Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 15:31   #1
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard Kan de B.U.B. een grote partij worden ?

Volgens mij wel. Onze politiek heeft momenteel zo'n beetje haar punt van verzadiging bereikt in één extreme hoek. Zelfs de traditionele partijen hebben de laatste jaren een hoop programmapunten overgenomen van het Vlaams Blok, waardoor het politiek correcte denken echt wel in één nauw hoekje terecht is gekomen. Een partij als de B.U.B. zou daar perfect op kunnen inspelen als zweeppartij. Ze zouden om het even welke traditionele partij de grond in kunnen boren en daardoor een hoop proteststemmen binnenhalen, net zoals het Vlaams Blok dat heeft gedaan en daardoor langzaam maar zeker is gegroeid. De B.U.B. denkt in een iets andere richting, maar dat wil niet zeggen dat deze partij niet zo krachtig kan worden. 't is gewoon een kwestie van de juiste personen, de juiste slogans, de juiste marketingtechnieken... En dan is het slechts een kwestie van tijd voordat het politiek tij weer kan keren. Een ideologie is immers nooit zo gevoelig om in kracht te verliezen wanneer ze op haar toppunt is. En een ideologie is ook nooit zo geneigd te kunnen groeien wanneer ze nog zeer klein is.

Laatst gewijzigd door Wanne : 7 januari 2005 om 15:32.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 15:38   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Volgens mij wel. Onze politiek heeft momenteel zo'n beetje haar punt van verzadiging bereikt in één extreme hoek.
Dit standpunt werd in 1991 al verkondigd: toen werd het omschreven als "het Vlaams Blok heeft zijn sociologisch plafond bereikt".

Laat de glazen bol maar voor wat ze is. Alles hangt af van de keuze van de kiezer en hoe de zaken ervoor liggen op het moment van de verkiezingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 15:50   #3
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Laat de glazen bol maar voor wat ze is. Alles hangt af van de keuze van de kiezer en hoe de zaken ervoor liggen op het moment van de verkiezingen.
De kiezer is zeer gemakkelijk te beinvloeden. Dat heeft het laatste decennium perfect uitgewezen.
Oud 7 januari 2005, 15:51   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kiezer is zeer gemakkelijk te beinvloeden. Dat heeft het laatste decennium perfect uitgewezen.
Oja, als de kiezer op het Vlaams Belang stemt, is hij "gemakkelijk te beïnvloeden".

Stemt hij of zij op een machtspartij dan heeft hij volgens u ongetwijfeld een "beredeneerde" keuze gemaakt...
Oud 7 januari 2005, 15:57   #5
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oja, als de kiezer op het Vlaams Belang stemt, is hij "gemakkelijk te beïnvloeden".

Stemt hij of zij op een machtspartij dan heeft hij volgens u ongetwijfeld een "beredeneerde" keuze gemaakt...
Het zou uit m'n beginpost van deze topic duidelijk moeten zijn dat ik ook die machtspartijen bekritiseer. En wel om die reden dat ze punten van het Vlaams Belang hebben overgenomen om er zelf stemmen mee te proberen halen. De kiezer had dat door, waardoor ze nog meer op het Vlaams Belang gingen stemmen. Echter, doordat alle partijen 'Vlaams' werden, werd ook de keuze van de kiezer aanzienlijk beperkt. Daar zou een partij als de B.U.B. perfect op kunnen hameren, en ze zouden de burger perfect kunnen laten inzien dat dit een inbreuk op hun keuze van vrijheid is.
Oud 7 januari 2005, 16:01   #6
Nobody
Vreemdeling

Standaard

Naar mijn bescheiden mening kan het B.U.B. niet echt een grote partij worden .... (althans niet in Vlaanderen) gewoon omdat ze tè francofoon gezind is ... dat is in elk geval het gevoel dat ik gekregen heb na een geruime tijd de postings te lezen van haar aanhangers. Belgisch zijn OK ....maar tè veel en tè uitgesproken fransgezind zijn en ja zelfs wat anti-vlaams (ik spreek niet van jullie anti vlaams-nationalisme)) kan nooit geen vertrouwen krijgen bij de (Belgische)vlaamse bevolking . Mijn stem krijg je althans voorlopig niet .....
Nobody is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:03   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zou een partij als de B.U.B. perfect op kunnen hameren, en ze zouden de burger perfect kunnen laten inzien dat dit een inbreuk op hun keuze van vrijheid is.
Och, dat staat hun vrij. Maar met de kolderbridage die nu in hun partij aktief is, denk ik niet dat ze als een betrouwbaar alternatief zullen worden aangevoeld.
Oud 7 januari 2005, 16:07   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De BUB is een partij die geen enkel aantrekkelijk programmapunt heeft en bestaat uit mensen die hun tijd moeten verdoen op internetfora en zelfs daar al niet in staat zijn normaal te communiceren. Hoe kan dat nu ooit een grote partij worden?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:11   #9
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
De BUB is een partij die geen enkel aantrekkelijk programmapunt heeft en bestaat uit mensen die hun tijd moeten verdoen op internetfora en zelfs daar al niet in staat zijn normaal te communiceren. Hoe kan dat nu ooit een grote partij worden?
Een paar charismatische figuren kunnen veel goed maken. En dat je fantsoenlijk programma moet hebben om groot te kunnen worden, dat is ons hier ook al bewezen.
Oud 7 januari 2005, 16:13   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar charismatische figuren kunnen veel goed maken.
Aan wie van de Bubbelsmurfen had u gedacht?
Oud 7 januari 2005, 16:17   #11
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

->ik had er nog nooit van gehoord voor ik hier op het forum kwam

Meer "reclame" zou het wel kunnen doen, maar ik vind hun standpunten wel extreem in de andere zin
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:21   #12
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een paar charismatische figuren kunnen veel goed maken. En dat je fantsoenlijk programma moet hebben om groot te kunnen worden, dat is ons hier ook al bewezen.
Ik ben blij dat je dit zelf ook niet al te serieus neemt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:22   #13
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan wie van de Bubbelsmurfen had u gedacht?
Je moet dat op een effectieve manier aanpakken. Naar de concurrentie gaan. Bij het Vlaams Belang een paar politici met behulp van het slijk der aarde wegkopen. Kan geen groot probleem zijn. Voor België zijn er ook wel altijd geldschieters te vinden. We kunnen eens langs gaan bij onze prins of zo.
Oud 7 januari 2005, 16:23   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet dat op een effectieve manier aanpakken. Naar de concurrentie gaan. Bij het Vlaams Belang een paar politici met behulp van het slijk der aarde wegkopen. Kan geen groot probleem zijn. Voor België zijn er ook wel altijd geldschieters te vinden. We kunnen eens langs gaan bij onze prins of zo.
Drooooooooomen zijn bedrog....
Oud 7 januari 2005, 16:26   #15
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drooooooooomen zijn bedrog....
Alle begin is moeilijk, maar als de Bubbers er een beetje energie, zweet en tranen in steken, dan komt er nog wel een stevige zweeppartij uit de grond. Daar ben ik van overtuigd.
Oud 7 januari 2005, 16:35   #16
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
->ik had er nog nooit van gehoord voor ik hier op het forum kwam

Meer "reclame" zou het wel kunnen doen, maar ik vind hun standpunten wel extreem in de andere zin
Voor wat, hoort wat. En de traditionele partijen, dat zijn toch maar windhanen, waar je niet teveel van hoeft te verwachten.
Oud 7 januari 2005, 16:41   #17
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Voor wat, hoort wat. En de traditionele partijen, dat zijn toch maar windhanen, waar je niet teveel van hoeft te verwachten.
Over hanen gesproken, de Bubbeltjes zijn diegene die altijd naar de kant van de haan (Wallonië) staan te kijken. Vlaanderen bestaat bijna niet voor hen.
En ik denk echt niet dat die BUB nog iets groot wordt. Wat (spijtig genoeg) wel zou kunnen met de Nationale Unie (opvolger van FN). Zij zijn radicaal-rechts maar dan belgicitisch. Ik vrees dat zij eventueel wel kiezers zouden kunnen wegsnoepen van het Vlaams Belang. Maar niemand heeft een glazen bol en we zullen het dus pas weten door de toekomst af te wachten.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 16:44   #18
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Over hanen gesproken, de Bubbeltjes zijn diegene die altijd naar de kant van de haan (Wallonië) staan te kijken. Vlaanderen bestaat bijna niet voor hen.
En ik denk echt niet dat die BUB nog iets groot wordt. Wat (spijtig genoeg) wel zou kunnen met de Nationale Unie (opvolger van FN). Zij zijn radicaal-rechts maar dan belgicitisch. Ik vrees dat zij eventueel wel kiezers zouden kunnen wegsnoepen van het Vlaams Belang. Maar niemand heeft een glazen bol en we zullen het dus pas weten door de toekomst af te wachten.
Zeer interessant.
Oud 7 januari 2005, 19:42   #19
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Ik durf te wedden dat deskundigen de BUB een mooie toekomst voorspellen!
Oud 7 januari 2005, 20:38   #20
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Ik durf te wedden dat deskundigen de BUB een mooie toekomst voorspellen!
Professor Carl Devos: "Kleine partijtjes zijn folklore." Volgens Patriot was MENEER Devos een heel grote professor, dus wie ben ik om hem tegen te spreken?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be