![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De overheid maakt een zeer primitieve smartphone voor elke burger. Die heeft slechts één app om te stemmen en een touchscreen. Er zijn geen microfoon, luidsprekers, bluetooth, camera’s, gyroscoop, enzovoort.
Elke burger kan er gratis een krijgen bij het gemeentehuis door er willekeurig een uit een grote doos vol met deze zeer goedkope smartphones te kiezen, nadat ze een identiteitsbewijs hebben getoond om te voorkomen dat een burger meer dan één keer een smartphone ophaalt. Niemand, zelfs de burger niet, kent het telefoonnummer van de smartphone die hij of zij willekeurig uit de doos heeft gekozen. Bij het uitpakken van de smartphone is er een code bij om te stemmen die gelinkt is aan het telefoonnummer. Deze code moet door de burger op een veilige plaats worden bewaard, net als de smartphone die best op een andere plaats bewaard wordt. Als je de code en/of de smartphone verliest, moet je op eigen kosten een nieuwe kopen. Na een bepaald aantal keren het een of het ander, of beide, te hebben verloren, moet je weer op de traditionele manier stemmen. Het is een dure eenmalige investering voor de overheid, samen met de vele gratis stemberichten elke zes jaar via dit gratis onbekend telefoonnummer, maar dat geldt ook voor het organiseren van stemmen op de traditionele manier elke zes jaar, en niemand hoeft te betalen voor vervoer omdat iedereen thuis kan stemmen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijnheer, ik vind mijnen telefoon niet meer....
en een andere , mijnheer ik vind mijn code niet meer. Alles waarbij je de verantwoordelijkheid legt bij de gebruiker gaat mis. Zelf het meest foolproof systeem. Waarom ? omdat je per definitie met debielen omgaat. er zijn er altijd die het anders moeten willen doen, zelf al staat er uitdrukkelijk het niet te doen en is de knop rood geverfd en zit er een glazen kastje rond. dus stemcomputerke is al meer dan ingewikkeld genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En waarom ni gewoon online en inloggen met it's me?
Veel goedkoper, simpeler en iedereen gebruikt al die app.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welja, als bankzaken veilig kunnen gebeuren, zal die eenmalige stemronde ook wel lukken, zeker
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eigennaam dient met een hoofdletter geschreven te worden. Het is dus 'Iedereen'.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 miljoen Belgen hebben die app al. Logisch ook want het is de gemakkelijkheid zelve om in contact te treden met je bank, overheid, verzekeraar en dergelijke meer. Stemmen middels itsme is dan ook perfect te doen en het zou de stembusgang drastisch vereenvoudigen en goedkoper maken. Misschien dat er nog 1 stembus kan voorzien worden per gemeente voor de digitale analfabeten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dromen zijn bedrog.
Kijk: daar is geen geld voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij bankzaken hoeft er niets anoniem te gebeuren. De bank moet weten wie je bent, en daarna is het ook niet meer anoniem. Bij verkiezingen moet men wel eerst weten wie je bent, maar daarna mag er niet gekoppeld worden wie stemt op wie. Bij zo'n app voelt dat dan wel raar aan als je eerst met It'sme aanlogt, en dus gebruikersnaam en paswoord ingeeft, om daarna "anoniem" te stemmen.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig mee akkoord !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die itsme gebruiken maar nog geen trein kunnen opzoeken. Er zijn genoeg mensen die itsme gebruiken en digitaal analfabeet zijn. Wees gerust. En dat maakt de zaak enkel maar gevaarlijker.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua beleid ( policy) is het aangewezen om een scheiding te maken werk/privé. Ik zelf gebruik 3 smartphones en één domme gsm. Eén privé met sim en Payconiq. Eén professioneel en bankapps zonder sim. Eén zonder sim met Itsme. En één domme gsm professioneel met sim voor OTP codes.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 oktober 2024 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mag het stemmen gerust blijven zoals het is in mijn gemeente: met rood poltlood en papier. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 oktober 2024 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, dank u. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |