![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Volgens de kranten van vandaag zal er nog slechts onder de 5000 euro en later zelfs onder de 3000 Euro cash mogen worden betaald.
Willen ze zo verhinderen dat de mensen hun geld buiten de banken bewaren en de staat aldus geen klare kijk heeft op wat ze nog kunnen belasten??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind ik een goeie zaak om eerlijk te zijn. Ze sluiten de netten gewoon. Want alé wie betaalt nu over de 5000€ cash? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verkoop je huis = geld op bank haal dit geld op in cash verdeel het onder degenen die je wil bevoordeligen (vb. niet alle kinderen, een minnares etc...) laat die het in een kluis leggen en langzaam opsouperen et voil?* : niemand heeft ook maar één euro successierechten moeten betalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Voor 'speciale verrichtingen' kan je nog altijd terecht in het buitenland he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wat is je punt eigenlijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
En wat ben je met geld op een buitenlandse rekening als je het binnenlands niet mag gebruiken?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoezo welk punt? met cashgeld kan men vanalles omzeilen, daarom schaffen ze het af. Dat is mijn punt. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goede zaak, wie heeft er nu meer dan €5000 in cash, als je geen slechte bedoelingen hebt??
iedereen zaagt en klaagt over de overheid, maar zelf belastingen betalen, dat gaat voor velen blijkbaar te ver.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Strijd tegen het zwartcircuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je toch zo weinig mogelijk wil afstaan aan Grote Broer, doe dan de giften goed op tijd en laat vruchtgebruik vastleggen. Of doe je erfenis via een VZW.
Laatst gewijzigd door lombas : 14 januari 2012 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als je tijdens je leven aan één van je kinderen officieel extra giften hebt gegeven, d?*n kunnen de andere kinderen dit komen opeisen. Als er nergens iets van terug te vinden is, is er niks terug te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Via wat achterpoortjes zal je mss wel de kosten kunnen spreiden. Een auto wordt dan bv: - een frame van €2000, zetels €2000, motor €2000, spiegels €2000 enz ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik stel mij eerder vragen bij de goede bedoelingen van de overheid en de banken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() ja uiteraard. Mjah...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() niet als niemand het weet en als er geen bewijzen zijn via hoge sommen op de bank.
Als mijn moeder 50.000 euro afhaalt, me dit geld toestopt, ik steek het in een confituurpotje, en ik ga daarvan elke week naar de supermarkt en alle zes maanden naar de solden, dan kan ik van mijn eigen geld "sparen" en niemand kan nagaan of ik extra 50.000 euro heb gekregen. Als mijn moeder dan binnen de drie overlijdt er is niemand die "weet" wat ze met haar 50.000 euro heeft gedaan. wie weet heeft ze het wel begraven in een bos. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af hoe al die vreemdelingen dat overigens doen mbt sociale zekerheidsfraude: hoe geraken ze aan al het Belgisch vastgoed. Er wordt gefluisterd dat velen hopen vastgoed hebben in het thuisland en jaarlijks terugkeren om de huurgelden op te halen, cash. Maar waar blijven ze dan met het geld zonder dat onze fiscus erachter komt? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Als je moeder dan niet plots in het bezit blijkt van god weet wat, vermoedt men misschien dat het arme vrouwtje geblackmailed wordt en stelt men een onderzoek in? ![]()
![]() |
![]() |