![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk heeft rare grenzen.
Voor de hand liggend zijn o.a. die met België (652km), Duitsland (448km), Zwitserland (573km), Italië (515km), Spanje (623km), luxemburg (73km) en Andorra (57km). Toch is die met België niet de langste. De langste grens deelt Frankrijk immers met.... Brazilië. Welgeteld 730km witte streep scheidt Brazilië van Frans Guyana. Wat wel degelijk een deel van Frankrijk is. In dezelfde regio deelt het ook 520km grens met Suriname. Tot voor de onafhankelijkheid van Suriname grensde Frankrijk dus aan Nederland. Maar niet getreurd: dat doet het nog steeds. Op Sint Maarten (Saint Martin) ligt er tot op vandaag een 13km lange grens tussen Frankrijk en Nederland. Toch is die 13km grens niet de kortste voor Frankrijk. Dat is immers die met Monaco. Die is maar een goeie 4km lang. Het mag dus duidelijk zijn; liefhebbers van grenzen zijn nog maar het beste af in Frankrijk. Die van spaghetti en zelfbouwvliegtuigen overigens ook maar dat is een ander verhaal.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Groenland deelt dan weer met geen enkel ander land een (land)grens.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() kak !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja? Waar nog eh?
Ik vind Frankrijk al behoorlijk indrukwekkend met grenzen tot in Zuid-Amerika. Waar zou jij zelf nog een grens trekken?
![]() |
#8 | |
|
![]() Is er geen (zee)grens tussen Frankrijk en Groot-Brittannië? De Kanaaleilanden?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder raken de territoriale wateren van Frankrijk en Engeland mekaar niet denk ik. Tenzij u anders kan aantonen, dan wil ik mijn visie gerust herzien maar vooralsnog vertrouw ik op mijn intuïtie.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk zelfs dat mocht de grens tussen FR en EN ergens midden op zee liggen ze nog niet langer gaat zijn dan 730 km.
Maar ik wacht verdere berichtgeving af.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Standaard heeft men 12 zeemijl (ongeveer 22 km) aan territoriale wateren. Vermits bij Pas de Calais er minder dan 44 km (2 maal 22 km) afstand tussen Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is, is er een stukje waar hun territoriale wateren wel degelijk tegen elkaar botsen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is dan ook maar een grens van een paar kilometer zoals Frankrijk er zoveel heeft. Het doet niets af van mijn bewering dat de langste grens van Frankrijk die met Brazilië is. Toch werd uw opmerking zeer geapprecieerd. Helaas kan ik ook hier, net als in de Finland-draad, geen schadevergoeding toekennen.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn post was dan ook louter een reactie op volgende zin: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje bijleren, als is het op geografisch vlak, is altijd hoogst interessant. Thx
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het dan toch over absurde feiten aan de grens gaat...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want Denemarken heeft (samen met Groenland dus) enkel en alleen een landgrens van 67 kilometer met Duitsland. En dit terwijl het land meer dan 2.200.000km2 (ook weer incl Groenland) groot is. Denemarken heeft dus per km2 landoppervlak slechts 3cm grens. In vergelijking: Belgie heeft met 1400 kilometer grenzen en een oppervlakte van 30.000km2 liefst 46 meter grens per km2 landoppervlak. Op dat punt overtreffen we Denemarken (en Groenland) met maar liefst een factor 1500. Zelfs Rusland (het grootste land) heeft ongeveer maar 1 meter grens per km2 landoppervlak. Ja, soms heeft een mens tijd teveel... ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zekere Bismarck heeft zo rond 1864 inderdaad de landsgrens tussen Das MoffenReich en de Dene Marken grondig ingekort...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handige informatie voor de producenten van prikkeldraad en wachttorens.
|
![]() |
![]() |