Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2025, 09:54   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Zwartwerk: de come-back!

Geen idee of het klopt maar het is wel mijn voorspelling.

Nu er duizenden werklozen hun uitkering afgenomen gaat worden en ze dus naar het OCMW zullen moeten waar hun inkomen en hun bezittingen uitgeplozen gaan worden voorspel ik een drastische toename van zwartwerk.

Tel maar uit. Je speelt je werkloosheidsuitkering kwijt en wordt naar het OCMW gestuurd. Daar wijst men op je eigen woning en de inkomsten van je partner en stuurt men je dus wandelen (met misschien nog een aalmoes per maand).

Op dat punt heb je geen keus.
Je huis verkopen om toch een uitkering te krijgen werkt niet want zodra je je huis verkocht hebt, heb je weer geld op de bank.

Dus voorspel ik een comeback van het zwartwerk.

Alle ingrediënten liggen op tafel.

- Duizenden werklozen zonder uitkering.
- Die met hun rug tegen de muur worden gezet.
- En de keuze hebben tussen hun huis verkopen of in't zwart links en rechts een gazonnetje afrijden.
- Alsmaar stijgende loonkosten.
- Alsmaar duurdere dienstencheques.
- Werkenden die vanwege toenemende flexibiliteit minder tijd hebben voor het onderhoud van hun tuin/woning/auto...

Ik denk dat deze regering er werkelijk alles aan gedaan heeft om zwartwerk weer terug interessant te maken.
Geen gezeur over uitkeringen, middelentoets, regeltjes op de werkvloer, belastingen,...

Nee, gewoon wat uurtjes gaan werken bij mensen die je kent, wat zwarte centen in de pocket en klaar.

Want zeg nu zelf: iemand die €1000 werkloosheidsuitkering kwijt dreigt te spelen en die heeft de keuze tussen huis verkopen of zich ten laste zetten bij de partner en links en rechts wat gaan bijklussen, wat denk je dat die mens gaat doen?
En zolang hij toch geen uitkering krijgt loopt hij op die manier nog niet veel risico ook niet. Een uitkering terugbetalen of kwijtspelen kan niet meer.

Ik vrees dat de keuze (in heel veel gevallen dan nog) snel gemaakt zal zijn.

Laatst gewijzigd door BigF : 14 juni 2025 om 09:55.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2025, 11:29   #2
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat deze regering er werkelijk alles aan gedaan heeft om zwartwerk weer terug interessant te maken.
Voeg daar maar bij dat opeenvolgende regeringen er alles aan hebben gedaan om mensen te ontmoedigen om via officiële weg hun eigen bootjes te doppen. (*)
Veel te veel papierwerk en men wordt verplicht om mensen te vertrouwen die niet te vertrouwen zijn.

Overheid/boekhouders/justitie...

En ik weet waarover ik spreek...

* doppen .... niet verkeerd begrijpen ...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 juni 2025 om 11:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2025, 12:16   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ziet u een langdurige werkloosheidsperiode aankomen.

Start een VZW, verkoop het huis aan die VZW, en huur het van die VZW.
Hmmm, misschien een optie. VZW House of Chaos, technologie zonder grenzen. Van prehistorisch linnenspinnen tot high tech drone bouw.
Oud 14 juni 2025, 13:03   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat een pak zwartwerkende doppers nu in 't wit gaan werken. Want de overheid gaat sneller weten wat je hebt als je officieel niets doet dan als je officieel wel iets doet.

Daarenboven wordt het almaar moeilijker om zwart te werken door de systemen als witte kassa's, flexijobs, bankenregels, ... .

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2025, 13:16   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe meer grip de (r)overheid wil krijgen op de geldstromen, hoe minder grip ze gaan hebben. Uiteindelijk gaan de burgers "geld", fysiek of digitaal gewoon beginnen vermijden.

Dat is nu al aan de gang.
Oud 15 juni 2025, 05:57   #6
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu er duizenden werklozen hun uitkering afgenomen gaat worden en ze dus naar het OCMW zullen moeten waar hun inkomen en hun bezittingen uitgeplozen gaan worden voorspel ik een drastische toename van zwartwerk.
De belastingen zijn niet achterlijk hee.

Zwart werk is altijd mogelijk. Maar niet gepakt worden door de belastingen is een andere zaak.
Oud 15 juni 2025, 06:35   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dat punt heb je geen keus.
Je huis verkopen om toch een uitkering te krijgen werkt niet want zodra je je huis verkocht hebt, heb je weer geld op de bank.
Dat zijn dus mensen die perfect aan de slag kunnen als ze gemotiveerd zijn ? Maar met hun werkloosheidsuitkering was dat niet motiverend ?

Want ik begrijp niet hoe het gemakkelijker is om zwart werk te vinden dan normaal werk. Tenzij er een enorme vraag is naar zwartwerkers bij "werkgevers" natuurlijk. En dan is er niks mis met zwartwerk in feite. Het draagt bij tot de economie, meer dan niks doen en uitkeringen opdoen.

Als er veel aanbod is van zwart werk (als werkgever) en geen als normaal werk, dan is het misschien DAAR dat er een probleempje is. Maar men kan de lasten op wit werk verlagen als men minder uitkeringen moet betalen ook he. Dus is zwart werk nog altijd stukken beter dan werklozen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 08:51   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien dat een pak zwartwerkende doppers nu in 't wit gaan werken. Want de overheid gaat sneller weten wat je hebt als je officieel niets doet dan als je officieel wel iets doet.

Daarenboven wordt het almaar moeilijker om zwart te werken door de systemen als witte kassa's, flexijobs, bankenregels, ... .
In het zwart poetsen is een optie nu het officiële steeds duurder wordt.
Een winst voor de overheid omdat de dienstenscheques een pak geld kosten aan de overheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 08:52   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe meer grip de (r)overheid wil krijgen op de geldstromen, hoe minder grip ze gaan hebben. Uiteindelijk gaan de burgers "geld", fysiek of digitaal gewoon beginnen vermijden.

Dat is nu al aan de gang.
Fysiek geld heeft geen kleur.
Oud 15 juni 2025, 08:52   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Zwart werk is altijd mogelijk. Maar niet gepakt worden door de belastingen is een andere zaak.
Hoe gaan ze u pakken?
Oud 15 juni 2025, 09:00   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier is iemand wiens vrouw meer dan 20 jaar geleden gestorven is.
Om z'n dochter van 3 jaar te kunnen opvoeden, heeft ie zich laten afdanken.
Sindsdien heeft ie iedere dag in het zwart gewerkt (hij is bezetter).

Onlangs had hij last van z'n schouders (ergens scheurtjes door overbelasting). De ziekenkas, waar hij al meer dan 20 jaar niets meer voor bijdraagt, draaide op voor de kosten van ziekenhuis en ..., want ja, met een laag inkomen ... .

Dit is driedubbel laakbaar omdat je enerzijds niets bijdraagt, anderzijds plukt van de vruchten van een ander en daarbij die ander nog een concurrentie aan doet.
Oud 15 juni 2025, 09:07   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn dus mensen die perfect aan de slag kunnen als ze gemotiveerd zijn ? Maar met hun werkloosheidsuitkering was dat niet motiverend ?

Want ik begrijp niet hoe het gemakkelijker is om zwart werk te vinden dan normaal werk. Tenzij er een enorme vraag is naar zwartwerkers bij "werkgevers" natuurlijk. En dan is er niks mis met zwartwerk in feite. Het draagt bij tot de economie, meer dan niks doen en uitkeringen opdoen.

Als er veel aanbod is van zwart werk (als werkgever) en geen als normaal werk, dan is het misschien DAAR dat er een probleempje is. Maar men kan de lasten op wit werk verlagen als men minder uitkeringen moet betalen ook he. Dus is zwart werk nog altijd stukken beter dan werklozen.
Een vriendin van m'n zus vliegt op 1 januari van den dop.
In haar leven heeft ze een jaar of vijf gewerkt, tot het naaiatelier gestopt is met de productie in België.
Daarna heeft ze steeds gedopt.
Sinds kort gaat ze in het zwart poetsen, omdat daar echt veel vraag naar is sinds de dienstecheques duurder geworden zijn. Bij dienstencheques moet je ook nog eens vreemden (is niet hetzelfde als allochtonen) toelaten in je huis, terwijl je er zelf niet bent.
Oud 15 juni 2025, 09:23   #13
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De belastingen zijn niet achterlijk hee......
Ik heb daar een ander idee over.
Of het zijn kwaadaardige en oneerlijke mensen. Eén van de twee...
Oud 15 juni 2025, 09:26   #14
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij dienstencheques moet je ook nog eens vreemden (is niet hetzelfde als allochtonen) toelaten in je huis, terwijl je er zelf niet bent.
En 'binnenhuis' info kan worden 'verkocht' zonder dat er een link kan gelegd worden als er later wat ongewenst 'volk' langs komt.
Oud 15 juni 2025, 09:29   #15
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Zwart werk (de informele sector) zou dienen gedoogd en zelfs gestimuleerd dienen te worden. Indien het resulteert in een grotere onderneming kan men aan belastingen beginnen denken.
Het huidige systeem van overreglementering doodt de ondernemingsgeest van de bevolking en komt enkel mega bedrijven ten goede die men alzo een concurentievoordeel geeft. Een ondernemende bevolking is essentieel voor een bloeiende economie met internationale uitstraling.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 juni 2025 om 09:31.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 09:33   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zwart werk (de informele sector) zou dienen gedoogd en zelfs gestimuleerd dienen te worden. Indien het resulteert in een grotere onderneming kan men aan belastingen beginnen denken.
Het huidige systeem van overreglementering doodt de ondernemingsgeest van de bevolking en komt enkel mega bedrijven ten goede die men alzo een concurentievoordeel geeft. Een ondernemende bevolking is essentieel voor een bloeiende economie met internationale uitstraling.
Inderdaad, wat is er mis met ne boer die wat patatjes in het zwart verkoopt.
Oud 15 juni 2025, 09:37   #17
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
……
Dus voorspel ik een comeback van het zwartwerk.

Alle ingrediënten liggen op tafel.
- Duizenden werklozen zonder uitkering.
- Die met hun rug tegen de muur worden gezet.
- En de keuze hebben tussen hun huis verkopen of in't zwart links en rechts een gazonnetje afrijden.
- Alsmaar stijgende loonkosten.
- Alsmaar duurdere dienstencheques.
- Werkenden die vanwege toenemende flexibiliteit minder tijd hebben voor het onderhoud van hun tuin/woning/auto...

Geen gezeur over uitkeringen, middelentoets, regeltjes op de werkvloer, belastingen,...

Nee, gewoon wat uurtjes gaan werken bij mensen die je kent, wat zwarte centen in de pocket en klaar.

Want zeg nu zelf: iemand die €1000 werkloosheidsuitkering kwijt dreigt te spelen en die heeft de keuze tussen huis verkopen of zich ten laste zetten bij de partner en links en rechts wat gaan bijklussen, wat denk je dat die mens gaat doen?
En zolang hij toch geen uitkering krijgt loopt hij op die manier nog niet veel risico ook niet. Een uitkering terugbetalen of kwijtspelen kan niet meer.

Ik vrees dat de keuze (in heel veel gevallen dan nog) snel gemaakt zal zijn.
Inderdaad, een comeback van het zwartwerk en niks te vroeg.
Ga maar eens na wat vakmannen en -bedrijven durven tellen voor hun "diensten"...
Neem nu snoeiwerk in de tuin....dat is onbetaalbaar geworden met 500 tot 3.000 euro per snoeibeurt en dan nog apart voor het groenafval want daarvoor moet op containerparken ook betaald worden.
Er zijn er zelfs die onbeschaamd peperdure offertes maken zodat ze niet hoeven te komen omdat ze geen zin hebben om te werken voor het niet-bemiddelde plebs want dat is te weinig en brengt niet genoeg op.

Er is veel vraag naar tuinonderhoud door gepensioneerden die dat niet meer zelf kunnen of werkenden die er geen tijd voor hebben maar probeer maar eens een tuinman/-bedrijf te pakken te krijgen dat betaalbaar is.
Bovendien betalen de klanten ook nog eens bij voor elke verhoging van energiefacturen dat wordt doorgerekend zodat de factuur helemaal belachelijk duur wordt.
Dus laat zwartwerkers maar komen, door de concurrentie normaliseren dan misschien de hallucinante prijzen voor witwerk of ze prijzen zichzelf uit de markt.
Oud 15 juni 2025, 09:50   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo simpel is dat niet altijd.
Iedereen schijnt altijd maar te denken dat, van zodra iemand zijn gras af kan rijden, hij ook kan gaan werken.
Ik kan enkel voor mijn situatie spreken maar ik weet dat ik lang niet de enige ben in die situatie.
Ik kan/mag niet voltijds werken. Dus ja, ik rij mijn gras af en kan dat in principe elke dag. Ga maar een tuinaannemer zoeken die mij wil aannemen. Elke dag een paar uurtjes en dan nog bijna uitsluitend om gras te maaien want ander (zwaar) werk mag/kan ik ook niet.

Ik blijf het treffend vinden hoe simpel gezonde mensen naar werk en werkgelegenheid kijken. Het is geen verwijt maar de meesten hebben echt geen flauw idee waarover ze het hebben.

Mijn ervaring is ondertussen dat werkgevers zich sowieso terugtrekken als er ergens tijdens de sollicitaite woorden als "beperking", "deeltijds" of "ziekte" vallen.

Spijtig dat de regering nu enkel mikt op aanpakken van werklozen. In heel het regeerakkoord zie ik weinig zaken die er voor moeten zorgen dat er voor die werklozen ook daadwerkelijk jobs te vinden zijn.

Citaat:
Gewoon even nadenken kan al helpen.
Stel je gewoon een bedrijf voor die 'af en toe' wel eens iemand kunnen gebruiken. De ene week wel, de andere week niet.
Wat moeten die doen?
Iemand aanwerven? Nee, want dat kost stukken van mensen zeker als je neit altijd genoeg werk hebt voor zo iemand.
Interimkantoor raadplegen? Veel kans dat die niemand geschikt vinden, daarnaast is het steeds afwachten wat je over de vloer krijgt en je bent telkens weer een hoop tijd aan (hoe miniem dan ook) de opleiding van zo iemand. Als die al Nederlands spreekt.

Nee, dan is voor zo'n bedrijf een zwartwerker veel makkelijker. Die bel je op als het nodig is. Die ken je. Die weet wat hij moet doen. Die kost geen stukken van mensen.

Ik heb momenteel zo'n aanbod van een grondwerker in de buurt. Maar omdat ik (voorlopig) nog gewoon een werkloosheidsuitkering ontvang ga ik me er niet aan branden.
Maar verder is dat een prima job. De magazijnen, ateliers, opslagruimtes af en toe opruimen, een machine afspuiten met hoge druk, wat rondrijden voor een onderdeel te gaan halen, offerte weg te brengen, post weg te doen,...

De kans is dan ook groot dat, moest ik mijn uitkering verliezen en geen reguliere job zou vinden, ik zo'n aanbieding aanneem. Ik 'verdwijn dan van de radar' zoals dat binnen de regering tegenwoordig heet en heb nagenoeg van niemand nog last.

Nee, ook niet ideaal en in principe ook niet aan te moedigen maar een mens doet wat hij moet doen.
Of nog: de regering oogst wat ze gezaaid hebben.

Citaat:
Dat is inderdaad zo. Deze regering ziet de problemen niet. Ze zien alleen de makkelijke oplossingen en al even makkelijke slachtoffers.
Maar aan wat er echt mis is, daar wordt niets aan gedaan.
Men strooit wat geld naar de bedrijven en gelooft dan dat die voor werkgelegenheid gaan zorgen terwijl die dat geld gewoon doorsluizen naar de aandeelhouders.
En wie moet daar voor opdraaien: de werklozen.

Dát is hoe deze regering denkt een land te moeten runnen.
Pure incompetentie.

Laatst gewijzigd door BigF : 15 juni 2025 om 09:51.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 09:52   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel is dat niet altijd.
Iedereen schijnt altijd maar te denken dat, van zodra iemand zijn gras af kan rijden, hij ook kan gaan werken.
Ik kan enkel voor mijn situatie spreken maar ik weet dat ik lang niet de enige ben in die situatie.
Ik kan/mag niet voltijds werken. Dus ja, ik rij mijn gras af en kan dat in principe elke dag. Ga maar een tuinaannemer zoeken die mij wil aannemen. Elke dag een paar uurtjes en dan nog bijna uitsluitend om gras te maaien want ander (zwaar) werk mag/kan ik ook niet.

Ik blijf het treffend vinden hoe simpel gezonde mensen naar werk en werkgelegenheid kijken. Het is geen verwijt maar de meesten hebben echt geen flauw idee waarover ze het hebben.

Mijn ervaring is ondertussen dat werkgevers zich sowieso terugtrekken als er ergens tijdens de sollicitaite woorden als "beperking", "deeltijds" of "ziekte" vallen.

Spijtig dat de regering nu enkel mikt op aanpakken van werklozen. In heel het regeerakkoord zie ik weinig zaken die er voor moeten zorgen dat er voor die werklozen ook daadwerkelijk jobs te vinden zijn.

Gewoon even nadenken kan al helpen.
Stel je gewoon een bedrijf voor die 'af en toe' wel eens iemand kunnen gebruiken. De ene week wel, de andere week niet.
Wat moeten die doen?
Iemand aanwerven? Nee, want dat kost stukken van mensen zeker als je neit altijd genoeg werk hebt voor zo iemand.
Interimkantoor raadplegen? Veel kans dat die niemand geschikt vinden, daarnaast is het steeds afwachten wat je over de vloer krijgt en je bent telkens weer een hoop tijd aan (hoe miniem dan ook) de opleiding van zo iemand. Als die al Nederlands spreekt.

Nee, dan is voor zo'n bedrijf een zwartwerker veel makkelijker. Die bel je op als het nodig is. Die ken je. Die weet wat hij moet doen. Die kost geen stukken van mensen.

Ik heb momenteel zo'n aanbod van een grondwerker in de buurt. Maar omdat ik (voorlopig) nog gewoon een werkloosheidsuitkering ontvang ga ik me er niet aan branden.
Maar verder is dat een prima job. De magazijnen, ateliers, opslagruimtes af en toe opruimen, een machine afspuiten met hoge druk, wat rondrijden voor een onderdeel te gaan halen, offerte weg te brengen, post weg te doen,...

De kans is dan ook groot dat, moest ik mijn uitkering verliezen en geen reguliere job zou vinden, ik zo'n aanbieding aanneem. Ik 'verdwijn dan van de radar' zoals dat binnen de regering tegenwoordig heet en heb nagenoeg van niemand nog last.

Nee, ook niet ideaal en in principe ook niet aan te moedigen maar een mens doet wat hij moet doen.
Of nog: de regering oogst wat ze gezaaid hebben.

Dat is inderdaad zo. Deze regering ziet de problemen niet. Ze zien alleen de makkelijke oplossingen en al even makkelijke slachtoffers.
Maar aan wat er echt mis is, daar wordt niets aan gedaan.
Men strooit wat geld naar de bedrijven en gelooft dan dat die voor werkgelegenheid gaan zorgen terwijl die dat geld gewoon doorsluizen naar de aandeelhouders.
En wie moet daar voor opdraaien: de werklozen.

Dát is hoe deze regering denkt een land te moeten runnen.
Pure incompetentie.
Ik weet niet waarom u steeds terugkomt op uw eigen situatie.
Heeft u soms een schuldgevoel?
Oud 15 juni 2025, 10:00   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad, een comeback van het zwartwerk en niks te vroeg.
Ga maar eens na wat vakmannen en -bedrijven durven tellen voor hun "diensten"...
Neem nu snoeiwerk in de tuin....dat is onbetaalbaar geworden met 500 tot 3.000 euro per snoeibeurt en dan nog apart voor het groenafval want daarvoor moet op containerparken ook betaald worden.
Er zijn er zelfs die onbeschaamd peperdure offertes maken zodat ze niet hoeven te komen omdat ze geen zin hebben om te werken voor het niet-bemiddelde plebs want dat is te weinig en brengt niet genoeg op.
Dat klopt maar in de meeste gevallen is ook die hoge prijs een gevolg van het beleid.
Mijn schoonzoon is momenteel bezig zich te vestigen als zelfstandige tuinaannemer.
Die gast kan niet anders of hij verdient het zout op zijn patatten niet.
Het is niet enkel zijn uurloon dat stijgt. Ook zijn investeringen worden alsmaar duurder. Vanwege alle regeltjes en wetten is hij al verplicht een gespecialiseerde boekhouder te gebruiken want een gewone mens ziet door de bomen het bos al lang niet meer.
Dan moet hij zichzelf verzekeren (wat ook steeds duurder wordt), hij moet een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten (ook niet goedkoop),...

Dus als die gast een uurloon bepaalt waarmee hij 'fatsoenlijk' kan leven (dan heb ik het nog niet over 'rijk worden') komt hij bij uurlonen uit die de gewone man al lang niet meer kan betalen.

Citaat:
Er is veel vraag naar tuinonderhoud door gepensioneerden die dat niet meer zelf kunnen of werkenden die er geen tijd voor hebben maar probeer maar eens een tuinman/-bedrijf te pakken te krijgen dat betaalbaar is.
Bovendien betalen de klanten ook nog eens bij voor elke verhoging van energiefacturen dat wordt doorgerekend zodat de factuur helemaal belachelijk duur wordt.
Dus laat zwartwerkers maar komen, door de concurrentie normaliseren dan misschien de hallucinante prijzen voor witwerk of ze prijzen zichzelf uit de markt.
Er gaat steeds meer polarisatie komen binnen de samenleving.
Dat is ook klaar en duidelijk wat de NVA wil. Rijk en arm. Mooi gescheiden.

De rijken kunnen gebruik maken van de 'witte' tuinmannen.
De armen zullen zich wel richten tot de 'zwarte'. Met alle risico's van dien.

En dat is niet de schuld van die 'witte' tuinmannen maar enkel en alleen van het beleid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be