![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens mij wel. Onze politiek heeft momenteel zo'n beetje haar punt van verzadiging bereikt in één extreme hoek. Zelfs de traditionele partijen hebben de laatste jaren een hoop programmapunten overgenomen van het Vlaams Blok, waardoor het politiek correcte denken echt wel in één nauw hoekje terecht is gekomen. Een partij als de B.U.B. zou daar perfect op kunnen inspelen als zweeppartij. Ze zouden om het even welke traditionele partij de grond in kunnen boren en daardoor een hoop proteststemmen binnenhalen, net zoals het Vlaams Blok dat heeft gedaan en daardoor langzaam maar zeker is gegroeid. De B.U.B. denkt in een iets andere richting, maar dat wil niet zeggen dat deze partij niet zo krachtig kan worden. 't is gewoon een kwestie van de juiste personen, de juiste slogans, de juiste marketingtechnieken... En dan is het slechts een kwestie van tijd voordat het politiek tij weer kan keren. Een ideologie is immers nooit zo gevoelig om in kracht te verliezen wanneer ze op haar toppunt is. En een ideologie is ook nooit zo geneigd te kunnen groeien wanneer ze nog zeer klein is.
Laatst gewijzigd door Wanne : 7 januari 2005 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de glazen bol maar voor wat ze is. Alles hangt af van de keuze van de kiezer en hoe de zaken ervoor liggen op het moment van de verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemt hij of zij op een machtspartij dan heeft hij volgens u ongetwijfeld een "beredeneerde" keuze gemaakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Naar mijn bescheiden mening kan het B.U.B. niet echt een grote partij worden .... (althans niet in Vlaanderen) gewoon omdat ze tè francofoon gezind is ... dat is in elk geval het gevoel dat ik gekregen heb na een geruime tijd de postings te lezen van haar aanhangers. Belgisch zijn OK ....maar tè veel en tè uitgesproken fransgezind zijn en ja zelfs wat anti-vlaams (ik spreek niet van jullie anti vlaams-nationalisme)) kan nooit geen vertrouwen krijgen bij de (Belgische)vlaamse bevolking . Mijn stem krijg je althans voorlopig niet .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De BUB is een partij die geen enkel aantrekkelijk programmapunt heeft en bestaat uit mensen die hun tijd moeten verdoen op internetfora en zelfs daar al niet in staat zijn normaal te communiceren. Hoe kan dat nu ooit een grote partij worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() ->ik had er nog nooit van gehoord voor ik hier op het forum kwam
Meer "reclame" zou het wel kunnen doen, maar ik vind hun standpunten wel extreem in de andere zin ![]()
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik denk echt niet dat die BUB nog iets groot wordt. Wat (spijtig genoeg) wel zou kunnen met de Nationale Unie (opvolger van FN). Zij zijn radicaal-rechts maar dan belgicitisch. Ik vrees dat zij eventueel wel kiezers zouden kunnen wegsnoepen van het Vlaams Belang. Maar niemand heeft een glazen bol en we zullen het dus pas weten door de toekomst af te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Ik durf te wedden dat deskundigen de BUB een mooie toekomst voorspellen!
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |