![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() “Hoogstens 3 procent van de Belgische moslims is van een extremistische strekking”. Dat zegt Cemal Cavdarli in De Tijd. Geruststellend is die uitspraak van het SP.a-kamerlid niet echt.
In het uitgebreid interview met De Tijd doet Cavdarli, die vroeger islamleraar was en vijf jaar lang ondervoorzitter van de omstreden moslimexecutieve, wel meer straffe uitspraken. “Ik ben bereid heel België uit te kammen op zoek naar burka’s, maar ik zeg u: er zijn in dit land geen vijftig burka’s te vinden. “Begrijp me niet verkeerd”, zegt Cavdarli, ik ben zelf tegen de burka. Er staat nergens in de koran dat vrouwen een burka moeten dragen.” Er staat ook niet in de koran dat meisjes en vrouwen een hoofddoek moeten dragen, maar d�*t zegt Cavdarli niet … Cavdarli doet wel een boekje open over de werking van de moslimexecutieve, waar de Franstaligen de plak zwaaiden en er een geheime politieke agenda op na hielden, zodat alle Nederlandstalige leden ontslag namen. “Wij werden behandeld als tweederangsburgers, hoewel we in de meerderheid waren. De Franstalige leden pasten de verdeel-en-heers-tactiek toe: machtsspelletjes, vergaderingen en petit comité, beloftes onder tafel over erkenningen van moskeeën en imams.” De uitspraak bevestigt de eerdere berichten over het lakse optreden van Laurette Onkelinx tegen moslimextremisten binnen en buiten de executieve. Onkelinx wil niet aan die electorale visvijver van de PS raken en knijpt daarom graag een oogje dicht voor radicale imams en moslimfundamentalisten. Ook Cemal Cavdarli minimaliseert het gevaar. “Bij ons in België is het overgrote deel van de moslims zeer gematigd. Hooguit 3 procent houdt er extremistische ideeën op na”. Op beide oren slapen dan maar? Niet echt. Een eenvoudig rekensommetje leert dat er in ons land, op een populatie van 500.000 moslims, dan toch niet minder dan 15.000 échte extremisten zouden rondlopen … In een recent interview met Humo trachtte Anissa Temsamani (SP.A) ook al de ongerustheid over het extremisme in moslimkringen weg te masseren. “Vlamingen zijn veel extremistischer dan moslims, kijk maar naar de 1 miljoen Vlamingen die voor het Vlaams Belang stemmen”. Dat noemen ze nu eens appels met peren vergelijken. Het slaat nergens op. Die Vlaamse zogezegde “extremisten” zijn nog altijd brave koorknapen in vergelijking met de radicale aanhangers van de islam. Die deinzen er niet voor terug mensen met de dood te bedreigen of zelfs - zoals de moord op van Gogh bewijst – critici de keel over te snijden … |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Drie procent van de Belgische moslims zijn extremistisch.
Gelukkig weten we uit welke hoek het komt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Musketo : 10 januari 2005 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() eigen mening : 12500 fundamentalisten !!! Wij lopen groot gevaar !!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs de Vlaamse en Waalse moslims geraken niet met elkaar overweg...zeer veelzeggend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() hoe dan ook. eerst spreekt men van hooguit 3 procent, en daaruit concludeert de schrijver van het artikel niet minder dan 15000 fundamentalisten. En als het vlaamsblok 25 % haalt in de verkiezingen wil ik gerust aannemen dat hooguit 5 % van de vlamingen fundamenteel-rechts zijn. Dan vind ik dat dat in beide populaties te veel is, maar gelukkig ook niet reusachtig. En iedereen weet dat slechts weinig van die deelgroep erbovenop stom genoeg zijn om dreigbrieven of - telefoons of erger toe te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Nu even los van het gezeur over extremistische moslims: hoeveel procent van de Belgen, Vlamingen of hoe-ze-zich-ook-noemen hangen staatsgevaarlijke ideologieen aan?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tel daar nog eens het aantal criminelen bij.
|
![]() |
![]() |