![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou Poetin invloed hebben gehad op de Amerikaanse verkiezingen?
In september werden er nog beschuldigingen aan Rusland geuit ivm Russische inmenging (bron, bron, bron, bron). Vandaag is het oorverdovend stil. Het is de olifant in de kamer vind ik. Trump geraakt verkozen en plots blijkt Rusland hier ineens allemaal enorme voordelen uit te halen. Vorig jaar nog bleek dat het Russische leger uitgeput raakte, dat de sancties zwaar begonnen door te wegen en toen werd Trump verkozen en Rusland krijgt zogezegd zonder moeite te doen wat ze willen... Zonder moeite? Ik denk dat ze heel veel moeite hebben gedaan. Straks krijgen ze een stuk Oekraïne, vallen er sancties weg en kunnen ze hun "Defensie-troepen" (Zeg maar gerust "Agressie-troepen") terug opbouwen. Het kan natuurlijk ook allemaal complotdenkerij zijn. Meestal is het nooit zoals we denken dat het is verlopen. Ik denk wel dat er veel is dat we niet weten en nooit zullen weten. Er is te veel macht en geld mee gemoeid... Wat denk jij? Denk jij dat Trump aan de macht is gekomen met hulp uit Rusland? Of is het allemaal een enorm gelukkig toeval voor Rusland?
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er toch nog mensen die denken dat op een of andere manier de almachtige Putin de amerikaanse verkiezingen manipuleert. Ondertussen wordt in "democratische" EU lidstaat Roemenië de leidende presidentskandidaat uitgesloten, zijn er in een hoop landen 'cordon sanitaires' en in sommige landen (eg Duitsland) wordt er luidop voor gepleit om de 2e grootste partij wettelijk uit te sluiten. Eveneens is iedereen compleet blind voor dat ene land dat wel degelijk een enorme invloed heeft op de Amerikaanse politiek (ongeacht wie de president is), maar daar vragen over stellen ho maar... Nu ja, I will humor you. Hoe heeft Putin dan wel precies de VS verkiezingen gemanipuleerd? Hypnose van de kiezers? Ingebroken in de stemcomputers en massaal stemmen 'gecorrigeerd'? Hoe dan wel precies is niet erg duidelijk. Heeft hij kiezers gehypnotiseerd? Ingebroken in de stemcomputers en stemmen richting Trump gestuurd?
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 maart 2025 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Worden we niet allemaal gemanipuleerd, of probeert men dat toch, bij verkiezingen? Uit binnen- en buitenland, door allerlei belangengroepen, door politieke partijen, door binnenlandse media, door links rechts en averechts….
Het is maar in hoeverre je het toelaat dat men u probeert te beïnvloeden en manipuleren.
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het gebrek aan kritische geest en logisch denken bij een groot deel van mijn medemensen vind ik vaak echt wel schokerend. Ik weet niet wat ik het droevigst moet vinden. - weten ze eigenlijk wel beter maar kiezen ze voor het gemak van wat de "acceptabele" versie is? - is de gemiddelde mens echt zo dom dat hem/haar eender wat kan worden wijsgemaakt en elke vorm van logisch denken en kritische geest ontbreekt? Vermoedelijk hangt het van persoon tot persoon af welke van de twee de grootste rol speelt.. Het is intriest in mijn ogen dat de meeste mensen zelfs niet tot een elementaire vorm van logisch denken in staat lijken te zijn.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie de oplossing veel meer in een sterk inperken in de macht van de overheid ten voordele vh individu.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 maart 2025 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat moet er enkel zijn om zaken van algemeen belang te organiseren. Verder moet de staat ieder individu met rust laten met wat algemeen door de bevolking overeengekomen reglementering. Hiermee bedoel ik bv beteugeling van criminaliteit en wat afspraken om de maatschappij te laten draaien zoals de meerderheid van de bevolking het wenst.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 maart 2025 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |