![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp
(Holocaust Natuur) 1 op 3 boomsoorten op Rode STERFlijst 166.061 dier-, boom- en plantensoorten. analyse 01) Ja als ik dit lees dan denk ik van: laat domme, minder intelligente, seniele, demente, nutteloze, genetisch gehandicapte, MISLUKTE, overbodige, asociale, crimineel geboren, zieke, mismaakte, gehandicapte, NIET produktieve, Titelloze, te klein geschapen, en te zwakke mensen enz enz, maar ook gelijk inslapen, en legaal laten euthanaseren, net zoals die mensen het doen met hun hondjes en katjes, wet van gelijke behandeling he in de Hollandse Atmatoop van alle gemanifesteerde Atmaas in vergankelijke koolwaterstof lichamen hahha haha misschien zouden Hoogontwikkelde Aliens in onvergankelijke Boson-Condensaat, Quark DATA LIchamen dit ook echt zo zien?? 02) Ja het is een echte Holocaust nu van deze uitstervende soorten: Op de Rode Lijst staan nu 166.061 dier-, boom- en plantensoorten. // onze soort is mislukte apensoort, zieke mismaakte domintelligente gebroed van HOMO Sapiens na mislukte evolutie van 1,2 miljoen jaar, in het Antropoceen. 03) Helaas mislukte het grote, 88,1888 % Genocide plan van de Dhartie Maata, codenaam Covid19, eerder al ruim 1200 jaar geleden lukte het plan wel via de Pest bacterie en lokaal in Europa en delen van het hele MIdden Oosten werd toen snel 20 tot zelfs 50 procent van de zieke nazaten van HOMO Sapiens keurig opgeruimd door het offensieve microben leger van Dhartie Maata, als een legertje van minstens 10^14,1888 paramilitaire nano Soldaatjes. Maar het is wel zeker dat Dhartie Maata nu hard werkt aan Covid88,1888 dubbelgepantserde nano soldaatjes met echte superieure Duitse nazi krachten, wat ook zeker de grote RECTALE, vinger fantasie was van de mank geschapen adolf hitler. 04) Ja helaas, het aantal nakomelingen van HOMO Sapiens is nu een plaag geworden op onze Aardse hellewerelden, dus ok de behoefte aan nog meer dictators en serie moordenaars is nu groter dan ooit tevoren om een slordige 4 miljard van de 8 miljard kleintjes op te ruimen, als keurige 50 procent ruiming. Hitler teller stond netto, d.d. 4 mei 1945, dus keurig op 6 miljoen arme Joden, Jiddische PV Rassen dus in theorie zijn er nu 4 E09/ 6 E06 = 4000/6 = 666,6667 hardwerkende Hitlertjes nodig om de mensheid binnen 5 jaar te halveren. =================================== https://www.nu.nl/klimaat/6333382/ee...men.html#nujij Een op drie boomsoorten met uitsterven bedreigd, ook egel in de problemen Door onze nieuwsredactie 28 okt 2024 om 17:20Update: 23 min. geleden 107 reacties Een op de drie boomsoorten wordt met uitsterven bedreigd, blijkt uit de Rode Lijst van de International Union for Conservation of Nature (IUCN). Bomen vormen daarmee meer dan een kwart van de soorten op de lijst. Op de Rode Lijst staan nu 166.061 dier-, boom- en plantensoorten. Daarvan worden er 46.337 met uitsterven bedreigd. Dat zijn onder andere de jaguar, de panda en de dolfijn. Maar er staan dus ook flink veel bomen op de lijst. Sterker nog: het aantal bedreigde bomen is meer dan twee keer zo groot als het aantal bedreigde vogels, zoogdieren, reptielen en amfibieën samen. "Bomen zijn essentieel voor het in stand houden van het leven op aarde door hun vitale rol in ecosystemen", schrijft de IUCN. Ook zijn er miljarden dieren en mensen van afhankelijk, niet alleen voor zuurstof, maar ook voor hout. Voor het eerst is het merendeel van de bomen ter wereld toegevoegd aan de lijst. Zeker 16.425 van de 47.282 beoordeelde boomsoorten worden met uitsterven bedreigd. Het gaat om boomsoorten in 92 landen wereldwijd, maar het hoogste percentage bedreigde bomen is te vinden op eilanden. Eilandbomen lopen met name risico door ontbossing voor stedelijke ontwikkeling en landbouw. Ook hebben eilanden vaker te maken met invasieve soorten, plagen en ziektes. Ook klimaatverandering bedreigt bomen steeds meer, met name in de tropen, vanwege de stijgende zeespiegel en hevigere stormen die vaker voorkomen. Uit de lijst blijkt dat de beschermingsstatus van bomen moet worden aangepast. Er moeten meer regels komen om bomen beter te beschermen, zoals de maatregelen die al op meerdere eilanden zijn ingezet. Op Cubaanse eilanden, Madagaskar en Fiji worden bijvoorbeeld zadenbanken en botanische tuinen ingezet om uitsterven te voorkomen. Die maatregelen hebben al volgens de IUCN positieve resultaten opgeleverd. De natuurorganisatie zegt ook dat het verlies van bomen een grote bedreiging vormt voor duizenden andere planten, schimmels en dieren. Aan de lijst is ook de Europese egel toegevoegd. De populatie egel is in sommige landen met maar liefst 50 procent afgenomen. De populatie Europese egel (Erinaceus europaeus) is onder meer in Duitsland met 50 procent afgenomen. Foto: Getty Images Eerder 20 okt 2024 om 18:05 Onderzoekers ontdekken voor het eerst dieren onder zeebodem Onderzoekers ontdekken voor het eerst dieren onder zeebodem 18 okt 2024 om 08:31 Nederlandse onderzoeker vindt bewijs voor unieke communicatie chimpansees Nederlandse onderzoeker vindt bewijs voor unieke communicatie chimpansees 16 okt 2024 om 10:21 Steeds meer koereigers in Nederland door hogere temperaturen Steeds meer koereigers in Nederland door hogere temperaturen 15 okt 2024 om 21:11 Bedreigde walvissoort zwemt noodgedwongen vaker buiten beschermd gebied ============ pittige mooie reacties: Aangemeld als Waldo_en_Wieroe Welkom op NUjij! Hier kun je reageren op het nieuws. Houd je aan onze huisregels, anders verwijderen we je reactie. We hebben de belangrijkste verduidelijkt: 1. Wees respectvol naar je medemens: iedereen mag er zijn en heeft bestaansrecht. NU.nl is geen plek voor beledigingen, racisme, homofobie, grof taalgebruik, laster, intimidatie of spam. 2. Blijf on-topic. Beperk je reactie tot het nieuwsonderwerp en haal er geen andere zaken bij. Kritiek op ons moderatiebeleid is welkom op [email protected], niet hier. 3. Reageer op iemands argumenten, niet op de persoon. Val ook niet iemands manier van schrijven aan. 4. Verspreid geen onwaarheden. Klimaatontkenning valt daar ook onder. 5. Onderbouw je mening met argumenten en bronnen. In minimaal 100 tekens. 6. Presenteer je mening niet als feit. Laat dat blijken met woorden als 'ik vind'. 7. Speculeer niet over ongevallen, rampen en (mogelijke) misdaden waar nog weinig over bekend is. Alle huisregels vind je hier. Schrijf hier je reactie. Houd je aan onze huisregels (de belangrijkste staan hierboven vermeld), anders wordt je reactie verwijderd. 1.000 overgebleven karakters (minimaal 100) Sorteer op Logisch als mensen alle bomen omhakken voor oa biomassacentrales en mensen op dieren blijven jagen. Dan gaat er vanzelf ergens iets mis. Ook mij valt op dat egels zeldzaam worden ondanks dat ik er van alles aan probeer te doen mijn tuin aantrekkelijk te houden . Een flinke hoek laat ik wild en daar gooi ik takken en blad afval zodat er voldoende en veilig ruimte is om te overwinteren. Toen de egels er nog waren werden ze vanzelf min of meer tam . De hond liet ze met rust en ze waren dan ook niet bang . Wel snoepten ze hondenbrokken uit de bak van de hond die dat gelaten stond aan te kijken . Maar iets anders viel me ook op . Waar je vroeger bij het autowassen veel moeite moest doen om met een speciale spons de insecten van de ruiten en nummerplaat af te krijgen , is dat nu helemaal niet meer nodig . Er zijn veel en veel minder insecten . Maar intussen zijn er veel en veel meer mensen op de wereld . Is daarin niet een belangrijke oorzaak te vinden ? En waarom is dat onderwerp zo beladen ? Uiteraard heeft het te maken met de hoeveelheid mensen, maar niet alleen! Met name de grootschalige akkerbouw veroorzaakt verlies aan insecten met andere dieren zoals insecteneters die daardoor bedreigd worden. Zouden we weer houtwallen en zo aanleggen, dan zou de insectenstand aanzienlijk verbeteren. Houtwallen en ingemaaide slootkanten etc helpen allemaal . Maar die grootschalige akkerbouw is er juist omdat er zoveel mensen gevoed moeten worden. Midden in een betonnen wijk, hebben wij elke avond bezoek van een egel in de tuin. Inmiddels hebben we een huisje voor hem/haar gecreëerd, en zetten we kattenbrokjes en water neer, zodat het eventueel goed de winterslaap kan houden in onze tuin. Alle beetjes helpen. Dat geeft toch hoe triest het is gesteld met uw omgeving. Niets of weinig groen. Zo zijn er meer wijken. Ik mag nu in mijn handen knijpen met een relatief groene wijk. Wij hebben onze tuin zo groen mogelijk gehouden. Voor schaduw en om water af te voeren. Ook hierin alle beetjes helpen. Dat is ook het verstandigste wat u kunt doen. Ondanks de relatieve groene wijk, heb ik een groene tuin. Dat scheelt toch een paar graden op een hete zomerse dag. Wat leuk. Zorg wel dat het egelhuisje goed waterdicht is, als er water binnen kan komen dan gaat een egel schimmel krijgen. Een goed egelhuisje kost wel iets maar misschien samen met de buurt doen. Bedankt voor de tip. Het scharrelt nu nog rond, en ik heb niet kunnen ontdekken of het huisje al gebruikt wordt, dus we gaan morgen even kijken of het goed waterdicht is. Let ook op de plaats waar het staat. Beter op een soort terpje, zodat de bodem relatief droog blijft en zich zeker geen plas kan vormen waar het huis staat. Succes! ---------------------------------- https://www.nu.nl/klimaat/6333382/ee...men.html#nujij =================================== |
![]() |
![]() |