Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 01:26   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Onbehaaglijk

Beukenhaagjes, taxushaagjes, buxushaagjes, gesnoeide haagjes, verwaasloosde haagjes, kale haagjes, verwilderde haagjes... allemaal haagjes, om me heen.

Jaja, de boomkwekers doen gouden zaken. Met elke verkiezingsoverwinning van het Vlaams Belang zien ze hun omzet stijgen. De mensen worden hoe langer, hoe kortzichtiger, en als de oogkleppen niet volstaan, dan planten ze maar massaal... haagjes.

Moet u eens op letten als u door Vlaanderen rijdt. Soms zie je er wel drie of meer achter elkaar!! Om toch maar te beletten dat de buurman een glimp van het o-zo-geheime privéleven kan opvangen... Heel dikwijls zie je dan ook iemand er rap rap achter wegduiken als je in de richting kijkt waaruit je u bekeken voelde.

Het is zelfs zó erg, dat men bij betwisting van een perceelsgrens een HAAGJE kan aannemen als de effectieve grens. Vraag maar aan de landmeter. Je zal het maar meemaken dat uw gebuur een meter op uw perceel een k*thaagje geplant heeft!

Ik word er erg onbehaaglijk van. Dus, alsjeblieft: sloop die haagjes om me heen!!!!
Oud 3 januari 2005, 01:43   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet je wat ik zie als ik gedronken heb?

Allemaal haagjes...
Oud 3 januari 2005, 01:44   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Weet je wat ik zie als ik gedronken heb?

Allemaal haagjes...
Ik hoef daar zelfs niet voor gedronken te hebben.

Heb jij een haagje op uw appartement?
Oud 3 januari 2005, 01:46   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Beukenhaagjes, taxushaagjes, buxushaagjes, gesnoeide haagjes, verwaasloosde haagjes, kale haagjes, verwilderde haagjes... allemaal haagjes, om me heen.

Jaja, de boomkwekers doen gouden zaken. Met elke verkiezingsoverwinning van het Vlaams Belang zien ze hun omzet stijgen. De mensen worden hoe langer, hoe kortzichtiger, en als de oogkleppen niet volstaan, dan planten ze maar massaal... haagjes.

Moet u eens op letten als u door Vlaanderen rijdt. Soms zie je er wel drie of meer achter elkaar!! Om toch maar te beletten dat de buurman een glimp van het o-zo-geheime privéleven kan opvangen... Heel dikwijls zie je dan ook iemand er rap rap achter wegduiken als je in de richting kijkt waaruit je u bekeken voelde.

Het is zelfs zó erg, dat men bij betwisting van een perceelsgrens een HAAGJE kan aannemen als de effectieve grens. Vraag maar aan de landmeter. Je zal het maar meemaken dat uw gebuur een meter op uw perceel een k*thaagje geplant heeft!

Ik word er erg onbehaaglijk van. Dus, alsjeblieft: sloop die haagjes om me heen!!!!
Onze geliefde koning heeft het inderdaad niet nodig, hij laat toch gewoon een fietstraject dat op een heuvel op drie kilometer van zijn domein loopt verleggen om inkijk te voorkomen. 8)
Wanneer laat hij de muur rond Laken afbreken ?
Het goede voorbeeld geven kan soms helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 01:49   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Onze geliefde koning heeft het inderdaad niet nodig, hij laat toch gewoon een fietstraject dat op een heuvel op drie kilometer van zijn domein loopt verleggen om inkijk te voorkomen. 8)
Ja, waarom gaat hij niet definitief in de serres van Laken wonen. Dan kunnen al zijn lieve onderdanen dag in dag uit zien wat de immer geliefde koning allemaal voor het land doet...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 01:49   #6
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
U kan het Koninklijk Paleis op verschillende dagen bezoeken. De serres werden onlangs tentoongesteld, met ook veel verschillende soorten haagjes. Bovendien heeft die muur een veiligheidsfunctie. De hoogste instelling van dit land moet beveiligd worden tegen losgeslagen psychopaten. Laat dat duidelijk wezen.

Maar u vergelijkt appelen met peren. Ik begrijp niet dat Jos van Ginderachtergem drie haagjes achter elkaar moet planten.
Oud 3 januari 2005, 01:50   #7
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Erhm jah.. Klaag dan over de mentaliteit van het westen in plaats van te zeiken over het VB.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 01:55   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, waarom gaat hij niet definitief in de serres van Laken wonen. Dan kunnen al zijn lieve onderdanen dag in dag uit zien wat de immer geliefde koning allemaal voor het land doet...
en wat doet uw immer geliefde partij allemaal voor het land?
Oud 3 januari 2005, 01:57   #9
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Erhm jah.. Klaag dan over de mentaliteit van het westen in plaats van te zeiken over het VB.
Tussen de regels lezen kan geen kwaad. Het haagje gebruik ik slechts als voorbeeld.
Oud 3 januari 2005, 01:58   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat doet uw immer geliefde partij allemaal voor het land?
Veel meer, democratisch verantwoord en in de openbaarheid van het parlement, in tegenstelling tot het feodaal relict dat de Belgische monarchie heet en in het verborgene werkt, wars van elke democratische controle.
Oud 3 januari 2005, 02:00   #11
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Tussen de regels lezen kan geen kwaad. Het haagje gebruik ik slechts als voorbeeld.
Als voorbeeld van wat alstublieft?
Oud 3 januari 2005, 02:01   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zo gebeurt het wekelijks dat, als ik in de Kempische bossen wandel, ik géén goeiendag krijg van een enkeling die je op uw weg passeert... Je kan zelfs geen oogcontact maken, want meestal kijken ze of opzij, of naar de grond, of naar hun hond... Dit is toch een noodkreet, niet???

En nee, dat is niet zo in heel het Westen. Vorige zomer was ik supergoedgezind van onze Noorderburen teruggekomen. Hun enthousiasme en spontaniteit werkt echt aanstekelijk. Ook in Frankrijk is het heel normaal dat je mensen begroet die je kruist. In Amerika beginnen ze meestal zelfs een praatje, als ik dat ook even als het westen mag beschouwen...
Oud 3 januari 2005, 02:03   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als voorbeeld van wat alstublieft?
Van de assertieve, associale, bekrompen Vlaamse maatschappij.
Oud 3 januari 2005, 02:03   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel meer, democratisch verantwoord en in de openbaarheid van het parlement, in tegenstelling tot het feodaal relict dat de Belgische monarchie heet en in het verborgene werkt, wars van elke democratische controle.
En door diezelfde democratie veroordeeld, hoewel men die democratische beslissing nooit heeft aanvaard binnen het VB...
Oud 3 januari 2005, 02:10   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo gebeurt het wekelijks dat, als ik in de Kempische bossen wandel, ik géén goeiendag krijg van een enkeling die je op uw weg passeert... Je kan zelfs geen oogcontact maken, want meestal kijken ze of opzij, of naar de grond, of naar hun hond... Dit is toch een noodkreet, niet???
Kempenaars zijn gesloten mensen, net als de inwoners van de Westhoek. Ga je naar de Vlaamse Ardennen of het Meetjesland dan zal je merken dat de mensen daar veel opener en vriendelijker zijn. Dat heet de volksaard.
Oud 3 januari 2005, 02:11   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En door diezelfde democratie veroordeeld, hoewel men die democratische beslissing nooit heeft aanvaard binnen het VB...
Door de democratie veroordeeld... Merkwaardig, bij de laatste verkiezingen (dat is immers het gericht van het volk) heeft het Vlaams Belang/Blok nog nooit zoveel stemmen gehaald...
Oud 3 januari 2005, 02:12   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merkwaardig dat jullie dan nog met die associale en bekrompen Vlamingen willen samenleven. Misschien gewoon in Wallonië wonen, waar het volgens jullie toch zo gezellig is?
Oud 3 januari 2005, 02:13   #18
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met assertief zijn? Trouwens, alsof enkel de Vlaming zich zo gedraagt. Zowat heel het westen heeft problemen met de steeds sterkere nadruk op het individu en de daarbijhorende stress, etc.
Oud 3 januari 2005, 02:17   #19
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardig dat jullie dan nog met die associale en bekrompen Vlamingen willen samenleven. Misschien gewoon in Wallonië wonen, waar het volgens jullie toch zo gezellig is?
Als het hier niet verbetert, dan verlaat ik Vlaanderen voorgoed. Dan kunnen ze onder hun eigen volk wat de verzuurde gaan uithangen. Wallonië of Brussel is een mogelijkheid, maar ook Frankrijk bv. Hoewel ik mijn geboorteland steeds trouw zal blijven.
Oud 3 januari 2005, 02:17   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met assertief zijn? Trouwens, alsof enkel de Vlaming zich zo gedraagt. Zowat heel het westen heeft problemen met de steeds sterkere nadruk op het individu en de daarbijhorende stress, etc.
Nee, niet elke Vlaming, en maar een geluk ook. Maar ik merk wel dat de zuurtegraad toeneemt, en dat is slecht voor de gezondheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be