gaan véééééééééls te hard, tuning????

Zouden maar 120/130 mogen hooguit. (het gaat niet over de bestelwagens van de ordediensten/ambulances/brandweer/ Politie...)

En het zijn niet alleen de bestelwagens hoor: daarstraks hing er een vrouw achter mij, je zag ze haast niet zitten in de grote SUV' maar gasgeven kom-n ze wel.

Ik hield mijn 50km/u zoals er aangegeven stond op die baan maar dat bleek niet naar haar zin te zijn.

In volle geweld stak zij voor...

En een tijd geleden stond er in een krant dat vrouwen beter rijden dan mannen whahahahahahahah lotsaFUN!!!

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2024 om 21:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 06:51   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En een tijd geleden stond er in een krant dat vrouwen beter rijden dan mannen whahahahahahahah lotsaFUN!!!
Het is wel zo dat vrouwen minder zijn betrokken bij zware ongevallen. Echter is het ook zo dat de vrouwen gemiddeld een pak minder kilometers afleggen dan mannen. Ook is het zo dat de meeste vrouwen enkel rijden wanneer de omstandigheden niet al te slecht zijn.....bij sneeuw en of in de bergen laten de meeste vrouwen maar al te graag het stuur over aan hun partner.

Heel objectief gezien zou een man in principe altijd een betere chauffeur moeten zijn .....het mannelijk zicht leent zich beter tot autorijden en vooral de reactiesnelheid van een man is beter als van een vrouw. Uiteraard zijn dit gemiddelden.

Komt er ook nog bij dat de passie voor auto's en het besturen meer iets is voor mannen dan voor vrouwen. Technisch gezien tonen vrouwen minder interesse in auto's dan mannen. In de auto en of motorsporten zijn vrouwen grote uitzonderingen.

Uiteraard zijn dit allemaal gemiddelden.

Dit alles heeft ook weinig te maken met veilig en voorzichtig rijden in het dagelijkse verkeer. Vrouwen nemen zeker minder risico's en houden zich makkelijker aan de regels.

Vergelijk het een beetje met oude en jonge chauffeurs. Jonge mensen hebben alles om betere chauffeurs te zijn. Ze reageren sneller en hebben betere zintuigen. Echter in praktijk en dagelijkse verkeer blijkt dat niet zelden een nadeel. Dat is een beetje hetzelfde bij mannen vs vrouwen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2024 om 06:56.
Oud 27 juni 2024, 08:43   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze hebben zo weinig tijd dat ze soms gewoon het pakje voor de deur gooien zonder bellen. Hun dagelijks schema is moordend. De concurrentie tussen pakjesdiensten is zodanig scherp dat grote leveranciers soms afhaken voor een paar tiental centiemen naar de concurrentie.

Klanten van webshops zijn ook hypocriet als ze het onderste uit de kan halen waar geen of weinig leveringskosten gerekend worden. Consumenten stellen zich geen vragen bij goedkoop of gratis. Grappig genoeg zijn het soms dezelfden die kritiek spuien.
leveringskosten zitten zo goed als altijd verrekend in de verkoopprijs van het product.

Als je prijzen gaat vergelijken valt mij dat vaak op.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 08:55   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
leveringskosten zitten zo goed als altijd verrekend in de verkoopprijs van het product.

Als je prijzen gaat vergelijken valt mij dat vaak op.
Ja en ge betaald er voor want niets is gratis, klanten haten transportkosten maar slikken ze wel als ze er inbegrepen zijn.

Voor enkele tientallen centen verschil gaan webshop klanten de goedkoopste kiezen. De prijsdruk van die webshops op transporteurs is dus enorm. Sommige courriers doen tot 80 leveringen per dag!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 11:42   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te hoge snelheden.

Degene die het stuur vasthoudt uiteraard.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 13:42   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Degene die het stuur vasthoudt uiteraard.
En als die niet betaalt zou dat in principe de strafrechterlijke verantwoordelijke moeten zijn van de NV of BVBA. Begin er maar aan als die in Atlanta woont
Oud 4 juli 2024, 11:32   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te hoge snelheden.

Ik woon in een woonstraat (buitenzijde van een woonwijk) waar om één of andere krankzinnige reden op het einde van de straat een KMO-zone verrezen is.

Enkele maanden geleden voerde de gemeente nog eens verkeersmetingen uit (aantal voertuigen, soort voertuig, rijrichting, snelheid).

Van de 75 bestelwagens die hier gemiddeld per dag passeren rijdt maar liefst 40% te snel... Maximum snelheid is 50.

's Morgens waarschijnlijk omdat ze te laat uit hun bed zijn gekomen en 's avonds omdat ze zo snel mogelijk thuis willen zijn.

Het gaat hier dan voornamelijk om bouwvakkers (aannemers, schrijnwerkers, loodgieters...).

De gemeente komt dan een paar keer flitsen waarna de snelheid gedurende een week of twee zakt en daarna stuiven ze weer als vanouds door de straat.
Oud 4 juli 2024, 11:36   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik woon in een woonstraat (buitenzijde van een woonwijk) waar om één of andere krankzinnige reden op het einde van de straat een KMO-zone verrezen is.

Enkele maanden geleden voerde de gemeente nog eens verkeersmetingen uit (aantal voertuigen, soort voertuig, rijrichting, snelheid).

Van de 75 bestelwagens die hier gemiddeld per dag passeren rijdt maar liefst 40% te snel... Maximum snelheid is 50.

's Morgens waarschijnlijk omdat ze te laat uit hun bed zijn gekomen en 's avonds omdat ze zo snel mogelijk thuis willen zijn.

Het gaat hier dan voornamelijk om bouwvakkers (aannemers, schrijnwerkers, loodgieters...).

De gemeente komt dan een paar keer flitsen waarna de snelheid gedurende een week of twee zakt en daarna stuiven ze weer als vanouds door de straat.
Aan 50 kan ik me perfect houden. Sowieso is dat al bijna 60 op de teller. In stedelijk gebied is dat zeer realistisch en meer dan genoeg.

Met 30 heb ik het heel moeilijk. Als ze op max 30 plaatsen flitsen rijdt bijna 75 % te snel. Ik vind 30 rijden met een moderne auto bijna onmogelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2024 om 11:37.
Oud 4 juli 2024, 12:03   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

De gemeente flitst zelf?
Zoals in Genk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2024, 13:11   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan 50 kan ik me perfect houden. Sowieso is dat al bijna 60 op de teller. In stedelijk gebied is dat zeer realistisch en meer dan genoeg.

Met 30 heb ik het heel moeilijk. Als ze op max 30 plaatsen flitsen rijdt bijna 75 % te snel. Ik vind 30 rijden met een moderne auto bijna onmogelijk.
Maar de keren dat ik in een straat waar je 70 mag achter zo een figuur hang die amper 45 op de teller haalt (dus reele snelheid met veel moeite 40 per uur). zijn niet te tellen.

Die kennen hun verkeersregels niet of zijn zo bang om geflitst te worden...
Oud 4 juli 2024, 13:14   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gemeente flitst zelf?
Zoals in Genk?
Hier zijn dat ook los lokales, gelijk echte struikrovers waren ze zelf vanuit mijnen hof aan t flitsen de smeerlappen.

Niet eens iets komen zeggen, en blijkbaar mogen ze dat ook. Wel nu staat dat stukske tuin vol geplant met hazelaar, mispel en kweepeer, en een haag van 80 cm hoog.

Als ge gebruik wil maken van mijn erf hadden ze mij toch minstens 10 % van de opbrengst mogen geven.
Oud 5 juli 2024, 10:02   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gemeente flitst zelf?
Zoals in Genk?
Nee, dat was effe te snel getyped.
De gemeente doet verkeersmetingen en als blijkt dat er in bepaalde straten veel te snel gereden wordt, wordt dat doorgegeven aan de politie, die dan komt flitsen.
Op die manier.
Oud 5 juli 2024, 17:01   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar de keren dat ik in een straat waar je 70 mag achter zo een figuur hang die amper 45 op de teller haalt (dus reele snelheid met veel moeite 40 per uur). zijn niet te tellen.

Die kennen hun verkeersregels niet of zijn zo bang om geflitst te worden...
Dat mag en is volledig legitiem.

Ik begrijp U maar Maximum 70 betekent niet dat je 70 moet rijden. Eigenlijk is iedereen die 70 rijdt al tegen de limiet aan het rijden.

Maar nogmaals ik erger me daar ook wel aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be