Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2024, 07:59   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Stemtest gemeenteverkiezingen 2024 is nutteloos?

Nutteloos voor mij dan toch, mijn resultaat was 68% ene van vooruit, 67% NVA en iedereen behalve Groen was 65% of meer.

Dan komt het er op neer om een ,voor jou, belangrijk programmapunt te nemen en daarop de keuze te maken. Als je al geen vaste partij hebt natuurlijk, dat is 50% van de bevolking denk ik, of is dat al gezakt?

https://www.hln.be/regio/op-wie-ga-j...echt~a7a6072d/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 08:10   #2
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Gemeente Antwerpen

OVLD: 71%
N-VA: 70%
OL-A (Erica Caluwaerts): 69%
VB: 64%
CD&V: 62%
Vooruit: 62%
PVDA: 62%
Groen: 62%

Relatief hoge scores voor VB en PVDA:
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 08:46   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Stemtesten zijn sowieso waardeloos, zeker op gemeentevlak. Ze zijn gebaseerd op de (voor)oordelen van de opsteller. Bij gemeenteraadsverkiezingen wordt meer op plaatselijke bekende gezichten gestemd, dan op politieke kleuren. Mogelijk zal dat nu ietsje anders zijn door de afschaffing van de stemplicht.
Oud 26 augustus 2024, 08:47   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

48% voor N-VA. Vlaams Belang 3x%. Die stemtest zuigt. Als een politici weergeeft neutraal te zijn over een voornemen waar je van geen kanten akkoord mee gaat, dan zal deze politici dit voornemen uitvoeren op een coalitieleden aan boord te krijgen.

De grote joke is dat N-VA decennialang deel uitmaakt van de coalitie en hun 2024 verkiezingsbeloftes haaks staan op hun gevoerd beleid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 augustus 2024 om 08:50.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2024, 11:26   #5
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn stemtesten nutteloos, die dienen enkel om schapen in een bepaalde en vooropgestelde richting te duwen...ze hopen dat als er ene in de afgrond springt dat dan de rest van de kudde vanzelf volgt...
Oud 27 augustus 2024, 17:32   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Willem-Frederik Schiltz Open Vld 64%
Bart De Wever N-VA 63%
Filip Dewinter Vlaams Belang 63%
Kathleen Van Brempt Vooruit 60%
Bogdan Vanden Berghe Groen 60%
Pieter De Cock cd&v 58%
Jos D'Haese PVDA 57%
Erica Caluwaerts OL-A 49%

Het maakt niet uit op welke partij ik stem, ze zijn het bijna allemaal 60 a 65% met mij eens. Het lijkt wel alsof alle partijen voor of tegen hetzelfde zijn op die manier.

Ik ga niet stemmen want er is geen enkele partij die voor de voor mij echt belangrijke punten - en zoveel zijn er dat niet - op eenzelfde lijn zit.

Merkwaardig hoeveel politici vinden dat je de Antwerpse winkeliers in het centrum belastinggeld moet geven

Lol die psychotische groenen en PVDA'ers: meer vluchtelingen maar tegen zowat alles wat meer bouwen betekent ...

Aartselaar, Schoten, Brasschaat, Wijnegem, Wommelgem, Mortsel, Edegem, Hemiksem, Stabroek en Hoogboom worden Antwerpen als het van zowat alle partijen afhangt. Hopelijk hebben ze er zelf ook nog iets over te zeggen ... Nu ja, als je de eigenaars van de winkeliers in het centrum geld gaat geven koop je die eigenlijk op natuurlijk ...

Raar dat de 'linkse' partijen geen eigen Antwerpse vervoersmaatschappij wensen en de 'rechtse' wel ... zo denk ik er ook over ... alleen zijn die partijen tegelijkertijd ook voor meer openbaar vervoer en ik voor minder, veel minder, tenzij men (toekomstig autonome) taxi's meetelt ... fok de trams en bussen

Waarom zijn toch allemaal die 'linkse' partijen voor een dure fietsbrug (enkele honderden miljoenen euro) over de Schelde ? Rijden die ooit wel met de fiets ? Ik geraak amper de huidige veel lagere bruggen over. Maak van de konijnentunnel een fietstunnel. Ah, PVDA'ers die weten ook wat fietsen is en zijn ook niet voor de brug te vinden (maar dat is misschien omdat ze nogal pro auto zijn - maar ook wel voor een co2 vrije stad tegen 2030 dingdong)

Wat heeft iedereen toch tegen die kaaitunnel ? Geen auto's op het drukste punt, wie kan daar tegen zijn ? Meer auto's ? Richt de weg langs de kaai zo in dat doorgaand verkeer er ontmoedigd wordt of verbiedt het gewoon.

Zo goed als alle partijen willen meer boetes voor overlast (en meer overlast door meer evenementen) ...

OLA wil meer vluchtelingen (net als de groenen en PVDA maar daarvan had men niets anders verwacht), OLA ziet er slaven in vermoed ik ...

Bijna allemaal willen ze de belastingen verlagen én tal van nieuwe uitgaven ... misschien moet het rekenhof ook eens de kiesbeloften van de Antwerpse partijen narekenen want amaaaaaai m'n gat zellé

Zo goed als alle partijen op N-VA en CD&V na zijn voor meer directe inspraak ...

Alle partijen zijn voor meer groene ruimte ... en de meesten ook voor meer nieuwe verkavelingen en tegen hoogbouw ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 augustus 2024 om 17:37.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2024, 06:34   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De afgelopen tien maanden zijn er in Antwerpen 1.600 asielzoekers en vluchtelingen bijgekomen.

En dat terwijl de regerende partijen en de momenteel grootste oppositiepartij tegen zeggen te zijn ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2024, 06:59   #8
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Alle partijen zijn voor meer groene ruimte ... en de meesten ook voor meer nieuwe verkavelingen en tegen hoogbouw ...
De kwadratuur van de cirkel mag dan wel een wiskundige onmogelijkheid zijn, in Antwerpen lukt het ons wel.
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be