|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  4 juli 2025, 08:56 | #1 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |  Stellantis... zinkend schip? Alweer (plof)motorproblemen... Na de benzinemotoren zijn ook de diesels aan de beurt. Te snelle slijtage nokkenasketting... Of willen ze meer BEV verkopen?    Het betreft ruim 1 miljoen wagens in Europa, diesellanden België al ca. 117.000, Frankrijk 636.000, enz... In autoweek.nl heeft men alvast een overzicht klaar: Citaat: 
 Citaat: 
 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2025 om 09:21. | ||
|   |   | 
|  4 juli 2025, 09:47 | #2 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
					Berichten: 77.423
				 |   Er zijn tientallen miljoenen terugroepacties per jaar waar niet eens over gesproken wordt. En een distributieriem/nokkenasketting vervangen is nu ook het einde van de wereld niet. Dat zit meestal al in het onderhoudspakket bij 100.000 km net als de rest van de aandrijfriemen. Erger is het gesteld met klanten die er al problemen mee kregen. Een cylinderkop vervangen of een motor reviseren is een dure grap. 
				__________________ Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ | 
|   |   | 
|  4 juli 2025, 09:59 | #3 | ||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |   Citaat: 
 Natuurlijk zit zeker de distributieriem in het preventief onderhoudspaket WAS dat 175.000 km bij de Pure Tech, en de motor is naar de vaantjes bij 120.000 km ben je daar vet mee. En de motor naar de vaantjes zonder garantie is ook het einde van de wereld niet?  Citaat: 
 Nu is het onderhoudsinterval dus 100.000 km geworden. Citaat: 
 Het Stellantis-aandeel is overigens van $30 naar $10 gedaald op 2 jaar, 1 jaar geleden nog $20. Dus min 50% op 1 jaar, en ik verwacht zeker een verdere daling. Stellantis zal al die dure problemen moeten compenseren, na de meest gebruikte **benzinemotor nu ook hun dieseltje bij uitstek. ** Citaat: 
 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2025 om 10:28. | ||||
|   |   |