![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snelheidsbeperkingen gelden die ook voor buitenlanders en vrachtwagenbestuurders in België?
Ik rijd vrij regelmatig richting kust en dat lijkt mij hoogst twijfelachtige zaak. Als je een tijdje op de baan zit vraag je u echt af: Hebben we hier snelheidsbeperkingen eigenlijk? Ik hou mij aan de snelheid die opgegeven staat daar en in veel gevallen ben ik dan de traagste wagen op de baan. Wagens met de meest exotische nummerplaten zoemen gewoon voorbij tegen TE hoge snelheden. U heeft er allemaal al wel eens overgereden, de brug der zuchten aan Gent voorzien van trajectcontrole en de nodige flitspalen (werkende??) Ik hou daar zoals het hoort mijn 90km/u en dan zie je ze komen in uw achteruitkijkspiegel, de vrachtwagens en andere snelheidsduivels, die met een heftig pinken van lichten en toeteren je er wel weten op te attenderen dat je naar hun zin veel te traag over de bewuste brug 'tuft'. Dat tuffen was een verwijzing naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuf-tuf_Club Vrachtwagens steken je voorbij tegen een 'deftige' snelheid die over de 90km/u gaat. Staan er geen begrenzers op bij vrachtwagens? (Cruise control gevaarlijk?) Het uitwisselen met middenvingers dat laat ik nog buiten beschouwing tijdens het voorbijsteken van die snelheidsduivels (Audi, BMW, Mercedes andere racewagens ...) en vrachtwagenbestuurders want die kon van mijn kant gekomen zijn ook. ![]() Wat ik mij hierbij steeds afvraag is: Sturen ze de boetes ook naar andere landen binnen en 'buiten' Europa of naar de werkgevers van die bestuurders, lijkt mij sterk. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat België en Frankrijk zo een overeenkomst tekenden niet zo lang geleden aangaande het innen van boetes, ik kan mij vergissen. U heeft ze ook allemaal wel eens gezien die uitzendingen op tv waar de Nederlandse Politie controles uitvoerden op de weg.(waar ik niet mee bedoel dat het alleen onze noorderburen zijn die zondigen maar ook B,PL,GB,F,Ro,SK ... ) Daar waren wij getuige van twee vriendelijke agenten die de mensen op hun fouten in het verkeer wezen en daarvoor ook de nodige boetes gingen uitschrijven. Wel ik zou die heren eens willen uitnodigen om hier op onze heirbanen hun landgenoten eens te komen verbaliseren. (correctie: heirbanen was een niet goed gekozen woord in mijn zin want die lagen beter naar het schijnt dan onze huidige wegen) Zo kan ik natuurlijk nog uren doorgaan en mij hierbij afvragen, hoe zit het met de andere bestuurders, rijden die zwaar dronken rond, drugs, medicatie ... Werk aan de ene of andere winkel zeg maar. Mocht u eens goed willen lachen: http://www.wegcode.be/index.php?opti...=52&Itemid=142 http://wegcode.be/boeteberekening P.s. Zat ik aan de kust per ongeluk even in Frankrijk een tijd geleden, wegens te ver gereden door wegenwerken baan Veurne, en het eerste wat ik daar opmerkte naast de baan was een verbodsbord dat 130km/u blokletterde. Dan kom je weer op de vraag, waar staat in godsnaam dat Verenigde Europa voor? Na deze bladvulling trek ik mij terug in mijn gewatteerde kamertje ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vraag: heb je ooit je eigen snelheidsmeter eens getest op zijn juistheid ? Ik heb bvb ´n auto waar ik 99 kmh moet rijden om echte 90 kmh te rijden. Is dan ook normaal als ik dan 115-120 kmh-teller doe op de snelweg dat ik door bijna elke auto ingehaald wordt, als rijdende hindernis quasi. Maar mij stoort dat helemaal niet, zelfs als bijna iedereen 160 kmh moest rijden. ![]() Btw die trajectcontrole op het viaduct van Gent meet de gemiddelde snelheid op het 1,9 km traject, een gemiddelde is ook maar dat wat het waard is. Dus men kan (ongestraft) een deel ervan trager rijden als 90 kmh en het andere deel navenant veel sneller als 90 kmh... als het gemiddelde maar niet meer als 90 + 6 kmh marge * is... De flitsmarge is nog altijd 6 kmh (zie uw link) ttz bij echte 97 kmh gemiddeld over 1,9 km wordt men (in principe) pas geflitst. (toch als er geen extra struikrovers op het traject staan staan die je betrappen). Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2013 om 15:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik u alvast danken voor de bladvulling van uw kant.
![]() Toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat u het zo nauw niet neemt met verkeersregels omtrent snelheden en dat blijkt uit: Citaat:
Misschien ook eens leuk om na te lezen ![]() http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...heid/snelheid/ http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=151 Op uw vraag of mijn snelheidsmeter in de wagen naar behoren werkt kan ik u op het hart drukken dat ik één van die mensen ben die zijn wagen met de regelmaat van de klok laat nakijken in de garage, dus dat ding werkt ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Zoals Micele al zei, die vrachtwagens rijden écht 90.
U rijdt waarschijnlijk 90 'op de teller', in de praktijk dus waarschijnlijk 82-83. U vormt dus een rijdend obstakel op het vaak drukke viaduct, die Nederlandse agenten zouden u er waarschijnlijk zonder twijfelen tussenuit halen omdat u zoveel anderen in gevaar brengt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk betalen buitenlanders geen Belgische boetes! Zelfs onze buren zoals de Nederlanders en de Fransen niet. Waarom betalen Belgen dan wel boetes in het buitenland. Heel eenvoudig omdat Belgie zowat het enige land ter wereld is die de gegevens van zijn burgers voor iedereen te grabbel gooit. Geen enkel ander land deelt gegevens van haar burgers met andere landen.
We kunnen ze dus ook niet beboeten tenzij we ze op heterdaad betrappen en de auto in beslag nemen als niet meteen word betaald. Maar ook hier is supersociaal Belgie te laks voor. Nog een een probleem dat ik even wil aankaarten. In heel wat Afrikaanse en Oost-europese koopt men een rijbewijs gewoon op de markt of mag men het gaan afhalen zonder ooit enig examen af te leggen. In Marokko is dat zo en zelfs Fransen kopen zichzelf een rijbewijs in hun voormalige kolonie Kenia. Terug in Frankrijk wisselen ze dat dan in voor een Frans rijbewijs. En zo doen buitenlanders dat dus ook in Belgie, een rijbewijs inwisselen zonder ooit enig praktisch of theoretisch examen te hebben afgelegd. En de Belg die betaalde braafjes zijn boetes, binnenkort automatisch via de belastingen. Ook hier vallen buitenlanders dus weer eens tussenuit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn informatie komt uit verschillenende bronnen in de media en dat niet eens zo heel lang geleden.
Voor wat Frankrijk betreft is dat al jaren zo, Franrijk geeft geen gegevens van zijn burgers aan het buitenland. Wat Nederland betreft is dat heel recentelijk bekend gemaakt. Omdat Belgie geen toegang heeft tot de nummerplaat gegevens van de Nederlanders. Andersom werkt dat wel, want Belgie geeft maar al te graag deze informatie door. Wij zullen zelfs nog via het gerecht een handje toesteken als buitenlandse boetes niet betaald worden. Schandalig! Het zal U ook niet ontgaan zijn dat Belgische vrachtvervoerders recentelijk nog actie hebben gevoerd. Met als reden dat oost-europese camioneurs zich niet hoeven te houden aan rusttijden en hun gegevens niet kunnen gecontroleerd worden. En Belgische chauffeurs op die manier niet meer kunnen concureren. Met een buitenlandse nummerplaat ben je hier dus vogelvrij terwijl onze eigen burgers duizenden euro's aan boetes betalen aan het buitenland. Het zou dus niet slecht zijn dat er hier in Belgie een wegenvignet voor buitenlanders wordt ingevoerd. En men dat pas kan aankopen als men ook eerst zijn correcte gegevens doorgeeft dmv een identiteitskaart. Laatst gewijzigd door Populist : 11 januari 2013 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
160 kmh is daar best geen onaangepaste snelheid tijdens goede omstandigheden, zeg maar op 50 % van de gemiddelde (droge) dag. Lees ook eens: ![]() Citaat:
Maar zeker niet altijd tegen de verkeersregels van artikel 10 (aangepaste snelheid). Maar moet men steeds alle !! verkeersregels (gelijktijdig) in acht nemen (proberen toch) . ![]() En hoe was ik ? ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2013 om 22:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij het lezen van de kranten is het mij al meer en meer opgevallen dat er veel rechters zijn die echt wel domme uitspraken doen.
En ja, sneller rijden dat is meer benzineverbruik zeker dus kassa kassa. Ik kan mij tegenwoordig in het verkeer ook niet van de indruk ontmaken dat er veel vrouwen zijn die het gaspedaal goed weten staan maar ... Uit mijn vorige zin mag u dan weer niet afleiden dat ik iets tegen vrouwen heb hoor want ik ben daar om de één of andere duistere reden nog steeds een fervent fan van. ![]() Al bij al, ik hou mij aan de snelheden die opgegeven staan naast en boven de wegen, en dit om reden van: Ik heb de pest aan boetes betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op schoemelen met de begrenzer staan grote straffen. Natuurlijk op een baan van 70 kunnen ze je wel inhalen natuurlijk. Of als het sneeuwt en iedereen wat treuzelt, dan halen ze je ook in. Ook is het zo dat Belgisch ingeschreven vrachtwagens je NIET mogen inhalen als het regent. Een buitenlands ingeschreven vrachtwagen mag dit WEL.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grote gevaren op de snelwegen zijn niet de toegestane snelheden. Wel het véééél te snel rijden door een aantal idioten (ook vrachtwagens dus. Maar echt niet die alleen hoor. Ik reed onlangs van Brussel naar Leuven achter een bus van de lijn... aan een slordige 122 kilometer per uur). En ook en vooral het idioot rijgedrag van sommige helden. langs alle kanten voorbijsteken tot over de pechstrook toe. De pechstrook bij Files als extra rijstrook gaan gebruiken bij files (waar dat niet toegestaan is). Aan hoge snelheid tot vlak voor je afrit links houden en dan tussen het rechtse verkeer doorschieten terwijl je op je rem trapt is ook iets dat je dagelijks ziet. Bumperkleven, vrachtwagens die te pas en te onpas voorsteken daar en wanneer dat niet mag... En dan vaststellen dat de enige overtreding waarop serieus gecontroleerd wordt de snelheid is... En dat ligt dus niet aan Europa... En zeur nu niet over de BOBcampagne hé. Ok, nuttig en nodig maar... Alleen 'betrekkelijk' serieus op bepaalde plaatsen en tijdens bepaalde perioden. Op snelheid wordt je over het hele jaar en haast overal gecontroleerd. En dan vaak nog op plaatsen waar het enkel als geldvanger kan gepercipieerd worden. Liniaalrechte stukken met verschillende verkeerslichten, twee baanvakken in elke richting gescheiden door een brede middenberm en over zowat de helft nog een pechstrook toe... en dan niet minder dan vier flitsbakken in elke rijrichting over één kilometer? Indien je dit voor normaal gaat proberen te verkopen extrapoleer dat dan eens naar het volledig verkeersnet van België en bereken het aantal camera's eens dat je dan nodig gaat hebben... En in dezelfde gemeente vind je dan verschillende zéér gevaarlijke kruispunten waar géén camera's staan en op het moment dat daar letterlijk honderden schoolkinderen passeren ook geen toezicht is! Only in Belgium...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je daar een voorbeeld van geven?
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ook bestuurders van vrachtwagens met buitenlandse nummerplaten dienen zich aan de Belgische verkeersreglementering te houden op Belgisch grondgebied. Zij zijn daarvan geenszins vrijgesteld. Het is overigens niet enkel bij regen, dat het inhaalverbod geldt ..... Laatst gewijzigd door lohabra : 13 januari 2013 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook is het wettelijk voorziene instrument waaraan u als weggebruiker uw snelheid moet bepalen de snelheidsmeter in uw voertuig en niet de begrenzer. Ik heb zelf een rijbewijs DE en ik kan u zomaar gratis volgende informatie leveren. Zelfs met een moderne digitale begrenzer is het mogelijk sneller dan 90 te rijden.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Vele zelfs, maar dat zal jou niet overtuigen vermoed ik. Je moet al met oogkleppen rondrijden in dit land om dit niet tijdens elke regenbui en bij nat wegdek te zien gebeuren.
Je hebt het trouwens mis met je gebazel over de wetgeving. Alle voertuigen die zich op Belgisch grondgebied bevinden dienen zich aan de Belgische verkeersregels te houden punt uit. Dat ze technisch niet altijd in orde zijn of veel te zwaar beladen over onze wegen rijden komt misschien veel voor en wordt weinig gecontroleerd maar dat neemt die regel niet weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Di Rupo morgen beslist dat de maximale lengte van trekker oplegger 18m is. Dan geldt dit enkel voor de Belgische voertuigen en de buitenlands ingeschreven voertuigen moeten zich hier niet aan houden.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja een bus kan met begrenzer rapper als 90 rijden.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 13 januari 2013 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() http://www.clint.be/actua/binnenland...ij-betalen-wel Citaat:
En vergeet niet dat enkel de domme Belgen boetes krijgen in het buitenland. De slimme laten zich niet flitsen... |
||
![]() |
![]() |