![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() [size=1]"Wezembeek-Oppem wil bij Brussels Gewest"[/size][size=1]
![]() ![]() ![]() Vier gemeenteraadsleden van Wezembeek-Oppem dienen maandag tijdens de gemeenteraadszitting een motie in waarin gepleit wordt voor de aanhechting van deze faciliteitengemeente bij het Brussels Gewest. Het viertal behoort tot de Franstalige UF-fractie die in de gemeenteraad een ruime meerderheid bezit. Alhoewel het niet gaat om een voorstel van het schepencollege en het college er zich ook niet over gebogen heeft, zal de motie volgens burgemeester Francois van Hoobrouck zonder twijfel door de meerderheid van de gemeenteraad worden goedgekeurd. Van Hoobrouck zelf zal alleszins voorstemmen. "Door de evolutie van de Vlaamse politiek in deze materie is er immers geen enkele toekomst voor de Franstalige minderheid in gemeenten met faciliteiten", aldus Van Hoobrouck. Aanleiding voor het indienen van de motie is de Vlaamse eis tot splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Met het stemmen van de motie volgt Wezembeek-Oppem terzake overigens een recent gezamenlijk standpunt van de Franstalige partijvoorzitters. (l Dat komt ervan , jarenlang anti-vlaams beleid heeft ervoor gezorgd dat de brusselese rand helemaal franstalig is geworden ... en nu die soap rond b-h-v , hoe langer het duurt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze mogen dat van mijn part stemmen: in de praktijk zijn ze er toch niet voor bevoegd...
Het toont anderzijds wel aan hoe hopeloos de Franstaligen in het Vlaams wijwatervat aan het spartelen zijn. Precies alsof Vlaanderen ooit gaat toelaten dat een deel van zijn grondgebied geannexeerd wordt door Brussel of Wallonië. En dat allemaal voor een regeling die bijna louter juridische implicaties heeft...
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze vinden dat er voor de franstaligen in Vlaanderen geen toekomst meer is .... tja dat ze dan Nederlandstalig worden ofwel .... naar een Franstalig land gaan wonen he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Laat de bevolking van die gemeente daarover beslissen. Dat is democratie. Ik heb niets tegen een groter Brussel. Dat komt beter overeen met de sociaal-economische realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De sociaal economische realiteit is dat Brussel aan een transfert-infuus ligt. zielig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat als een meerderheid van Borgerhout nu eens kiest om aan te sluiten bij Marokko .... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hij kan het altijd eens aan zijne Fidele vriend in Cuba vragen...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Vragen voor een annexatie staat vrij en ik denk dat het eerder in de provocerende richting gaat dan in de realistische. Nou ja, van Wezembeek wordt er veen verteld maar waar komen die geruchten van motie dan wel vandaag?
Als sinds jaar en dag probeert Spanje Gibraltar te annexeren en daar heeft ze alle rechtmatigheid toe maar tot op de dag van vandaag is dat niet gelukt. De kwestie met de faciliteiten gemeenten is dan wel veel kleiner in omvang het blijft een even belachelijke grap waarbij de UF in populariteit wint bij de Franstaligen in de rand.
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() kijk,
als u knipt en plakt, doe dan tenminste nog de knopkes van het forum waarvan je het haalde weg....
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat volgens u de reden is, waarom telt de BUB dan meer Vlamingen dan Walen?
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Bierset mag niet uitbreiden, omdat de Vlaamse bewoners in de nabijheid klagen.
Prima! Dat kan in het federale België Maar wat gaan jullie doen als VL onafhankelijk is? Schooien zoals we nu moeten doen bij de Nederlanders? Ze mogen voor mijn part [size=1]na splitsing [/size]in Bierset een nieuw Brussels "West" bouwen, dan weten de mensen van de Vlaamse Rand toch waarom ze NVA/VB gestemd hebben
Laatst gewijzigd door rodeo : 21 januari 2005 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Brussel, een oud zeer in de belgische politieke geschiedenis, is volgens sommigen het bindmiddel van belgië. De frankiljons willen brussel zelfs uitbreiden. De brusselse olievlek deint zoals elke olievlek uit. Zonder Vlaamse reactie staat het straks aan de Leuvense stadspoorten. Hét antwoord op de Brusselse kwestie is niet eenvoudig. Maar het wordt stilaan iedereen duidelijk: Vlaamse onafhankelijkheid betekent misschien dat we brussel verliezen, maar binnen de huidige belgische context verliezen we brussel zeker. De belgische overheid is onmachtig en/of onwillig een antwoord te bieden op de brusselse grootstedelijke problematiek. Hiermee delft ze niet alleen het graf van alle brusselaars, maar ook dat van zichzelf. De beste oplossing lijkt ons op het moment van een boedelscheiding de brusselaars zelf te laten kiezen. Ongetwijfeld kiezen veel franstalige brusselaars om deel uit te maken van een welvarend Vlaanderen liever dan voor alles zelf te moeten opdraaien in een soort brussels D.C., laat staan dat ze zich onder de bescherming zouden plaatsen van een Wallonië, dat zich alsmaar verkrampter vastklampt aan haar verouderde, verlieslatende industrieën en gewoontes. Het Waals immobilisme staat immers in scherp contrast met de Vlaamse economische dynamiek. |
![]() |
![]() |