Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: bescherming van vermeende terroristen of veiligheid
ik wil niet dat de staatsveiligheid kan tappen en terreur proactief kan opsporen 6 23,08%
ik heb liever dat terreur proactief kan aangepakt worden, eender hoe, mits de wetgever correcte regels treft 20 76,92%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2004, 23:52   #1
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Men had ze reeds gehoord op de TV dat België voldoende middelen had om de terreur te bestrijden en dat het onderscheppen van telecommunicatie voor de veiligheidsdiensten niet nodig is. België is vandaag het enige land in Europa waar de staatsveiligheid geen telecommunicatie aftapping kan doen tenzij in het kader van een duidelijk gerechtelijk onderzoek (ttz reeds een misdaad gepleegd. de terroristen gaan voorzeker niet met een klein misdaadje beginnen om de aftapping in gang te kunnen zetten).

Wij danken dit vooral aan Minister Onkelinx die er voor gezorgd heeft dat de nieuwe wet meer dan 1 jaar vertraging heeft (gebeurde nog onder Guy 1).

Nu dat men eindelijk een niet kostelijk systeem heeft ontwikkeld om ook opsporingen te kunnen verrichten op het Internet (lees berichtgeving over testen met ADSL, Belgacom en de CCU's) maar natuurlijk op wettelijke basis en voldoende controle door de politieke instanties, roepen de communisten van de liga voor de mensenrechten gelijk hel.

Waarom? Wel omdat voor hen de bescherming van de persoonlijke levensfeer van vermeende terroristen (of hun vrienden... ik bedoel van de terroristen ) belangrijker is dan de veiligheid en het leven van de modale belg.

Als men niets te verbergen heeft, wel dan heb ik liever mijn veiligheid en mijn leven eerst dan de privébelangen van vermeende terroristen. Het is precies voor de communisten van de liga dat alle belgen vermeende terroristen kunnen zijn. Dan hebben ze zicjzelf nog niet goed in de spiegel bekeken
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 09:30   #2
eliohater
Burger

Standaard

Hoe verder de it evolueert, hoe meer we gaan gecontroleerd worden.
niet alleen door de staatsveiligheid maar ook door eender welke andere organisaties die aan de kennis kunnen geraken
eliohater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 10:33   #3
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eliohater
niet alleen door de staatsveiligheid maar ook door eender welke andere organisaties die aan de kennis kunnen geraken
Absoluut!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 12:30   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

En gij gelooft dat de staatsveiligheid zich gaat bezighouden met terroristen? Die houden zich bezig met "gevaarlijkere kerels" zoals daar zijn: politieke oppositie, Vlaams-nationalisme, reupblikeins en democratisch gedachtengoed, pacifisten,...

Eventueel kan dat uitgebreid worden met acties tegen 'cultuurverspreiders': mensen die muziek en films gratis aanbieden over het net.
En uiteraard moet men die bolsjevistische gedachte tegenhouden: alsof cultuur iets van het volk zou zijn, ipv enkel van de rijke burgerij...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 12:40   #5
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Idd. Trouwens, mits de onderzoeksrechter het nodig acht kan er wel degelijk "proactief" een telefoontap gebeuren. Dat er eerst een misdaad gepleegd moet zijn is onzin.

We moeten zien dat we in de -totaal gerechtvaardigde- strijd tegen (islam)terrorisme, onszelf niet vergalloperen en onze eigen rechten niet zomaar opgeven...want rechten opgeven is makkelijker dan ze terugwinnen.
Oud 17 april 2004, 17:00   #6
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Citaat:
Idd. Trouwens, mits de onderzoeksrechter het nodig acht kan er wel degelijk "proactief" een telefoontap gebeuren. Dat er eerst een misdaad gepleegd moet zijn is onzin.

We moeten zien dat we in de -totaal gerechtvaardigde- strijd tegen (islam)terrorisme, onszelf niet vergalloperen en onze eigen rechten niet zomaar opgeven...want rechten opgeven is makkelijker dan ze terugwinnen.
Maar niet voor de staatsveiligheid. De wet wordt sinds een jaar tegengehouden door Minister Onkelinx en daardoor kunnen de terroristen hier zonder problemen tieren.
.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 17:46   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als niet-communist vind ik desondanks ook dat zo'n telefoon-tap niet kan tenzij met uitdrukkelijke goedkeuring. Die mensenrechten-"liga" heeft hier in mijn ogen gelijk. (al zijn het voor de rest wel een stelletje subjectief gespuis)

Immers, wat zullen dan nog de criteria zijn teneinde heuse Big Brother situaties te vermijden? En zeg nou niet "ik heb niets te verbergen". In Amerika weten ze er alles van hoe leuk het is.

Daar zou het ook maar dienen ter bestrijding van terrorisme, maar eigenlijk is het gewoon gebruikt om de daar aanwezige dissidenten op te sporen en te beknotten. Je weet wel, van die Third-party-candidate types die niet eens meer een vliegtuig mogen gebruiken.

Als ik het goed vernomen heb, worden ook de gevaarlijke blokkertjes wel eens op zwarte lijsten gegooid. Wat zal de staatsveiligheid nog tegenhouden jullie internetverbindingen te controleren, of jullie telefoons af te tappen. Immers, het hoeft toch niet gerechtelijk verantwoord te zijn? Het controleren van zwarte lijst individuen is verantwoording op zich, niet?

Zulke planningen klinken leuk op papier, ik geef toe, maar in praktijk zal het moeilijk zijn de controleurs te controleren. Dus er beter niet aan beginnen.
Oud 17 april 2004, 23:02   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

alle middelen zijn goed... ALLE middelen... ALLES is toegestaan !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 00:02   #9
ggolsteyn
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby

Maar niet voor de staatsveiligheid. De wet wordt sinds een jaar tegengehouden door Minister Onkelinx en daardoor kunnen de terroristen hier zonder problemen tieren.
.
-------------------------------------
Ach ach, hoe naïef is men hier bezig!!

Zowat 20 jaar geleden is er een grote politieke rel geweest over afluisteren in België, dat verboden was. Juist toen kwam ik een vriend tegen die mij vertelde dat in het Gentse gebouw van Belgacom, op grote luistertafels in de benedenverdieping zowat alles afluisterde wat men wenste, zonder dat ook maar 1 toelating gevraagd werd. Die jongen werkte aan die tafels GANS DE DAG.

Ondertussen zijn we geëvolueerd, nu vraagt er niemand nog iets en AL JE TELEFOONS, E_MAILS, FAXEN en radioverbindingen, en ja ook JE POSTS OP INTERNET worden onmiddellijk gekopieerd, naar DRIEBERGEN in Holland gestuurd en vandaar naar het ECHELON-netwerk in Amerika gestuurd,zonder uitzondering. Jamaar ze kunnen toch niet alles lezen? Doen ze ook niet, ze selecteren op woorden (in alle talen) zoals Osama, Al Qaeda, Communist, Bom, Vlaams Blok enz. (daar gaat ie dan weer).

De dwaasheid van de Hollanders en de Amerikanen ligt in het volgendedus je hebt nog een kleine kans): de toestellen zijn uitgevonden en worden geplaatst door de Joden uit Israel. Zij doen ook het onderhoud en de foutencontrole, en ja, je hebt het goed begrepen: de Amerikanen en de Hollanders kunnen in hun eigen toestellen niet binnen. Israel zorgt zelf voor de verwijdering van DE OVERTOLLIGE bestanden. Begrijp je?

Deze toestand is al jaren bezig en zal nog jaren voortgaan. Het onderhoud moet goed gebeuren en goed betaald worden.

Zoek het dan toch voor 1 keer eens op met Google (=is gecontroleerd door CIA!!!).

daaaag Driebergen, daaag lieve kindertjes,

Gerard Golsteyn (die naam gebruik je ook best niet in je posts, maar ik werk met OVERKILL).
---------------------------------
BLESS GOT YOU!!!!
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 00:26   #10
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
.
-------------------------------------
Ach ach, hoe naïef is men hier bezig!!

Zowat 20 jaar geleden is er een grote politieke rel geweest over afluisteren in België, dat verboden was. Juist toen kwam ik een vriend tegen die mij vertelde dat in het Gentse gebouw van Belgacom, op grote luistertafels in de benedenverdieping zowat alles afluisterde wat men wenste, zonder dat ook maar 1 toelating gevraagd werd. Die jongen werkte aan die tafels GANS DE DAG.

Ondertussen zijn we geëvolueerd, nu vraagt er niemand nog iets en AL JE TELEFOONS, E_MAILS, FAXEN en radioverbindingen, en ja ook JE POSTS OP INTERNET worden onmiddellijk gekopieerd, naar DRIEBERGEN in Holland gestuurd en vandaar naar het ECHELON-netwerk in Amerika gestuurd,zonder uitzondering. Jamaar ze kunnen toch niet alles lezen? Doen ze ook niet, ze selecteren op woorden (in alle talen) zoals Osama, Al Qaeda, Communist, Bom, Vlaams Blok enz. (daar gaat ie dan weer).

De dwaasheid van de Hollanders en de Amerikanen ligt in het volgendedus je hebt nog een kleine kans): de toestellen zijn uitgevonden en worden geplaatst door de Joden uit Israel. Zij doen ook het onderhoud en de foutencontrole, en ja, je hebt het goed begrepen: de Amerikanen en de Hollanders kunnen in hun eigen toestellen niet binnen. Israel zorgt zelf voor de verwijdering van DE OVERTOLLIGE bestanden. Begrijp je?

Deze toestand is al jaren bezig en zal nog jaren voortgaan. Het onderhoud moet goed gebeuren en goed betaald worden.

Zoek het dan toch voor 1 keer eens op met Google (=is gecontroleerd door CIA!!!).

daaaag Driebergen, daaag lieve kindertjes,

Gerard Golsteyn (die naam gebruik je ook best niet in je posts, maar ik werk met OVERKILL).
---------------------------------
BLESS GOT YOU!!!!
het beste is steeds de gulden middenweg zoeken tussen paranoia en naïviteit...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be