![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() UTRECHT - 29/01/05 - Migranten mengen zich steeds meer in discussies over de Nederlandse samenleving. Dat zei de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb zaterdag op het PvdA-congres in Delft.
Aboutaleb juicht de ontstane discussie over het gebruik van de woorden 'allochtoon' en 'autochtoon' toe. "Het is een goede discussie. Ook omdat migranten de knop lijken om te zetten en zich steeds meer in de discussie mengen", zei Aboutaleb tegenover Novum Nieuws. PvdA-Kamerlid Klaas de Vries pleit voor afschaffing van de term 'allochtoon'. Hij pleit voor een aanduiding die het land van herkomst en vervolgens 'Nederlander' in zich draagt. Deze woorden moeten worden verbonden met een koppelteken. De Vries wil daarmee de 'desastreuze aanduiding allochtoon' vervangen door bijvoorbeeld Marokkaanse-Nederlanders en Turkse-Nederlanders. De discussies rond de doodgereden tasjesdief Ali el. B. laten volgens Aboutaleb goed zien dat Marokkaanse jongeren zich gediscrimineerd voelen. "Voor hen voldoet de rechtsstaat niet en ze nemen het recht in eigen hand." Hij noemt het 'funest' als mensen geen geloof meer in de rechtsstaat hebben. "We moeten er juist voor zorgen dat iedereen zich thuisvoelt." Linkse multiculprofeten willen problemen oplossen door het veranderen van een naam??? Wat een bende idioten toch, je zou er haast medelijden mee krijgen. Welke naam ze het ding ook geven, door hun gedrag krijgt het toch zo weer een negatieve bijklank. De enige oplossing voor het probleem is vreemdelingen terugsturen naar het land van herkomst. De boot op en weg ermee... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is meer plaats op een boot en het is ook goedkoper. Binnenkort gaan ze trouwens de Westerschelde verdiepen, zodat ook de grootste containerschepen onze Antwerpse haven kunnen aandoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.orangeday.nl/partijvoorze...id=15&Itemid=2 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Op honderd dagen moet dat lukken om tot in Anatolië of naar de Atlas te pikkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Mag ik NAZI zeggen of ervaar je dat als een scheldwoord, WOTAN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk wel, alleen het discussie niveau is erg laag.
Een discussie wordt gevoerd op grond van wederzijds respect. Als jij al begint dat je mij het liefst in een containerschip ziet wegvaren, dan moet je niet van mij verwachten dat ik een normale discussie met jou ga voeren. Laatst gewijzigd door sinan123 : 1 februari 2005 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je die Turk komen verdedigen, doe het dan tenminste ordentelijk! Mijn eerder simplisitsche voorstelling van een terugkeringsbeleid was louter bedoeld als grap. Sommige mensen moet je ook alles gaan uitleggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nu willen ze weer niet meer dat we ze allochtonen noemen,marokkaan of turk mag je ook al niet zeggen want dan ben je al racist.Het komt er steeds gewoon op neer wat zij WILLEN.Ziij willen stemrecht,zij willen arabisch hier in scholen,zij willen ons werk ,zij willen meer sociale voordelen en sociale woningen,zij willen dat wij dat korangedoe kennen, Zij willen niet dat we allochtoon zeggen,zij willen hier een duplicaat van marokko of turkije maken.Maar als wij zeggen wat wij willen is het discrimineren.Wij willen dat ze terug vertrekken hoe dat is eender.Als ze maar vertrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door sinan123 : 2 februari 2005 om 07:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() PVDA
Eerst de mensen dan de Winst ... met 1 dictator die op de kosten van zijn volk leeft en de rest super marginaal? Ik stel voor dat ze gewoon de vandale nemen en alle soortgelijke woordjes schrappen. Zoals Racisme. Zo zal niemand meer racistisch zijn. goei plan me likes |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ach, die huichelachtige volksverlakkerspartij, de PvdA, staat in Nederland in de volksmond toch al bekend als de Partij voor de Allochtonen.
Wiens stem men wil, diens woord men spreekt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder moet ik opmerken dat jullie erg naief zijn. De term allochtoon zal enkel geschrapt worden van officiële papieren, maar je zal nog steeds kunnen zien dat ie niet autochtoon is. Dus de term zelf zal nog steeds gebruikt worden in de gewone taal, media en wat weet ik nog allemaal. Dus wat is het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door sinan123 : 3 februari 2005 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |