![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Colruyt: €22,75/kg
Intermarche: €26,95/kg Compenseert een beetje als je eens spaghetti met vis wil maken.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() 'k Heb van horen zeggen dat Jean niet graag kabeljauw eet, dus dat boeit minder..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, vers gekocht in een Bretoens vissersdorpje, gaat wel wat anders zijn dan uit de diepvries van een Parijse supermarkt .
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die gevangen door nen echten ijslandvaarder en meegebracht of ijs of hebben ze die gevangen en in ne koelbox geflikkerd of ineens op t schip ingevroren en verpakt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om nog maar te zwijgen over Bretoense vissersdorpjes in België... Vandaar dat ik Johan's methode (de Meanwhiles zijn zijn hersenspinsel) maar aanhield. Een Franse supermarkt vs een Belgische.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet ik navragen...
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik het niet mis heb, ook geldig over gans Frankrijk. Dus ook 600 km van zee. Het verste stukje Vlaanderen ligt net voor Luik, 200km. Lijkt me logisch dat er 20% verschil op zit. Wat zou de reden van het prijsverschil van de spaghetti kunnen zijn?
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat plots een vereiste?
Citaat:
Citaat:
Frankrijk ligt tegen Italië. Om in Vlaanderen te raken moet je toch al snel 900km rondkarren met je spaghetti. En ofwel een hoop tol betalen in Frankrijk, of een duur vignet kopen in Zwitserland. Kortom: uitvluchten zoeken waarom iets goedkoper of duurder is is van geen tel. Het is ofwel duurder in Frankrijk ofwel goedkoper. En kabeljauw is duurder. Zo simpel is dat. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf waar de tomatensaus het goedkoopst is...
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Rijst komt nog van veel verder. 200€ per kg? Och neen, amper 2€ ...
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als daar een verklaarbare logica achter zit, dan is er helemaal geen probleem. Sierplanten zijn in Frankrijk beduidend duurder dan in België. Bouwmaterialen zijn vaak iets duurder dan in België. Naar beide productgroepen is in Frankrijk veel minder vraag wat nefast is voor kortingen bij massa aankopen. Als bij prijsverschillen kan aangetoond worden het er correct aan toe gaat is er dus geen probleem. Bij een verdubbeling van prijs voor een product met een quasi oneindige houdbaarheidsdatum lijkt er toch iets niet te kloppen.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook hier weer: U mag over afstanden beginnen te leuteren. U mag aanhalen dat het verste stukje Vlaanderen net geen 200km van de zee ligt. Dat is gerechtvaardigd. U mag die cijfers gebruiken. Maar als ik een cijfer gebruik... Ho maar!!!! Dan moeten er dringend dingen in het belachelijke getrokken worden. Dan gaan we trollen over spaghetti uit zee en rottingsprocessen. Zielig hoor. Citaat:
Gewoon even toegeven dat er dingen bestaan die in Frankrijk duurder zijn dan in België is voor jou even moeilijk dan een gloeiende kachelpook in uw reet steken eh? Zeg nu zelf. Gewoon omdat het steekt dat ik dingen kan vinden die in Fr duurder zijn begin je over "spaghetti uit zee", over "rotting van spaghetti", over rijst van €200/kg, of €2/kg, ik ben het even kwijt... En voor de zoveelste keer: Jij schijnt echt niet te begrijpen dat ik er gewoon de draak mee aan't steken ben eh? Dat ik voor elke voordeel dat jij aan Frankrijk kan koppelen ik er eentje aan België kan koppelen. Dat voor jou persoonlijk Frankrijk dan wel het paradijs kan zijn maar dat dat lang niet voor iedereen opgaat. Dat landen rangschikken op basis van waar het het beste is om te wonen compleet afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren. Dat snap jij niet eh? Stel dat ik geen huurhuis wil, maar ook geen te renoveren boerderij, ik lust geen spaghetti en ik rij niet met een tweedehandswagen. Dan zijn al de voordelen die u tot nu toe in uw Meanwhiles aanhaalde volledig dode letter voor mij. Wat tracht u eigenlijk met uw Meanwhiles te bereiken? En waarom spartel je als gek als ik eens een voordeel voor België aanhaal? Zit uw haat echt zo diep?
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De laagste lonen en lagere middenklasse zal wel opdraaien om de levenswijze van de hogere middenklasse te onderhouden. De hele Belgische wetgeving is rond dat doel georganiseerd. Van zodra je dat snapt en durft rond te kijken kan je daar niet meer naast zien. Jeugd / jonge gezinnen die van niets iets dienen op te bouwen hebben geen enkele mogelijkheid meer om dit te realiseren. Daarom de Jan en de Jean - de alleenstaande arbeiders.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 oktober 2024 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets van thuis meegekregen. Wel steeds gespaard (nieuwjaar, verjaardagen, meevallertjes,...) Ook (vooral) vanaf hun 16de gewerkt. En nu nog steeds: werken in de week en nog steeds bijverdienen in't weekend. Ook al zijn ze ondertussen +/-25. Vrijwillig, ik heb ze nooit tot iets verplicht. Verder geen zotte toeren uitgehaald (nieuwe auto, verre reizen, dure kledij, zomer vol festivals,...). De ene is nu klaar om een huis te kopen. Eentje op't oog voor €275.000. Klaar om in te trekken. Met wat geluk krijgen ze het klaar voor €260.000. Samen met haar vriend een goeie €100.000 bijeengewerkt op 10 jaar. €175000 te lenen. Vast aan 2,75% geeft dat €804/maand (25 jaar) of €711/maand (30 jaar). Als ze het voor €260.000 kunnen kopen wordt dat respectievelijk €735 of €650. Met een gezamelijk inkomen van +/-€4200 is dat geen onoverkomelijke opgave lijkt me. En nu mag jij me eens komen vertellen waarom jongeren die iets op willen bouwen geen enkele mogelijkheid meer hebben om dit te realiseren.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 oktober 2024 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |