![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorwaarden:
-lage instap -minstens 50Nm motor -minstens 500Wh batterij -naafversnelling (geen derailleur!!) -middenmotor -zithouding rechtop of licht sportief -A-merk -budget liefst tot €3000 maar bij riemaandrijving of grotere batterij mag dat tot €3500 Iemand een idee, voorstel? Ervaringen over uw e-bike? Content van? Net niet content van? Goei merken, rommel,...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 september 2023 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk eens naar Gazelle. Die heeft een soort traploze automatische versnelling in de naaf, en middenmotor. Heel bekend merk uit Nederland. Goede kwaliteit. Heel tevreden van.
Te verkrijgen met batterij tot 600 Wh- misschien intussen hoger (600 kwh is wat veel) Voor een lage instap, gewoon een 'dames'fiets kiezen. Heb ik ook.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 september 2023 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De A merken hebben 1 "heikel punt". Die hebben een softwarematige "veiligheid" op het aantal laadbeurten. En de accu vervangen is geen oplossing. Dan blijft die gewoon in "alarm" staan.
Wat betreft die "traploze" naafversnelling, da's de Enviolo. Komt bij mij niet in huis. 1 optie die niet vanzelfsprekend is, is zelfbouw. Koop je een goeie fiets, en bouw die zelf om naar elektrische ondersteuning. Voor €700 heb je al een goeie middenmotorkit, en voor €1200 heb je een kit waarmee je €10K Speedeleks van de baan veegt. (maar da's illegaal in Blegië)
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Cube heeft wel goeie papieren. Grote batterij (625Wh), riemaandrijving, batterij in frame,... Enig twijfel: bagagedrager lijkt me niet echt de stevigste (fietstassen) en er zit hier niet direct een dealer in de buurt... De Grenobles van Gazelle hebben dan weer wel een stevigere bagagedrager (of hij ziet er toch steviger uit) maar verder een lichtere batterij dan de Cube en ook geen riem. Wel een dealer in de buurt. Geen ervaring mee maar zo'n voorlicht in het spatbord... is dat iets? Ik heb er mijn twijfels bij... Qua verstelbaarheid enzo. Ook Batavus heeft een dealer in de buurt zitten. En hun Alura met de nieuwste Bosch aandrijving is ook een optie (E-go Power Pro BES3). Wel geen riem. 500Wh batterij. Komt-ie op +/-€3100 De Finez lijn heeft veel keuze maar wordt al snel duur. Batterij in frame en riemaandrijving betekent al snel +€3500. De E-go Exclusive is dan weer wel oke, riemaandrijving maar wel batterij onder bagagedrager. En met 500Wh batterij al snel +/-€3300... Voorlopig neig ik naar Batavus maar ik moet de uitgebreide catalogus van Gazelle ook nog eens goed bekijken...
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik al twee jaar, niks geen problemen. https://www.marcosveloshop.be/product/norta-b-2010/ De batterij is afneembaar en kan je dus binnenshuis opladen. Op stand ‘Tour’ haal je ongeveer 100 km. Comfortabel zadel, straffe schijfremmen, Bosch aandrijving En voor lage instap kies je het ‘vrouwenmodel’ zoals ik en bijna alleman doen. Het is 25 kilo en zo’n extra buis waar je over moet stappen is voor niks nodig. Het frame is stijf genoeg.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 september 2023 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw haar Batavus is ondertussen ongeveer 6 jaar oud en werkt nog perfect met de originele batterij. Na hoeveel laadbeurten wordt zo'n fiets dan 'waardeloos'? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik ook eens bekijken!
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.r-m.de/nl-be/ Niet goedkoop, wel goed. maar als ge riemandrijving en grote accu wil ga je er daar niet of nauwelijks mee komen met 3500 maar je moet er zeker eens naar zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Riemaandrijving in promotie:
https://fietsendegeus.be/product/norta-b-2030/
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw met naafversnelling en batterij op het stoeltje Ik derailleur en batterij in frame. Ik moet zeggen dat de mijne het soepelste rijdt, de derailleur schakelt heel soepel, de middenmotor zoemt heerlijk tijdens het rijden. Kostprijs verleden jaar, 6000 euro voor de twee met één kinderstoeltje op mijne fiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het lijkt dat de oudere ebikes die software-bescherming niet genieten. Citaat:
Maar een Shimano Nexus 8 met gearsensor werkt prima. Citaat:
Dat de wielen het niet houden is een ander verhaal. Maar da's meestal een combinatie van slechte montage, en geen onderhoud. Spaken moeten op spanning gehouden worden, om slag en gebroken spaken te vermijden. Ik zweer bij de RYD Andra 40 velgen. Naven maak ik zelf op maat voor me. Niet veel naven voor 15mm titanium assen voldoen aan mijn goestingskes. Mare, 1 van de grappigere fietsen die ik gebouwd heb, een fluo gele Rockrider ST530 (decathlon cheapo) , waar ik een Bafang BBSHD 52V 1000W midmotor in geschroefd heb, met een flightcase 5V 24ah accu, die als een Ortlieb tas aan de bagagedrager hangt (de Ortlieb hardware is betrekkelijk goedkoop, maar koop geen volledige tas ofzo, dan is het goud ofzo) Totaal prijskaartje, €1800, voor een fiets die redelijk comfortabel Strömers en Riese Mullers in het stof laat bijten. Is het veilig? Ge moet de capaciteit niet gebruiken.... je rijd je auto toch ook niet altijd vol gas? Moet je opletten, ja, als fietser heb je geen pantser rond je. Legaal.... Niet op de weg neen. Maar dan is regel 2 van Maddox weer van toepassing. Niet betrapt worden. Het hele systeem is perfect instelbaar dat die niet boven de 25km/u uitkomt, en mits wat goed gekozen onderdelen kwa aandrijving, doe je dat met een versnelling die "leuk" is.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn heksie perfeksie en ikzelf hebben een batavus.
De mijne is gisteren vier jaar oud geworden. Ik reed er 26.883 kilometers mee. Mijn heksie perfeksie veel minder. 5000 km? Ik gebruik beide batterijen van 500 Wh wel door mekaar. Waarom een sterkere motor? Ik gebruik steeds de laagste stand van de elektrische hulp. Zo moet ik tenminste zelf nog wat trappen. Waarom een riem ipv een ketting? Mijn originele ketting ligt er nog op. Van het fietsgedeelte van de batavus ben ik niet zo tevreden. Kraakt en trapt soms een ietsepietske door. Ik zit ook graag zeer rechtop als ik fiets. Als (als) ik ooit nog een fiets koop, dan ga ik in Nederland zelf eens een kijkje nemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben fan van Stella fietsen.
Alles erop en eraan, aantrekkelijk model, lage instap zonder te vrouwelijk te zijn, prima fiets met aantrekkelijke prijs. Verschillende winkels in Vlaanderen. https://www.stellabikes.be/p/morena-premium-mdb-fi-red
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 8 september 2023 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die zware motor, bij mij ligt er een redelijk krachtige Bosch onder, (identiek dezelfde config wordt ook gebruikt voor een speedpedelec) kom ik rij regelmatig eens off road, dus brede banden (meer wrijving) Maar mul zand geen probleem, modder, geen probleem, slechte kasseis ook niet Dus het is een soort van tour - mtb ding. heel sterke zware kader ook (vanwege de zware motor voor speedpedelec dinges ) en ik rij ook meestal in de lichtste ondersteuning kwestie van nog wat te trappen, maar als ge die in sport zet is dat gewoon een raket, heel veel koppel, als t wat nat ligt of ge verwacht er u niet aan misschien wel iets te veel koppel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Hebt u "bijzondere tochtjes met uw Batavenrijwiel afgelegd" die geheim voor uw heksje dienen te blijven? Citaat:
Citaat:
Met Bataafse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou een Harley Davidson kopen. Dan heb je alvast de riemaandrijving standaard.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 9 september 2023 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is dat geen probleem om de fiets daar op te halen maar als ik voor onderhoud telkens naar de regio Antwerpen moet... Hier in de buurt zich ook een Norta dealer maar die gooit niet met zo'n kortingen als De Geus. En die pakt ook alleen fietsen voor onderhoud binnen die bij hem aangekocht zijn. Te druk blijkbaar... Maar ik ga er wel eens horen want samen met de Norta is voorlopig ook een Batavus één van de kanshebbers en die verdeelt hij ook.
![]() |