Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2024, 10:38   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Israelische supporters aangevallen

Opmerkelijk vond ik deze zin;

Israëliërs in Amsterdam wordt afgeraden om Israëlische of joodse symbolen te laten zien als ze op straat komen, staat in een aangescherpt reisadvies van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Vraag me af of de moslims gevolg zouden geven aan een oproep vanuit een Islamitisch land om hun symbolen af te leggen

Ik heb niet de indruk die in Brussel of Amsterdam bang hoeven te zijn van de Joden.

https://www.hln.be/buitenland/beelde...-aan~a31cb584/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 november 2024 om 10:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2024, 10:41   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Israël stuurt 2 vliegtuigen om voetbalsupporters te ontzetten.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 01:54   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hebben ze zelf uitgelokt. Is ook uitgekomen en natuurlijk niet zo leuk meer om verder op in te gaan.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 08:17   #4
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Amsterdammers aangevallen door buitenlandse hooligans.

https://t.me/TheIslanderNews/25327
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 13:41   #5
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Amsterdammers aangevallen door buitenlandse hooligans.

https://t.me/TheIslanderNews/25327
Hoe zal het vanavond in Parijs gaan?
Waarom laten ze daar die wedstrijd doorgaan na Amsterdam?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 22:26   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe zal het vanavond in Parijs gaan?
Waarom laten ze daar die wedstrijd doorgaan na Amsterdam?
Israelische "fans" geven Franse supporters een pak rammel in hun eigen stadion

https://www.lefigaro.fr/actualite-fr...rance-20241114

https://x.com/BMoon_bee/status/1857167986982879277

Tijd dat Macron zijn diepe excuses aanbiedt aan Netanyahu!!

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2024 om 22:28.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 22:27   #7
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk die in Brussel of Amsterdam bang hoeven te zijn van de Joden.
EDIT: Oh, je hebt het al wel gehoord. Ik zie dat ik niet goed gelezen heb en een aantal posters me voor waren. Nou lijkt het hier weer een dogpile de andere kant op. Nou ja, ik heb hier wel wat meer informatie en links inzitten die interessant kunnen zijn.

Heb je het nog niet gehoord? Het is juist begonnen die avond doordat de hooligans uit Israël als een georganiseerde bende op rooftocht door de stad trokken, zich bewapenden met stokken en staven, mensen aanvielen, en huizen probeerden binnen te dringen. Ze waren in het bijzonder op zoek naar Palestijnse vlaggen en andere symbolen van mensen die het niet eens zijn met het huidige... beleid van Israël. Ze scandeerden leuzen die zich lieten vertalen tot zinnen als "Er zijn geen scholen in Gaza, alle kinderen zijn dood." Dat verhaal over taxichauffeurs die berichten stuurden over de Israëliërs? Dat lijkt dus gewoon begonnen te zijn omdat dit soort gezellige gasten een taxichauffeur in elkaar had gestampt die wat van hun gedrag zei.

Dus ja, die indruk heb ik eigenlijk wel.

Over Nederlandse joden heb ik nul klachten gehoord, hun gedrag staat buiten kijf. Ik wens het niemand toe om slachtoffer te worden en zeker niet als ze zelf niks gedaan hebben. En er lijken ook Israëlische supporters te zijn aangevallen die niet bij de betreffende gewelddadige groep hoorden. Dat is natuurlijk ook verschrikkelijk.

Maar de manier waarop de media en vooral de politiek onze eigen burgers als groep veroordelen terwijl ze hun excuses aanbieden aan het tuig waarmee het is begonnen, dat wringt bij mij wel een beetje. Zeker omdat nog maar een aantal jaar terug Nederland wel zo goed reageerde op smerige machtsspelletjes van buitenlandse regeringen, toen burgemeester Aboutaleb en premier Rutte Turkse ministers die in Rotterdam campagne wilden voeren tegenhielden. En heel Nederland reageerde ook terecht afkeurend toen Feyenoord supporters enkele jaren geleden Rome sloopten. Maar deze acties worden bijna geheel door de vingers gezien, schijnbaar omdat er dan harder op moslims gescholden kan worden. (Nogmaals: op de moslim daders mag je dus vooral wel schelden, want er waren dus zeker ook moslim daders! Alleen ze moeten niet de waarheid te scheef trekken, aan de ene kant een hele bevolkingsgroep uit willen zetten, terwijl ze de aanstichters die hier te gast waren laten lopen.)

Dit is de hoofddraad over dit onderwerp.

Hier een Youtuber die verslag deed van de betreffende avond. Het is eenzijdige coverage, deze jongen volgde het buitenlandse tuig en heeft het Marokkaans-Nederlandse tuig niet gezien. Maar die beelden heb je waarschijnlijk al wel gezien. (En die probeer ik ook zeker niet te ontkennen!)

Hier nog een stukje de andere kant van het verhaal.

Hier ook nog recentere beelden, waarin onze politici wel bewijs zullen zien van geweld van demonstranten tegen de politie ofzo.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 14 november 2024 om 22:29.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be