![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Et Tu, Europa?
Nadat Trump al aankondigde Canada te gaan federaliseren, en dat hij de natuurlijke stroom van het Panamakanaal gaat omdraaien, kijkt Groenland nu ook in de dubbele loop van een vijandige overname. Het toont aan dat het "empire in decline" zich niet zo maar gaat gewonnen geven aan de barbaren aan de poort. Europa moet eens goed nadenken; Zowel de Chinezen als de Amerikanen azen niet voor niets op deze winkel vol met bouwmaterialen. En als we tegen beide "nee" zeggen, hebben we noch het geld noch de wapens om ze tegen te houden. Drie keuzes dus; vazal van de amerikanen blijven, onze rentes betalend met importheffingen en nato lidmaatschappen (voor B ong 12 miljard per jaar, voor D 88 miljard per jaar, 2 % op het gdp, dus op de omzet, niet op de winst, met de dreiging 5% te eisen!!), de chinezen als nieuwe overlord accepeteren in onze ijskast, of toch de moed betonen door te zeggen, piss off. Nu staat al ons zwaar materiaal in Oekraïne, om een oorlog te voeren waar we niets mee te maken hebben, en intussen willen oranje mannen onze ijzeren voorraad komen stelen. Zijn wij ECHT zo'n lammetjes geworden? https://www.zerohedge.com/news/2025-...w-expansionism https://www.zerohedge.com/political/...eviously-known
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 januari 2025 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat adviseer je, Gunter?
![]() |
#3 |
|
![]() Ik adviseer innerlijke reflectie, en daarna het maken van keuzes.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik adviseer van van Groenland een natuurgebied te maken en er mijnbouw te verbieden.
De Amerikanen mogen daar nog wat met hun basis spelen tegen een faire prijs. Verder moet iedereen zijn poten er af houden. en schiet in godsnaam elke boot van putin en xi uit het water die ook maar denkt om te dicht bij te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Van belang is vooral van de EU een pro Europese instantie te maken. En de indoctrinatie terug te dringen in onze media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn de barbaren aan de poort? China en Amerika? En wat moet, kan, wil de EU doen?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 januari 2025 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te beginnen goede relaties met Rusland en Nord Stream terug in functie stellen.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Allez bon, de reactie van de EU op de steeds meer imperialistische reflexen van Rusland and China (en Trump's VS) zou volgens de meeste deelnemers hier, moeten zijn dat de EU zich ook moet gedragen als een imperium en haar "invloedsfeer" moet beschermen.
Wanneer hebben we opgegeven om soevereiniteit van bevolking centraal te zetten? Ik ben niet naief en realpolitik is een ding, maar dit is toch gewoon imperium vs. imperium praat. concerning
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 10 januari 2025 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu beseffen de EU mandarijnen misschien dat ze met Groenland iets aankunnen. Of dat echter ook gaat lukken ... #NorthVolt
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groenland maakt deel uit van Denemarken, dit is een lidstaat van de EU. Het annexeren van Groenland kan bijgevolg een zijweg zijn voor Amerika om uit navo te vertrekken, zonder dat het corrupte parlement ginder dat kan tegenhouden.
Daarnaast, via Groenland - enkel via Groenland - grenst de EU aan het noordpoolgebied. Grenzen aan het noordpoolgebied: de EU (Denemarken) Noorwegen Amerika Canada Rusland (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 januari 2025 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Canada heeft ondertussen voorgesteld Alaska te kopen. In dat geval grenst Amerika in het geheel niet meer aan het noordpoolgebied. Alaska maakte tevens ooit [in de 19de eeuw] deel uit van het Russische tsarenrijk. De Amerikaanse aanwezigheid aan de noordpool is bijgevolg geen historische traditie.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
De rest zijn de barbaren. Allez, vinden ze toch van zichzelf.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vernietigde Oekraïne toont de realiteit van wat "relaties met Rusland" betekent.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Is NIET opkomen voor een Europa-eerst politiek echt definitief? Vanaf nul beginnen is moeilijk, maar elk "blok" begint ooit bij nul. De Chinezen waren in de jaren '80 van vorige eeuw een derde-wereld land, en het midden-oosten niet meer dan een zandbak. Je moet eens kijken wat die op 40 jaar verwezenlijkt hebben met het geld dat het westen er naartoe heeft gestuurd. In andere draden werd al zo vaak herhaald dat Europa niet meer dan een Amerikaanse provincie is, maar "nee" zeggen komt zelfs niet meer in U op? Waarom dan niet? Als je een berg moet beklimmen doe je dat stap per stap, maar je moet wel beginnen te stappen. Eerste werkpunt; Nee zeggen. Europa-eerst. Eerst Europa.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ze hebben ons ontwapend, en we vinden het nog goed ook.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat na een halve eeuw EU nog niet gezien hebt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Als je die uitspraak niet onderbouwt, is ze waardeloos.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ² Inderdaad, het lot van de vazal is dat hij ziende blind is. Men hangt hem een strop om de hals en hij voegt er bij wijze van spreken nog een tweede aan toe.