![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is een onderwerp dat me de laatste tijd enorm boeit, in die mate dat dit waarschijnlijk het onderwerp wordt van m'n eindwerk. Wat vinden jullie hiervan? Is het een goede zaak dat er gescheiden allochtone verenigingen bestaan? (volgens Bart Somers niet, volgens anderen wel) Is er genoeg interactie tussen allochtone en autochtone jeugdbewegingen? Bereiken de initiatieven voor de allochtone jeugd genoeg jongeren, of slechts een kleine minderheid? Doen allochtone jongeren die actief deelnemen aan deze organisaties het beter in het leven? ... Graag reacties van mensen die hiermee bezig zijn! (liefst uit Antwerpen) Danku!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De studentenwerking tussen allochtonen en autochtonen in Hasselt, nabij het kolonel Dusart-plein was alvast gebaseerd op de groepsverkrachting van 2 autochtone studentes nabij Café het Gildenhuis, waar gelukkig 1 nog is kunnen ontsnappen, amper anderhalfjaar terug.
Het andere meisje was reeds volledig "geïntegreerd" in de Arabische verkrachtingscultuur alvorens de politie is kunnen ingrijpen. Het slachtoffer, ex lid van ASG, heeft er een kind aan over gehouden. De daders zijn echter opgepakt, waarvan allen (4) terug zijn vrijgelaten op 1 na die achteraf werd veroordeeld tot een straf van 2 jaar voorwaardelijk.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Gescheiden verenigingen zijn volgens mij de enige mogelijkheid, daar allochtone jongeren (vooral islamitische) niet met autochtone jongeren te maken willen hebben. Al zou het wel goed zijn voor onze eigen jeugd om af en toe eens met allochtone jongeren in contact te komen om zo zelf te ervaren hoe verrijkend dat wel is.
Laatst gewijzigd door Whitestorm : 10 januari 2005 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij een plaatselijk initiatief om een multiculturele jeugdwerking op te richten, de autochtone jongeren werden er na een tijdje gewoon weggepest. Het ganse onding werd dan maar opgedoekt toen ook enkele naïfe multiculturele leiders de benen hadden moeten nemen voor hun knuffelvriendjes. Het plein is nu de eigendom van allochtone hangjongeren en verboden terrein voor autochtonen. Wie kan het hun kwalijk nemen, ze hebben het tenslotte zelf veroverd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinan, Ik vrees dat whitestorms racistische verhaaltje wel gestoeld is op gebeurde feiten.
Genoeg speelpleintjes die nu gebruikt/vernield worden door hangjongeren.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er niet direct mee bezig, maar heb er wel een opinie over.
Te beginnen met de benaming "allochtoon". Blijkbaar is men allochtoon als een of beide ouders niet in Belgie geboren zijn. In die zin is Filip de Taaie een allochtoon, net zoals zijn vader. Als ze het blijven volhouden zal Elisabethje het eerste autochtone koninginnetje zijn. De vraag is dus: moest voor Filippeke de Taaie, Laurentje en Astridje, Albertje en Boudewijntje een aparte jeugdclub worden opgericht? Ik zie niet in waarom. Ze waren allemaal belgskes, weliswaar van allochtone afkomst, maar het was de bedoeling dat ze ingeburgerde belgskes werden: of hun mama nu van italiaanse dan wel zweedse afkomst was. Geen aparte jeugdclubs voor Europese allochtoontjes dus. Dan hebben we de chinese allochtoontjes: zijn er aanvragen voor aparte chinese allochtoontjes jeugdclubs? Ik heb er in elk geval nog niks over gehoord. Na één generatie schuiven die allemaal rustig nederlandspratend en wel mee in school, organisaties en werk. (Toch degenen die ik ken). Afrikaanse allochtoontjes dan (ik bedoel de centraal/midden/zwarte afrikaantjes): geen idee - misschien aparte jeugdclubs in Brussel? Blijven er nog over: de noord-afrikaanse en turkse Toontjes: niet altijd allochtoontjes, vermits (buiten de ene geïmporteerde ouder) ze hier al soms drie generaties geboren en getogen zijn! Maar zij willen wél aparte xxxxxxx (vul in naar keuze: jeugdclubs, organisaties, koffiehuizen, scholen, etc.) ---------------- De enige lijn die ik zie is niet die tussen allo- en autochtoontjes, maar wel tussen geloofsovertuiging. De (door islam verplichte) opsplitsing in katholieke, protestantse, vrijzinnig en islam jeugdclubs / ontmoetingsplaatsen / bejaardentehuizen / straten (= getto's)/ sociale woningen/ scholen / evtl. TV zenders / speelpleintjes / voetbalclubs / jeugdverenigingen / laatst hoorde ik zelfs aparte jeugdgevangenissen / en noem maar op. De VERZUILING terug alom! Welk "wit" niet-islammeisje gaat (mag) lid worden van Rzoezi in Mechelen (behalve degenen die niet weten dat ze enkel als oefenmatras zullen gebruikt worden)? Een jeugdclub vol met islamjongetjes waar geen islammeisjes (mijn zussen!!!!!) mogen deelnemen? Abou Jahjah himself heeft toch ook de Islamscouts opgericht? Niet voor niet-islam toontjes dus. Liefst in het arabisch zodat multicultifanaat-ouders hun kinderen lekker konden leren hoe verrijkend de zondagmiddag kan zijn! Mij niet gelaten met die verzuiling: maar dan ook langs beide kanten! En niet de ene bevolkingsgroep VERPLICHTEN op straffe van boete om andersdenkenden (daar gaat het dus om) toe te laten, terwijl de andere groep de afscheiding OPEIST op kosten van de andersdenkende belastingbetalers. Waar zijn we in Allah's naam mee bezig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() in principe ben ik tegen clubs waar allochtonen geconcentreerd worden. Hoe kunnen ze zich dan integreren in onze maatschappij?
Maar volgens mij is een lokale allochtone jeugdwerking in grootsteden zeer nuttig om ontspoorde jongeren terug de goede richting uit te sturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat dat niet juist het samenleven en integratie tegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is weer een bewijs dat de linksen comploteren om ons eigen goed rechts bloed genetisch te bezoedelen met berbers en ottomaans bandietenbloed. Het zal over mijn lijk zijn dat een kleinkind een kroeskopken heeft. Weg met die dwangmatige vermengingen en verkrachtingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
de sulletjes veroorzaken zelf hun ondergang
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |