![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wie het neemt weet dat er een risco bestaad voor gepakt te worden,dus dit is op eigen verantwoordelijkheid!!!
Wordt hij gepakt dan is dat dikke pech voor die wielrenner of andere atleet hij weet dat er een risco bestaat,een goeie straf en geldboete moet er zijn gaan ze deze straffen verminderen gaan er nog meer doping gebruiken en ze nemen nu al bijna allemaal! Vriendelijke groeten. Bart.L |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() het gaat over spijtoptanten he, als de atleet in kwestie zijn leveranciers of dokters verklikt, krijgt ie strafvermindering..
in het kader van de sport wat gezonder te maken, vind ik dit geen slecht idee
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook de idee van spijtoptanten te gebruiken in criminele zaken vond ik goed, maar de arrogante PS zei non en zoals we allemaal weten is die partij haar wil wet. zou de PS mss schrik gehad hebben dat er dan nog meer onfrisse zaken van haar aan het licht kwamen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou dat ook een goed idee vinden.
Trouwens mijn pet af voor de eerlijkheid van Ben Berden na zijn betrapping op doping. Men zou strafvermindering mogen geven voor mensen die het eerlijk opbiechten en hun leveranciers vernoemen. bvb betrapt op doping : 2 jaar schorsing toegeven : 1,5 jaar schorsing toegen + leveranciers opgeven : 1 jaar schorsing. Als men de leveranciers ook kan oppakken dan kan men misschien de strijd tegen doping winnen. Want zeg nu zelf als leverancier zit te eigenlijk tamelijk veilig he. het is de sporter die met de gebakken peren zit (terecht) maar gij als leverancier krijgt geen straf. als men ook de leveranciers zou straffen (met effectieve gevangenisstraffen) dan zouden er misschien ook zijn die stoppen met dealen van dopingproducten he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus geen dopingzondaars meer, geen leveranciers meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als door deze wettelijke regeling ook de leveranciers en toedieners van doping kunnen gestraft worden, zullen die wellicht ook wel een 2e keer nadenken
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn nu eenmaal grenzen aan het menselijk lichaam. Sport op hoog niveau is en blijft commerciëel. Dus als de desbetreffende sporter er niets van bakt, dan ook geen inkomsten. Kijk eens naar het arbeidscontract wat de sporters gekregen hebben van de Vlaamse Overheid, in samenwerking met Bloso. Er staat wel een doelstelling op dat contract, dus geen resultaten, gedaan met het contract. Stel je eens voor dat een sporter tegenslag heeft (ziek bijvoorbeeld, of een slecht jaar zoals Henin), dan kan die het wel schudden. Als een sporter dan kiest voor doping, is dat zijn zaak. Ongezond zal je zeggen......... roken, vettig eten, suikers ed zijn ook ongezond. De korte periode waarover een sporter beschikt om het én te maken én zijn inkomsten te verzekeren, zijn voor mij dan ook een reden om doping te mogen gebruiken. Wat mij betreft, is de technologie (qua training en uitrusting) op zulks een niveau gekomen dat de grenzen van het menselijk kunnen bereikt zijn. En net dat is niet echt commerciëel interessant.
![]() |