![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel je ze tegenwoordig bijna het hele jaar rond kan krijgen is onlangs dan toch weer het mosselseizoen van start gegaan.
Wat jullie? Vliegen jullie ook steevast rond deze tijd een paar keer per maand in een pot van deze gekookte zilte schelpdieren? Hoe maak jij ze klaar? Of eet je ze ook wel eens rauw? Welk formaat kies je? Is het prijsverschil tussen de Goudmerk, Jumbo en Super mosselen te verdedigen? Koop jij liever weinig grote (Goudmerk) of eerder veel kleintjes (Super). Bij Aldi schommelt de prijs momenteel tussen €2,15/kg voor de Super (1+1 aanbieding) over €7,5/kg voor de Jumbos tot €9,00 voor de Goudmerk. Op restaurant zag ik gisteren prijzen van €28 tot €32 (850gr of 1250gr). Voor wat het is vind ik mosselen op restaurant gewoon veel te duur. Ik eet ze vaak maar altijd thuis.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 keer per week mosselen in de zomer als ik niet op reis ben. Ik vind ze heerlijk. Neem wel altijd Jumbos. Die kleintjes kunnen wel eens meevallen, maar over het algemeen vind ik er te weinig vlees aan hangen.
Als het goed weer is op de bbq, bij minder weer gewoon in de pot. Altijd veel kruiden erbij. Salie, peterselie, Tijm, Look. Njammie. Soms eens een biertje erbij, maar ook gewoon vaak natuur. Ik doe er wel nooit wijn bij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foefjes uit de zee, liefst zonder baard maar verder puur natuur. Een keer spoelen en het vuur op.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van teveel mossels kan men keelkanker krijgen.
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorig jaar heb ik eens de Goudmerk gepakt omdat er geen andere waren maar dat vond ik het prijsverschil niet waard. Citaat:
Wijn gebruik ik af en toe. Ikzelf vind het wel lekker, anderen hier zijn er dan weer niet zo zot van. Bij wijn en bier wel altijd zorgen dat de alcohol kan verdampen. Dus vanaf je wijn of bier toevoegd, het deksel van de pot. Alcohol smaak in eten is immers zelden lekker.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik geen grote kenner en/of liefhebber van witbieren maar een Blanche de Namur gaat er altijd wel in dus ik veronderstel dat dat ook wel een goeie voor bij de mosselen gaat zijn. Voor stoofpotjes komt er hier niets anders in dan St Bernardus Abt.
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Te veel is nooit goed he.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is dit codetaal?