Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 december 2004, 14:00   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Bourgeois: Vlaanderen laatst!

Gisteren hoorde ik dat Bourgeois ervoor ging zorgen dat de linkse international Oxfam voortaan een monopolie ging krijgen voor het leveren van koffie,fruit, chocolade,enz aan de diensten van het Vlaamse Gewest!
Beseft die oetlul dan niet dat hij daardoor enkel nog meer Vlamingen werkloos maakt ten gunste van oa cubaanse communistische collectieven!
Tot nu toe heeft Bourgeois nog geen enkel initiatief genomen die de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt en de splitsing van BHV mogen we al helemaal op onze buik schrijven!
jan hyoens is offline  
Oud 8 december 2004, 15:29   #2
Piet Hein
Minister

Standaard

Die mensen moeten daar ook hard genoeg voor werken en de geert wilt daarmee een positieve uitstraling geven aan Vlaanderen door ook die mensen een eerlijke kans te geven.

Trouwens ik koop op de markt ook soms een stuk chocolade van de wereldwinkel en ik vind beter dan die van in de winkel
Piet Hein is offline  
Oud 8 december 2004, 15:44   #3
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Die mensen moeten daar ook hard genoeg voor werken en de geert wilt daarmee een positieve uitstraling geven aan Vlaanderen door ook die mensen een eerlijke kans te geven.

Trouwens ik koop op de markt ook soms een stuk chocolade van de wereldwinkel en ik vind beter dan die van in de winkel
dan heeft u nog nooit echte chocolade gegeten.
Daarbij, tis ook een stuk duurder, en dan 'denkt' men al eens, dat het beter is.

Vind Bourgeois ook nen oetl*l
rodeo is offline  
Oud 8 december 2004, 15:49   #4
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
dan heeft u nog nooit echte chocolade gegeten.
Daarbij, tis ook een stuk duurder, en dan 'denkt' men al eens, dat het beter is.

Vind Bourgeois ook nen oetl*l
Ik denk niet ik ben daar zeker van over smaken valt er te twisten. Maar toen ik de eerste zo'n stuk chocolade kocht dacht echt niet dat dat zo lekker ging smaken alleen hebt u wel gelijk het is een beetje duurder.
Piet Hein is offline  
Oud 8 december 2004, 15:52   #5
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik denk niet ik ben daar zeker van over smaken valt er te twisten. Maar toen ik de eerste zo'n stuk chocolade kocht dacht echt niet dat dat zo lekker ging smaken alleen hebt u wel gelijk het is een beetje duurder.
Hallo, dat is hier geen koffiekletstopic! Axel,welke concrete daden heeft minister boerswa tot nu gedaan die Vlaanderen dichter bij de onafhankelijkheid hebben gebracht?
jan hyoens is offline  
Oud 8 december 2004, 15:53   #6
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Gisteren hoorde ik dat Bourgeois ervoor ging zorgen dat de linkse international Oxfam voortaan een monopolie ging krijgen voor het leveren van koffie,fruit, chocolade,enz aan de diensten van het Vlaamse Gewest!
Beseft die oetlul dan niet dat hij daardoor enkel nog meer Vlamingen werkloos maakt ten gunste van oa cubaanse communistische collectieven!
Tot nu toe heeft Bourgeois nog geen enkel initiatief genomen die de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt en de splitsing van BHV mogen we al helemaal op onze buik schrijven!
Prachtig initiatief dat steun verdient (de 'ik ben verkocht'-campagne van oa Oxfam). Het verwondert mij dat zelfs een Blokker daar tegen kan zijn, maar we leren elke dag bij over het enggeestige nationalisme van (sommige?) Blokkers!

Ik vind de verwezenlijkingen van de N-VA in de Vlaamse regering/parlement minstens even belangrijk als de Vlaamse eisen: bvb op termijn volledige ondertiteling op de vrt ten behoeve van onze dove medemens.

Bovendien zit de N-VA in de Vlaamse regering en niet in de federale, waar de knoop over staatshervormingen uiteindelijk zal moeten doorgehakt worden!
Oud 8 december 2004, 15:54   #7
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Hallo, dat is hier geen koffiekletstopic! Axel,welke concrete daden heeft minister boerswa tot nu gedaan die Vlaanderen dichter bij de onafhankelijkheid hebben gebracht?
Mag ik er op wijzen als ge een onafhankelijke staat wilt dat ge dan een possitief imago moet uitstralen naar de buiten wereld anders wordt u staat internationaal niet erkend denkt daar maar is goed over na.
Piet Hein is offline  
Oud 8 december 2004, 16:05   #8
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Mag ik er op wijzen als ge een onafhankelijke staat wilt dat ge dan een possitief imago moet uitstralen naar de buiten wereld anders wordt u staat internationaal niet erkend denkt daar maar is goed over na.
door koffie te kopen bij een linkse belgicistische onderneming zal dat niet lukken vrees ik!
jan hyoens is offline  
Oud 8 december 2004, 16:06   #9
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Misschien beseft Bourgeois dat er op dit moment (zoals nog nooit in het verleden) niet te scoren valt met een thema als Vlaamse Onafhankelijkheid. Het siert hem dat hij in plaats daarvan belangstelling heeft voor de onnoemelijk veel relevantere Noord-Zuidproblematiek.
Yossarian is offline  
Oud 8 december 2004, 16:07   #10
Piet Hein
Minister

Standaard

Als men die in naam van Vlaanderen koopt dan wel. Maar ik ken verschillende rechtse mensen die oxfam ook steunen.
Piet Hein is offline  
Oud 8 december 2004, 16:10   #11
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Als men die in naam van Vlaanderen koopt dan wel. Maar ik ken verschillende rechtse mensen die oxfam ook steunen.
rechtse bubbers?
jan hyoens is offline  
Oud 8 december 2004, 16:14   #12
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind dat iedereen recht heeft op een menswaardig bestaan zowel hier als in ontwikelingslanden en ik wil er daar zoveel mogelijk van steunen zowel als ontwikelingslanden en ook voor het eigen volk.
Piet Hein is offline  
Oud 8 december 2004, 16:18   #13
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vlaamse Gemeenschap is verkocht

Neen, het Boudewijngebouw van de Vlaamse Gemeenschap is niet verkocht. De Vlaamse Gemeenschap wel. Al sinds 2001 drinken de 12 830 Vlaamse ambtenaren fairtrade koffie. Minister Bourgeois bevestigt dat de Vlaamse overheid een voortrekkersrol wil spelen in het fairtradeverhaal.

Vlaamse ambtenaren consumeren gemiddeld 2,5 �* 3 kilo koffie per jaar. Maar daar moet je nog de kopjes koffie tijdens vergaderingen bijtellen, zodat het totale koffieverbruik van dit ministerie rond de 30 ton per jaar hangt. De bonen voor het kopje koffie van de Vlaamse ambtenaar zijn afkomstig van het Congolese Centrum voor Integrale Ontwikkeling (CDI) Bwamanda en van de Guatemalteekse koffieorganisatie Fedecocagua. Dankzij de dagelijkse kop koffie zorgde de Vlaamse Gemeenschap in 2002 in totaal voor zo’n 47.021 euro meerinkomsten voor de koffieboeren van deze coöperaties.

Geert Bourgeois, Vlaams minister van Ontwikkelingssamenwerking én Bestuurszaken, wil dat de Vlaamse Overheid in het fairtradeverhaal een voortrekkersrol speelt. Fairtrade of eerlijke handel staat dan ook uitdrukkelijk vermeld in zijn beleidsnota. Fairtrade is een prachtig voorbeeld van duurzame ontwikkeling zegt minister Bourgeois. Met relatief weinig moeite kan elke Vlaming een bijdrage leveren aan de strijd tegen armoede, voor de economische en sociale ontwikkeling van het Zuiden en vooral de integratie van de ontwikkelingslanden in de wereldeconomie.

Geert Bourgeois:" Ik wil ook zelf het goede voorbeeld geven. Vanaf de opstart van mijn kabinet hebben we gekozen voor eerlijke chocolade, koffie en fruitsap. Ik zal mijn collega-ministers ten stelligste aanraden om hun medewerkers ook te laten kennis maken met fairtrade en voor het kabinet zo veel mogelijk voor fairtradeproducten kiezen.
Ter gelegenheid van de nieuwe campagne kan ik met trots aankondigen dat de Vlaamse Overheid overtuigd is van fairtrade. De Vlaamse Gemeenschap is verkocht, ik ben verkocht. Nu nog een paar miljoen Vlamingen te gaan."

07/12/2004

Bron: www.ikbenverkocht.be
Oud 8 december 2004, 16:23   #14
ingenious

Standaard

Citaat:
vlamingen werkloos maken door fair trade te kopen? ga eens kijken op de oxfamwebsite jan! de chocolade wordt geproduceerd in zwitserland of in belgie. en kijk maar eens in je eigen kasten, wedden dat er zwitserse of italiaanse chocolade instaat. de cacao komt inderdaad van een ander continent, maar bij mijn weten produceren we dat in belgie niet. de koffie wordt in beerse verwerkt. en bananen groeien hier ook niet denk ik.

en wat heeft dat in hemelsnaam met vlaamse onafhankelijkheid te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 8 december 2004, 16:33   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Jan heeft gelijk bourgeois wil zich blijkbaar geliefd maken bij extreem-links ..; die ngo's worden nochtans al rijkelijk gesubsidieerd.
ilfalco is offline  
Oud 8 december 2004, 16:42   #16
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Bourgeois zet alleen maar druk op de politiek om verder te globaliseren(en subsidies af te schaffen) dat is alles. Als dit niet rechts is dan weet ik het ook niet meer(40% van europees geld gaat naar verlieslatende landbouw) daarbij rechts staat toch niet voor onverdraagzaam hé
maarte is offline  
Oud 8 december 2004, 16:48   #17
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Prachtig initiatief dat steun verdient (de 'ik ben verkocht'-campagne van oa Oxfam). Het verwondert mij dat zelfs een Blokker daar tegen kan zijn, maar we leren elke dag bij over het enggeestige nationalisme van (sommige?) Blokkers!
De vraag is wie er beter van wordt? Twijfelachtige organisaties, of de boer? Ik doe mijn inkopen in den Aldi, Lidl, de Colruyt en de plaatselijke kruidenier en let daarbij vooral op de prijs. Nu gaat men ons ook al komen vertellen waar onze inkopen te doen en welk merk te kopen.
Oud 8 december 2004, 16:53   #18
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
De vraag is wie er beter van wordt? Twijfelachtige organisaties, of de boer? Ik doe mijn inkopen in den Aldi, Lidl, de Colruyt en de plaatselijke kruidenier en let daarbij vooral op de prijs. Nu gaat men ons ook al komen vertellen waar onze inkopen te doen en welk merk te kopen.
ja de plaatselijke boer wordt daar beter van. wat er op de grote cacao-, koffie- en bananenplantages gebeurd is verre van proper. zoek er eens wat over op op het www. oxfam zorgt ervoor dat de boeren in gezonde omstandigheden kunnen werken, en doordat ze al de tussenhandelaars uitschakelen, kunnen ze de boer een hogere prijs betalen (boeren die bv aan chiquita verkopen, moeten hun prijs zo laag leggen dat ze er neit van rond komen).

en niemand zegt dat jij niet meer in aldi mag gaan winkelen. ze willen er enkel op wijzen dat oxfam goed werk levert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 8 december 2004, 17:02   #19
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ja de plaatselijke boer wordt daar beter van. wat er op de grote cacao-, koffie- en bananenplantages gebeurd is verre van proper. zoek er eens wat over op op het www. oxfam zorgt ervoor dat de boeren in gezonde omstandigheden kunnen werken, en doordat ze al de tussenhandelaars uitschakelen, kunnen ze de boer een hogere prijs betalen (boeren die bv aan chiquita verkopen, moeten hun prijs zo laag leggen dat ze er neit van rond komen).

en niemand zegt dat jij niet meer in aldi mag gaan winkelen. ze willen er enkel op wijzen dat oxfam goed werk levert.
zeer juist, Ik snap de mensen trouwens niet die hier tegen zijn, je moet immers goed weten dat wij deze boeren bewust arm houden met al onze invoerrechten
maarte is offline  
Oud 8 december 2004, 17:09   #20
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En wat doet men met onze boeren hier?Ze kunnen hier bijna niet overleven,en boerke swa raad ons aan DUURDERRE producten te kopen in het buiten land.Het heen hij doet met onze belastingcenten
EXTREEM is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be