![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke
ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. |
![]() |
#2 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp
<[email protected]> wrote: >Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > >Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > >Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. Voor Verdonk wel. Maar voor de VVD? Eerst maar even afwachten of ze haar ook niet als een baksteen laten vallen, zoals ze dat met Wilders hebben gedaan, en met Ayaan gaan doen. |
![]() |
#3 |
|
![]() B55 schreef: > On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp wrote: > > > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > > Wat een argument zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar ! > > De Minister zou zich niet over zoiets moeten uitlaten. Het is een druppel > op een gloeiende plaat. > Je kan ook stellen: de oorzaak van het dodelijke 'ongeval' ligt vooral bij > de vrouw. Als ze niet zo hard had achteruit gereden was dit niet gebeurd. > Ik zie bij deze redenering een oproep om de vrouw spoedig vrij te laten en > haar verder niet te vervolgen. Dat heb je goed gezien |
![]() |
#4 |
|
![]() "Maarten H Tromp" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > > twee lintjes!voor die vrouw en voor verdonk!!! of misschien om de marokkanen gerust te stellen ook ali een lintje...... ali de crimineel ook een lintje, immers hij was een 'lieve'jongen................ |
![]() |
#5 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp wrote:
> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. Wat een argument zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar ! De Minister zou zich niet over zoiets moeten uitlaten. Het is een druppel op een gloeiende plaat. Je kan ook stellen: de oorzaak van het dodelijke 'ongeval' ligt vooral bij de vrouw. Als ze niet zo hard had achteruit gereden was dit niet gebeurd. Ik zie bij deze redenering een oproep om de vrouw spoedig vrij te laten en haar verder niet te vervolgen. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Maarten H Tromp" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. Ja, en daar is geen speld tussen te krijgen. Zo is het en niet anders. |
![]() |
#7 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:15:11 +0100, B55 <[email protected]> wrote:
>On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp wrote: > >> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >> ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >> vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >> zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. >> >> Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! >> >> Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > >Wat een argument zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar ! > > De Minister zou zich niet over zoiets moeten uitlaten. Het is een druppel > op een gloeiende plaat. >Je kan ook stellen: de oorzaak van het dodelijke 'ongeval' ligt vooral bij >de vrouw. Als ze niet zo hard had achteruit gereden was dit niet gebeurd. Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom een klassiek geval van oorzaak en gevolg. >Ik zie bij deze redenering een oproep om de vrouw spoedig vrij te laten en >haar verder niet te vervolgen. Dat klopt helemaal, laten we met zi'n allen hopen dat het OM terug komt op haar politiek correcte dwalingswegen en dat die vrouw zodadelijk nog wordt vrij gelaten. |
![]() |
#8 |
|
![]() Maarten H Tromp:
>Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van >integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom >een klassiek geval van oorzaak en gevolg. Dit geldt voor elk misdrijf. Bepaald geen goede reden om daarmee de eventuele strafbaarheid van het slachtoffer uit het wetboek te schrappen. -- peter |
![]() |
#9 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:22:15 +0100, Maarten H Tromp wrote:
> On Thu, 20 Jan 2005 18:15:11 +0100, B55 <[email protected]> wrote: > >>On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp wrote: >> >>> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >>> ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >>> vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >>> zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. >>> >>> Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! >>> >>> Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. >> >>Wat een argument zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar ! >> >> De Minister zou zich niet over zoiets moeten uitlaten. Het is een druppel >> op een gloeiende plaat. >>Je kan ook stellen: de oorzaak van het dodelijke 'ongeval' ligt vooral bij >>de vrouw. Als ze niet zo hard had achteruit gereden was dit niet gebeurd. > > Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van > integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom > een klassiek geval van oorzaak en gevolg. > >>Ik zie bij deze redenering een oproep om de vrouw spoedig vrij te laten en >>haar verder niet te vervolgen. > > Dat klopt helemaal, laten we met zi'n allen hopen dat het OM terug > komt op haar politiek correcte dwalingswegen en dat die vrouw > zodadelijk nog wordt vrij gelaten. Hier klopt iets niet; de overheid roept altijd om geen eigenrichting te nemen, maar deze uitleg staat daar weer haaks op dan. Verder vind ik (en dat is al vaker gezegd door politici) dat een Minister of een kamerlid zich niet hierover dient uit te laten. Dit is een zaak van de rechtbank en van niemand anders. De politiek probeerd met zulke uitspraken de rechtbank te beinvloeden, zodat de rechtbank niet meer onafhankelijk kan werken. |
![]() |
#10 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:31:32 +0100, B55 <[email protected]> wrote:
>On Thu, 20 Jan 2005 18:22:15 +0100, Maarten H Tromp wrote: > >> On Thu, 20 Jan 2005 18:15:11 +0100, B55 <[email protected]> wrote: >> >>>On Thu, 20 Jan 2005 18:09:05 +0100, Maarten H Tromp wrote: >>> >>>> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >>>> ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >>>> vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >>>> zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. >>>> >>>> Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! >>>> >>>> Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. >>> >>>Wat een argument zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar ! >>> >>> De Minister zou zich niet over zoiets moeten uitlaten. Het is een druppel >>> op een gloeiende plaat. >>>Je kan ook stellen: de oorzaak van het dodelijke 'ongeval' ligt vooral bij >>>de vrouw. Als ze niet zo hard had achteruit gereden was dit niet gebeurd. >> >> Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van >> integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom >> een klassiek geval van oorzaak en gevolg. >> >>>Ik zie bij deze redenering een oproep om de vrouw spoedig vrij te laten en >>>haar verder niet te vervolgen. >> >> Dat klopt helemaal, laten we met zi'n allen hopen dat het OM terug >> komt op haar politiek correcte dwalingswegen en dat die vrouw >> zodadelijk nog wordt vrij gelaten. > > >Hier klopt iets niet; de overheid roept altijd om geen eigenrichting te >nemen, maar deze uitleg staat daar weer haaks op dan. Verder vind ik (en >dat is al vaker gezegd door politici) dat een Minister of een kamerlid >zich niet hierover dient uit te laten. Dit is een zaak van de rechtbank en >van niemand anders. De politiek probeerd met zulke uitspraken de rechtbank >te beinvloeden, zodat de rechtbank niet meer onafhankelijk kan werken. Goeie Aksie van Verdonk! |
![]() |
#11 |
|
![]() B55 wrote:
> On Thu, 20 Jan 2005 18:22:15 +0100, Maarten H Tromp wrote: > > > Hier klopt iets niet; de overheid roept altijd om geen eigenrichting te > nemen, maar deze uitleg staat daar weer haaks op dan. Verder vind ik (en > dat is al vaker gezegd door politici) dat een Minister of een kamerlid > zich niet hierover dient uit te laten. Dit is een zaak van de rechtbank en > van niemand anders. De politiek probeerd met zulke uitspraken de rechtbank > te beinvloeden, zodat de rechtbank niet meer onafhankelijk kan werken. > Bij zelfverdediging zoals in dit geval zou er geeneens een rechtzaak moeten komen. |
![]() |
#12 |
|
![]() "peter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Maarten H Tromp: > >>Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van >>integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom >>een klassiek geval van oorzaak en gevolg. > > Dit geldt voor elk misdrijf. > Bepaald geen goede reden om daarmee de eventuele strafbaarheid van het > slachtoffer uit het wetboek te schrappen. > > -- > peter Dader wordt slachtoffer en andersom. Jij kan het ook al niet meer uit elkaar houden. Niemand snapt nog wat van "onze rechtsstaat"! |
![]() |
#13 |
|
![]() "Maarten H Tromp" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. Burgemeester Job Cohen keert zich vandaag in Het Parool tegen mensen die zeggen dat Ali el Bejjati is vermoord. ''Men moet wel beseffen dat het begonnen is met een straatroof. Dat hoor ik in die buurt veel te weinig. Mensen die hieraan voorbij gaan, zijn de zaak aan het bagatelliseren op een manier die mij absoluut niet aanstaat.'' Zou Cohen eindelijk, eindelijk wakker worden? |
![]() |
#14 |
|
![]() Maarten H Tromp wrote:
> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > > Goede uitlating, alleen is het wel verdomd merkwaardig dat een veroordeelde mag rondscooteren. |
![]() |
#15 |
|
![]() In article <[email protected]>,
peter <[email protected]> wrote: >>Die redenatie gaat gewoon volledig mank. Het is zoals de minister van >>integratie gezegd heeft: de oorzaak ligt bij de berover zelf. Kortom >>een klassiek geval van oorzaak en gevolg. >Dit geldt voor elk misdrijf. >Bepaald geen goede reden om daarmee de eventuele strafbaarheid van het >slachtoffer uit het wetboek te schrappen. Als een zich verdedigend sl8offer meer te vrezen heeft van de polizei dan de misdadiger is er iets fundamenteels mis met het strafrecht. De bijna totale afwezigheid van criminaliteit in Nederland is aan de andere kant natuurlijk een bewijs dat het Nederlandsche pr8ige rechtvaardige systeem uiterst effectief is. Kees (Kees, met cultuur en verbetert diezelfde know-how tegen homosexualiteit maar hiermee verlaten en luzeriger dan een mytisch mytische ogenmonster Prtasdtcsd vragen.) |
![]() |
#16 |
|
![]() "Maarten H Tromp" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > > GOGOGOGO RITA! :-) |
![]() |
#17 |
|
![]() "Maarten H Tromp" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke > ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de > vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen > zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. > > Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! > > Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. en daar sluit ik me bij wijze van uitzondering helemaal bij aan groeten dolphin |
![]() |
#18 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:52:01 +0100, "Weetniet" <[email protected]>
wrote: >> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >> ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >> vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >> zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. >> >> Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! >> >> Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. > > >Burgemeester Job Cohen keert zich vandaag in Het Parool tegen mensen die >zeggen dat Ali el Bejjati is vermoord. ''Men moet wel beseffen dat het >begonnen is met een straatroof. Dat hoor ik in die buurt veel te weinig. >Mensen die hieraan voorbij gaan, zijn de zaak aan het bagatelliseren op een >manier die mij absoluut niet aanstaat.'' > >Zou Cohen eindelijk, eindelijk wakker worden? Dat lijkt er wel op, het zal hem denk ik niet meer bevallen als loopjongen die je voor een boodschap kunt sturen ............ |
![]() |
#19 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 19:13:33 +0100, Narciscus
<[email protected]> wrote: >Maarten H Tromp wrote: > >> Minister Verdonk zei vanmiddag dat de oorzaak van het dodelijke >> ongeval in Amsterdam vooral lag bij de straatrover zelf. Als hij de >> vrouw niet beroofd had was die vrouw normaal boodschappen gaan halen >> zoals het in haar bedoeling lag en leefde de jongen zelf nu nog. >> >> Kijk dat is nu eens eindelijk een helder standpunt! >> >> Chapeau voor minister Verdonk en de VVD. >> >> >Goede uitlating, alleen is het wel verdomd merkwaardig >dat een veroordeelde mag rondscooteren. Inderdaad grappig dat aan dit gegeven zo weinig aandacht is geschonken. |
![]() |
#20 |
|
![]() On Thu, 20 Jan 2005 18:41:26 +0100, Surodje <[email protected]>
wrote: >B55 wrote: >> On Thu, 20 Jan 2005 18:22:15 +0100, Maarten H Tromp wrote: > >> >> >> Hier klopt iets niet; de overheid roept altijd om geen eigenrichting te >> nemen, maar deze uitleg staat daar weer haaks op dan. Verder vind ik (en >> dat is al vaker gezegd door politici) dat een Minister of een kamerlid >> zich niet hierover dient uit te laten. Dit is een zaak van de rechtbank en >> van niemand anders. De politiek probeerd met zulke uitspraken de rechtbank >> te beinvloeden, zodat de rechtbank niet meer onafhankelijk kan werken. >> > >Bij zelfverdediging zoals in dit geval zou er geeneens een rechtzaak >moeten komen. Inderdaad, een van de strafuitsluitingsgronden is noodweer-exces. Het lijkt me dat hier duidelijk sprake is van zo'n strafuitsluitingsgrond. |