Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 17:26   #1
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard Moslim ontloopt cel door gebedsplicht

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht. Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ''Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

''Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven'', aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.

Bron: Rotterdams Dagblad

Dus als ik morgen iemand in elkaar sla en tegen de rechter vertel dat ik moet gaan bidden kan ik mijn straf gedeeltelijk ontlopen, of geld dit enkel maar voor moslims?

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 20:22   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Allahu akbar, hoe het geloof in hem je beschermt tegen de racistische haat van autochtone politie
Oud 2 mei 2005, 20:59   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Allahu akbar, hoe het geloof in hem je beschermt tegen de racistische haat van autochtone politie
shomoku dihaku
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 21:00   #4
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be