![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders?
........... Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te zullen ingaan. Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen beweging besloot de medewerkster al de hoofddoek voortaan niet meer om te hebben. Nu eisen de briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat. ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekend met de oproep Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het extreemrechtse Vlaams Blok. De werkneemster, de 31-jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever heeft het ontslag geweigerd. ''Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over het werk van de vrouw. ''Naïma heeft een gezin, een huis dat afbetaald moet worden. Ik kan het niet maken om haar werk af te nemen. Ik geef haar niet op'', aldus de West-Vlaamse eigenaar van de visgroothandel. In de laatste brief die hij ontving wordt hij een ''slechte Vlaming'' genoemd. ''U collaboreert met de moslims. Wij willen een voorbeeld stellen voor andere bedrijven. U hebt uw doodvonnis getekend'', stellen de briefschrijvers. De Vlaamse ondernemersorganisatie Unizo is inmiddels op internet gestart met een solidariteitsactie voor het betrokken bedrijf. Unizo noemt de firma Remmery een voorbeeld van hoe werkgevers en personeel in veel kleine bedrijven met elkaar omgaan. Verder looft de organisatie werkneemster Naïma voor haar betrokkenheid bij het bedrijf. Bron: ANP |
![]() |
#2 |
|
![]() "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > >Of vermoord worden door een moslim wegens vrije meningsuiting. > .......... > Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > > De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw > bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 > euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft > werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld > op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de > dreigementen te zullen ingaan. > > Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de > zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder > anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer > haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen beweging besloot de medewerkster > al de hoofddoek voortaan niet meer om te hebben. Nu eisen de > briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat. > > ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery > donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit > kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekend met de oproep > Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie > van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het > extreemrechtse Vlaams Blok. > > De werkneemster, de 31-jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag > ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de > spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever > heeft het ontslag geweigerd. ''Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer > werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij > doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over > het werk van de vrouw. > > ''Naïma heeft een gezin, een huis dat afbetaald moet worden. Ik kan het > niet maken om haar werk af te nemen. Ik geef haar niet op'', aldus de > West-Vlaamse eigenaar van de visgroothandel. In de laatste brief die hij > ontving wordt hij een ''slechte Vlaming'' genoemd. ''U collaboreert met de > moslims. Wij willen een voorbeeld stellen voor andere bedrijven. U hebt uw > doodvonnis getekend'', stellen de briefschrijvers. > > De Vlaamse ondernemersorganisatie Unizo is inmiddels op internet gestart > met een solidariteitsactie voor het betrokken bedrijf. Unizo noemt de > firma Remmery een voorbeeld van hoe werkgevers en personeel in veel kleine > bedrijven met elkaar omgaan. Verder looft de organisatie werkneemster > Naïma voor haar betrokkenheid bij het bedrijf. > > Bron: ANP > > |
![]() |
#3 |
|
![]() "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > > .......... > Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > > De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw > bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 > euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft > werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld > op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de > dreigementen te zullen ingaan. > > Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de > zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder > anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer > haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen beweging besloot de medewerkster > al de hoofddoek voortaan niet meer om te hebben. Nu eisen de > briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat. > > ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery > donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit > kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekend met de oproep > Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie > van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het > extreemrechtse Vlaams Blok. > > De werkneemster, de 31-jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag > ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de > spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever > heeft het ontslag geweigerd. ''Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer > werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij > doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over > het werk van de vrouw. > > ''Naïma heeft een gezin, een huis dat afbetaald moet worden. Ik kan het > niet maken om haar werk af te nemen. Ik geef haar niet op'', aldus de > West-Vlaamse eigenaar van de visgroothandel. In de laatste brief die hij > ontving wordt hij een ''slechte Vlaming'' genoemd. ''U collaboreert met de > moslims. Wij willen een voorbeeld stellen voor andere bedrijven. U hebt uw > doodvonnis getekend'', stellen de briefschrijvers. > > De Vlaamse ondernemersorganisatie Unizo is inmiddels op internet gestart > met een solidariteitsactie voor het betrokken bedrijf. Unizo noemt de > firma Remmery een voorbeeld van hoe werkgevers en personeel in veel kleine > bedrijven met elkaar omgaan. Verder looft de organisatie werkneemster > Naïma voor haar betrokkenheid bij het bedrijf. > > Bron: ANP > De toekomst zal het uitwijzen. Indien de schuldige niet gepakt wordt, mogen we aannemen dit het allemaal opgezet spel is. Vooral om de minister van Binlandse Zaken te vernederen. Want iemand die zulke daden pleegt kan gemakkelijk door een amateur worden ontmaskerd, als hij maar inzage heeft in de bestanden van de overheid. |
![]() |
#4 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov
<[email protected]> wrote: > De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw > bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 > euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft > werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld > op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de > dreigementen te zullen ingaan. Ach ja, dat doet me denken aan Uden hier in Nederland. Daar werd een islamitische school in de fik gestoken na de moord op Theo van Gogh. De media stond maar al te rap klaar met conclusies: Het zouden "Lonsdale skinheads" zijn. Later bleken het Marokkanen te zijn die (waarschijnlijk in opdracht van de imam) deze daad hebben gepleegd. Uiteraard met de bedoeling om "extreem rechts" een oor aan te naaien. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > > .......... > Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > Volgens mij een broodje aap |
![]() |
#6 |
|
![]() J.P. Moone schreef:
> "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? >> >>.......... >>Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima >> > > Volgens mij een broodje aap > > En volgens mij een reclame stunt ;) -- Groeten, André http://www.xs4all.nl/~bausie/ |
![]() |
#7 |
|
![]() "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > > .......... > Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > > De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw > bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 > euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft > werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld > op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de > dreigementen te zullen ingaan. > > Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de > zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder > anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer > haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen beweging besloot de medewerkster > al de hoofddoek voortaan niet meer om te hebben. Nu eisen de > briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat. > > ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery > donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit > kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekend met de oproep > Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie > van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het > extreemrechtse Vlaams Blok. > > De werkneemster, de 31-jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag > ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de > spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever > heeft het ontslag geweigerd. ''Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer > werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij > doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over > het werk van de vrouw. > > ''Naïma heeft een gezin, een huis dat afbetaald moet worden. Ik kan het > niet maken om haar werk af te nemen. Ik geef haar niet op'', aldus de > West-Vlaamse eigenaar van de visgroothandel. In de laatste brief die hij > ontving wordt hij een ''slechte Vlaming'' genoemd. ''U collaboreert met de > moslims. Wij willen een voorbeeld stellen voor andere bedrijven. U hebt uw > doodvonnis getekend'', stellen de briefschrijvers. > > De Vlaamse ondernemersorganisatie Unizo is inmiddels op internet gestart > met een solidariteitsactie voor het betrokken bedrijf. Unizo noemt de > firma Remmery een voorbeeld van hoe werkgevers en personeel in veel kleine > bedrijven met elkaar omgaan. Verder looft de organisatie werkneemster > Naïma voor haar betrokkenheid bij het bedrijf. Is waarschijnlijk een vete tussen de bedrijfsleider en iemand die jaloers is op hem of zo. Het Vlaams Belang heeft zich gedistantieerd van deze praktijken. Heeft dus niets met een nieuw soort pogrom te maken en al helemaal niets met Geert Wilders. Groetjes, Barbarossa |
![]() |
#8 |
|
![]() deekodiver wrote:
> "Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert >> Wilders? >> >> .......... >> Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima >> >> De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft >> opnieuw is Vlaamse Ledegem bedreigingen ontvangen, waarin wordt >> gesteld dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als >> hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft werkgever Remmery, >> eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld op de Vlaamse >> publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te >> zullen ingaan. > > mooie reclame voor eigen bedrijf > >> >> Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen >> op de zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, >> die eerder anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te >> verplichten niet langer haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen >> beweging besloot de medewerkster al de hoofddoek voortaan niet meer >> om te hebben. Nu eisen de briefschrijvers dat de werkgever de vrouw >> ontslaat. >> >> ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus >> Remmery donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe >> te geven. Dit kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens >> ondertekend met de oproep Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift >> Vrij Vlaanderen is een publicatie van de jongerenafdeling van het >> Vlaams Belang, de opvolger van het extreemrechtse Vlaams Blok. > > Denk je echt dat JVB zo stom zou zijn? Ja, absoluut, die lui hebben het IQ van een ondermaatse VMBO-leerling, zo rond de 80. > > in elk geval mooi uitgespeeld door de VLD-kliek te Ledegem. > u kan uw steun in alle onwetendheid ventileren op > http://indymedia.nl/en/2004/12/24024.shtml bij R.Remmery himself. > >> >> Bron: ANP Verdachtmakongen; maak ze maar eens waar. -- R.A.Askal, agnost. PageRanking sucks. Search with www.beaucoup.com or www.mamma.com Nieuws lezen doe je met quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ |
![]() |
#9 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 09:55:06 +0100, Shah Bizar
<[email protected]> wrote: >On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov ><[email protected]> wrote: > >> De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw >> bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 >> euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft >> werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld >> op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de >> dreigementen te zullen ingaan. > >Ach ja, dat doet me denken aan Uden hier in Nederland. Daar werd een >islamitische school in de fik gestoken na de moord op Theo van Gogh. > >De media stond maar al te rap klaar met conclusies: Het zouden >"Lonsdale skinheads" zijn. Later bleken het Marokkanen te zijn die >(waarschijnlijk in opdracht van de imam) deze daad hebben gepleegd. Gelul. Maar ik daag je uit om een bron te publiceren. > >Uiteraard met de bedoeling om "extreem rechts" een oor aan te naaien. Uiteraard is jouw pots als een racistische pots te beschouwen, smerige Oostenzeiker. |
![]() |
#10 |
|
![]() Shah Bizar wrote:
> On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov > <[email protected]> wrote: > >> De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft >> opnieuw bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een >> prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster >> niet ontslaat. Dat heeft werkgever Remmery, eigenaar van een >> visgroothandel, donderdag meegedeeld op de Vlaamse publieke >> radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te zullen >> ingaan. > > Ach ja, dat doet me denken aan Uden hier in Nederland. Daar werd een > islamitische school in de fik gestoken na de moord op Theo van Gogh. > > De media stond maar al te rap klaar met conclusies: Het zouden > "Lonsdale skinheads" zijn. Later bleken het Marokkanen te zijn die > (waarschijnlijk in opdracht van de imam) deze daad hebben gepleegd. > > Uiteraard met de bedoeling om "extreem rechts" een oor aan te naaien. Gelul, het waren verveelde skinheads, met debiel-rechtse denkbeelden, die die Marokkanen "wel even een lesje zouden leren". Zie pa http://www.nrc.nl/dossiers/moslimter...363183780.html -- R.A.Askal, agnost. PageRanking sucks. Search with www.beaucoup.com or www.mamma.com Nieuws lezen doe je met quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ |
![]() |
#11 |
|
![]() Raaskal wrote:
> deekodiver wrote: > >>"Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]... >> >>>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert >>>Wilders? >>> >>>.......... >>>Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima >>> >>>De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft >>>opnieuw is Vlaamse Ledegem bedreigingen ontvangen, waarin wordt >>>gesteld dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als >>>hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft werkgever Remmery, >>>eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld op de Vlaamse >>>publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te >>>zullen ingaan. >> >>mooie reclame voor eigen bedrijf >> >> >>>Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen >>>op de zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, >>>die eerder anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te >>>verplichten niet langer haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen >>>beweging besloot de medewerkster al de hoofddoek voortaan niet meer >>>om te hebben. Nu eisen de briefschrijvers dat de werkgever de vrouw >>>ontslaat. >>> >>>''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus >>>Remmery donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe >>>te geven. Dit kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens >>>ondertekend met de oproep Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift >>>Vrij Vlaanderen is een publicatie van de jongerenafdeling van het >>>Vlaams Belang, de opvolger van het extreemrechtse Vlaams Blok. >> >>Denk je echt dat JVB zo stom zou zijn? > > > Ja, absoluut, die lui hebben het IQ van een ondermaatse VMBO-leerling, zo > rond de 80. En ze zijn blijkbaar zo dom dat ze zelfs na grootschalige politie-inspanningen nog steeds niet gevonden zijn... >>in elk geval mooi uitgespeeld door de VLD-kliek te Ledegem. >>u kan uw steun in alle onwetendheid ventileren op >>http://indymedia.nl/en/2004/12/24024.shtml bij R.Remmery himself. >> >> >>>Bron: ANP > > > Verdachtmakongen; maak ze maar eens waar. Ringring! Ringring! - Hallo? - Raaskal? - Ja? - Dit is de pot. Gij ziet zwart! -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#12 |
|
<[email protected]> wrote: >Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > wat een hoop flauwekul het gaat hier om een alleenstaand geval waarvan nog niet geweten is wie er achter zit. dat hier een gestoorde achter zit of een soort afrekening is overduidelijk. gr |
![]() |
#13 |
|
<[email protected]> wrote: >Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > >.......... >Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > >De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw >bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 >euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft >werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld >op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de >dreigementen te zullen ingaan. De dreigbrieven zijn uiteraard met een printer afgedrukt. Nu heeft elke unieke printer zijn eigen signatuur. Zelfs met eenvoudige forensische technieken moet het dus niet te moeilijk zijn om enkele printers eens te bekijken. Nog sterker: 'recente' printers laten zelfs een letterlijke handtekening: hun serienummer wordt ongemerkt, onzichtbaar en gecodeerd op het papier afgedrukt, in een scatterpatroon van dots. Uiteraard wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven, want het mag niet geweten zijn hoe big onze big brother nu eigenlijk is. Dat de schrijver zich eerstdaags aan een visite mag verwachten lijkt me wel waarschijnlijk. Fullator |
![]() |
#14 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov > <[email protected]> wrote: > >>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? >> >>.......... >>Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima >> >>De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw >>bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 >>euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft >>werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld >>op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de >>dreigementen te zullen ingaan. > > De dreigbrieven zijn uiteraard met een printer afgedrukt. Nu heeft > elke unieke printer zijn eigen signatuur. Zelfs met eenvoudige > forensische technieken moet het dus niet te moeilijk zijn om enkele > printers eens te bekijken. > > Nog sterker: 'recente' printers laten zelfs een letterlijke > handtekening: hun serienummer wordt ongemerkt, onzichtbaar en > gecodeerd op het papier afgedrukt, in een scatterpatroon van dots. > Uiteraard wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven, want het mag niet > geweten zijn hoe big onze big brother nu eigenlijk is. > > Dat de schrijver zich eerstdaags aan een visite mag verwachten lijkt > me wel waarschijnlijk. > Uw *eerstdaags* lijk mij zo lang als het politiek correcte *onverwijld*. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#15 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004, Fullator wrote:
> Nog sterker: 'recente' printers laten zelfs een letterlijke > handtekening: hun serienummer wordt ongemerkt, onzichtbaar en > gecodeerd op het papier afgedrukt, in een scatterpatroon van dots. Zelfs als dat waar zou zijn is het serienummer niet gelinkt aan je naam - tenzij je echt een factuur op naam laat maken zou het eventueen gelinkt kunnen worden - maar met de meeste dingen die ik voor de computer heb gekocht kreeg ik tot hiertoe gewoon altijd een bonnetje mee hoor ... |
![]() |
#16 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 14:36:50 +0100, Kshatriya
<[email protected]> wrote: >On Sat, 25 Dec 2004, Fullator wrote: > >> Nog sterker: 'recente' printers laten zelfs een letterlijke >> handtekening: hun serienummer wordt ongemerkt, onzichtbaar en >> gecodeerd op het papier afgedrukt, in een scatterpatroon van dots. > >Zelfs als dat waar zou zijn is het serienummer niet gelinkt aan je naam - >tenzij je echt een factuur op naam laat maken zou het eventueen gelinkt >kunnen worden - maar met de meeste dingen die ik voor de computer heb >gekocht kreeg ik tot hiertoe gewoon altijd een bonnetje mee hoor ... Als je even Googled op "printer fingerprint ID" krijg je al snel berichten als deze: http://www.masternewmedia.org/news/2...your_laser.htm En dat bonnetje? Als je b.v. in Carrefour of Makro iets koopt, dan is dat bonnetje een regelrechte weg naar jouw printer (via je klantennummer en je streepjescode). Het dubbel zit in hun computer en wordt onder meer gebruikt voor datamining. Of - in voorkomend geval - voor anderen. Het probleem is dat vele mensen gewoon niet doorhebben hoezeer zij op elk niveau van hun leven gecontroleerd (kunnen) worden. Hoe meer je daar van afweet, des te beangstiger het wordt. Fullator |
![]() |
#17 |
|
![]() op 25 dec 2004 schreef `Raaskal` ([email protected]) in nl.politiek het
volgende: KNIP >> >> Ach ja, dat doet me denken aan Uden hier in Nederland. Daar werd een >> islamitische school in de fik gestoken na de moord op Theo van Gogh. >> >> De media stond maar al te rap klaar met conclusies: Het zouden >> "Lonsdale skinheads" zijn. Later bleken het Marokkanen te zijn die >> (waarschijnlijk in opdracht van de imam) deze daad hebben gepleegd. >> >> Uiteraard met de bedoeling om "extreem rechts" een oor aan te naaien. > > Gelul, het waren verveelde skinheads, met debiel-rechtse denkbeelden, die > die Marokkanen "wel even een lesje zouden leren". Zie pa > http://www.nrc.nl/dossiers/moslimter...363183780.html > Het waren geen marokkanen en ook geen londsdale-jongeren (voor zover als zoiets al bestaat). Althans dat was laatst op het nieuws. gr. |
![]() |
#18 |
|
![]() op 25 dec 2004 schreef `Karel "de Jazz" Jansens`
([email protected]) in nl.politiek het volgende: > Raaskal wrote: >> deekodiver wrote: >> >>>"Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected]... >>> >>>>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert >>>>Wilders? KNIP >> VMBO-leerling, zo rond de 80. > > En ze zijn blijkbaar zo dom dat ze zelfs na grootschalige > politie-inspanningen nog steeds niet gevonden zijn... idd, lijkt me trouwens ook niet geheel onwaarschijnlijk dat moslims deze brief hebben verzonden. Kunnen ze weer zielig doen... gr. |
![]() |
#19 |
|
![]() Fullator wrote:
> Als je even Googled op "printer fingerprint ID" krijg je al snel > berichten als deze: > http://www.masternewmedia.org/news/2...your_laser.htm > > En dat bonnetje? Als je b.v. in Carrefour of Makro iets koopt, dan is > dat bonnetje een regelrechte weg naar jouw printer (via je > klantennummer en je streepjescode). Het dubbel zit in hun computer en > wordt onder meer gebruikt voor datamining. Of - in voorkomend geval - > voor anderen. > > Het probleem is dat vele mensen gewoon niet doorhebben hoezeer zij op > elk niveau van hun leven gecontroleerd (kunnen) worden. Hoe meer je > daar van afweet, des te beangstiger het wordt. Moraal: een goede crimineel houdt zijn printers van 10 jaar terug bij. -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#20 |
|
![]() "FOS4" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > op 25 dec 2004 schreef `Karel "de Jazz" Jansens` > ([email protected]) in nl.politiek het volgende: > >> Raaskal wrote: >>> deekodiver wrote: >>> >>>>"Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected]... >>>> >>>>>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert >>>>>Wilders? > > KNIP > >>> VMBO-leerling, zo rond de 80. >> >> En ze zijn blijkbaar zo dom dat ze zelfs na grootschalige >> politie-inspanningen nog steeds niet gevonden zijn... > > idd, lijkt me trouwens ook niet geheel onwaarschijnlijk dat moslims deze > brief hebben verzonden. Kunnen ze weer zielig doen... > Wat bij mij raar overkomt is dat kopgeld, ik geloof niet dat dit een Westers gebruik is of zouden we te doen hebben met de Mafia ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |