![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt de hoogste tijd dat deze christen-fundamentalistische bende op de lijst van verboden organisaties terecht komt!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het wel een grappige naam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() sarcasme wordt enkel herkend op K&k, me dunkt. Kvind het goed nieuws dat de rechtzaak gewonnen is door Opus Gay. en betreft dat sluipend gif dat Opus Dei zou moeten zijn... het lijkt me eerder een stervende oude hond. Toch is het spijtig dat ook hiermee de roep om die andere christelijke "waarden" als verdraagzaamheid, barmhartigheid en vergeving mee sterft. Er zijn echter nog veel stemmen die ertoe oproepen uit verscheidene achtergronden. De meesten van de Kerk, zij die geen macht hebben bedoel ik dan, zijn goede mensen. Ik heb er al tientallen leren kennen en geen enkel heeft me teleurgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is Opus Dei een van de geestelijke instituten met het grootst aantal jeugdhuizen waar studenten van hogescholen en universiteiten elkaar kunnen treffen (en ook op internaat kunnen gaan). In Leuven is er bijvoorbeeld eentje. Jullie weten gewoon niet waarover jullie spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan u misschien eens nagaan hoeveel priesters tussen 30 en 40 er hier nog rondlopen? En dan nog eens hoeveel er daarvan bij Opus Dei zijn? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel 'onderdrukte' sociale categorieën zullen onze vrienden gelijkheidsfilosofen nog uitvinden om vervolgens te 'bevrijden'? De mensheid (of althans het Westen) is sinds de intrede van de giftige verlichtingsfilosofie bezig zich in een versneld tempo te ontbinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Priesters van Opus Dei worden in de seminaries van de prelatuur opgeleid. Die bestaan in Spanje, Italië, Frankrijk en ook Duitsland als ik mij niet vergis. Deze priesters zijn in België niet verbonden met een parochie, maar meestal met een jeugdhuis. De bisschoppen van België kunnen zich blijkbaar niet vinden in het pausgetrouwe en traditionele profiel van deze priesters. In Duitsland en Spanje zijn ze wel in aktief in de parochies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waren dit niet de mannen die in de Da Vince code een belangrijke rol speelden? Zijn zij niet diegenen die het zelfkastijden nog 'bezigen'? leuk groepje lijkt me dat
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft echter tot nu toe kunnen aantonen dat dit geestelijke instituut "veelal ondergronds opereert" en wat dat nu juist moet betekenen. Ook uw stelling als dat Opus Dei "kan lobbyen" toont u met geen enkel concreet element aan. Allemaal uit jullie duim gezogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel het Opus Dei zich aanvankelijk op alle lagen van de bevolking richtte, is er in de huidige beweging een voorkeur voor de welgestelde. Rijke mensen zijn de facto meer vertegenwoordigd in het Opus Dei. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de hele ontstaansgeschiedenis van het Opus Dei. Escrivá was zelf van adel. Als personele prelatuur bevindt de beweging zich sowieso in de hogere kringen van de kerkelijke hiërarchie. Wie geld heeft, heeft invloed. Het Opus Dei heeft geld en hangt door zijn statuut niet af van de grillen van tussenpersonen. Hoewel de beweging volgens haar beginselen apolitiek is, is ze dat in werkelijkheid niet. Het is zeer waarschijnlijk, dat het Opus Dei lobbywerk geleverd heeft tegen het homo-huwelijk en de euthanasiewet, maar dat is dan louter gebaseerd op de idee van het heilig maken van de mens. De snelle heiligverklaring van Escrivá heeft echter niets met die macht te maken, want zo'n verklaring is onderhevig aan strikte criteria, zoals een genezingswonder. Anderzijds is geld een onontbeerlijke factor bij een zalig- en heiligverklaring en dat is natuurlijk geen probleem voor het Opus Dei
![]() |