![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kuleba, Oekraïens minister van buitenlandse zaken in China;
https://www.zerohedge.com/geopolitic...ussia-china-fm Laat ons hopen dat het maneuver positieve gevolgen heeft.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 juli 2024 om 23:14. Reden: Spelling |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Het is wachten op een duidelijk signaal van NATO voor onderhandelingen te willen gaan. Mogelijk slechts bij een Trump presidentschap.
China gedraagt zich assertiever in de internationale arena de laatste tijd en boekt diplomatieke successen die niet onopgemerkt voorbij gaan bij degenen op zoek naar een meer vreedzame wereld: de Iraanse Saoudische toenadering, de Palestijnse regering van nationale eenheid, de pogingen de Oekraïense oorlog tot een staakt het vuren te brengen. Tegelijkertijd zien we een push van NATO een verdeel en heers spel tegen China op te starten in Azië. China waarschuwt hier tegen maar zelfs de Filipijnen onder VS getrouwe Marcos zijn niet echt happig om als aas te dienen. (“China urges NATO to … stop interfering in China’s internal politics and smearing China’s image and not create chaos in the Asia-Pacific after creating turmoil in Europe,” said Chinees woordvoerder Lin Jian.) De VS en China: de krijgsheer en de handelaar. Wat zal de 21ste eeuw brengen? Laatst gewijzigd door Bach : 25 juli 2024 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() De reactie uit Rusland is voorzichtig:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 25 juli 2024 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar niet optimistisch over.
Ik vond ook dat één klein aspectje van de visie van Trump correct is. Trump zei dat hij een voorstel ging doen aan Poetin, en dat als die dat niet volgde, hij Oekraïne tot de tanden ging bewapenen. Ik vind dat er vrije handel is in de wereld. Het Westen mag wapens verkopen aan Oekraïne, en toestaan dat de betaling op krediet, langlopend krediet, zal verlopen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bach toch
De nato zal doen wat UKR wil Maar in uw binair wereldmodel verwacht ik niet dat je dit begrijpt Het leuke is als Orban naar Putin ging kreeg hij een dikke njet En kijk eens aan de Putin kontlikker en slaafje van China zal straks eens mogen luisteren naar China En het enige goede nieuws is dat China nog altijd relatief objectief blijft
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 juli 2024 om 06:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Waarom men vrede vreest, is mij een raadsel.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat "vrede" hier een codewoord is.
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mij ook een raadsel
![]() Het enige wat ik mij daarbij kan bedenken is: "Vrede zal zoveel niet opbrengen zeker???" Weer en tot vervelens toe haal ik aan: "De éne zijn dood is de andere zijn brood" ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Vrede is idd super belangrijk. Toch kan er een kantelpunt komen waarop men de strijd verkiest tov vrede. Bvb als een hoop andere zaken in het gedrang komen (vrijheid om er bvb ééntje te noemen).
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omgekeerd zeker? Het Westblok regimekartel wil de bestellingen die de zakskes vullen van zichzelf, hun aanhang, en die die laatste tot aanhang maken, nie annuleren he. Die waren zelfs het hele doel van hun gestook tot in Oekraine.
Hun labvirus hadden ze niet onder controle maar dit wel. Dat oorlogvoeren ginds gaat zolang duren als nodig is om de gewenste sommen andermans afgepakt geld te spenderen, en ook, de nodige beurzen en vanalles wat voormalige euro dollar eigenaars poogde, ferme zwiepers te doen maken, met hun aanhang telkens frontrunnende in en uit. Vrede wordt overigens altijd gevreesd door regimes. Die hebben conflict miserie nodig om hun mensenklooierijen een uitleg te geven.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vuile Orban is vergeten hoeveel gevluchte Hongaren na de Opstand van 1956 opgevangen werden in het Westen, waaronder Vlaanderen.
En welk bloedbad de vuile Russische communisten toen aangericht hebben in Budapest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() omdat de totale vernietiging beter is
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blij zij n met een dode mus, en u erop wijzen , is geen vrede vrezen
De sleutel van de vrede ligt trouwens in putin zijn handen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het interbellum leerde ons dat als je agressors tegemoet komt, ze alleen maar inhaliger worden. Vrede = dus: grote toename van de kans dat Poetin na Oekraïne andere Europese landen aanvalt. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Al de rest zijn opmerkingen in de kantlijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Eens, dit geldt ook voor Nederland en nog meer EU bondgenoten, dus hij lijkt mee steeds meer een afstammeling van een crypto-communist te zijn.....Geen echte vriend, qua vijandschap ook complex, maar aan het einde van de dag wel opteren om tegen ons te zijn. Heel eerlijk ik vertrouw die man gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel....
We konden het even aanzien,de intrede van de nieuwe Amerikaanse President en zijn team....de verdergaande kakefonie aan Westerse kant omtrent hoe het Oekrainse conflict zou behoren "opgelost" te worden.... En we konden het ook aanzien dat Moskou geen meter,wat zeg ik,geen millimeter toegeeft..... Aan Russische kant is er een ongewijzigd PLAN en CONSISTENTIE in overheidsmededelingen........vanwege politici wiens leven de inzet is geworden.Er is geen relatie tussen het momentele gebrek aan militair succes en het doel.(ontmanteling van Oekraine tot een rompstaatje)..... Aan Westerse kant is er eindeloos en verwarrend geblaat van "Chicken Hawk"-politici die persoonlijk niks riskeren ongeacht de afloop ..... Wat dagelijks mogelijkheden biedt om twijfel,oorlogsmoeheid en defaitisme te zaaien.... Het biedt de mogelijkheid aan manipulatoren van Moskou om WEL een relatie tussen (gebrek aan Oekrains-)militair succes en een (door Russen gewenst-) doel te behalen... Speciaal de geuite "wens" om de zaak in 2025 te beeindigen zal door Moskou gebruikt worden dat proberen om te zetten in een realiteit met een door Moskou afgebakend tijdelijk resultaat .....en vervolgens tijd voor heropbouw voor een volgende ronde gezien Oekraine de komende jaren NIET in de NATO zal mogen van noch de Amerikanen,noch de Duitsers..... Want dat is wel een feit,Rusland heeft ademruimte nodig,wat tijd om de aktieve vijandelijkheden 1 a 2 jaar te stoppen en zich te herbewapenen en de strijdkrachten om te vormen aan de hand van de geleerde lessen(een meer gebalanceerde kombinatie van vleesstorm en professionals met verregaande integratie van moderne electronische middelen)........Langer mag het niet duren want dan worden de generaals weer vet en het leger weer te theoretisch,en riskeert bovendien Oekraine alsnog in de NATO te zijn geraakt. ik zou echt zeggen SHUT UP aan de mantelpakjes en kostuums aan Westerse kant.....Er is helemaal geen behoefte aan al die warme lucht,er is behoefte aan alles wat de oorlogsmachinerie kan voeden.Totdat Rusland en Noord-Korea(want ja,die zitten er nu ook in) echt niet meer kunnen.. De wapen-aarzelingen van 2022,toen nochtans het Russische Koloniale Leger echt serieus uit balans gebracht was hebben VERSCHRIKKELIJKE gevolgen,nog steeds.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 februari 2025 om 05:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gezien de gebeurtenissen in recentere jaren, het Westblok ZO ver terugsmijten dat het Braaf als een hondje in zen Kot blijft kwispelen. Blijf In Je Kot, Ik Meen Het, nie van Magnie De Block maar van Vladimir Den Block. ![]() De meest logische overeenkomst is natuurlijk dat Oekraine lid wordt van de Russische Federatie. Dat is een werkbare situatie geBLEKEN - der waren geen onoverkoombare problemen tussen Westblok en Rusland VOOR de eerste zich begon te moeien met 't "bestuur" van Oekraine. En vala, opgelost, vertrouwen van de Russen terug gewonnen en natuurlijk, ervoor zorgen dat het Westblok in de toekomst recidivisme sterk genoeg ontraden wordt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 13 februari 2025 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |